کاربرد موشن گرافیک چیست؟
28
مه

این روزها کلیپ های انیمیشنی که به نام موشن گرافیک شناخته می شود و تلفیقی از فیلمسازی معمول با طراحی های گرافیکی است بسیار مورد توجه آژانس های تبلیغاتی قرار گرفته و آنها برای تبلیغات، بازاریابی و مارکتینگ از این نوع محتوای ویدیویی استفاده می کنند. اما کاربرد موشن گرافیک چیست؟ و چرا این نوع از محتوای دیجیتالی تا به این اندازه محبوب واقع شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که کاربرد موشن گرافیک چیست؟

آیا می دانید کاربرد موشن گرافیک چیست؟

هنگامی که شما بتوانید المان های گرافیکی و عنصرهایی از این دست را به حرکت درآورید یک موشن گرافیک طراحی کرده و ساخته اید. حرف های متحرک، شکل ها و طرح ها و کلمات و عبارات متحرک و … همگی از انواع عنصرهایی هستند که در موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از محتوای ویدیویی دیجیتال معمولا در زمان های کوتاه تولید می شوند و گاها حتی زیر 1 دقیقه هستند. آنها ماموریت دارند در همین مدت زمان کوتاه یک پیام از پیش مشخص شده را به کاربر تفهیم کنند. (با تعریف موشن گرافیک بیشتر آشنا شوید.)

پس خیلی وجه روایتگری و داستانی برای آنها مطرح نمی شود بلکه کاملا مبتنی بر انتقال پیام هستند. اما کاربرد موشن گرافیک چیست؟ چرا از این نوع محتوا استفاده می شود. ما 6 کاربرد عمده موشن گرافیک را برای شما گردآوری کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  1. کاربرد این گونه از فیلمسازی دیجیتالی در تبلیغات و برندینگ
  2. کاربرد آن در سینما و فیلمسازی و فیلم های تلویزیونی
  3. کاربرد آن در ساخت فیلم های آموزشی
  4. کاربرد این گونه از فیلمسازی در دنیای فناوری اطلاعات و طراحی کردن وب سایت های مختلف
  5. کاربرد آن به عنوان یک هنر آن هم از نوع دیجیتالی
  6. کاربرد آن در سوشال مدیا

در ادامه این مطلب کاربرد موشن گرافیک چیست؟ به بررسی هر یک از این کاربردها می پردازیم. با ما همراه باشید.

موشن گرافیک و تبلیغات و برندینگ

نخستین جوابی که به سوال کاربرد موشن گرافیک چیست؟ می دهیم استفاده از این نوع از فیلم در انجام تبلیغات و برندینگ محصولات است. در صورتی که برای انجام تبلیغات کسب و کارتان به آژانس های تبلیغاتی مراجعه کنید همیشه یکی از تاپ ترین پیشنهادات آنها استفاده از موشن گرافیک برای انجام این تبلیغات است. این دست محتواهای ویدیویی دیجیتال می توانند هم برای تبلیغات و هم برای بازاریابی و مارکتینگ مورد استفاده قرار گرفته و بازدهی خوبی را هم ارائه دهند. (سفارش موشن گرافیک در طلوع فیلم)

 

 

از موشن گرافیک حتی می توانید در ساخت لوگوی تبلیغاتی تان هم استفاده کنید و قطعا این حرکت متفاوت در یادها باقی می ماند و این همه چیزی است که برای یک لوگو نیز داریم یعنی به خاطر ماندنی بودن. پس از آن شما می توانید کاراکتری را با موشن گرافیک خلق کنید که به عنوان نماد بیزنس و برند تان به شمار آمده و همه جا حضور داشته باشد. مثل کاراکتر خرس رادیاتور بوتان! در ادامه هم می توانید به منظور ارائه جزئیات و اطلاعات در مورد محصولاتتان و مزیت ها و مشخصه هایی که دارند از موشن گرافیک کمک بگیرید.

