عکاسی خیابانی

توسط tolofilmblog در عکاسی بدون دیدگاه

عکاسی خیابانی

بخش دوم عکاسی خیابانی

 

تمرینات ساده

به عنوان اولین تمرین، یک رنگ انتخاب کنید ، مثلا نارنحی و در طول روز از همه ی چیزهای نارنحی رنگ عکاسی کنید. شما باید تشخیص دهید چقدر چیزهای نارنحی در شهر شماوجود دارد که قبلا ندیده بودید. نیازی نیست که راه دوری را انتخاب کنید ، شما با قدم زدن در مسیرهای روزانه تان و نگاه به اطراف می توانید دنبال رنگ نارنحی بگردید. این خیلی مهم است که ابتدا ببینید آن چه را که می خواهید ثبت کنید.

 

خیابان صحنه شماست

همیشه سعی کنید در صحنه تان یک ترکیب از چیزها را ببینید ،رنگ ها ، پس زمینه ها با مردم و . . . تصور شماست که برای آنها یک صحنه ی بزرگ فراهم میکند و آنها بازیگران صحنه اند. زاویه مناسبی برای خود پیدا کنید و منتظر بمانید تا بازیگران شروع به نمایش بکنند.گاهی ممکن است زمان بر باشد ، اما اتفاق خواهد افتاد ، وقتی شما واقعا در انتظار آن باشید.

 

آغاز بدون دوربین

اگر شما می خواهید عکاسی خیابانی رو شروع کنید،این کار را با استفاده از چشمانتان آغازکنید نه دوربین. همه می توانند دوربین به دست گرفته و عکس بگیرند ، اما شما ابتدا باید یاد بگیریدکه ببیند. سخت ترین چیز در خیابان این است که ، بتوانید چیزهای جالب در آن ببینید .

 

 

هر روز تمرین کنید

شما می توانید این تمرین را هر روز در مسیر قدم زدن یا در مسیر رفتن به کارتان انجام دهید.به دوروبر نگاه کنید و شروع کنید به قالب بندی شرایط، درباره ی نوشته ها فکر کنید ، به دنبال فرصت باشید.همه روزه موقعیت ها و شرایط زیادی از زندگی وجود دارد که شما میتوانید عکس های زیادی از آنها بگیرید. ( مطالب مفید راجع به عکاسی در شب )

این عکس ها درباره ی به رسمیت شناختن ، زیبایی زندگی در میان مردم خواهند بود .

نگاه کنید که مردم دارند چه کار می کنند،واکنش هایشان را ، چه پوشیده اند.

من عاشق نگاه کردن به مردم در طبیعت هستم .آنها بسیار جالب اند ، و من خودم را مجبور میکنم که پی در پی از آنها عکس بگیرم.

این خیلی جالبه،این تشنگی شما برای بشریت ، شما را رو به جلو حرکت خواهد داد.

علاقه شما باید به زندگی معمولی مردم باشد ، نه در عکاسی از آنها. این همان چیزی است که بین یک عکاس معمولی و یک عکاس خیابانی فرق میگذارد. یک عکاس خیابانی ، یک خبرنگار از هر روز زندگی است که جنبه های جالبی از زندگی معمولی در میان مردم را ثبت می کند .اگر شما نتوانید خوب ببینید ، پس نمی توانید خوب هم ثبت کنید (توماس لئو)

 

شناختن آنچه می خواهیم ببینیم

چطور چشم هایتان را برای تمرکز روی چیزها آماده می کنید ، وقتی شما نمی دانید به چه دارید نگاه میکنید و یا به دنبال چه میگردید. اولین چیز در هر گردش خیابانی ، نقشه است ، که امروز روی چه میخواهید تمرکز کنید، که می توند شامل : یک رنگ باشد یا یک موضوع مثل : کیف ها ، یا یک قسمت از بدن مثل : پا ها ، یا یک

نوع ترکیب بندی یا حالات نور مثل: ضد نور.

 

گرفتن ایده

با این اطلاعات در ذهن شما ، باید قدم زدن و نگاه شما درخیابان متفاوت باشد.

