تعرفه موشن گرافیک
19
ژانویه

اگر دقت کرده باشید موشن گرافیک و انیمیشن شباهت هایی به هم دارند. تفاوت هایی که این دو می توانند داشته باشند این است که انیمیشن بر اساس یک داستان جلو می رود، روایت داستانی دارد و لازم است کاراکتر های داستانی طراحی شوند. ولی موشن گرافیک مجموعه ای از تکنیک هایی است که از المان های سمبولیک استفاده می کند و کاربرد آن بیشتر در برندسازی و تبلیغات است. در حالی که انیمیشن بیشتر در دنیای سینما و سرگرمی استفاده می شود. شما می توانید تعرفه های موشن گرافیک را به تماس از مجموعه با استعلام کنید.

هدف این مطلب ساده است، ما میخواهیم در ابتدا شناخت کوچکی از موشن گرافی داشته باشیم و در ادامه با دلایل ساخت موشن گرافیک و نحوه قیمت گذاری آن آشنا شویم. تا در موقع سفارش موشن گرافیک با دید باز و حرفه ای سفارشتان را انجام دهید.

پلن کاری طلوع فیلم

پلن A تا 60 ثانیه – بیشتر از 60 ثانیه = 10% تخفیف – درخواست ادیت تا 6 بار – ساخت موزیک حرفه ای
پلن B تا 60 ثانیه – بیشتر از 60 ثانیه = 10% تخفیف – درخواست ادیت تا 4 بار – ساخت موزیک
پلن C تا 60 ثانیه – بیشتر از 60ثانیه = 10%تخفیف – درخواست ادیت تا 2 بار – موزیک آرشیوی

تماس جهت مشاوره رایگان و اطلاع از تعرفه های دقیق موشن گرافیک: 88968538 – 021

ابتدا شما را با چرایی علاقه مخاطبین امروز با موشن گرافی آشنا میسازیم.

فراگیری و عمومیت دنیای دیجیتال در این روزها نقش و اهمیت زیادی در سبک زندگی مردم پیدا کرده است. یکی از آثار این تغییرات دنیای دیجیتال این است که مردم عموما تنبل شده اند و حوصله ندارند زمان زیادی را صرف شناخت یک چیز کنند. مردم ترجیح می دهند بجای صرف زمان زیاد با دیدن یک ویدیوی مختصر، اطلاعات مورد نیازشان را در مورد یک محصول یا هرچیزی را به دست بیاورند. یک موشن گرافی با کیفیت خوب می تواند یک داستان عاطفی و طراحی جذاب در مورد محصولات و برند باشد که به فروش بیشتر برند شما کمک بسیاری کند.

پس تا اینجا متوجه شدید که موشن گرافیک چیست و چه اهمیتی دارد؛ در ادامه قصد داریم با مواردی که در تعرفه موشن گرافیک تاثیر دارند آشنا بشویم.

موشن گرافیک ها بر چه اساسی قیمت گذاری می شود؟

این سوال ذهن خیلی از علاقمندان موشن گرافی را مشغول کرده که اصولا تعرفه موشن گرافیک بر چه اساسی تعیین می شود. آیا قیمت ساخت موشن گرافیک بالاتر از مدیاهای دیگر است یا نه. برای اینکه بتوانیم هزینه ساخت موشن گرافیک را به درستی تخمین بزنیم نیاز داریم بدانیم با چه تقاضا و مهمتر از آن با چه نیازی برای عرضه مواجه هستیم.

 

ما در شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم، تلاش میکنیم قبل از اینکه هزینه ساخت موشن گرافی را به مشتری اعلام کنیم، نسبت به برند و چرایی تبلیغات برند در زمینه موشن گرافی به نتیجه قطعی برسیم و به مشتری در این زمینه مشاوره رایگان بدهیم. اکثر مواقع لازم است برای اینکه تعرفه موشن گرافیک را به درستی تخمین بزنیم نسبت به سناریو درک دقیقی داشته باشیم. حالا قصد داریم برای رسیدن به پرسش مقاله، شما را با روند ساخت موشن گرافیک آشنا سازیم تا در پایان به پاسخ بهتری در مورد چگونگی تعرفه گذاری برای موشن گرافیک برسیم. (با سناریو موشن گرافیک بیشتر آشنا شوید.)

مراحل ساخت یک موشن گرافی مناسب

مرحله اول سناریو است که در بخش قبلی توضیحات آن ارائه شد. ما در گفتگو با مشتری به این نتیجه می رسیم که دقیقا مشتری چه هدفی دارد و چه مدل موشن گرافی برای ارائه کار او مناسب است. بعد از اینکه سناریو را با کمک بریف و توضیحات مشتری کامل ساختیم در صورتیکه نیاز به طراحی استوری برد داشتیم کار آن را آغاز می­کنیم. دانستن این نکته ضروری است که استوری‌برد و موشن‌گرافیک می بایست به شکلی یکپارچه و هماهنگ با یکدیگر در تعامل باشند تا به شکلی مناسب،‌ هدف شما را به مخاطب انتقال بدهند. هنگام طراحی استوری برد باید مطمئن شوید که تمامی بخش ها با بیشترین جزئیات گرافیکی در آن لحاظ شده باشد. (نمونه کار موشن گرافیک ما که همه این مراحل را گذرانده تا به دست کارفرما برسند را در لینک مشخص شده می توانید ببینید.)

