آموزش بازیگری
16
آوریل

آموزش تکنیک ها و اصول بازیگری

 

آموزش بازیگری اولین قدم برای شروع کار به عنوان بازیگر است. بازیگران مأیوس کننده که تازه شروع به کار کرده اند ، این انتخاب را دارند که یا یک دوره 3 ساله آموزش درام را پشت سر بگذارند ، یا در کلاسهای بازیگری در مدارس بازیگری محلی شرکت کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کلاس های آموزش بازیگری آشنا کنیم .

ما قبلاً در مورد تفاوت کلاس های بازیگری و مدارس درام بحث کرده ایم. باید بدانید که هر دو گزینه جوانب مثبت و منفی خود را دارند. به ویژه ، یک مدرسه بازیگری با کلاس های بازیگری عصرانه برای افرادی که قادر به آموزش درام نیستند ، یا تعهدات دیگری (مانند کار ، خانواده و غیره) دارند و قادر به شرکت در یک آموزش بازیگری تمام وقت نیستند بسیار عالی است اگر به دنبال بازیگر شدن هستید و تجربه ای ندارید ، شروع به کلاسهای بازیگری ارزانترین و سریعترین روش برای دیدن اینکه آیا بازیگری کاری است که واقعاً از انجام آن لذت می برید.

شما لازم نیست که به استماع و شنیدن وابسته شوید و فرصتی برای حضور در یک نمایش تئاتر یا یک مجموعه فیلم داشته باشید. به سادگی به یک کلاس بپیوندید . با این حال ، بسیاری از انواع مختلف کلاس های بازیگری وجود دارد که برخی از آنها مهمتر از سایرین هستند. امروز ، ما در مورد انواع کلاس های بازیگری که وجود دارد بحث خواهیم کرد تا ایده بهتری در مورد آنچه باید به عنوان اولین قدم خود در جهت آموزش بازیگری انتخاب کنید ، به شما ارائه دهیم. اگر در تهران هستید و لیست کاملی از کلاسهای بازیگری ، دانشکده های نمایشی ، دانشگاههای بازیگری ، مدارس بازیگری ، باشگاههای درام و موارد دیگر را می خواهید ، به فهرست راهنمای آموزش بازیگری تهران  نگاهی بیندازید که شامل همه گزینه های ممکن در آن می باشد. چیزی به دلخواه شما در ضمن ، در اینجا انواع کلاس بازیگری وجود دارد که باید درباره آنها بدانید.

 

ده نوع کلاس بازیگری

در اینجا ده نوع کلاس بازیگری را به ترتیب اهمیت ذکر کرده ایم و همچنین  میزان اهمیت را در هر نوع کلاس بازیگری ذکر کرده ایم. با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از این موارد کاملاً به پرونده شخصی شما بستگی دارند ، بنابراین این یک رتبه بندی “یک اندازه متناسب با همه” نیست.

همچنین توجه داشته باشید که بعضی از کلاسهای بازیگری (مانند بدن و جنبش) ممکن است از نظر اهمیت “کم” رتبه بندی شوند زیرا عامل استعداد برخلاف این است که بخواهد به این موارد روی رزومه شما اهمیت دهد. با این حال ، برای شما به عنوان یک بازیگر ، این کلاس ها معمولاً به همان اندازه مهم هستند که مجموعه مهارت های خود را صیقل دهند و به یک بازیگر خوب و گرد تر تبدیل شوید.

 

کلاسهای تکنیک بازیگری

اینها رایج ترین کلاسهای بازیگری است که هر بازیگری باید یاد بگیرد یا حداقل باید بگذرد. اگر به مدرسه نمایشی نمی روید ، یک کلاس تکنیک بازیگری باید اولین کسی باشد که باید از آن استفاده کنید. این نوع کلاس در حال انجام می تواند به عنوان پایه بازیگر در دنیای مدارس بازیگری شناخته شود. این بسته به معلم و رویکردی که در نظر می گیرد .

معمولاً به روش های مختلفی آموزش داده می شود (برای مثال ، روش بازیگری ، استلا آدلر ، تکنیک Meisner و غیره) هر معلم بازیگری این تصمیم را دارد که چگونه یک بازیگر می تواند در این هنر و فن و تکنیک های خاص خود که از معلمان بازیگری خود آموخته اند ، بهتر شوند. همیشه باید انتخاب کنید که با کدام روش بیشترین ارتباط را داشته باشید ، بنابراین بهتر است چندین کلاس مختلف را ممیزی کنید و ببینید بیشترین مکان را به کجا وصل می کنید. در یک کلاس تکنیک بازیگری ، شما با استفاده از یک روش خاص ، تمام اصول بازیگری را یاد خواهید گرفت. مهارتهایی که در اینجا یاد می گیرید همان چیزی است که شما را از کسی که نمی داند چگونه عمل کند و کسی که مهارت بازیگری دارد ، متمایز می کند.

