انتخاب سیستم مناسب برای موشن گرافیک
16
ژانویه

سیستم مورد نیاز برای طراحی موشن گرافیک می تواند بسته به کاری که انجام می دهید و مکانی که آن را انجام می دهید متفاوت باشد. به دست آوردن اطلاعات عمومی سخت افزاری به شما کمک می کند تا سیستم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. شاید بد نباشد که پیش از خواندن این مطلب، مقاله موشن گرافیک چیست ما را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید.

Mac در مقابل PC

انتخاب پلتفرم کامپیوتر شما تصمیمی است که باید گرفته شود. پیش از این، رایانه های Apple، انتخاب اصلی موشن گرافیست ها بودند. این روزها خیلی تغییر کرده است و اکثر نرم افزارهای رایج در بسیاری از پلتفرم ها در دسترس هستند.

محصولات رده بالای اپل عمدتاً به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که برای طراحی موشن گرافیک مناسب باشند. اما در برخی موارد بروز رسانی وجود ندارد و در صورت وجود فقط حافظه و واحد ذخیره سازی قابل تغییر است.

رایانه‌های شخصی برای ساخت تیزر موشن گرافیک به کار بیشتری نیاز دارند، اما در بیشتر موارد می‌توان قطعات آن را طوری انتخاب کرد که دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید به دست آورید. قطعات رایانه شخصی را می توان تغییر داد زیرا این قطعات هر روز در حال آپدیت شدن هستند. خرید تنها چند قطعه در سال به جای خرید یک سیستم کاملاً جدید می تواند تصمیم آگاهانه و به صرفه ای باشد.

کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ؟

تصمیم بعدی این است که آیا یک کامپیوتر رومیزی، یک لپ تاپ یا هر دو را می خواهید. قابلیت جابجایی لپ تاپ ها در اندازه صفحه نمایش و قابلیت تعویض اجزا با یکدیگر تفاوت دارد. یک کامپیوتر رومیزی به طور کلی سریعتر و قدرتمندتر است، اما واضح است که قابل حمل نیست. داشتن هر دو شاید بهترین گزینه باشد ولی خب به شرطی که بودجه لازم برای تامین هردو داشته باشید.

واحد ذخیره سازی

درایو ذخیره سازی می تواند یک هارد دیسک (HDD) یا یک درایو حالت جامد (SSD) باشد. شما می توانید درایوهای بسیاری از انواع مختلف را در یک سیستم استفاده کنید. SSD ها فایل ها را سریعتر باز می کنند به طوریکه اگر به طور مکرر فایل های بزرگ را باز کنید می توانید متوجه این تفاوت بزرگ شوید.

اگر قصد دارید یک لپ تاپ تهیه کنید، یک درایو اکسترنال اضافی را در نظر بگیرید. می‌توانید فایل‌ها را برای کل پروژه‌ها روی درایو اکسترنال ذخیره کنید، و در حین اینکه درایو را روی لپ‌تاپ خود برای فایل‌های فعلی خای می‌کنید، آنها را حفظ کنید.

رم، حافظه، پردازنده و gpu مناسب موشن گرافیک
رم، حافظه، پردازنده و gpu مناسب موشن گرافیک

برای درایو کاری خود حداقل یک SSD  512 گیگابایتی یا هارد دیسک 750 گیگابایتی می خواهید. این حداقل حافظه مورد نیاز است، اما اگر با فایل‌های بزرگ‌تر زیادی کار می‌کنید، لازمه به درایوهای بزرگ‌تری فکر کنید. برای نوع هارد به سرعت درایو هم توجه کنید. سرعت بر حسب RPM (دور در دقیقه) محاسبه می شود و نشان می دهد که درایو با چه سرعتی می چرخد ​​تا فایل مورد نظر شما را پیدا کند. هرچه سریعتر، بهتر. شما یک درایو حداقل 7200 RPM لازم دارید.

به انتخاب کاربران: بهترین نرم افزارهای موشن گرافیک کدام اند؟

GPU و VRAM

یک GPU (واحد پردازش گرافیکی) را می توان در پردازنده یا در یک واحد جداگانه ادغام کرد. برای اکثر موشن گرافیک های معمولی، یک GPU اختصاصی بهترین گزینه است.

یک کارت گرافیک اختصاصی دارای حافظه خواهد بود که به طور کلی VRAM (حافظه دسترسی تصادفی ویدیویی) نامیده می شود. هر نوع حافظه ای به عنوان یک بانک کوتاه مدت برای فایل هایی که در حال حاضر باز کرده اید عمل می کند. به طور کلی VRAM بیشتر بهتر است، حداقل برای یک کار پیچیده 1 گیگابایت است.

پردازنده

پردازنده یا CPU (واحد پردازش مرکزی) تمام اجزای دیگر رایانه را اجرا می کند. برای موشن گرافیک دو مشخصات وجود دارد که مهم هستند، تعداد هسته ها و سرعت پردازنده. به طور کلی، یک پردازنده چهار هسته ای با کلاک 1 گیگاهرتز (گیگاهرتز) ترجیح داده می شود.

حافظه

حافظه یا RAM (حافظه دسترسی تصادفی) جدا از VRAM است که منحصراً توسط کارت گرافیک استفاده می شود. رم توسط پردازنده برای ذخیره اطلاعات فایل هایی که در حال حاضر استفاده می کند استفاده می شود. این به شما امکان می دهد بین چندین فایل و برنامه سوئیچ کنید. حداقل مقدار رم 16 گیگابایت است. اگر قصد دارید از Adobe Photoshop استفاده کنید، حافظه بیشتری اضافه کنید.

اگر متوجه شدید که برنامه های جدید به حافظه رم بیشتری نسبت به مقداری که در ابتدا خریداری کرده اید نیاز دارند، اکثر رایانه ها می توانند حافظه را اضافه، ارتقا یا جایگزین کنند.

در لینک هزینه موشن گرافیک با قیمت های این نوع ویدیو بیشتر آشنا شوید.

مانیتور مناسب برای موشن گرافیک

استفاده از یک نمایشگر عالی برای کار حساس و ظریف گرافیک باید جزو اولویت های شما باشد.

لازمه برای لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی خود به فکر تهیه مانیتور باشید. برای امور گرافیکی سعی کنید مانیتوری تهیه کنید که حداقل 20 اینچ باشد، با بالاترین تراکم پیکسلی و وضوح ممکن. به دقت رنگ توجه ویژه ای داشته باشید. مانیتورهای دارای VA (تراز عمودی) یا IPS (سوئیچینگ در صفحه) دقت رنگ بالاتری دارند.

4.7/5 - (4 امتیاز)