چگونه یک ادیتور حرفه ای شویم
31
مارس

اگر علاقه زیادی به فیلم سازی دارید یکی از بهترین حرفه ها در این شغل تدوین کردن فیلم است. تدوینگر کارگردان دوم فیلم است و یا به نوعی در بیشتر فیلم ها و سریال ها این تدوینگر است که کار نهایی را انجام می دهد و زحمت خیلی بیشتری نسبت به کارگردان فیلمی که نابلد است می کشد و او است که فیلم را به اصطلاح نجات می دهد.

برای تدوینگر شدن نگران نباشید، شما شاید هیچ ایده ای نداشته باشید که چه کاری انجام دهید. خوشبختانه، ما قصد داریم در این مقاله به طور مختصر شما را با تدوین کردن آشنا کنیم و به شما بگوییم که چه مسیری را باید در پیش بگیرید اگر می خواهید یک تدوینگر خوب شوید.

ما در اینجا مهمترین و مفیدترین گامها در مورد اینکه چگونه تدوینگر شویم چگونگی دستیابی به هدف نهایی تدوینگر شدن در سینما را به شما آموزش می دهیم، همچنین برای ورود به دنیای تدوین فیلم پیشنهاد می کنم از آموزش پریمیر غافل نشید.

این اطلاعات یا از تجربه شخصی ناشی می شود یا از گفتگوهایی که با گروهی از سردبیران و دستیاران مهربان و مفید داشته ایم که در صنعت فیلم سازی مشغول به کار هستند جمع آوری شده است. ما می دانیم که این فقط بخش خیلی کوچکی است که به شما آموزش می دهیم، اما من می خواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم و به شما کمک می کنیم اولین گام ها را در سفر به تدوین فیلم خود بردارید.

همانطور که گفتیم، ما خودمان هنوز در این سفر هستیم، بنابراین هرچه بیشتر یاد می گیریم، آنچه را که در پست های آینده می گذاریم را پیگیری نمایید. در حال حاضر، ما 7 مرحله اولیه برای کمک به شما در تدوین کردن فیلم های سینمایی  را در این مقاله به اشتراک گذاشته ایم.

این تاره مقدماتی است که ما شما را با آن آشنا می کنیم. این رو به یاد داشته باشید که برای انجام دادن هر کاری مهمترین چیز شناخت توانایی ها و استعدادهای خود و داشتن انرژی مثبت برای موفق شدن است. نگرش مهم ترین چیز در زندگی است و باید برای رسیدن به بهترین ها در هر حرفه ای دید و نگرش درستی داشته باشیم.

اگر ما قصد این را داشته باشیم که تدوینگر خیلی مهمی در سینمای ایران و حتی جهان شویم باید تمام انرژی و نیروی خود را به کار بگیریم تا به آن برسیم زیرا کائنات در برابر انسان سر تعظیم فرود می آورد. با تلاش و کوشش و استفاده از آموزش هایی که لازم است برای تدوینگر شدن امیدواریم که به چیزی که می خواهید در این زمینه برسید.

1. ابزارها را بیاموزید

قبل از شروع کار خود به سمت تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه ای سینمایی، باید برنامه های مختلف ویرایش غیر خطی (NLE) را در داخل و خارج بدانید. بسیاری از NLE های مصرف کننده و جوان در خارج وجود دارد، اما اگر می خواهید در بالاترین سطح ویرایش کنید، واقعاً فقط سه برنامه وجود دارد که باید درباره آنها نگران باشید.

تقریباً تمام فیلم های بلند و نمایش های تلویزیونی در Avid Media Composer یا Adobe Primiere  Final Cut Pro ویرایش می شوند. جامع ترین نرم افزار ادیت فیلم برای سیستم عامل ویندور بدون شک نرم افزار پریمیر است.

این غول نرم افزاری همه کاری که برای تدوین به آن نیار دارید را در خود جای داده است. امروزه بیشتر فیلم های سینمایی، سریال ها، تیزهای تبلیغاتی، فیلم های آموزشی، مستند و… توسط این نرم فزار ساخته شده اند. نرم افزار دیگر اوید است که به عنوان یک قاعده، از Avid در اکثر ویژگی های بزرگ بودجه و نمایش های تلویزیونی شبکه استفاده می شود،

در حالی که Final Cut NLE مورد علاقه فیلم های indie، مستند، وب و سایر تولیدات بودجه کوچک است. برای یادگیری هر  سه برنامه وقت بگذارید.