 

 

کلاس های تکنیک شنیداری / کلاس های بازیگری جلوی دوربین

زیاد همانطور که از نامش پیداست ، کلاس های تکنیک بازیگری استماع روی هنر استماع خود تمرکز می کنند. همیشه ایده خوبی است که یک دوره کلاس شنوایی را در آموزش خود بگنجانید ، زیرا استماع به هیچ وجه آسان نیست و بعضی اوقات حتی از خود عملکرد نیز ممکن است دشوارتر باشد. اکثر بازیگران از استماع کردن خوششان نمی آیند ، زیرا آنها در این کار خوب نیستند ، و راه های زیادی وجود دارد که یا استماع شما را پیچ کنید ، یا در آن موفق شوید.

به عنوان مثال ، کلاسهای استماع ، به بازیگران می آموزد که چگونه یک فیلمنامه را تجزیه کنند (تجزیه و تحلیل فیلمنامه) ، چه کاری باید در طول استماع انجام دهند و چگونه از کل صفحه بازیگری تأیید کنند. بیشتر معلمان از اصول ابتدایی پایین می آیند ، مانند “آیا باید هنگام نشستن در جلسات بازیگران ، بنشینید یا بایستید؟” یا “آیا باید از تلفن صحبت می کنید؟” توجه داشته باشید که عنوان “کلاسهای بازیگری جلوی دوربین (کلاس صفحه)” را نیز در اینجا گنجانده ایم. دلیل این امر این است که بسته به مدرسه بازیگری ، ممکن است یک کلاس استماع به عنوان کلاس On-Camera برچسب گذاری شود ، به این معنی که معلم شما را در حالی که تمرین ممیزی خود را تمرین می کنید ، قرار می دهد تا بعداً آن را مرور کند. با این حال ، این عنوان در کلاسهایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم بیشتر است.

 

 کلاسهای مطالعه صحنه / کلاسهای دوربین

مانند دو نوع کلاس بازیگری که در بالا استفاده گفتیم ، این اغلب برای اکثر بازیگران مشتاق شروع به کار توصیه می شود. حتی اگر در یک مدرسه نمایشی معتبر آموزش دیده باشید ، احتمال دارد که به اندازه کافی حرفه ای آموزش فیلمبرداری با فیلمسازان واقعی نداشته باشید ، یا صحنه های کافی را شکسته اید. در اینجا جایی است که شما این مشکل را حل می کنید. این کلاسهای بازیگری بسته به معلم و مدرسه کمی متفاوت است ، اما معمولاً کلاس تحصیل در صحنه و یا یک کلاس مطالعه صحنه است که در آن شما نیازی به کار با دوربین ندارید و فقط صحنه های بازیگری را تجزیه و تحلیل می کنید.

آموزش بازیگری

کلاس مطالعه صحنه عمومی

در این موارد گروه و معلم آنها انواع صحنه ها برای نمایش ها ، تلویزیون و فیلم را بررسی می کنند. به طور معمول ، معلم مطالب را به شما می دهد ، افرادی که روی آن کار می کنند مطالب را می خوانند ، آن را مسدود می کنند ، تمرین می کنند ، آنرا عمل می کنند و بعنوان یک صحنه بازیگری تمام شده ارائه می دهند. علاوه بر این ، کلاسهای مطالعه صحنه معمولاً مبتنی بر نوعی تکنیک بازیگری است که در کلاس تکنیک بازیگری خود آموخته اید . این می تواند روش بازیگری ، تکنیک Meisner یا هر چیز دیگری باشد. براساس تئوری آن تکنیک خاص ، به بازیگر آموزش داده می شود که چگونه صحنه ای را برای یک نمایش ، فیلم یا تلویزیون به طور صحیح انجام دهد و این بستگی دارد که شما از چه چیزی استفاده کنید.

 

بررسی صحنه دوربین

این موارد مشابه موارد فوق است ، اما تنها تفاوت این است که بعد از اینکه صحنه را تجزیه کردید و آنرا تمرین کردید ، باید دوربین هم قرار بگیرید که این بسیار مفید است و فرصتی برای استفاده شما می دهد. برای انجام جلوی دوربین بازیگران یک کلاس مطالعه صحنه بر روی دوربین یاد می گیرند که چگونه سطح آواز خود را کنترل کنند ، چگونه بدانند که در کجا بایستیم و به کجا برویم و سایر مشخصات بازیگری دوربین که میلیون ها نفر از آنها وجود دارد. به من اعتماد کن ، 9 بار از 10 بازی ، بازیگر جدید باید این کلاس را بگیرد و یک کارگردان روی یک فیلم حرفه ای از شما بخاطر گرفتنش تشکر می کند.