اگر بخواهیم کلی بگوییم یک راهکار فوق العاده به منظور انجام مارکتینگ و تبلیغات برای کسب و کارتان چیزی جز موشن گرافیک نیست. حال که اولین پاسخ را برای سوال کاربرد موشن گرافیک چیست؟ پیدا کردید در ادامه با ما همراه باشید تا به دومین کاربرد بپردازیم.

موشن گرافیک و فیلم های تلویزیونی و سینما

پاسخ دومی که به پرسش کاربرد موشن گرافیک چیست؟ میدهیم استفاده از این نوع محتوای دیجیتال در سینما و تلویزیون است. همه ما فیلم های انیمیشن زیادی دیده و لذت برده ایم. جالب است بدانید از موشن گرافیک ها می توان به عنوان بخشی از این فیلم های انیمیشن استفاده کرد. مثلا برای قالب بندی پایان یک فیلم یا تیتراژ آغازین آن از این نوع محتوای دیجیتال استفاده می شود. یکی از استفاده ها و کاربردهای رایج این دست محتواهای دیجیتالی ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی فیلم هاست.

حتی برخی کمپین های تبلیغاتی فیلم ها هم برای تاثیرگذاری بیشتر از موشن گرافیک ها استفاده می کنند. به همه اینها اضافه کنید که این نوع محتوا به منظور ساخت بازی های ویدیویی و کامپیوتری، طراحی گیف ها و همچنین ایموجی ها و استیکرهایی که حرکت می کنند و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

موشن گرافیک و ساخت فیلم های آموزشی

موشن گرافیک و ساخت فیلم های آموزشی
موشن گرافیک و ساخت فیلم های آموزشی

در ادامه پاسخ به پرسش کاربرد موشن گرافیک چیست؟ نوبت به کاربرد سوم می رسد که استفاده از این فیلم ها برای کارهای آموزشی است. شما هر نوع آموزشی که داشته باشید می خواهد درسی باشد یا کارگاه های هنری و پژوهشی و علمی و … را می توانید به وسیله موشن گرافیک عرضه کنید. کلیه نکته های مهم برای آنچه که قصد آموزش آن را دارید را به کمک موشن گرافیک ها بهر و جذاب تر ارائه می دهید. همچنین برای ساده تر کردن ارائه مطالب و درک بهتر آنها می توانید از این نوع محتوا استفاده کنید.

یکی از علت های محبوبیت این نوع از محتوا میان کاربران قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه آن است. حتی اگر قصد دارید آموزش های ساده و کاربردی روزانه تهیه کرده و آنها را در شبکه های اجتماعی آپلود کنید می توانید خیلی راحت از موشن گرافیک بهره ببرید. در بخش بعدی به چهارمین پاسخ برای سوال کاربرد موشن گرافیک چیست؟ می پردازیم، با ما در ادامه همراه باشید. داخل پرانتز یکی از خدمات طلوع فیلم، ساخت فیلم آموزشی هست که از تکنیک های موشن گرافیک و فیلمبرداری استفاده می شود و می تواند برایتان کاربردی باشد.

موشن گرافیک و فناوری اطلاعات

موشن گرافیک به خودی خود به دنیای It تعلق دارد. پس استفاده از آن در همین دنیا و در سایت ها و طراحی آنها و … بسیار رایج و توجیه پذیر است. هنگامی که توسعه دهندگان به طراحی سایت و یا ساخت اپلیکیشن ها مشغول هستند از این نوع محتوا خیلی استفاده می کنند. به این شکل سایت را جذاب تر و کاربر پسندتر طراحی کرده و کاربران بیشتر به آن جلب می شوند. معمولا این دسته از افراد از موشن گرافیک های مختلفی استفاده کرده و پس از بررسی تاثیراتی که این نوع محتوا بر روی تجربه کاربری سایت گذشته اند تصمیم گرفته می شود بیشتر از آنها  استفاده شود.

