تیزر تبلیغاتی چیست
12
آوریل

اگر دوست دارد در رابطه با این که تیزر چیست؟ و چگونه ساخته می شود اطلاعاتی به دست آورید و بدانید که برای تیزرها باید چه نکاتی رعایت شوند پس راه درستی را آمده اید. در این مقاله قصد داریم مفصلا به این موضوع که تیزر چیست، تیزر تبلیغاتی فیلم یعنی چیست؟ و … پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

در حال حاضر برای پیشرفت بیزینس ها، تبلیغات حرف اول را می زند. آنها می توانند سبب آگاهی و جذب علاقه مخاطب نسبت به محصول و یا خدمات ارائه شده شوند و مشتریان را به خرید و استفاده از محصولات یک شرکت، کارخانه، برند و یا حتی دفتر خدماتی ترغیب کنند. معنی تیزر یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه است که به سبب حالت پنهان کردن و کامل نشان ندادن همه چیز در آن سبب میشود حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته شده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

تصور کنید شما فیلم و یا عکسی را می بینید که در آن محصولی به نمایش درمی آید، اما نام برند و یا شرکت سازنده آن مشخص نیست.

یا در مقابل تبلیغات شرکت و یا برندی را می بینید اما خبری از محصول در آن نبوده یا کاملا مشخص نیست محصول ارائه چیست. یعنی به طور کلی پیغامی در حال رد و بدل شدن است اما شما نمی توانید آن را متوجه شوید.

سایت launchmedia در رابطه با کمپین های تیزر تبلیغاتی تعریف زیر را ارائه داده است:

A teaser campaign is a type of advertising campaign (also called a pre-launch campaign) designed to share just enough information about an event or a product launch or some other type of company news to entice audience attention.

ترجمه: کمپین تیزر نوعی کمپین تبلیغاتی است (که کمپین پیش از راه اندازی نیز نامیده می شود) که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کافی در مورد یک رویداد یا یک محصول یا برخی دیگر از اخبار شرکت برای جلب توجه مخاطبان طراحی شده است.

لذا پرسش های زیادی برایتان مطرح می شود از جمله اینکه کدام محصول قرار است برای فروش عرضه شود؟ آیا قرار است فیلم خاصی ارائه شود؟ اصلا این تیزر تبلیغاتی چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر که جواب آنها را نمی دانید. این یعنی حس کنجکاوی و جستجوگری شما کاملا برانگیخته شده است و مدام از خود می پرسید که این آگهی و تیزر در ارتباط با چه محصولی است.

تیزر تبلیغاتی بازوی قوی برای تبلیغات هست چرا که طبق آمار میزان دیده شدن شما با کلیپ تبلیغاتی 37% بیشتر از موارد دیگر است. در صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی دلیل این آمار را توضیح داده ایم، کلیک کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی

تعریف تیزر یا معنی تیزر چیست؟

برای استفاده از تیزر ابتدا باید به ببینیم که اصلا تیزر چیست؟ و یا این که این نوع از محتوای ویدیویی چه کاربردهایی دارد؟ اگر بخواهیم خیلی ساده به سوال تیزر چیست؟ پاسخ دهیم اینطور می توانیم بگوییم که شما می توانید به وسیله انواع محتواها اعم از فیلم های کوتاه، کلیپ، صوت و ویس، خدمات مختلف چاپی، محتواهای مولتی مدیا یا چند رسانه ای و … توجه مخاطبان و جامعه هدف خود را به محصولات و یا خدماتتان جلب کنید.

 

این امر می تواند باعث بیشتر و بهتر شدن فروش محصول و یا خدمات شما شود و در نتیجه درامدهایتان افزایش پیدا می کنند. در واقع تیزرها کمک می کنند که محصولات، اجناس و یا خدمات شما به خوبی به مشتریان فعلی تان معرفی شوند. از جمله کاربردهایی که تیزرها دارند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •   اطلاع رسانی به مخاطبان و مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات موجود
  •   متقاعد کردن مخاطبان به اینکه محصول و یا خدمات شما می تواند نیازهای آنها را برطرف کند.
  •   مجاب کردن مشتری به این که وی به محصول و یا خدمات شما به شدت نیازمند است و خرید این محصول برای وی اولویت دارد.
  •   کمک می کنند شرکتتان معتبر جلوه کند.