شما می توانید با نگاه کردن به عکسهای دیگران و یا مجلات مد ، برای پروژه هایتان ایده بگیرید. شما با نگاه کردن به مردم در خیابان میتوانید ایدهایی بگیرید که در پروژه ی بعدی خود چه چیزی را پوشش دهید. ( عکاسی پرتره را بهتر بشناسید )

 

متفاوت باشید

کار شما با ایده های ساده می تواند بسیار متفاوت شود،اگر شما می خواهید عکس هایتان خیلی جالب باشند، باید فراتر فکر کنید . شما باید تلاش کنید تا برای چیزهای غیر ممکن ،خلاق ،متفاوت و دیوانه باشید . عکس هایی متفاوت مثل : یک سگ در حال شاشیدن! چهره مردم در هنگام غذا خوردن! از عجله مردم در ایستگاه مترو و قطار! از دست ها ، که می توانند کارهای مختلفی انحام دهند! حالت های عجیب و غریب پاها! این ها چند مثال بودند برای خلاق تر شدن دید و تفکر شما ، که بتوانید سوژه های آینده تان را راحت تر پیدا کنید.

شما هیچ وقت نباید کاری رو شروع کنید که دیگری به پایان رسانده اند،ایده های خودتان را پیدا کنید ،از ایده های قدیمی و کوچک تان شروع کنید تا به ایده های بزرگتر برسید.شک نکنید در ذهن شما بیشمار ایده وجود دارد.

عکاسی خیابانی

لیست بسازید

این کار خیلی به شما برای ترتیب دادان و یادآوری شاخص هایتان کمک میکند ، برنامه هایتان را برای عکاسی خیلی راحت تر میکند ، همچنین به شما برای عکاسی خیابانی خیلی انگیزه می دهد ، یک لیست می تواند مثل این باشد :

  • کفشها
  • فقط یک چیز جالب
  • فقط آدم های ایستاده
  • دوربین در میان گل ها
  • از پشت
  • بسته
  • سوال نکن
  • ۳۵ میلیمتر
  • با دیاف ۸.۲
  • مربع
  • رنگ
  • یک مجموعه ۱۰ عکسی

اگر با چنین لیستی در جیبت بیرون بروید.شما روی کفش های جالب تمرکز خواهید کرد ، خواهی دید کجا ها مردم ایستاده اند و . . .

 

 

تجهیزات ناب

وقتی شما یک نقشه داشته باشید، شما می دانید برای عکاسی به چه نیاز دارید،اینکه چه لنزی باید همراه داشته باشید. من اغلب دیده ام افرادی را که با کیف های بزرگ در خیابان ها قدم می زنند.این اصلا مناسب نیست.شما برای عکاسی از سوژه هایتان فقط به یک دوربین و یک لنز نیاز دارید . این خیلی مهم است که شما تجهیزات زیادی همراه خود نداشته باشید.وقتی من از چهره ها در خیابان عکاسی می کنم از دوربین نیکون و لنز ۳۵ میلیمترم استفاده میکنم و وقتی از چیزهای دیگر در خیابانها عکاسی میکنم از همان دوربینم ولی لنز ۱۸ میلیمترم استفاده میکنم این یعنی یک دوربین کوچک با دو لنز کوچیکتر از آن.

 

ترکیب

برای من ترکیب کردن تنها راه برای جالب کردن عکس ها است .خیلی از مردم فکر می کنند با آگاهی نسبت به دوربین خود یا تنظیمات دستی آن یا شناختن همه ی اساتید قدیمی عکاسی می توانند متفاوت باشند .تنها مورد برای یک عکس خوب ترکیب بندی آن است.شما می توانید با ترکیب بندی خیلی کارها انجام دهید.

 

درباره ی نور

عکاسی از نور جدا نیست ، چرا که بدون نور عکسی وجود ندارد. همه چیز اینجا مربوط به نور می شود. بنابراین در خیابان ها ، ما انتخاب زیادی برای نور خیابان نداریم.

اولین چیزی که قبل از بیرون رفتن باید به آن توجه داشته باشید ، مناسب ترین زمان روز برای عکاسی خیابانی است. این نیز بستگی به نور در منطقه ها و شهر ها دارد صبح و بعد از ظهر معمولاآفتاب ملایم تر است.

 

مکان و زاویه دوربین

اکثر عکاس ها درباره ی مکان و زاویه دوربین در بیشتر مکان ها فکر نمی کنند .

عکاسی از ارتفاع معمولی چشم ها ، یعنی همان چیزهایی که ما هر روز می بینیم.

ارتفاع دید معمولی عکس ها ، باعث خسته کننده شدن عکس ها می شود.

تغییر زاویه دید می تواند بدون تلاش زیاد عکس های شما را متفاوت و خاص کند.

فقط کافیست روی زانوهایتان بنشینید و یا دوربین تان را بر روی کف بگذارید.

برای عکاسی از بچه ها و سگ ها بهتر است که بنشینید. شما باید دیدن را از زاویه های مختلف امتحان کنید . مثلا : گلها را چرا از زاویه دید پرنده ها نمی بینید ، کار کمی سخت می شود ولی بی شک عکس هایتان جالب و متفاوت خواهند شد .

