موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟
21
ژانویه

فیلمسازی یک دنیای فوق العاده گسترده است که سبک ها  و انواع مختلف و مخصوص به خود را دارا است. یکی از جدیدترین سبک های فیلمسازی که به شدت مورد توجه شبکه های اجتماعی به منظور مارکتینگ و بازاریابی و تبلیغات قرار گرفته است را می توان موشن گرافیک به شمار آورد. موشن گرافیک انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از آنها موشن گرافیک ایزومتریک است. اما آیا می دانید موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟ موشن گرافیک ایزومتریک نوعی از فیلم های موشن گرافیک است که به نام سه بعدی نما هم شناخته می شود. (انواع موشن گرافیک کدام اند؟)

این که موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟ موضوع نوشتار امروز ماست که قرار است در ادامه راجع به آن صحبت کنیم. پس اگر شما هم دوست دارید با تعریف موشن گرافیک ایزومتریک آشنا شوید و بدانید که چگونه طراحی می شود و چه کاربردهایی دارد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پاسخ به یک سوال پرتکرار: تعریف موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟

موشن گرافیک ها یکی از انواع روش های ساخت فیلم است که از نظر کاری که انجام می شود تقریبا مشابه با انیمیشن قلمداد می شود. اما تفاوت های اصلی میان موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد. برای مثال انیمیشن همیشه یک قصه را روایت می کند و روایتگری در آن به وضوح دیده می شود، این در حالی است که موشن گرافیک حتما تاکیدی بر قصه خاص داشتن نداشته و عمدتا مربوط به حرکاتی است که از عنصرهای گرافیکی می گیریم. در همین رابطه مقاله ای با عنوان موشن گرافیک چیست نوشته ایم که می تواند برایتان مفید باشد.

همانطور که در تعریف خود موشن گرافیک گفته می شود برای تولید این نوع از فیلم از محتواها، المان ها و عناصر گرافیکی استفاده می شود و با به حرکت درآوردن آنها در نهایت یک موشن گرافیک ساخته می شود. موشن گرافیک را می توان تلفیق و تجمیعی از دو هنر اصلی فیلمسازی و گرافیک به شمار آورد که در آن طراح تمام تلاش خود را می کند تا از امکانات هر دوی این هنرها در راستای منتقل کردن پیام مدنظر استفاده کافی را ببرد.

حال به سوال اصلی مان می رسیم یعنی موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟ این نوع از موشن گرافیک به نام سه بعدی نما هم شناخته می شود. در این نوع از ساخت موشن گرافیک از تصویرهای موسوم به ایزومتریک استفاده می شود و به نتیجه نهایی هم موشن گرافیک ایزومتریک گفته می شود. در ادامه بیشتر در رابطه با این نوع از موشن گرافیک صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

طراحی موشن گرافیک ایزومتریک چگونه است؟

موشن گرافیک یکی از جدیدترین جنبه های هنر فیلمسازی و گرافیک است که عمده ظهور آن به فراگیر شدن نرم افزارها، سیستم های کامپیوتری و کارهای گرافیکی بازمی گردد. موشن گرافیک ها در دو نوع اصلی دو بعدی و سه بعدی طراحی می شوند. موشن گرافیک ایزومتریک در واقع یک موشن گرافیک دو بعدی است که به کمک استفاده از تصویرهای ایزومتریک به صورت سه بعدی به چشم می آید. جا داره بگم با ثبت سفارش موشن گرافیک در شرکت ما می توانید از این نوع موشن گرافیک ها هم داشته باشید.

طراحی موشن گرافیک ایزومتریک چگونه است؟
طراحی موشن گرافیک ایزومتریک چگونه است؟

برای ساخت این نوع از موشن گرافیک از طراحی های ایزومتریک استفاده می شود. کار این طراحی ها این است که یک نمای تصویری برای یک جسم از نوع 3D ایجاد کنند که در دو بعد پیاده سازی شود. تمام چیزی که در موشن گرافیک ایزومتریک مورد استفاده قرار می گیرد ایجاد توهم برای بیننده است. توهم سه بعدی نشان دادن یک جسم دو بعدی. (استاپ موشن چیست؟)

تعریف دیگری که از موشن گرافیک ایزومتریک می کنند این است که این نوع از موشن گرافیک ها در واقع بخشی از حیات انیمیشن هستند. اگر میخواهید با این نوع از فیلم ها بیشتر آشنا شوید می توانید بازی هایی نظیر تاکتیک و حتی بازی تمدن فانتزی نهایی را پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

آیا با تعرفه های موشن گرافیک آشنایی دارید؟

جمع بندی

فیلمسازی را می توان دنیایی به شمار آورد که انتها ندارد. هر روز انواع مختلف و سبک های گوناگونی از آن ارائه می شود و افراد بنا به نیاز و خواسته و علاقه شان می توانند آنها را انتخاب کنند. یکی از سبک های فیلمسازی فیلم های موشن گرافیک است که از ترکیب فیلم و گرافیک به وجود می آیند. تمرکز موشن گرافیک بر به حرکت درآوردن عنصرها و المان های گرافیکی قرار گرفته است. در این مطلب سعی کرده ایم خیلی ساده و در عین حال کامل به پاسخ این سوال بپردازیم که موشن گرافیک ایزومتریک چیست؟

اگر شما هم اطلاعات بیشتر و کاملتری در این زمینه دارید می توانید در بخش کامنت ها آنها را با ما در میان بگذارید.

Rate this post