این جزئیات شامل کلمات کلیدی که باید در لحظات مهم نمایش داده شود و آیکون های مختلف و کاربردی که باید نمایش داده شود و شرح دادن تغییرات حرکتی انیمیشنی در هر فریم و زمان است. استوری‌برد باید نمای مناسبی از نتایج مورد انتظار پروژه ارائه کند و  شما را در برنامه‌ریزی برای طراحی و محتوا  آماده سازد.

طراحی تمامی عناصر بصری و خلق یک طرح کلی

حالا زمان آن رسیده که از قوه خلاقیت خود استفاده کنید و المان‌هایی را طراحی کنید که قصد دارید در مرحله بعد به انیمیشن تبدیل شوند. برای این کار بهتر است از طراحان گرافیک کمک بگیرید. اگر گرافیست‌ها حتی تجربه‌ای در رابطه با موشن گرافیک نداشته باشند به دلیل اهمیت طراحی، در پیشرفت پروژه موشن گرافی نقش مهمی خواهند داشت. عناصری که باید در این مراحله طراحی کنید شامل لوگو، اینفوگرافیک یا نمودار، محتوای متنی و شخصیت‌ها می باشند.

 

 

هزینه ساخت کلیپ یک دقیقه ای می تواند متغیر باشد، پیشنهاد می کنم برای اطلاع از آن ها روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کار با انیمیشن‌ها

یکی از مراحل تخصصی تولید موشن گرافیک، مرحله کار با انیمیشن ها به شمار می‌آید و در این مرحله‌ است که طراحی‌های شما شروع به حرکت می‌کنند. در ابتدا مهم و بهتر است که از طراحی‌های ساده و بدون پیچیدگی های خاص کمک بگیرید و متن‌ها و عکس‌هایی ساده را به فایل‌های ویدیویی موشن اضافه کنید. بعد از این مرحله میرسیم به اضافه کردن موسیقی پس‌زمینه.

یک راه این است که در زمان طراحی یا بعد از آن و زمانی که ساخت موشن‌گرافیک به اتمام رسید،‌ موسیقی مناسب را برای موشن گرافی انتخاب کنیم یا این‌که از ابتدا کار و طراحی را بر اساس موسیقی انجام دهیم. ممکن است نخواهیم موسیقی کلا فضای کار را در بر بگیرد و به طور مثال، رفت و آمد شخصیت‌ها با صدایی همراه باشد. باید از المان‌های صوتی مورد نیاز و به اندازه استفاده کنیم تا با بکارگیری آن‌ها، موشن گرافی ما جلوه بهتری داشته باشد.(برای اطلاع از قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی، کلیک کنید)

یکی دیگر از کارهایی که در موشن گرافیک باب شده است استفاده از نریشن صدای گوینده بر روی پروژه هاست. ضبط صدای گوینده باید هماهنگ با نوع موشن‌گرافیک باشد یعنی اگر موشن گرافی شما با ریتم کند ساخته شده، خوانش متن توسط گوینده نیز باید کند باشد و برعکس. استودیو صدابرداری و صداگذاری طلوع فیلم با در اختیارداشتن تعداد قابل توجهی از گویندگان مطرح، این امکان را دارد که بهترین صدا و گوینده را متناسب با تیزر موشن گرافی برندها ارائه کند.

یکی دیگر از کارهای مهم برای به ثمر نشستن یک موشن گرافی با کیفیت موزیک پس زمینه است.‌ موسیقی انتخابی برای پس‌زمینه  می‌تواند علاوه بر صدای گوینده، انتقال حسی مناسب به مخاطب را بر عهده داشته باشد.

اگر برای ساخت موشن‌گرافیک از نرم‌افزارهایی مثل افترافکت استفاده می‌کنید، با توجه به سنگین بودن این نرم‌افزار، ممکن است ویرایش موسیقی در آن کمی دشوار باشد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که بعد از تهیه خروجی، موسیقی را در نرم‌افزارهای دیگری به آن اضافه کنید. همچنین گاهی ممکن است مشتری بخواهد موشن گرافی تولیدی خود را در مدیاهایی مانند لینکدین پخش کند.

با توجه به اینکه در اینگونه مدیاها ممکن است امکان پخش صدا وجود نداشته باشد بنابراین بهتر است که به فکر تهیه زیرنویس مناسب برای ویدئوی موشن گرافی خود باشیم. مجموع توضیحاتی که در این مقاله تخصصی به آن پرداختیم برای این بود که به پاسخ مقاله یعنی چگونگی تعرفه موشن گرافی برسیم و بدانیم برای ساخت موشن گرافی چه هزینه ای باید بپردازیم. هرکدام از این موارد در قیمت ساخت موشن گرافی موثر است. اگر قصد ساخت موشن گرافی دارید کارشناسان طلوع فیلم به صورت رایگان در خدمت شما هستند. تماس بگیرید.

4.9/5 - (7 امتیاز)