 

نتیجه:

شما می تونید یک عکس جالب از یک موضوع خسته کننده خلق کنید ، همچنین می تونید یک عکس خسته کننده از یک موضوع جالب خلق کنید .

 

شما را دعوت میکنم به مشاهده بخشی از بهترین عکس های خیابانی که گرفته شده است

 

تنظیمات دوربین

معمولا بیشتر مردم فکر میکنند که یک عکس خوب به دلیل تنظیمات دستی خاص دوربین شماست ، ولی در واقع یک عکس خوب ربطی به تنظیمات ندارد.

دوربین های امروزی به اندازه کافی برای همه چیز خوب هستند .

بنابراین چرا ما روی فوکوس و ترکیب بندی عکس هایمان بیشتر تمرکز نکنیم و بقیه کارها را به خود دوربین واگذار نکنیم. شما هیچ چیز را از دست نخواهید داد اگر دوربین تان روی حالت P قرار داشته باشد .

 

به دوربینتان اعتماد کنید

در آغاز شما ممکن است شما مشکلات زیادی برای همه ی کارهایی که باید انحام دهید تا عکس بگیرید داشته باشید. چرا شما به دوربین تان اعتماد نمی کنید تا به تنظیمات فکر نکنید. چیزهای خیلی زیاد و مهم تری هستند که شما باید قبل از فشردن دکمه دوربین باید روی آنها تمرکز و فکر کنید. شما باید بعد از یک زمان خاص ، درباره ی تنظیمات مختلف دوربین ، برای عکس گرفتن به اندازه کافی یادبگیرید اما عجله نکنید .

 

استفاده از حالت P

اگر شما یک مبتدی هستید،فکر نکنید وقتی با تنظیمات دستی عکاسی میکنید یک عکاس خیلی خوب هستید.در آغاز شما باید فقط از حالت p  استفاده کنید .هنگامی که خود من عکاسی می کردم ، فقط از حالت p  استفاده می کردم و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کردم. هرگز فکر نکنید چون دارید از حالت s استفاده می کنید

یک عکاس بد هستید ، آنچه که شما را یک عکاس خوب میکند تنظیمات نیستند.

 

استفاده از حالت A

بعد از مدتی ممکن است شما بخواهید دوربین تان را روی یک حالت خاص دیگه بگذارید ، مثل حالتA  من در عکاسی های خیابانی خودم از متغییر دیافراگم برای نشان دادن کمیت عمق میدان زیاد استفاده میکنم .برای سوژه های پرتره خودم من اکثرا از حالت A  در دیافراگم  F/4  استفاده میکنم .

 

استفاده از حالت S

من از حالت سرعت شاتر همیشه وقتی استفاده میکنم که بخواهم عکس های با حالت محو ایجاد کنم. وقتی که بعضی ها در مکانی با یک پس زمینه جالب قدم میزنند من آنها را با این حالت محو میکنم.من برای افراد  در حال قدم زدن از سرعت  20/1  استفاده میکنم شما می توانید توانید از سه پایه استفاده کنید اگر دوربین تان در این حین تکان میخورد .

 

حرفی درباره ISO

ایزو یک چیز مشکل است.به خصوص در نوع مارک دوربین ها. باید بدانید که ایزوی بالا برای عکس هایتان مناسب نیست،من محدوده استفاده ام از ایزوهنگامی که می خواهم عکاسی کنم   تا 800 است و بالاتر نمی روم .

عکاسی خیابانی

ویرایش عکس

فتوشاپ را فراموش کنید

بیشتر عکاس ها فکر می کنند که آنها واقعا به فتوشاپ نیاز دارند تا یک عکاس خوب شوند.مطمئنا فتوشاپ بهترین برنامه برای ویرایش عکس در مغازه ها است،دارای خیلی ویژگی های خوب و پیچیده ای است.ولی در عکاسی خیابانی ویرایش کردن آنقدر مهم نیست که در عکاسی صنعتی از مد و زیبایی مهم است.

 

شما با استفاده از فتوشاپ عکاس بهتری نخواهید شد

من به یاد می آورم نامه ای از زیگفرید هانسن (یکی از بزرگترین عکاسان خیابانی اروپا) را که نوشته بود ، از ورژن ۱۰ سال پیش فتوشاپ برای ویرایش عکس هایش استفاده میکند، که در آن هم فقط از بعضی ویرایش های آماده ی آن استفاده میکند.او همیشه با چشمان فوق العاده اش کار میکند .