در ادامه این مطلب راجع به اینکه تیزر چیست؟ و کاربردهای آن چه هستند به تعدادی دیگر از مهمترین این کاربردها می پردازیم.

کاربردهای دیگر تیزر چیست؟

در بخش قبلی در مورد این که تیزر چیست؟ صحبت کردیم و به تعدادی از مهمترین کاربردهای آن پرداختیم.اما این سوال پیش می آید که آیا کاربردهای تیزر محدود به موارد گفته شده در بالاست؟ در جواب باید بگوییم خیر، تیزرها کاربردهای فراوانی دارند که در ادامه برخی دیگر از آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم:

  • با ایجاد حس کنجکاوی و جستجوگری در مخاطب به آنها انگیزه می دهد که شما را دنبال کرده و بخواهند که اطلاعات کاملتری در رابطه با محصول مورد نظر و یا کمپانی شما به دست آورند. علاوه بر این، این امر سبب می شود برای گرفتن نمونه درخواست داده و یا سفارشات خود را ثبت کنند.
  • این نوع از محتوا سبب میشود کشش خریداران به بیزینس شما افزایش پیدا کند. برای این موضوع ابتدا می بایست هدف اصلی تان از تبلیغات را مشخص کنید. ینکه افزایش فروش و پیدا کردن مشتریان جدید هدف اصلی تان است یا برندینگ و یا سایر مواردی از این دست. سپس می توانید با طراحی تیزرهای مناسب به این هدف یا هدف ها برسید.
  • می توانید از محصولات و یا خدمات جدیدی که قصد ارائه آنها را دارید رونمایی کنید.
  • پیام خود را به عنوان فروشنده به خوبی به مخاطبان می رسانید.

ما برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام سعی می کنیم از قاب استوری پست های حرفه ای برای تولید این نوع تیزر ها استفاده کنیم، چرا که اگر غیر از این باشد، نمیتوان نتیجه گرفت.

تیزر تبلیغاتی به انگلیسی چی میشه؟

حال که به پرسش تیزر چیست؟ پاسخ دادیم قصد داریم به یکی دیگر از سوالات پرتکرار در این زمینه هم پاسخ دهیم و آن هم معادل تیزر تبلیغاتی در زبان انگلیسی است. اگر در گوگل ترنسلیت عبارت “تیزر تبلیغاتی” را برای ترجمه به انگلیسی تایپ کنید با عبارت Promotional Teaser  مواجه می شوید.

 

اما آیا این همان عبارتی است که در کشورهای انگلیسی زبان استفاده می شود؟ در جواب باید بگوییم خیر، این عبارت در  واقع به مفهوم تریلر و یا تیزر برای فیلم هاست. (فیلم هایی کوتاه و تقریبا یک دقیقه ای که صحنه های جذاب فیلم را به نمایش درآورده و به نوعی معرف فیلم است) پس تکلیف تیزر تبلیغاتی چه میشود؟ معمولا برای این عبارت از promotional video استفاده می شود که به مفهوم ویدیویی است که به شکل معرفی و یا تبلیغاتی است. در بخش بعدی این مطلب در رابطه با تیزر چیست؟ قصد داریم به انواع ان بپردازیم، با ما همراه باشید.

انواع تیزر تبلیغاتی کدام اند؟

بعد از این که در مورد این که تیزر تبلیغاتی چیست؟ اطلاعات کاملی بدست آوردیم نوبت به انواع مختلف آن می رسد. اصطلاحات گوناگونی میان حرفه ای و افراد متخصص که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه تعدادی از آنها را میبینید:

  1. تیزر رئال
  2. تیزر موشن گرافیک
  3. تیزر تلفیقی

در واقع ما 5 نوع تیزر تبلیغاتی داریم که دو مورد دیگر را در صفحه انواع تیزر تبلیغاتی می توانید ببینید.

در ادامه این مطلب تیزر چیست به شرح این انواع مختلف تیزر می پردازیم.