 اگر از موشن گرافیک ها استفاده کنید می توانید روی سئوی سایت هم تاثیر مثبت بگذارید. چرا که یکی از مولفه های سئو میزان حضور و باقی ماندن کاربران در سایت و طولانی تر شدن این زمان است. به کمک موشن گرافیک ها شما می توانید سایت خود را بهتر، حرفه ای تر و جذاب تر طراحی کنید تا زمان باقی ماندن کاربران در سایتتان را افزایش دهید. حال که پاسخ چهارم سوال کاربرد موشن گرافیک چیست؟ را هم بدست آوردیم نوبت به کاربرد بعدی می رسد، با ما همراه باشید.

موشن گرافیک به عنوان هنر دیجیتال

این روزها ما در دنیایی زندگی می کنیم که مولفه های دیجیتالی آن روز به روز در حال افزایش هستند. پنجمین پاسخی که به پرسش کاربرد موشن گرافیک چیست؟ می دهیم استفاده از این محتواهای دیجیتالی به منظور ساخت پروژه های هنری است. شما می توانید اثرهای جذاب و چشم نوازی را به کمک موشن گرافیک ها طراحی کنید و هر یک از آنها به عنوان یک هنر و قطعه هنری شناخته می شوند. پس گاها هدف از طراحی و ساخت تیزر موشن گرافیک ها تنها به منظور خلق یک اثر هنری و یک قطعه از هنر است و هیچ بحث دیگری برای آن مطرح نمی شود. حتی از این نوع محتواها می توانیم برای رساندن پیام های اجتماعی نیز استفاده کنیم. مثلا موشن گرافیکی که پیام آن حفاظت از حقوق زنان است یا موشن گرافیکی که بر اهمیت حفاظت از محیط زیست تاکید میکند.

در واقع که می توانیم اینطور بگوییم که هر یک قطعه موشن گرافیک که طراحی و ساخته می شود خود یک اثر هنری است چرا که خلاقیت در آن دخیل بوده و برای آن طراحی و ساختار در نظر گرفته می شود. (مطالعه بیشتر: خلاقیت در موشن گرافیک)

موشن گرافیک و سوشال مدیا

و در آخرین بخش از این مطلب کاربرد موشن گرافیک چیست؟ نوبت به ششمین و آخرین کاربرد برای این نوع از محتوا می رسد که چیزی به غیر از کاربرد آن در شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا نیست. یکی از مهمترین و رایج ترین کاربردهایی که برای موشن گرافیک ها استفاده می شود استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی به منظور معرفی محصولات و آشنایی با مزیت ها و ویژگی های آنها و به طور کلی برای پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ است.

یکی از مهمترین ویژگی های موشن گرافیک ها این است که آنها خیلی راحت می توانند دست به دست چرخیده و در شبکه های اجتماعی ترند شوند. سپس می توانند لایک ها و کامنت ها و بطور کلی تعامل های خوبی جذب کنند. با توجه به هزینه های سبک تری که برای ساخت موشن گرافیک ها وجود دارد استفاده از آنها در سوشال مدیا رایج تر و مورد پسند تر است. (آیا از تعرفه موشن گرافیک اطلاعی دارید؟)

فاکتور خلاقیت و در یاد ماندنی بودن هم از دیگر عامل هایی است که میتواند کاربردی بودن طراحی های موشن گرافیک را افزایش داده و سبب شود به عنوان نوع محتوای محبوب این روزها در سوشال مدیا دست به دست شوند. همچنین این دست محتواها راحت تر می توانند پیام های مورد نظر ما را بیان کرده و به کاربر منتقل کنند و در ذهن وی حک کنند.

جمع بندی

یکی از ترندترین انواع محتواهای ویدیویی این روزها را می توان موشن گرافیک ها به شمار آورد. یکی از پرسش های رایج کاربران در رابطه با این نوع محتواها این است که کاربرد موشن گرافیک چیست؟ برای همین هم تصمیم گرفتیم در این مطلب مفصلا به این پرسش پاسخ دهیم.

اگر شما هر گونه اطلاعات جذابی در مورد این که کاربرد موشن گرافیک چیست؟ در اختیار دارید و دوست دارید که آنها را با ما و دوستانتان در سایت در میان بگذارید خوشحال می شویم آنها را در بخش کامنت ها ببینیم.

Rate this post