نورپردازی در عکاسی

توسط tolofilmblog در عکاسی بدون دیدگاه

آموزش نورپردازی در عکاسی

 

با آموزش نورپردازی در عکاسی در خدمت شما هستیم. هر عکاس می داند که نور زیبا در ایجاد یک تصویر چشمگیر بسیار مهم است. موضوعات اعتصابی می توانند در نور صاف خسته کننده به نظر برسند ، در حالی که سوژه های کسل کننده در نور چشمگیر به نظر می رسند. عکاسان منظره در تاریکی بلند می شوند تا نخستین پرتوهای پرتقالی نور خورشید را که نور یک کویر بیابانی را روشن می کند ، بگیرند. عکاسان مسافرتی برای اطمینان از تابش نور خورشید در خیابان های باریک ، زاویه های خورشید را تحقیق می کنند. اگر عکسی می خواهید که بالاتر از بقیه باشد ، به نور فوق العاده احتیاج دارید. اما عکاسان پرتره با یک چالش کمی متفاوت روبرو هستند. مطمئناً ، برخی پرتره ها با استفاده از همان نور گرم زیبا در سحر و غروب آفتاب ساخته شده اند که سایر عکاسان به دنبال آن هستند. اما عکاسان پرتره گزینه های بیشتری دارند زیرا می توانند با استفاده از فلش ، نور خود را ایجاد کنند. و این سؤال میلیون دلاری را به وجود می آورد: کدام روش روشنایی برای گرفتن عکس های پرتره بهترین است؟ این سؤال شماره 1 است که من هنگام تدریس کارگاه های روشنایی به من می رسد. به طور معمول ، من با پرسیدن یک سؤال به این سوال پاسخ می دهم: “مفهوم پرتره چیست؟” پرتره های نوآر فیلم متفاوت از تصاویر سبک زندگی پر نور است. اما حتی در ژانرهای مختلف عکاسی پرتره ، روشنایی متقابل به عنوان یک تکنیک متنوع ترین و مؤثرترین ظاهر می شود.

 

تطبیق پذیری روشنایی متقابل

تطبیق پذیری روشنایی متقابل

همانطور که از این نام پیداست ، روشنایی متقابل شامل دو منبع نوری است که موضوع را از طرف مقابل روشن می کند. دلیل اینکه چراغ متقاطع بسیار متنوع است این است که شما می توانید زاویه های نور و اصلاح کننده ها را تغییر دهید تا گزینه های بی حد و حصر در جلوه های نورپردازی به شما ارائه دهد. نورپردازی متقابل کلاسیک اغلب شامل یک جعبه نرم بزرگ به عنوان نور اصلی و یک منبع کوچک لبه سخت به عنوان یک نور لهجه در طرف مقابل است. اما این تنها نوک کوه یخ است. از آنجا که دو چراغ کنترل شده به طور مستقل دارید ، می توانید نسبت نور را نیز تغییر دهید تا سبک های مختلفی از نورپردازی ایجاد شود. من ممکن است از دو بانک نواری با قدرت برابر برای یک پرتره ورزشی استفاده کنم و سپس به یک اکتابوکس بزرگ و یک فلاش مشبک در تنظیمات مختلف قدرت برای یک شات زرق و برق تغییر دهید. در حالی که از نورپردازی متقابل کلاسیک از چراغ های متضاد استفاده می کند ، هیچ چیز نمی گوید شما نمی توانید زاویه دو چراغ خود را برای یک اثر روشنایی متفاوت تغییر دهید یا زاویه عکسبرداری خود را به چراغ های مخالف تغییر دهید.

