نرم افزارهای موشن گرافیک
15
ژانویه

در طلوع فیلم قبلاً در مورد موشن گرافیک چیست و کاربرد های آن در تبلیغات، فرهنگسازی، رویداد ها و… صحبت کرده ایم. این تصاویر متحرک برای جلب توجه کاربران خیلی عالی عمل می کنند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم چندین نرم افزار موشن گرافیک را معرفی کنیم تا شروع به ساخت موشن گرافیک های خود کنید.

نرم افزار موشن گرافیک چیست؟

با توجه به اینکه می‌توانیم از موشن گرافیک برای ایجاد ویدیو هایی جذاب برای وب‌سایت، اینترو برنامه یا ویدیوهای تبلیغاتی خود استفاده کنیم و امکانات آن بی‌پایان است، لازمه تا بدانیم بهترین برنامه‌ها برای طراحی انیمیشن‌هایمان کدامند. ما مجموعه ای از پر استفاده ترین نرم افزار ها که توسط متخصصان این حوزه استفاده میشوند را برای شما تهیه کرده ایم:

افترافکت، سلطان نرم افزار موشن گرافیک

یکی از پر استفاده ترین نرم افزار ها توسط انیماتورها که معمولا بهترین نظرات را از کاربران خود جمع آوری می کند، افترافکت است. افتر افکت برنامه ای است که توسط ادوب توسعه یافته است. این نرم افزار پولی (و کرک توسط ایرانیان) برای ترکیب حرفه ای تصاویر دو بعدی، انیمیشن ها و جلوه های سه بعدی طراحی شده است. امکانات بی‌نهایتی دارد و با آن می‌توانیم تصاویر ثابت را با ویدیوی واقعی ترکیب کنیم.

سینما 4 بعدی

Cinema 4D  برنامه ای است که به طور خاص برای طراحی موشن گرافیک و انیمیشن های سه بعدی طراحی شده است. اتحاد این دو فناوری باعث ساخت موشن گرافیک جذاب و تماشایی می شود. ویژگی موشن گرافیک های جذاب چیست؟

فتوشاپ

باور نکردنی اما واقعی؛ برنامه ادیت عکس فتوشاپ به ما امکان طراحی موشن گرافیک را نیز می دهد. درست است که آنها معمولاً انیمیشن های دو بعدی و معمولاً ساده هستند، اما گاهی اوقات این تنها چیزی است که ما برای متحرک سازی یک وب سایت نیاز داریم، پس چرا آن را امتحان نکنیم؟

iMovie

اگر از سیستم اپل برای کار استفاده می کنید، iMovie بی شک بهترین گزینه برای شماست. یکی از مزایای آن این است که می توان به سرعت آن را یاد گرفت و یک برنامه نسبتاً بصری است. به همین دلیل، می توانید اولین موشن گرافیک ساده خود را بدون پیشفرض قبلی بسازید و چند ساعت بیشتر از شما وقت نمی گیرد.

به طور معمول، برنامه های طراحی موشن گرافیک نیاز به دانش قبلی دارند. نه تنها برای یادگیری نحوه استفاده از چنین برنامه هایی، بلکه دانش خاص مربوط به طراحی گرافیک و غیره را نیز لازمه یاد بگیرید تا آنها را به درستی باهم ادغام کنید. (با سفارش موشن گرافیک خودتان را متفاوت تر معرفی کنید)

4.7/5 - (6 امتیاز)