عکاسی دیجیتال در شب
26
مارس

پاسخ 5سوال راجب عکاسی دیجیتالی در شب

در حالی که من همیشه طلوع خورشید و غروب خورشید را به چشم می دیدم ، آنچه واقعاً مرا مجذوب خود می کند این است که تمام آن نور تابناک از بین می رود و من با یک آسمان غول پیکر پر از ستاره یا ماه مانده ام. این فقط مرا خوشحال می کند ، به خصوص وقتی که من خوش شانس هستم که در منطقه ای با آلودگی کم و بدون نور از شهرها یا حتی یک شهر پرجمعیت واقع شده ام. و من نمی توانم به هیچ وجه بهتر از قدردانی از چنین منظره ای باشکوه فکر کنم تا اینکه از دوربین خود برای عکاسی دیجیتالی از آن استفاده کنم.

خوشبختانه ، دوربین های دیجیتال امروزه به دلیل پیشرفت های مهم در فن آوری سنسور ، عکاسی را راحت تر از همیشه می کنند. چیزی که قبلاً به آزمایش جدی و تجهیزات عکاسی گران قیمت نیاز داشت ، اکنون تقریباً در مورد هر دوربین دیجیتال توانا قابل دستیابی است.

فراتر از آن ، با این وجود ، بهترین راهکارهایی که باید هنگام تنظیم عکسهای شبانه خود داشته باشید ، باید در نظر داشته باشید. مانند هر نوع عکاسی دیگر ، به داشتن یک گردش کار یا متدولوژی کمک می کند تا از نتایج مداوم و باکیفیت اطمینان حاصل شود.

در اینجا برخی از نکات مورد علاقه من برای تمرین در شلیک شب بعدی شما ، که به ترتیب اولویت خاصی ارائه نشده اند ، آورده شده است .

یکی از راه های مورد علاقه من برای عکاسی از عظمت مناظر سیاره ماه ، زیر آسمان شب است. گذشته از زیبایی بصری ، ستارگان می توانند یک احساس “غیر عالم” را نیز به چنین عکسهایی معرفی کنند.

 آیا عکاسی شب همیشه به معنای عکاسی ستاره است؟

درک این که ارتباط مستقیم عکاسی شب با ستاره ها قابل درک است ، قابل درک است. در کنار ماه ، ستاره ها عناصری هستند که هر کسی انتظار دارد در آسمان شب ببیند. اما بسته به زمان سال ، ممکن است فاز ماه ، شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی خاص شما ، دیدن و عکاسی دیجیتالی از ستارگان امکان پذیر نباشد. اما این بدان معنا نیست که شما باید دوربین خود را بسته بندی کرده و شروع به خواب کنید.

ویژگی بارز هر عکاس بزرگ ، دانستن چگونگی تبدیل لیمو به لیموناد است. اگر قبلاً تلاش کرده اید تا وسایل و تجهیزات خود را به مکانی با ساعتی تمسخر آور منتقل کنید ، حداقل به خودتان مدیون هستید که یک ترکیب را پیدا کنید.

یکی از کارهای مورد علاقه من که ستاره ها از این مسئله دور هستند این است که بازی با نور را انجام دهید. از آنجا که عکاسی دیجیتالی در شب نیاز به سرعت شاتر طولانی دارد ، انواع و اقسام روشهای استفاده از منابع نوری به طرق خلاقانه مانند شلیک مسیرهای چراغهای جلو چراغهای خودرو در بزرگراه در اواخر شب وجود دارد. شما فقط باید در آزمایش باشید.

 

 یک پیش زمینه قوی چه اهمیتی دارد؟

 یک پیش زمینه قوی چه اهمیتی دارد؟
یک پیش زمینه قوی چه اهمیتی دارد؟

زندگی برای عکاسان بسیار ساده تر خواهد بود اگر همه کاری که باید انجام دهیم این باشد که دوربین هایمان را در یک آسمان پرستاره ، فوکوس و شلیک قرار دهیم. البته ، هیچ کاری شما را از انجام دقیقا همین کار باز نمی دارد. اما من گمان می کنم شما تا حدودی از نتایج ناامید خواهید شد. این معمولاً به این دلیل است که بیننده عنصر پیش زمینه ای برای کمک به دادن زمینه آسمان ندارد.

علاوه بر این ، هنگامی که عکس های شبانه ستاره ای شما فاقد یک عنصر مهم در پیش زمینه باشد ، هیچ راهی برای بیننده وجود ندارد تا بین ستاره ها و پیش زمینه رابطه برقرار کند ، این مفهومی است که صرف نظر از زمان روز برای هر عکس قابل اجرا است.