روشنایی متقابل لزوماً به معنای استفاده از دو فلاش نیست. نور ظهر تنها زمانی است که برای یک پرتره سریع در دسترس است. می توانید موضوع را در سایه قرار دهید یا ابریشم بزرگی را برای خود ایجاد کنید که سایه خود باشد ، اما چرا اجازه نمی دهید خورشید کمکی کند؟ در ساده ترین آن ، می توان با استفاده از یک بازتابنده استاندارد و خورشید ، نورپردازی متقابل ایجاد کرد. بازتاب کننده یا همان رفلکتور ، نور را به سایه سوژه شما اضافه می کند ، در حالی که خورشید نورهای برجسته ای را به موها و شانه های آنها اضافه می کند.

 

 

یک فلاش را به آن اضافه کنید ، و با استفاده از خورشید به عنوان نور لهجه شما (فکر کنید نور مو) و عکس گرفتن از طریق یک سافت بزرگ به عنوان منبع اصلی نور ، می توانید یک پرتره زیبا و متشکل از نور ایجاد کنید. قرار گرفتن در معرض نور روز را به گونه ای مشخص کنید که خورشید به خوبی نور پشتی مدل شما را روشن می کند و از جعبه نرم بزرگ برای پر کردن سایه های جلوی مدل خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از یک بازتاب بزرگ یا همان رفلکتور بزرگ با یک واحد فلش استفاده کنید. چه در استودیو و چه در خارج ، سعی کنید یک بازتابنده بزرگ سفید یا نقره ای را در طرف مقابل فلاش خود قرار دهید. فلاش یک طرف موضوع شما را روشن می کند و بازتابنده طرف دیگر را روشن می کند. شما می توانید کنتراست و روشنایی سمت به تصویر را با حرکت دادن بازتابنده بیشتر از سوژه خود تغییر دهید. اگر در حال عکسبرداری از یک زمینه بدون درز سفید یا یک سطح سفید در خارج هستید ، سوژه خود را از پیش زمینه سفید دور کنید تا جلوه نور را پر کنید. شما می توانید با استفاده از یک بازتابنده یا همان رفلکتور و خورشید ، با یک فلاش و خورشید و یا با استفاده از دو فلاش ، این سبک روشنایی را ایجاد کنید. اما تکنیک های روشنایی متقابل در اینجا متوقف نمی شوند. از آنجا که روشنایی متقابل معمولاً شامل دو گرگرفتگی است ، می توانید از خورشید به عنوان چراغ سوم برای گزینه ها حتی بیشتر استفاده کنید. با استفاده از دو فلاش این سناریو را تصور کنید. شما از یک جعبه نرم بزرگ به عنوان چراغ اصلی در موضوع خود استفاده می کنید و به خورشید اجازه می دهید به عنوان یک نور لهجه ، موها و شانه های مدل را برجسته کند. از آنجا که هنوز یک فلاش در دسترس است ، می توانید از این چراغ برای روشن کردن پس زمینه برای افزودن ابعاد و عمق بیشتر استفاده کنید.

 

تکنیک های روشنایی متقاطع

تکنیک های روشنایی متقاطع

از آنجا که هنگام استفاده از روشنایی متقابل گزینه های خلاقانه زیادی وجود دارد ، اجازه دهید نگاهی به برخی از تکنیک های امتحان شده و واقعی بیندازیم. می توانید با یک بازتابنده ساده یا همان رفلکتور ساده شروع کرده و با استفاده از دو فلاش تکنیک های پیشرفته تری بسازید.

نمی توان به شما گفت چند بار دید شده که عکاسانی در یک روز آفتابی روشن و دور از یک مدل با بازتاب شش اینچی طلای خود را نگه دارند. این مدل در حال گریه است ، با ریمل مژه و ابرو صورت خود را پایین آورده و شلیک زرق و برق را به یک نمایش ترسناک هالووین تبدیل می کند. این روش بازتاب خوبی نیست. برای اینکه نور را به خوبی با یک بازتابنده روشن کنید ، مدل خود را با پشت یا کنار آنها به خورشید قرار دهید. کار شما با استفاده از یک بازتابنده پر کردن سایه های طرف مقابل خورشید است (یعنی روشنایی متقابل). در مرحله بعد ، شدت نور پرتاب کننده را تعیین کنید. اگر مشغول کار در آفتاب ظهر روشن هستید و از یک بازتاب کننده طلای جامد استفاده می کنید ، ممکن است مجبور شوید بسیاری از پا را از موضع خود دور کنید تا نور پر از اغراق ایجاد کنید.