شما در مطلب ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان با موبایل با اپلیکیشن هایی آشنا می شوید که شما را به یک تدوینگر حرفه ای با موبایل تبدیل می کنند. با این اپلیکیشن ها به راحتی ویدیو های تبلیغاتی ساخته و منتشر نمایید.

 

 

در حالی که می توانید در کلاس هایی ثبت نام کنید که آنها نرم افزار را به شما آموزش دهند، منابع آنلاین زیادی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد اصول را به خودتان آموزش دهید. سپس فقط مسئله ای است که می توانید کارهای آزادانه خود را برای سنگین کردن مهارت های خود انجام دهید و به جزئیات کمی که این آموزش ها را پوشش نداد، پی ببرید.

یادگیری ابزار های تدوین
یادگیری ابزار های تدوین

وقتی اصول را بدانید، می توانید عمیق تر بشوید. تمام میانبرهای صفحه کلید را بیاموزید. بدانید که چگونه می توانید سطل ها را سازماندهی کنید، با چند رسانه ای، صدا همگام سازی و سایر کارهای خسته کننده دیگر که معمولاً هنگام ویرایشگر خود انجام نمی دهید انجام دهید.

لازم است بدانید که چگونه بعداً به عنوان دستیار ویرایشگر این کارها را انجام دهید. همچنین ایده خوبی است برای یادگیری برخی از نرم افزارهای ثانویه مانند Photoshop و After Effects و دانستن سخت افزار داخل و خارج نیز یک امتیاز عالی است.

2. به یک موسسه فیلمسازی بروید

در حالی که معمولا فرصت های استخدام تدوینگر کمی وجود دارد و شاید سالی یک بار یک موسسه فراخوان استخدام تدیونگر را بدهد ، اگر واقعاً در تبدیل شدن به یک تدوینگر تمام وقت در فیلم یا تلویزیون جدی هستید، باید به یک موسسه یا شرکت تبلیغاتی بروید. تقریباً تمام محتوای رسانه ها ساخته شده است .

می توانید فرصت های خوبی را در آنجا پیدا کنید نکته اصلی که ما سعی در ایجاد آن داریم به حداکثر رساندن فرصتهای احتمالی شما. شما فرصت های شغلی بیشتری خواهید داشت و این توانایی را دارید که تدوینگران و دستیاران بیشتری را در موسسات یا دفاتر فیلمسازی ملاقات کنید، بنابراین اگر تصمیمتان برای تدوینگر شدن حرفه ای جدی است باید سخت تلاش کنید و در مسیر قرار بگیرید.( برای آشنایی با بهترین تدوینگران جهان کلیک کنید. )

3. ارتباط با دیگران

پس از انجام حرکت به شهر بزرگ، زمان آن رسیده است که به دنبال اولین کار دستیار  تدوین خود باشید. وب سایتهای شغلی زیادی وجود دارد، اما شما به دنبال یکی از این مشاغل بسیار سخت خواهید بود مگر اینکه کسی را بشناسید حتی در این صورت کار سختی خواهد بود. سعی کنید به محیط های سینمایی بروید، کافه ها، سالن های تئاتر، دانشگاه هنر و… جایی که بتوانیم با  افراد هنری دوست شوید.

این فقط برای شروع کار است، همانطور که دوستی می کنید و کارت ویزیت خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، آنها به شما درمورد رویدادهای مختلف در منطقه شما اطلاع می دهند که در نتیجه به فرصت های شبکه ای بیشتری منجر می شوند. همچنین توصیه می کنیم سعی کنید مدتی کارآموز شوید و بدون حقوق کار کنید. معمولا موسسات فیلمسازی فقط دو یا سه دانشجو را در سال می پذیرند، بنابراین احتمالاً شما نمی توانید دوره کارآموزی واقعی را دریافت کنید.