 

کلاس های خواندن سرد (دید خواندن)   

این نوع کلاس های بازیگری که به عنوان خواندن سرد در ایالات متحده و خواندن دید در انگلیس شناخته می شود ، حتی بیشتر به روند استماع می پردازد و فقط یک قسمت از آن را کشف می کند – خواندن از فیلمنامه ، تجزیه و تحلیل و انجام درست در مقابل بازیگران و کارگردان . اصلی ترین چیزی که شما در یک کلاس خواندن سرد یاد خواهید گرفت این است که چگونه به سرعت متن را آماده کنید، چگونه آن را بخوانید ، آن را تجزیه و تحلیل کنید ، خطوط خود را به خاطر بسپارید و آنها را تحویل دهید.

این کلاس مخصوصاً برای بازیگرانی که در زمینه تیزهای تبلیغاتی زیادی فعالیت می کنند بسیار مفید است ، زیرا معمولاً این نوع استعلام ها زمان بسیار کمتری را برای تهیه کردن به شما می دهند ، اما این کلاس برای هر بازیگر مشتاق به طور کلی خوب است. بسیاری از قوانین طلایی برای خواندن سرد وجود دارد. چنین کلاس خواندن بینایی به شما یاد می دهد که چگونه به قسمت اصلی صحنه بروید ، سؤالاتی مناسب برای پرسیدن ، چگونگی درک شخصیت ، موانع و غیره برای شما وجود دارد که یاد می گیرید خیلی سریع همه این موارد اساسی را انجام دهید تا شما زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد عملکرد واقعی خود داشته باشید و اینکه بدانید متن چیست.

 

کلاس های بداهه پردازی

درست مثل عنوان کلاس بازیگری ، کلاس های بداهه پردازی مهارت بداهه پردازی را به شما یاد می دهند. در حالی که کلاس را از اهمیت “متوسط” برچسب گذاری کردیم ، بداهه پردازی در واقع یک مهارت بسیار با ارزش است که هر بازیگری را به طور قابل توجهی بهتر می کند ، چه درام و چه کمدی ، چه فقط تیزرهای تبلیغاتی تجاری یا فیلم و تئاتر. برای استماع بازیگران برای فیلم ، تلویزیون و تئاتر کلاس Improve لازم نیست ، اما این بازیگران تقریباً برای بازیگرانی که دنباله های ممیزی برای تبلیغات هستند ، تقریباً ضروری است.( جهت سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی با ما در ارتباط باشید )

دلیل این است که بداهه فقط مربوط به زمان بندی کمدی و خنده دار بودن نیست. این همچنین در مورد بیرون آمدن از سر شماست و قادر هستید سریع روی پاهای خود فکر کنید. ممیزی های تجاری اغلب از شما می خواهند بداهه پردازی کنید. در واقع ، هر استماع تجاری که وارد آن می شوید ، می توانید با اطمینان فرض کنید که بداهه پردازی لازم خواهد بود ، به همین دلیل است که بیشتر مدارس بازیگری با کلاس های آموزش بازیگری تجاری یا قبلاً در آنها بداهه پردازی دارند یا کلاس جداگانه ای دارند که برای بازیگران توصیه می شود.

 

کلاسهای بازیگری تجاری

اینجا یک کلاس اساسی دیگر برای بازیگرانی که مشاغل بازیگری را در تیزرهای تبلیغاتی دنبال می کنند اما بر خلاف کلاس های بداهه پردازی برای بازیگرانی که برای تیزرهای تبلیغاتی خارج نمی شوند ، لازم نیست و حتی مفید است. در حالت ایده آل ، شما باید هر دو آموزش بداهه و کلاس تجاری را در رزومه خود داشته باشید. با این حال ، اگر شما فقط یکی را انتخاب می کردید ، همیشه باید بداهه باشد.