بازتاب مورد علاقه بیشتر عکاسان برای اضافه کردن نور پر شده طلای نرم است. این رنگ یک نور نرم و گرم و کاملاً نارنجی به اندازه طلای جامد اضافه نمی کند. انتخاب رنگ همچنین با توجه به تابش خورشید تعیین می شود. در روزهای پر تابش ، رنگ سفید یا نقره ای را امتحان کنید تا نور بیشتری از بازتاب شما پر شود. معمولا این طور است که بازتابنده را فقط هنگام عکسبرداری به موقعیت خود برسانیم که این موضوع بسیار راحت تر است. نور منعکس شده بر روی چشم روشن و سخت است ، به خصوص اگر از آن برای مدت طولانی استفاده کنید. بازتابنده های کوچک مورد علاقه بیشتر عکاسان Lastolite TriGrips هستند. این بازتاب ها دارای یک دسته هستند ، که هدف قرار دادن بازتابنده را آسان تر می کند. همچنین از رفلکتورهای بزرگ Lastolite Skylites برای مشاغل بزرگتر استفاده می توان کرد.

 

نورپردازی سرعتی

نورپردازی سرعتی

بسیاری از عکاسان دارای یک چراغ سرعتی هستند و می توان از یک نورپردازی موثر استفاده کرد. چراغ سرعتی مزیتی دارد که بسیاری از چراغ های استودیویی ارائه نمی دهند: حالت فلاش TTL. با استفاده از چراغ سرعت خود را در حالت فلاش TTL ، از اندازه گیری دوربین برای تعیین تابش فلاش استفاده می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک مکان و موضوع عالی است. یک بار دیگر ، موضوع را با خورشید در پشت خود قرار دهید تا از خورشید به عنوان یک نور لهجه استفاده کنید. می توانید چراغ پر سرعت خود را روی دوربین آتش بزنید تا نور پر شده به قسمت جلوی سوژه اضافه شود. همچنین می توانید از چراغ قوه به عنوان نور اصلی خود و یک بازتابنده به عنوان منبع نور دوم خود در طرف مقابل استفاده کنید. دیوارهای سفید هنگامی که آنها را در مکان پیدا می کنید بازتاب کننده های خوبی ایجاد می کنند.

 

 

دو روشنایی فلش متقابل

دو روشنایی فلش متقابل

سبک روشنایی متقابل مورد علاقه بیشتر عکاسان استفاده از دو فلاش است ، چه آنها دارای چراغهای سرعتی باشند و چه از تابلوهای قدرتمندتر. استفاده از دو چراغ برق مستقل بیشترین گزینه را به شما می دهد و اگر در خارج از استودیو عکاسی می کنید از خورشید به عنوان چراغ کمکی استفاده نکنید. روش استاندارد نورپردازی متقابل استفاده از تسمه های Elinchrom ELB 400 با یک Softbox 39 اینچی Rotalux Octa به عنوان نور اصلی مو یک تارهای کوبنده به عنوان نور کمکی است. اضافه کردن یک شبکه 20 درجه به نور لهجه ، نورپردازی تندرو را تنگ می کند و از نشت نور در چهره سوژه من جلوگیری می کند. چراغ لهجه خود را روشن تر و روشن تر از نور اصلی خود کنید تا برجسته های برجسته و برجسته ای ایجاد کند. برای ایجاد سبک های مختلف روشنایی ، با موقعیت های مختلف نور ، اصلاح کننده ها و خروجی ها آزمایش کنید. قدرت روشنایی متقابل در گستره وسیعی از تأثیرات ایجاد شده است.