نرم افزارهای ساخت فیلم و کلیپ آموزشی
24
دسامبر

نرم افزارهای ساخت فیلم آموزشی زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید، ولی اینکه کدام یک از نرم افزارها حرفه ای هستند یا به کار شما می آیند، جای بحث دارد.

در این مقاله سعی کردیم نرم افزار های حرفه ای را که می توانند کار شما را در ساخت فیلم آموزشی راه بیندازند، معرفی کنیم.

ساخت فیلم آموزشی

(1) Articulate Studio

Articulate Studio
Articulate Studio

نرم افزار Articulate Studio، مخصوص ویندوز در ورژن های مختلف می باشد. با این نرم افزار می توانید ویدیو های حرفه ای آموزشی بسازید. با این نرم افزار هم می توانید از سیستم خود فیلمبرداری کنید و هم تصویر خودتان را از طریق وب کم تصویربرداری کنید. برای دانلود نرم افزار از سایت articulate کلیک کنید.

(2) TechSmith Camtasia Studio

TechSmith Camtasia Studio
TechSmith Camtasia Studio

نرم افزار TechSmith Camtasia Studio بیشتر برای فیلمبرداری از صفحه نمایشگر شما کاربرد دارد و نکته جالبی که این نرم افزار دارد این است که می توانید ویدیو را داخلش ادیت کنید و خروجی بگیرید. با این قابلیت به برنامه دیگری احتیاج ندارید. برای دانلود کلیک کنید.

(3) BB FlashBack

BB FlashBack
BB FlashBack

با این نرم افزار هم می توانید از صفحه نمایش خود فیلمبرداری کرده و هم از طریق وبکم از خوتان فیلمبرداری کنید. با این نرم افزار می توانید ویدیو های خود را در کیفیت ها و فرمت های مختلف خروجی بگیرید، همچنین به ویدیو خود موزیک، عکس یا فیلم اضافه کنید. برای دانلود این برنامه کلیک کنید.

(4) ActivePresenter

ActivePresenter
ActivePresenter

یک نرم افزار کاملا ساده و کاربردی برای ساخت کلیپ آموزشی می باشد، که می توانید فیلم های حرفه ای از صفحه نمایش خود ضبط کنید و در فرمت های مختلف خروجی بگیرید. برای دانلود کلیک کنید.

(5) نرم افزار مووی میکر (Movie Maker)

Movie Maker
Movie Maker

نرم افزار مووی میکر بیشتر برای ترکیب عکس ها کاربرد دارد. بدین گونه که می توانید عکس های آموزشیتان را روی نرم افزار آپلود کنید و به وسیله پروژه هایی که نرم افزار دارد، عکس ها را به چرخش در آورید و روی آن ها موسیقی قرار بدین. این نرم افزار برای پلتفرم ویندوز ارائه شده است. برای دانلود کلیک کنید.

(6) نرم افزار Ezvid

Ezvid
Ezvid

با این نرم افزار قوی می توانید از صفحه نمایش خود فیلمبرداری کنید و داخل نرم افزار تدوین حرفه ای روی راش خود انجام دهید. از جمله قابلیت هایی که این نرم افزار دارد این است که می توانید صدا ها را باهم ترکیب کنید، زمینه طراحی کنید، سرعت پخش را کنترل کنید. کلیک جهت دانلود.

(7) نرم افزار SnagIt 

SnagIt 
SnagIt

نرم افزار SnagIt نیز جهت فیلمبرداری از صفحه نمایش، برنامه نویسی شده است. از جمله قابلیت های این نرم افزار، به اشتراک گذاری فایل های ضبط شده می باشد. سایر قابلیت های این نرم افزار: امکان ذخیره تصاویر با فرمت های GIF JPG BMP PNG TIF، دارای افکت های متنی و تصویری، امكان اضافه كردن متن به عكس یا فیلم مورد نظر و….

(8) اپلیکیشن موبایل LectureVideos جهت ساخت فیلم آموزشی در اندروید

LectureVideos
LectureVideos

LectureVideos، یک اپلیکیشن عالی برای دانشجویان و محصلان می باشد. به این صورت که در هنگام یادداشت برداری می توانید فیلم و صدا ضبط کنید. این اپلیکیشن مخصوص دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه هست که بدون نیاز به اینترنت، کمک فراوانی برای شما می کند. برای دانلود اپلیکیشن LectureVideos کلیک کنید.

نرم افزار پاورپوینت هم از جمله برنامه های قوی در ساخت فیلم های آموزشی می باشد که ما در صفحه ای جداگانه به آموزش این نرم افزار پرداخته ایم که امیدواریم استفاده کنید: آموزش تولید کلیپ های آموزشی با پاورپوینت

برای تولید ویدیو های آموزشی، نرم افزار یک ابزار هست و چگونگی تولید این نوع ویدیو های نیاز به اطلاعات اولیه دارد. ما در مقاله ایه با عنوان “چگونه محتوای آموزشی تولید کنیم؟” به طور مفصل به این موارد پرداخته ایم.

کلیپ های آموزشی بهترین راه برای آموزش هستند، به همین دلیل در صفحه ای مجموعه 8 کلیپ آموزش تولید ویدیو آموزشی را برای شما آماده کرده ایم، که امیدواریم بتواند نتیجه خوبی برای شما داشته باشد.

در پایان در خواست می کنم، اگر نرم افزار بهتری و حرفه ای تری می شناسید یا استفاده می کنید، حتما در قسمت کامنت ها برای ما بفرستید، تا با اسم شما روی سایت درج شود.

5/5 - (1 امتیاز)