بنابراین تفاوت بین کلاسهای بازیگری تجاری و کلاسهای بداهه یا کلاسهای استماع چیست؟ این سوال بسیاری خوبی است  ، زیرا تفاوت بین آن ها وجود دارد. کلاسهای بازیگری تکنیک شنیداری به بازیگران می آموزد که چگونه در حین استماع رفتار کنند و به طور کلی روی کل فرآیند استماع تمرکز دارند. کلاس های Improve اصول بداهه پردازی و نحوه بیرون آمدن از سر و فکر کردن را روی پاهای شما می آموزد. اکنون ، کلاس های تجاری همه چیز را در مورد تجارت به شما آموزش می دهند – از شنیدن سؤال ، گرفته تا خواندن فیلمنامه ، بداهه پردازی ، رفتار با شلیک تجاری و موارد دیگر. توجه داشته باشید که بازیگری تجاری مانند بازیگری برای فیلم ، تئاتر یا تلویزیون نیست. بسیار متفاوت است (به همین دلیل است که هرگز تیزهای تبلیغاتی را در رزومه بازیگری خود نباید قرار دهید .

آموزش بازیگری بخش دوم

 

کلاس های فن بیان

یک بازیگر خوب باید فن بیان قوی داشته باشد باید توجه داشته باشید به اینکه عوامل استعدادیابی و مدیران بازیگری چگونه آموزش بازیگری شما را می بینند. با این حال ، به طور کلی ، بستگی دارد که یک کلاس Voice / Vocal برای شما به عنوان یک بازیگر چه اهمیتی داشته باشد. به طور طبیعی ، اگر می خواهید بازیگری را در تهران یا شهرهای دیگر دنبال کنید ، این نوع کلاس ها یک ضرورت هستند و برای اولین بار در لیست قرار می گیرند. با این حال ، بیشتر بازیگران تئاتر موسیقی از آموزش مدرسه درام ناشی می شوند ، جایی که آنها سه سال آواز خواندن و آموزش صدا را می گذرانند ، و بعید نیست که بدون آموزش مدرسه نمایشی در معرض تهدید موسیقی باشید.

کلاس های آوازی به بازیگران می آموزد که چگونه از صدای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند ، چگونه به درستی نفس بکشند ، چگونه آن را کنترل کنند. درس خواندن نیز وجود خواهد داشت. شما می آموزید که چگونه از توانایی های صوتی خود آگاه شوید ، این یک مهارت بسیار عالی است که فارغ از اینکه کدام مسیر بازیگری را طی می کنید ، مهارت خوبی داشته باشد. اگر پول و وقت خود را دارید ، همیشه ایده خوبی است که کلاس های آموزش فن بیان را برگزار کنید ، حتی اگر به خاطر نقش هایی موسیقی گوش نمی کنید و مثلاً روی فیلم یا تلویزیون تمرکز می کنید. به همین دلیل است که بازیگران بریتانیایی بسیار بهتر از ، مثلاً آمریکایی ها هستند – که بیشتر آنها 3 سال کلاس صدا را به عنوان بخشی از آموزش مدرسه درام پشت سر گذاشتند.

 

 

کلاس های بدن و حرکت

این دقیقاً همان وضعیتی است که در مورد کلاس های فن بیان وجود دارد که در بالا توضیح دادیم. چه کلاس های فن بیان با کلاس های صدا ، بدن و حرکت شما به بدن شما انجام می شود. شما از هر اندامی که دارید آگاه تر خواهید شد. شما از لحاظ جسمی هر قسمت از بدن خود را که قادر به حرکت هستید کشف خواهید کرد. در حالی که ممکن است بعضی از کلاس ها دقیقاً چنین نامیده شوند ، بسیاری از این کلاس ها به عنوان “بدن و حرکت” برچسب گذاری نمی شوند و بسته به این که پایه آنها بر چه اساس باشد ، اسم های مختلفی خواهند داشت.

آنها عنوانی در این عنوان خواهند داشت که نشان می دهد که این نوع آموزش است. علاوه بر این ، برخی از مدارس بازیگری می توانند از تکنیک های خاصی برای بدست آوردن تکنیک های حرکت بازیگران استفاده کنند. به عنوان مثال ، محبوب ترین (و احتمالاً مفیدترین) تکنیک الکساندر است ، اما گاهی اوقات می تواند چیزی به سادگی یوگا باشد. این کلاس ها برای یک مجموعه مهارت کلی و تبدیل شدن به یک مجری خوش منظره می تواند برای یک بازیگر بسیار مفید باشد.

 

 کلاسهای بازیگری کلاسیک

برخلاف دو کلاس فوق در مورد فن بیان  و بدن و حرکت ، این کلاس برای بازیگرانی که در این حوزه اجرا نیستند ، کمتر مفید به نظر می رسد. مگر اینکه برای یک قسمت در یک نمایشنامه شکسپیر استماع کنید یا به طور خاص فعالیت بازیگری خود را به صحنه اختصاص داده اید و آموزش مدرسه نمایشی نداشته اید ، کلاس های بازیگری کلاسیک برای شما چندان کاربردی نخواهد بود. دقیقاً همانگونه که احتمالاً شک کرده اید ، این نوع کلاس های بازیگری به دانشجویان روش های مختلف بازیگری تاریخی و دوره ای را می آموزد.