قبل از اینکه حتی به یک شلیک شب بروم ، مدتی را صرف انجام وظیفه خود می کنم. من Google Earth و سایر سایت های اشتراک گذاری عکس را شستشو می دهم تا ببینم آیا عناصر پیش زمینه برجسته ای وجود دارد یا خیر. در این مرحله ، من به دنبال عکس های شبانه از محل نیستم. فقط می خواهم ببینم فرصت های بالقوه وجود دارد یا خیر. پس از اتمام این کار ، می توانم با یک برنامه روشن به ذهنم خطور کنم که چرا می خواهم ستاره ها را به دور عنصر پیش زمینه ببندم. ( مقالات آموزش عکاسی )

چگونه باید با هریک از لنزهای خود به بی نهایت تمرکز کنید؟

یک پیش زمینه قوی چه اهمیتی دارد؟
یک پیش زمینه قوی چه اهمیتی دارد؟

اگر یک روش برای فورا خراب کردن یک عکس شب پرستاره وجود دارد ، این کار با قرار گرفتن شلیک از تمرکز نیست.

بینندگان می دانند که ستاره ها به چه شکل به نظر می رسند یا باید به نظر برسند. وقتی به یک آسمان پرستاره نگاه می کنید ، باید میلیون ها نقطه نور کوچک را ببینید. آنها نرم و قارچ نیستند … مگر اینکه دچار آب مروارید شوید. اگر ستارگان در عکسهای شما نرم به نظر می رسند ، بیشتر از حد ممکن است به دلیل عدم دستیابی به تمرکز مهم برای بی نهایت.

بسته به روش فوکوس لنزهای شما ، ممکن است بتوانید دقیقاً روی بی نهایت تمرکز کنید ، که معمولاً با “شکل 8.” افقی نشان داده می شود.

بسیاری از لنزها این قابلیت را ندارند که دقیقاً به بی نهایت متمرکز شوند ، که نیاز به آزمایش و خطا دارد. در این موارد ، روش مورد نظر من برای فوکوس این است که من   ISO دوربین را بسیار بالا بکشم و از منظره یاب الکترونیکی (یا ال سی دی عقب) برای یافتن فوکوس من استفاده کنم. این معمولاً شامل می شود تا کمی از حلقه فوکوس به جلو و عقب با حرکات جزئی استفاده کنم تا اینکه ستاره ها مانند نقاط کوچک به نظر برسند.

سپس تنظیمات نوردهی خود را دوباره تنظیم می کنم ، عکس می گیرم و آن را برای تمرکز بررسی می کنم. اگر خوب به نظر برسد ، من دیگر برای شب دیگر حلقه تمرکز را لمس نخواهم کرد. اگر کمی نرم به نظر برسد ، من حلقه فوکوس را دوباره تنظیم می کنم و این روند را تکرار می کنم.

محصولاتتان را آماده عکاسی صنعتی کنید

 

 چگونه سرعت مطلوب شاتر را تعیین کنید؟ 

 چگونه سرعت مطلوب شاتر را تعیین کنید؟ 
 چگونه سرعت مطلوب شاتر را تعیین کنید؟ 

تعیین سرعت شاتر مناسب برای عکس شب پرقدرت شما به همان اندازه مهم است که گرفتن قفل فوکوس مناسب. بسته به اینکه از چه کسی سؤال می کنید ، ممکن است پاسخ های گوناگونی به شما ارائه شود که چگونه باید به این موضوع نزدیک شوید و مانند تمرکز مناسب ، نیاز به آزمایش دارید. با این حال ، قبل از انجام هر کاری ، متوجه شوید که هدف شما چیست. منظور من از قصد این است که آیا شما می خواهید ستاره ها را در عکس خود به عنوان نقاط واضح ، ریز و کوچک نشان دهید یا به عنوان یک دنباله ستاره wispy. پاسخ شما نحوه نزدیک شدن به گردش کار در معرض را تعیین می کند.

نکته های واضح و Wispy:

در صورت دستیابی به نقاط شفاف و ریز ، فرمول شناخته شده ای وجود دارد که من از آن استفاده کردم تا یک نقطه شروع اولیه برای سرعت شاتر خود را بفهمم. به یاد داشته باشید ، قبل از معرفی حرکت در ستارگان ، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که حداکثر سرعت شاتر چه می تواند باشد. این عوامل فاصله کانونی لنز شما ، حداکثر دیافراگم لنز شما و اندازه سنسور دوربین شما است.