تیزر رئال

نخستین مورد از انواع تیزر که در این بخش از این مطلب راجع به تیزر چیست؟ معرفی می شود تیزرهای رئال هستند. این نوع تیزر همانطور که از نامش هم مشخص است یعنی تیزری که به شکلی واقعی جلوه کند. این واقعی بودن به وسیله فیلمبرداری القا می شود. پس از نوشتن سناریو، تیم فیلمبرداری در لوکیشن حاضر شده و از محصولات مورد نظر طبق سناریو فلم میگیرند.در ادامه نوبت به تدوینگر می رسد که راش های خام را ادیت کرده و تیزر نهایی را تحویل کارفرما دهد. تیزر تبلیغاتی رئال چیست؟

تیزر موشن گرافیک

در ادامه صحبت راجع به تیزر چیست؟ نوبت به معرفی تیزر موشن گرافیک می رسد. در این تیزرها کلیه کارها به صورت مجازی بوده و فیلمبرداری با دوربین و به شکلی واقعی انجام نمی شود. در واقع تیزرهای موشن گرافیک به وسیله نرم افزارهای ساخت تیزر طراحی شده و ساخته می شوند و با هیچ دوربین واقعی و لوکیشن حقیقی برای ساخت این نوع تیزر طرف نیستیم و همه مرحله های ساخت تیزر موشن گرافیک به کمک دوربین مجازی که برای نرم افزار وجود دارد ساخته می شود.

تیزر تلفیقی

و در این بخش از تیزر چیست؟ نوبت به آخرین نوع از انواع تیزرها می رسد که چیزی جز تیزرهای تلفیقی نیستند. همانطور که قطعا از اسم این نوع تیزر هم متوجه شده اید آنها به صورت ترکیبی از تیزرهای رئال و موشن گرافیک طراحی می شوند. یعنی بخشی از آنها فیلمبرداری شده و بخش هایی هم به وسیله نرم افزارهای گرافیکی طراحی موشن گرافیک ساخته می شوند. 

مراحل اصلی تولید یک ویدیو تبلیغاتی به شرح زیر است

یکی از مهمترین بخش های این مطلب در مورد اینکه تیزر چیست؟ این است که برای ساخت آن چه مرحله های اصلی وجود دارد. در این بخش قصد داریم به این موضوع پرداخته و مرحله های اصلی ساخت یک ویدیو تبلیغاتی را شرح دهیم. این مرحله ها به شرح زیر هستند:

  1. پیش تولید تیزر
  2. تولید تیزر
  3. پس تولید تیزر

در ادامه این مطلب تیزر چیست با ما همراه باشید تا با این مرحله ها بیشتر آشنا شوید.

مراحل ساخت کلیپ های تبلیغاتی
مراحل ساخت کلیپ های تبلیغاتی

مرحله پیش تولید تیزر چیست؟

برای تولید یک تیزر ابتدا باید مقدمات کار آماده شوند که به شرح زیر هستند:

  •   کسب اطلاعات کامل از سفارش دهنده در رابطه با تیزر مورد نظر وی
  •   بازدید از لوکیشن های مورد نظر و آشنایی با محصولات
  •   صحبت با مدیر عامل و کارشناسان شرکت
  •   ارائه سناریو از سوی تیم سازنده تیزر
  •   جمع آوری تیم سازنده تیزر
  •   انجام برنامه ریزی های دقیق پیش از شروع کار به منظور شروع قوی و حرفه ای آن

در بخش بعدی از این مطلب در رابطه با تیزر چیست؟ نوبت به مرحله تولید می رسد که به آن می پردازیم. (برای سفارش تیزر تبلیغاتی با ما در ارتباط باشید.)

مرحله تولید تیزر چیست؟

در ادامه صحبت در مورد تیزر چیست؟ نوبت به مرحله دوم از ساخت فیلم های تبلیغاتی یعنی مرحله تولید تیزر می رسد. در این مرحله کلیه برنامه ریزی های انجام شده در بخش پیش تولید می بایست به بهترین شکل ممکن عملی شود. انجام فیلمبرداری و عکاسی از محصولات و لوکیشن ها و … و به طور کلی تمامی آنچه که در بخش پیش تولید لیست شده تا انجام شوند در این مرحله صورت می پذیرند و فیلم خام آن آماده می شود.

