نقد فیلم مرد ایرلندی

توسط tolofilmblog در فیلمسازی بدون دیدگاه

نقد فیلم مرد ایرلندی

 

مرد ایرلندی ساخته جدید یکی از بزرگترین کارگردان های بزرگ هالیوود مارتین اسکورسیزی است . این فیلم که توسط شبکه نت فیلیکس سرمایه گذاری شده است با بازی دو تن از قول های بازیگری رابرت دنیرو و آلپاچینو صورت گرفته است . در این فیلم گریم حرفه ای سه بعدی دیجیتال صورت گرفته است که این دو بازیگر و چند بازیگر دیگر را چندین سال جوان تر کرده است . مرد ایرلندی سومین همکاری مشترک رابرت دنیرو و آلپاچینو است . حال در این مقاله سعی داریم تا این فیلم را برای شما دوستاران اسکورسیزی ، دنیرو و آلپاچینو نقدکینم .

 

موارد کلی فیلم

ایرلندی ها “با یک قطره سوزن و یک شلیک ردیابی طولانی باز می شود ، مبادا شک و تردیدی وجود داشته باشد که این فیلم جدید مشتاقانه منتظر کارگردان مارتین اسکورسیزی است. اما بازگشت او به محیط بان گانگستری چیزی جز بزرگترین اثر تلفیقی از یک فیلمساز در سال های پاییزی او نیست. او به عنوان یک داستان نویس و پیش نویس تصاویر ، مثل همیشه جسورانه و تحریک آمیز است.

این فیلمی است که هر تعدادی از قوانین سینما 101 را می شکند ، از قرار دادن فلاش بک در فلاش بک تا پرتاب مفاهیم سنتی قدم زدن و ساختن پنجره. (لطفا ، دانشجویان فیلم ، این کار را در خانه امتحان نکنید.) در سن 76 سالگی ، اسکورسیزی در حال پذیرش فن آوری های جدید با عصبانیت آنگ لی (بدون مجازات چشمان ما با نرخ فریم بالا) و درگیر کردن در یکپارچه سازی با سیستم عامل فانتزی با چشم مشتاق کوئنتین تارانتینو (بدون سیلی زدن یک برچسب صورتک بر روی تاریخ).

و در حالی که “ایرلندی ها” یک نگاه نفس گیر و گنگستر از تاریخ آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم گرفته تا فقر پس از واترجیت و فراتر از آن ، در نهایت شعله ور شدن زندگی اوباش – حلقه های صورتی ، پشته های پول نقد – درنهایت است. تعادل با مرگ و میر یا در موارد نادر ، پیری. (وقتی شخصیت های جدید معرفی می شوند ، گرافیکی روی صفحه نمایش می گیریم که به ما می گوید که چه موقع و چگونه خواهند مرد.) مانند دیگر بهترین فیلم های امسال ، “درد و افتخار” پدرو آلمودوار ، این نگاهی ناخوشایند به سوژه تابو است. پیر شدن ، از زانو درآوردن و از بین رفتن دندانهایتان و عزیزانتان شما را از گناهان گذشته رها می کنند.

 

 

فرانک شیران (رابرت دنیرو) هیچ کمبودی در گناهان ندارد. ما از افزایش او در رده های بعدی از راننده تحویل گوشت پیروی می کنیم (کسی که به نظر می رسد دیگر وقتی که یک مشبک رستوران با بازی بابی کاننواله استیک های خود را عوض می کند) به “نقاش خانه” ، حسن تعبیر فیلم برای یک قاتل اجیر شده است. (اسکورسیزی این فیلم را با جمل frame پر کردن قاب گادارد “I HEARD / You / PAINT HOUSES” ، عنوان کتاب چارلز برانت كه براساس آن فیلمنامه استیون زیلیان ساخته شده است ، نشان می دهد.) فرانک عنوان ایرلندی است ، اما او دوستی و محافظت دارد از راسل بوفالینو بالاتر (جو پسکی) ، که در نهایت فرانک را با جیمی جی هوفا (آل پاچینو) سرمربی تیم سازنده متصل می کند.