پس از داشتن این اطلاعات ، می توانید به راحتی آن را به این فرمول اصلی وصل کنید:

  • 500 / فاصله کانونی = حداکثر سرعت شاتر در ثانیه

نکته مهم در فهم این است که این فرمول فرض می کند که شما از سنسور فول فریم 35 میلی متری استفاده می کنید. اگر از یک حسگر برش خورده استفاده می کنید ، باید نتیجه نهایی را با توجه به فاکتور محصول تقسیم کنید. در تجربه من ، این فرمول کار خوبی برای رسیدن من به یک نقطه شروع خوب برای شروع آزمایش با سرعت شاتر است. مانند آزمایش فوکوس ، مهم است که قبل از قفل کردن موارد ، چند تست از عکس بگیرید و بررسی کنید.

 

مسیرهای Wispy star

برای مواردی که می خواهید یک دنباله ستاره ایجاد کنید ، می خواهید از همان روند شناسایی سرعت شاتر ایده آل استفاده کنید. تفاوت اصلی این است که پس از آن ، شما می خواهید از یک فاصله سنج یا از طریق ریموت یا در درون دوربین های خاصی که این ویژگی را شامل می شود ، استفاده کنید تا یک سری عکس های متوالی بگیرید. پس از داشتن مقدار کافی ، می توانید از یک برنامه ویرایش تصویر مانند Photoshop برای ترکیب آنها استفاده کنید. این تکنیک می تواند خصوصاً جالب توجه باشد ، به خصوص هنگامی که یک عنصر پیش زمینه جالب را در خود جای دهید.

منظور از تیراندازی به چراغ های شمالی چیست؟

منظور از تیراندازی به چراغ های شمالی چیست؟
منظور از تیراندازی به چراغ های شمالی چیست؟

از میان تمام پدیده های طبیعی که من شاهد آن بوده ام ، هیچ چیز شگفت آورتر از دیدن چراغ های شمالی در آسمان شب نیست. تقریباً به نظر می رسد که هیچ تصویری در مقایسه با دیدن آن با چشمان خودم ، نمی تواند عدالت را انجام دهد. به همین دلیل من اکیداً توصیه می کنم حداقل یک بار به خودتان فرصت دهید تا آن را ببینید.

یکی از اولین چیزهایی که هنگام عکاسی از چراغ های شمالی متوجه خواهید شد ، به ویژه هنگامی که فعالیت شدید خورشیدی وجود دارد ، این است که تفاوت آن با این است که شما به طور سنتی عکاسی شبانه می کنید.

بله ، شما باید همین کمبود نور محیط و آسمان روشن را داشته باشید ، اما گرفتن نور مناسب نیاز به ظرافت بیشتری دارد زیرا کیفیت ، شکل و شدت چراغها به سرعت تغییر می کند.

تعداد کمی از موارد برای یک عکاس منظره از دیدن شفقهای شمالی خاص است. در واقع ، آنقدر جذاب است که فراموش کردن حتی سفر به کرکره آسان است! فقط به یاد داشته باشید هنگام تعیین سرعت شاتر خود به شدت فعالیت خورشیدی توجه کنید.

در شلیک اخیر در نروژ ، مجبور شدم سرعت شاتر خود را تغییر دهم ، از 15 ثانیه به 2 ثانیه ، از شلیک به شلیک. ممکن است مجبور شوید کرکره خود را بکشید (با استفاده از سرعت شاتر حتی طولانی تر) ، اما این یک روش بسیار آسان برای منفجر کردن نکات برجسته تصویر شما است. شفق قطبی می تواند آنقدر روشن باشد.

 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید ، تعادل رنگ سفید است: به طور معمول ، یافتن یک ترازوی دقیق سفید برای عکس های شبانه روشی نسبتاً ساده است. با این حال ، شفق شمالی به دلیل بازیگران قوی در سبز ، تمایل دارد که آن را به طور کامل از ضربات سخت دور کند.

در این شرایط ، من تمایل دارم که عکس ها را با استفاده از لایه ها در فتوشاپ ویرایش کنم. من پیش زمینه را به طور مستقل با یک لایه و آسمان سبز روی دیگری رفتار خواهم کرد. در حالی که حفظ برخی از سازگاری با توجه به رنگ بازیگری مهم است ، همیشه یک اتاق جادوگری برای تنظیم دقیق نتایج وجود دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)