مرحله پس تولید تیزر چیست؟

آخرین مرحله از مراحل تولید فیلم های تبلیغاتی که در این بخش از مطلب نعریف تیزر چیست؟ به آن می پردازیم مرحله پس تولید است. وقتی کارهای مربوط به تولید تیزر به اتمام می رسد نوبت به تدوین، انجام جلوه های ویژه، اصلاح رنگ و نور و قاب و صداگذاری می رسد.

اگر در حین تولید اشتباهی رخ داده باشد تا حدودی در این مرحله می توانیم آن را اصلاح کنیم. اما بهتر است همیشه مرحله های پیش تولید و تولید را به خوبی انجام داده و کار را به مرحله پس تولید نکشانیم.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به مراحل ساخت تیزر های تبلیغاتی از مقاله مرتبط دیدن نمایید.

تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود؟

در این بخش از صحبت راجع به اینکه تیزر تبلیغاتی چیست؟ قصد داریم به معرفی یکی از بهترین و حرفه ای ترین شرکت های طراحی و ساخت تیزر و فیلم های تبلیغاتی بپردازیم. گاها ممکن است فردی آماتور با در اختیار داشتن یک تیم غیر حرفه ای و داشتن اندک دانشی در حوزه طراحی تیزر تبلیغاتی بتواند پلان هایی را ضبط کرده و حتی تدوین هم کند، اما در نهایت مطمئن باشید که شاهد خروجی مطلوبی نخواهید بود.

در کشور ما به وفور شاهد این موضوع هستیم که افرادی که هیچ دانش و تجربه ای ندارند تصمیم می گیرند که کارهای بزرگی کنند و خود را یک نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر، کارگردان و … حرفه ای در امر تیزرسازی می دانند.

این در حالی است که شرکت هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند از تیم های قوی و حرفه ای بهره می برند و افراد تیم آنها عموما همگی دانش آموخته و تحصیل کرده در رشته های سینما و تئاتر و درحوزه های گوناگون مانند تهیه کنندگی، کارگردانی، نویسندگی، تدوین، جلوه های ویژه کامپیوتری و … هستند.

البته که در کشورمان شاهد چنین شرکت ها و تیم های حرفه ای و قدرتمندی هستیم که مشغول به این کار بوده و می توانند برای شرکت های بزرگ و کوچکی که به تازگی وارد بازار کار شده اند تیزرهای تبلیغاتی ساخته و برندسازی را برای آنها انجام دهند و به این شکل نام آنها را سر زبان ها بیندازند.

 

از جمله این شرکت های بزرگ که در زمینه ساخت کلیپ های تبلیغاتی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند می توانیم از طلوع فیلم نام ببریم. این شرکت با در اختیار داشتن تیمی جوان و در عین حال حرفه ای آماده همکاری با کلیه استارتاپ هایی است که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند. ویدیو بالا و باقی ویدیو های این صفحه جزو نمونه کارهای تیزر تبلیغاتی طلوع فیلم می باشد.

چگونه تیزر بسازیم ؟

در ادامه این مطلب تیزر چیست؟ قصد داریم کمی در مورد ساخت تیزر صحبت کنیم. چرا که به هرحال مشاغل نوپا و  یا کوچکی هستند که بودجه لازم برای تولید و ساخت یک تیزر با استفاده از شرکت ها تبلیغاتی بزرگ را ندارند.

اما آیا آنها نباید یک تیزر برای کسب و کارشان داشته باشند؟ نخستین توصیه ای که ما به این گروه می کنیم این است که بهتر است هر کاری را به متخصص آن واگذار کنند تا علاوه بر این که بهترین نتیجه را می گیرند، اشتباهی هم رخ نداده و به کسب و کارشان آسیب نزنند.

اما با این حال پلتفرم های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال حاضر بستر خوبی هستند تا بتوانید محصولات خود را به کمک کلیپ ها و تیزرهایی که خودتان می سازید معرفی کرده و عرضه کنید.

مثلا شما می توانید از محصول و یا برندتان به کمک گوشی تلفن همراهتان فیلمبرداری کرده و سپس به کمک اپلیکیشن های ادیتور این فیلم را ویرایش کنید و در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برنامه‌های ادیت با گوشی را در صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان با موبایل برای معرفی به شما جمع آوری کرده ایم.

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام چقدر است؟ آیا با دو میلیون تومان می توان یک تیزر تبلیغاتی سفارش داد؟ (روی لینک کلیک کنید.)