فرانک پس از کمک به تخریب خودروهای یک شرکت کابین شیکاگو که به Teamsters نمی پیوندد ، برای هافا ضروری است. دوستداران Checker Cabs ممکن است نیاز داشته باشند که از چشمانشان جلوگیری کنند زیرا این وسایل نقلیه پرنعمت یا نسخه های زیبایی CG که از آنها ساخته شده اند ، از اسکله ها بیرون زده یا آتش گرفته می شوند. سرانجام ، فرانک به دوست و مجری نزدیک هوفا تبدیل می شود ، اما بعداً برای جشن های او یک جنگ سخت به وجود می آید. پس از رفتن به زندان ، هوفا با بیرون زدن تأثیر جرم سازمان یافته بر اتحادیه ، خیلی به آزار و اذیت راسل و بچه های زنجیره ای از او ، تلاش می کند تا ریاست جمهوری را بدست آورد.

نقد فیلم مرد ایرلندی

سقوط مافیایی ها

ما حتی در فیلم های خود اسکورسیزی شاهد ظهور و سقوط مافیایی ها هستیم ، اما “ایرلندی ها” هرگز داستان های خود را به شکلی سر و صدا نمی گوید. این شلیک ردیابی در خانه سالمندان اتفاق می افتد ، جایی که یک فرانک بزرگتر داستان زندگی خود را به طور خاص به هیچ کس نمی گوید. روایت او ما را به یک مسافرت با اتومبیل فرانک و راسل و همسران مربوطه آنها ایرنه (استفانی کورتزوبا ، با گفتگوی بسیار کمی انجام می دهد) و کری (کاترین ناردوچی ، “سوپرانوس”) از فیلادلفیا به دیترویت می برد ، ظاهراً برای عروسی. از آنجا ، فیلمنامه زایلیان به اولین ملاقات فرانک و راسل و حتی به اوج گرفتن فرانک در جنگ جهانی دوم می رود و گاه به خانه سالمندان می رود.

این یک مکان تنگ و مبهم از اوضاع و مکانها است ، اما به لطف تئما شوونماکر ، والندای ویراستاران ، همیشه کار می کند. هر دوره همراه با نشانگرهای مخصوص به خود است که به ما اجازه می دهد تا وقتی که در داستان هستیم ، پیگیری کنیم ، از لباس زنانه توکیو Pucci گرفته تا اتومبیل های لوکس گرفته تا رستاخیز زنجیرهای محبوب مانند لوم و هوارد جانسون ، که مرا هوس می کند. سگهای چیلی سابق و شرت نارنجی دوم.

 

 

چهره مردان پیشرو ما راهنمای هدایت دیگر است – اسکورسیزی و تیم VFX وی ، دنیرو ، پسکی و پاچینو را به طور مشهور کم سن و سال نشان می دهند که گذشت دهه ها را نشان می دهد و حیله دیجیتال تقریبا بی عیب و نقص است. (دنیرو در یک ضرب و شتم معکوس در حین مکالمه با Pesci کمی موم به نظر می رسد ، اما این تنها لحظه ناخوشایند است.) کارهای بعد از تولید هرگز به صورت جعلی به بیرون نمی رود و هرگز در راه سه اجرای قدرتمند قرار نمی گیرد: Pesci خیلی دور از دوربین بود ، در حالی که دنیرو و پاچینو خیلی زیاد مشاغل چک را تحمل کرده اند ، بنابراین دیدن این سه نفر در اوج قدرتشان بسیار هیجان انگیز است.

فرانک دنیرو در ویلچرهای خود با شخصیت های نرم و مهیج قرار دارد که می توانند به خشونت وحشتناک فشار بیاورند ، اما بازیگر ما را به شدت درگیر درد فرانک می کند ، خصوصاً وقتی می بینیم که چگونه زندگی جنایات او را به پیرمردی تنهایی تبدیل کرده است. دختران بالغ نمی خواهند او را ببینند. اسکورسیزی می داند چگونه بمب افکن پاچینو را مانند هادی بازی کند ، هرگز به او اجازه نمی دهد خیلی بزرگ یا خیلی طولانی بماند ، و تماشای این بازیگر را با عصبانیت در مقابل نشان تجاری آرام Pesci منفجر کند، لحظه نفس گیر سینما است.