آنها در یادگیری مدل شکسپیر و چگونگی انجام درست آن کاملاً عالی هستند. آنها تکنیک های بیان  و بدن و حرکت ، خواندن شکسپیر و سایر ادبیات کلاسیک و نحوه اجرای آن را مطابق با معیارها آموزش می دهند. اما اگر این هدف اصلی شما باشد ، آموزش در مدرسه نمایشی بسیار سودمندتر خواهد بود ، زیرا این کلاس ها ناقص هستند و معمولاً به اندازه کافی برای یادگیری چیزهای مهم طول نمی کشد. اما باز هم ، اگر وقت و هزینه دارید و سایر کلاسهای ذکر شده در بالا را هم برداشته اید ، ممکن است این یک چیز مفید برای کشف یک بازیگر از قلم افتاده باشد.

 

کلیلک کنید تا با عوامل تولید فیلم آشنا شوید

 

کلاس های صدای گام بالا

کلاس های گام بالا مانند کلاس های آوازی نیستند. این یک مسیر عالی است که یک بازیگر می تواند سعی کند وقتی همه گزینه های دیگر بازیگری را آموزش ببنید  ، یا اینکه موردی است که شما به آن علاقه مند هستید. با این حال ، صدا بر سر بازیگری کاملاً متفاوت از بازیگری فیلم / تلویزیون / صحنه است و به طور معمول به عنوان یک حرفه متفاوت در نظر گرفته می شود. صدا در کلاس ها فقط برای بازیگرانی که می خواهند در کارهای صوتی تخصص داشته باشند ضروری است. برای همه افراد دیگر ، آنها تقریباً بی فایده هستند و شما بهتر است وقت خود را در جای دیگری بگذرانید. صدا روی کلاس بازیگری تمام مهارتهای فنی موردنیاز برای تبدیل شدن به بازیگر صداپیشه را به شما یاد می دهد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. بسیاری از بازیگران به غلط تصور می کنند که صدای  گام بالا بازیگری آسان است و چیزهای زیادی درمورد آن وجود ندارد ، اما برعکس واقعیت دارد. بنابراین اگر این حرفه ای است که برای ادامه ی زندگی مشغول آن هستید ، باید گام بالا در کلاس ها اول در لیست شما باشد. برای هر کس دیگری ، بهتر است وقت و هزینه خود را صرف هرکدام از انواع کلاسهای بازیگری ذکر کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده می کنید انواع کلاس بازیگری متفاوت وجود دارد. شما می توانید یک یا دو کلاس را انتخاب کنید تا روی آنچه در آن زمان باید کار کنید ، تمرکز کنید ، چند ماه تا یک سال را در آن کلاس بگذرانید و سپس به کلاس دیگری بروید تا همچنان به عنوان یک بازیگر بهبود یابید. شکی نیست که کلاسهای بازیگری تکنیک یا بنیاد که به عنوان شماره یک در اینجا ذکر شده اند ، مهمترین موارد برای بازیگران بدون تجربه هستند. هر چیز دیگری می تواند بسیار مفید و به طور کلی توصیه شود ، اما تکنیک شما همان چیزی است که شما را خوب می کند.

آنچه باید بدانید این است که بعضی از کلاسها دوره خود را طی می کنند و شما با آنها ادامه خواهید شد. همچنین این  مورد در کلاس تکنیک شما صدق می کند ، وقتی همه چیز ممکن را یاد گرفتید ، به طور کلی خوب است که به دنبال چیز دیگری باشید تا از منطقه راحتی خود خارج شوید و به پیشرفت خود ادامه دهید. فقط یک کلاس وجود دارد که باید به طور مداوم ادامه دهید ، در حالی که از هر کلاس دیگر سوئیچینگ و یادگیری را ادامه دهید. آن کلاس بازیگری در حال انجام کلاس مطالعه صحنه است. اطمینان حاصل کنید که همیشه و همیشه در یک کلاس مطالعه صحنه باشید . این کلاس ها ارزان تر هستند و شما را همیشه روی انگشتان خود نگه می دارند ، و همیشه می توانید علم خود را در این زمینه بهبود یابید.

پیشنهاد کاربران: دستمزد بازی در تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

 

4.5/5 - (6 امتیاز)