فاکتورهای مهم یک تیزر چیست؟

در این بخش از مطلب معتی تیزر نوبت به پارامترهایی می رسد که در ساخت یک تیزر بسیار مهم و کاربردی هستند. این فاکتورها به شرح زیر معرفی میشوند:

  1. در اختیار داشتن یک استراتژی مناسب و کارآمد برای منتقل کردن پیام مورد نظر در تیزر تبلیغاتی
  2. خلاقیت به خرج دادن در نمایش پیام مورد نظر در تیزر تبلیغاتی
  3. نحوه اجرایی کردن کار

به چه تیزری، تیزر تبلیغاتی خوب گفته می شود 

در این بخش از تیزر چیست؟ قصد داریم به ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب بپردازیم و ببینیم که چنین تیزری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  •   ارائه ایده هایی جذاب و کامل که در عین حال نوآورانه هم باشند. این ایده ها باید کمک کنند مشتری بتواند درک کاملی از تبلیغ داشته باشد.
  •   به نمایش گذاشتن زیبایی های دیداری و شنیداری که هم به سلیقه مخاطب و هم به دیدگاه وی نزدیک باشد.
  •   توانایی درک کردن فکر و ذهن مشتریان و ارائه کردن ایده هایی که خیلی راحت بتوانند از فیلتر ذهنی مشتری عبور کرده و پیام تبلیغ را هم منتقل کنند.
  •   اطلاع داشتن از نیازهای و خواسته ها و هدف های مشتریان و سپس هدف گذاری کردن تبلیغ با توجه به این موضوع
  •   داشتن ایده ای قوی و سناریویی کامل و حرفه ای که کاملا متناسب و هم راستا با با اهداف تیزر است.
  •   بکارگیری افراد حرفه ای و متخصص در ساخت تیزر از جمله کارگردان ( وظایف کارگردان چیست؟ )، نویسنده، طراح، مدیر فیلمبرداری،گروه صدا و تولید، تدوینگر و متخصص جلوه های ویژه و ..که در ساخت تیزر کاملا توانمند هستند.
  •   پخش این تیزر با زمینه تبلیغاتی در رسانه های تصویری اعم از رسانه های عمومی و رسانه های تخصصی
  •   بهره گیری از تیزر طراحی شده به عنوان کاتالوگ الکترونیکی به منظور معرفی خدمات و یا محصولات شرکت، کمپانی، برند و …
  •   طراحی و ساخت تیزر برای ارائه یک گزارش عملکردی کامل در رابطه با سازمان مورد نظر، شرکت و …
  •   پخش فیلم در تلویزیون های تبلیغاتی در سطح شهر به منظور تبلیغات محصولات، خدمات، برند و سازمان مورد نظر

 

تیزر تبلیغاتی چیست

کلیدی ترین و مهمترین نکات در ویدیو های تبلیغاتی

در این بخش از تیزر چیست؟ نوبت به برخی نکات کلیدی می رسد که رعایت آنها در ویدیوهای تبلیغاتی سبب موفقیت آنها می شود. در ادامه این نکته ها را با هم میبینیم:

  1. در اختیار داشتن ایده و نگاهی نوآورانه و در عین حال پر مفهوم: بهتر است جنبه های زیباشناسانه در طراحی و ساخت کلیپ مورد توجه قرار گرفته و عملی شوند.
  2. ایجاد زیبایی ها و گیرایی هایی چه از نظر شنیداری و چه از نظر دیداری: کلیه جنبه های زیبایی شناسانه که از این فیلم تبلیغاتی انتظار می رود می بایست به صورت عملی پیاده سازی شوند.
  3. سرعت تولید کار: زمان تولید و طراحی تیزر تبلیغاتی می بایست سرمایه ای مناسب برای ساخت آن در نظر گرفته شده و کارها به سرعت پیش روند. در ادامه هم پخش این تیزر می بایست در کوتاهترین زمان ممکن پس از تولید آن صورت گیرد تا بهترین نتیجه از آن گرفته شود.
  4. توجه به مخاطب: کلیه نیازهای مخاطب مانند نیازهای ذهنی، فکری، ادراکی و … می بایست شناسایی شده و در ساخت و تولید تیزر در نظر گرفته شوند.
  5. انتخاب جامعه هدف مناسب تیزر: زمانی که قصد ساخت تیزر تبلیغاتی خود را دارید می بایست ابتدا تعیین کنید که مخاطبان هدف این فیلم تبلیغاتی چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند. دقت کنید هر فرد به صورت متوسط در یک روز بیش از 100 تبلیغ را می بیند، پس اگر جامعه هدف را به درستی انتخاب نکنید ممکن است اصلا فیلم شما به مخاطب درستی نرسیده و اصطلاحا به نویز سفید برسید.