“ایرلندی ها” دنباله ای نفس گیر و هیجان انگیز پس از دیگری را ارائه می دهد که بلافاصله مانند بخشی از کانن احساس می شود ، از آرایشگری که دوربین Rodrigo Prieto می گذرد گذشته است ، در حالی که فرانک نشان می دهد ، پنجره گلفروشی را به ما نشان می دهد. نحوه انتخاب اسلحه مناسب برای یک قتل عمومی و اینکه آیا قبل از ارتکاب قتل به حمام بروید یا خیر. (اسکورسیزی و شوونماکر می توانند در مورد توضیح روند و هدایت مخاطبان از طریق اصول اولیه چگونگی کارها به اکثر مستندسازها یک یا دو چیز را آموزش دهند.)

اگر بینندگان از زمان اجرای 209 دقیقه فیلم غرق شوند ، به احتمال زیاد برای قسمت دوم فیلم مالیخولیای خواهد بود ، که در آن فرانک و راسل با پیامدهای ناپدید شدن هوفا برخورد می کنند. این بخش در مورد پیری و منسوخ شدن است و بیشتر فیلم ها ، چه رسد به فیلم های جنایتی ، این بخش را کنار نمی گذارند. پراکنده و سکسی نیست اما برای داستان در اینجا گفته شده جدایی ناپذیر است ، و ضروری است که یک فیلمساز بزرگتر بتواند هنگام نقاشی پرتره یک زندگی ، حتی وقتی این یک زندگی است که در یک فعالیت ناچیز گذرانده شود ، بگنجاند. افول فقط یک داستان نیست. این یک بخش اساسی از کل فرآیند است.

این فیلمی است که با شخصیت ها ، با وقایع ، با ایده ها ، با تاریخ ، و با چنین شخصیتی ، از تماشای چند نفری بهره می برد. اما حتی بعد از اولین ساعت ، “ایرلندی ها” به سختی برخورد می کنند ، و یادآوری این است که نزدیک به 30 سال پس از “GoodFellas” ، مارتین اسکورسیزی هنوز هم داستان های شگفت انگیزی برای گفتن دارد و روشهای جالب برای گفتن آنها.

 

 

در زیر می توانید تریلر فیلم مرد ایرلندی را مشاهده نمایید

 

 

“ایرلندی ها” کجای رفتارهای بد خود است؟

مارتین اسکورسیزی 25 فیلم سینمایی داستانی ساخته است و تنها هشت مورد از آنها درمورد افرادی است که سبک زندگی جنایی دارند. با این حال ، هنگامی که ما در مورد کار او فکر می کنیم ، در مورد آدمهای باند فکر می کنیم. نه آلیس (که دیگر در اینجا زندگی نمی کند) ، نه مسیح (و آخرین وسوسه او) ، بلکه افراد خردمندی با لباس های نرم و صاف که قانون را می شکنند ، خوب عمل می کنند و همیشه به پایان می رسند مرده ، بدبخت و یا هر دو.

این احتمالاً به این دلیل است که اسکورسیزی که در نیویورک بزرگ شده و فرهنگ را از نزدیک می شناسد ، ویژگی خاصی را به فیلم های جنایتش می بخشد که با فضیلت مشهور او در پشت دوربین مطابقت دارد. او ممکن است فیلم های بیشتری را در مورد موضوعات دیگر از جنایات مجرمان ساخته باشد ، اما او در تعریف نحوه نگاه ما به جرم و جنایت روی پرده سینما کمک کرده است. و او دوباره و دوباره به موضوع می پردازد تا تکنیک های خود را اصلاح کند و از زوایای جدید به موضوعات مشابه نزدیک کند.