در بخش بعدی تیزر چیست؟ به نکته های بیشتری در این زمینه می پردازیم. در ضمن اگر از قیمت تیزر تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی اطلاع ندارید، در این لینک آن ها را لو داده ایم.

سایر نکته های کلیدی در ساخت تیزر تبلیغاتی

در این بخش از مقاله تعریف تیزر تبلیغاتی هم چند نکته مهم و کاربردی در طراحی تیزرهای تبلیغاتی را عنوان می کنیم که به شرح زیر هستند:

  1. سعی کنید تیزرهای هنری طراحی کنید: تا به اینجا شما جامعه هدف تبلیغات خود را شناسایی کرده و می دانید که می خواهید به کجا برسید، ولی همچنان در مورد این که چطور پیام خود را منتقل کنید به نتیجه ای نرسیده اید. بهتر است در این مرحله در رابطه به هدف گسترده کمپین تبلیغاتی تان به منظور الهام بخشی به تبلیغ به خوبی فکر کنید.
  2. سعی کنید دارایی های خلاقانه خود را گسترش دهید: کلیه تبلیغ ها و تیزرها نیاز به دارایی های خلاقانه دارند. در بیشتر تبلیغاتی که اجرایی می کنید بهتر است دست کم یک و یا چند مورد از آیتم های زیر را استفاده کنید:
  •   یک کپی تبلیغاتی کوتاه به منظور تبلیغات آنلاین
  •   یک کپی بلند به منظور استفاده برای سناریو های ویدیویی
  •   عکس به منظور استفاده در تبلیغات آنلاین
  •   تصویر و یا تیزرهای طراحی شده به صورت سفارشی به منظور انجام تبلیغات آنلاین و ویدیویی
  •   گیف ها (GIF) به منظور استفاده در تبلیغات آنلاین
  1. تغییراتی را ایجاد کنید: بعد از این که ساخت تیزر تبلیغاتی تان به اتمام رسید آنچه را که از ان فرا گرفته اید را برای خودتان یادداشت کنید و سعی کنید از آنها در فیلم های تبلیغاتی بعدی تان استفاده کنید.

در ادامه تیزر چیست؟ می خواهیم ببینیم که از این تیزرها و کلیپ های تبلیغاتی در کجا استفاده می شود، با ما همراه باشید.

کلیپ های تبلیغاتی در کجا استفاده می شود ؟

در این بخش از تیزر چیست؟ قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کلیپ های تبلیغاتی در کجا مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه تعدادی از مهمترین کاربردهای این تیزرها و فیلم های تبلیغاتی را می بینیم:

  •   در نمایشگاه ها و یا سمینارهای مرتبط این فیلم ها را از نمایشگرهای تصویری پخش میکنند.
  •   در تالارها، هتل ها، مهمانی های خیلی بزرگ و … هم از این فیلم ها استفاده شده و پخش می شوند.
  •   از تیزرها به منظور طراحی و ساخت فیلم های آموزشی که در جاهایی مانند سالن های انتظار یا مکان های مخصوص استراحت در محل کار و … نیز استفاده می شود.

گام های اصلی برای تولید و طراحی ویدیو های تبلیغاتی

و در بخش انتهایی تیزر چیست؟ نوبت به مرحله هایی که می بایست به منظور تولید و طراحی ویدیوهای تبلیغاتی لازم است انجام شوند می رسد. اگر می خواهید تیزر تبلیغاتی مربوط به بیزینس تان را خودتان طراحی کنید بد نیست در مورد گام های اصلی در تولید ویدیوهای تبلیغاتی و تیزرها اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی 5 گام اصلی برای تولید و طراحی ویدئوهای تبلیغاتی وجود دارند که به شرح زیر مطرح می شوند:

  1. انتخاب سناریو و موضوع مرتبط به هم
  2. انتخاب یک نریتور (گوینده) مناسب و هماهنگ
  3. خلاقیت به خرج دادن و استفاده از المان های مختلف به منظور زیبایی بخشی به کلیپ
  4. قرار دادن لوگوی شرکت یا برند تان در تیزر
  5. پروموت کردن کلیپ یا ویدیوی تبلیغاتی تان در رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی

در ادامه تیزر تبیلیغاتی چیست؟ به شرح هر یک از این گام ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

(1) انتخاب سناریو و موضوع مرتبط به هم

یکی از مهمترین مواردی که در این بخش از مقاله تیزر تبلیغاتی چیست به آن می پردازیم هماهنگ بودن و تناسب داشتن موضوع انتخابی با سناریویی است که برای فیلم تبلیغاتی تان طراحی کرده و نوشته اید. همچنین حتما باید به این موضوع دقت کنید که سناریویی که می نویسید حتما حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیخته کند و وی را به فکر کردن در مورد این فیلم یا تیزر وادارد.

متن و روایت این تیزر باید به گونه ای باشد که بیننده را جذب کرده و تا انتهای فیلم هوشیار نگه دارد. دقت کنید تیزر نباید طولانی باشد و اصل کار این است که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو پیام مورد نظر را به مخاطب برسانید. در انتهای تماشای تیزر شما بیننده تان می بایست حس بهتری در خود داشته باشد.

(2) انتخاب یک نریتور (گوینده) مناسب و هماهنگ

اگر می خواهید یک تیزر خوب و باکیفیت داشته باشید به هیچ عنوان از اهمیت انتخاب یک نریتور خوب غافل نشوید. انتخاب کاراکتر مناسب برای حضور در تیزر تان می تواند در موفقیت آن به شدت کمک کننده باشد. حتی کارکترهایی که کمی خارج از عرف بوده و جذاب هستند هم می توانند بسیار کمک کننده باشند. مثل یک کاراکتر حیوان کارتونی که شکل بامزه ای دارد، یا مردی پر از مو در لباس زنانه و یا حتی خانمی جذاب در یک لباس خاص مثلا لباس فضانوردی و … همگی می توانند گوینده های خوبی برای سناریوی شما باشند.

چون وجود تناقض می تواند همیشه جذاب باشد و سبب جلب توجه بیننده شود. حتی شما می توانید از افراد معروف در این زمینه استفاده کرده و نتیجه و اثربخشی را به شدت افزایش دهید. اگر فرد معروفی هم در اختیار ندارید باید به دنبال چهره های جذابی باشید که نگاه ها را به خود خیره می کنند.

سپس به کمک گریم و لباس مناسب قادر هستید تاثیر بیشتری بگذارید. برای مثال اگر قصد ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای خمیردندان را دارید قطعا باید به دنبال شخصی با دهان زیبا، دندان های منظم و سفید و براق باشید تا بتوانید تاثیرگذار جلوه کنید.

تیزر تبلیغاتی چیست

(3) خلاقیت به خرج دادن و استفاده از المان های مختلف به منظور زیبایی بخشی به کلیپ

در این بخش از تیزر تبلیغاتی چیست؟ قصد داریم در رابطه با نکته هایی صحبت کنیم که می توانند کمک کنند تیزر شما بهتر دیده شوند. برای این کار بهتر است به اقداماتی بپردازید که جذاب، خاص و منحصر بفرد باشند. مثلا می توانید از تصویرها و کارتون ها و … در تبلیغ خود استفاده کنید تا به این شکل جذابیت ها را افزایش دهید.

نگران انتقال پیام های تیزرتان هم نباشید. در بخش تدوین این پیام ها به شکلی کامل و نزدیک به هدف اصل تان به نمایش درامده و به مخاطب منتقل میشود.

برای مثال در انیمیشن وایت برد، انیمیشن با مداد نقاشی شده از یک دختر ورزشکار را نشان می دهد که به ورزش کیک بوکسینگ مشغول است. سپس به کمک بهره گیری از صدای یک خانم گوینده برای این شخصیت به خوبی به این کاراکتر جان بخشیده شده و آن را قدرتمند نشان می دهد.

در این انیمیشن از ترفندی استفاده شده است که در ابتدا دختر داستان با لباس کیک بوکسینگ نبوده اما در پایان شاهد این لباس بر تن این دختر هستیم و او را مشاهده می کنیم که دارد در رابطه با کشبافی و رها کردن یک ضربه حرفه ای و خوب صحبت میکند. چنین ترفندهایی سبب می شوند پروسه خلق کاراکتر بهتر، دقیق تر و کامل تر به نمایش دربیاید.

به کمک مقالات تیزر تبلیغاتی می توانی راه تبلیغات را برای کسب و کار خود پیدا کنید و در راه موفقیت گام های بلندی بردارید.

در بخش بعدی این مقاله به گام چهارم در طراحی تیزر می پردازیم.

(4) قرار دادن لوگوی شرکت یا برند تان در تیزر

مورد مهم بعدی که در این بخش از تیزر تبلیغاتی چیست به آن می پردازیم حضور لوگوی برند شما در تیزر تبلیغاتی تان است. توصیه میکنیم تمام تلاش خود را برای انجام این کار انجام دهید تا به این شکل لوگوتان در ذهن بیننده ماندگار شود. شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و … بخش های انتهایی فیلم را به نمایش درنمی آورند و به عوض آن به نمایش سایر پیشنهادات می پردازند.

پس حتما مطمئن شوید که در طول فیلم تبلیغاتی تان لوگو، شناسه اینترنتی، شماره تماس و یا هر اطلاعات ضروری دیگری که فکر می کنید مخاطب برای برقراری ارتباط به آن نیاز داشته باشد را به نمایش بگذارید.

این کار را اگر شده حتی برای زمان خیلی کوتاهی هم انجام دهید و روی صفحه بیاورید. علاوه بر راحتتر کردن برقراری ارتباط به این شکل رقیب هایتان نمی توانند دیگر از تیزر شما و بخش های از ان استفاده کنند و یا از آن به عنوان تبلیغات تخریب کننده بهره ببرند. پس میبینید که داشتن لوگو روی کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی تا چه اندازه مهم و الزامی است، لذا از آن غافل نشوید.

(5) پروموت کردن کلیپ یا ویدیوی تبلیغاتی تان در رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی

و در نهایت در انتهایی ترین بخش این مطلب در رابطه با معنی تیزر تبلیغاتی قصد داریم کمی به پروموت کردن کلیپ یا تیزر تولید شده تان بپردازیم. برای این که بتوانید کلیپ خود را بهتر به مخاطب عرضه کنید خوب است که در فضای مجازی و یا هر جایی که میخواهید آن را آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.

به این شکل شما طیف وسیعی از مخاطبان را در اختیار دارید و می توانید تیزر خود را برای آنها به نمایش درآورید. برای این منظور شما می توانید از سایت های مختلف، شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا نظیر فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و گروه ها و کانال های آن، واتساپ و هر پلتفرمی که فکر می کنید برای کارتان مفید است استفاده کنید و تیزر کسب و کارتان را پروموت کنید.

علاقه مند به بازی در تیزر تبلیغاتی هستید؟ ما مقاله ای با عنوان چگونه بازیگر تیزر تبلیغاتی بشویم؟ آماده کرده ایم میتوانید از آن استفاده کنید.

 

جمع بندی

برای معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارمان می توانیم از فیلم های کوتاه تبلیغاتی استفاده کنیم که به نام تیزر شناخته می شوند. اگر بپرسید تیزر تبلیغاتی چیست؟ خیلی کوتاه مختصر به شما میگوییم که تیزرها فیلم های تبلیغاتی هستند که به معرفی یک محصول و یا خدمات از یک شرکت پرداخته و یا به طور کلی خود آن شرکت و یا سازمان را معرفی میکنند. البته بخش مهم تیزرها این است که آنها به گونه ای ساخته می شوند که حس کنجکاوی در مخاطب برانگیخته میشود و او تحریک می شود تا بیشتر به دنبال این محصول، خدمات و یا شرکت و برند و … رفته و با آن آشنا شود.

در این مطلب به پرسش تیزر چیست؟ مفصلا پاسخ داده ایم و نکته هایی مهم در رابطه با ساخت و طراحی تیزر بیان کرده ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

4.7/5 - (8 امتیاز)