شاید یاد گرفتن نرم افزار تدوین مثل پریمیر سخت و زمانبر باشد. ولی اپلیکیشن تدوین به هیچ وجه. اگر هدف شما از یاد گرفتن تدوین، ساخت محتواهای اینستاگرامی است ما 10 تا از برترین اپلیکیشن های این حوزه را معرفی و بررسی کرده ایم، که البته لینک دانلود را هم قرار داده ایم که با کلیک روی لینک “اپلیکیشن تولید محتوا” به آن ها دسترسی خواهید داشت.

4. دستیار تدوینگر شوید

صادق باشید، ما مطمئن هستیم که شما خیلی دوست داشتید که دستیاری تدوین را بگیرید و مستقیم به میز تدوین بروید و بله، ممکن است دست پر از نمونه هایی از تدوینگران با استعداد باشد که مستقیم از تدوین فیلم های کوتاه به ویژگی های ایندی رفته اند، اما زمان آن رسیده است. حقایق. تقریباً همه تدوینگران به عنوان دستیار شروع می کنند و تا رسیدن به  صندلی تدوینگری باید کار زیادی کنند.

بنابراین غرور خود را قورت دهید، لبخند پرانرژی بگذارید و آماده شوید تا هنگام تدوین پروژه هایی که به شما می سپارند، تمام کارهای خسته کننده ای را که هرگز دوست ندارید انجام دهید، انجام دهید. 

اگر تصور نکنید که دستیار بودن به چه معناست، لری کالمن و دیانا فریدبرگ  کتابی جامع را نوشتند که وظایفی را که از شما انتظار می رود انجام دهند، تجزیه کرده است. کتاب آنها، “ساختن برش”: راهنمایی برای دستیابی به دستیار موفقیت در فیلم و تلویزیون ضروری است. ما توصیه می کنیم که همیشه آن را به عنوان مرجع در نظر بگیرید. فیلم آموزش تدوین ویدیو های آموزشی

پریمیر، بهترین نرم افزار تدوین
پریمیر، بهترین نرم افزار تدوین

اکنون شما واقعاً به شغل احتیاج دارید و در حالی که ما نمی توانیم یکی را به شما ارائه دهیم، در اینجا سه ​​نکته برای کمک به شما در یک زمین وجود دارد: 

1. مایل به کار به صورت رایگان (حداقل در ابتدا)

این یک راه عالی دیگر برای بیرون بردن نام شما از آنجا، دیدار با افراد سرگرمی و اثبات این است که شما چیزهای خود را می شناسید. امیدواریم وقتی یک هزینه پرداختی خوبی دریافت کنند، بخش کوچکی را به شما اختصاص دهند.

2. از شبکه خود استفاده کنید.

با افرادی که ملاقات می کنید در تماس باشید. کارهایی را که نمی توانید برای آنها به کار گیرید منتقل کنید و امیدوارم که آنها همین کار را برای شما انجام دهند.

3. سایت هایی مانند دیوار، شیپور و همشهری را بررسی کنید.

این واقعاً دشوار است، زیرا افراد زیادی متقاضی این کار هستند و تمایز خود را از طریق اینترنت بسیار دشوار است، اما ما افرادی را می شناسمی که از این سایتها شغل پیدا کرده اند و شما فقط باید یک نفر را برای این کار پیدا کنید.

5. با صنف تدیونگران آشنا شوید

تقریباً تمام تصاویر متحرک اصلی و برنامه های تلویزیونی شبکه ضبط شده شما را ملزم به عضویت در انجمن صنفی تدوینگران  تصویر می کند تا روی آنها کار کنید. بنابراین، شما نیاز به ورود به اتاق صنفی دارید. پس چگونه می پیوندید؟ در سایت صنف تخصصی تدویگران شرایط عضویت در صنف را می توانید مشاهده نمایید.

6. وارد صنف شوید

هنگامی که واجد شرایط اصناف شدید، گام بعدی شما ورود به صنف خواهد بود. وقتی وارد صنف شوید می توانید از شرایط صنف خودتان استفاده کنید و از امکانات کاری و بیمه ای بهره ببرید. با کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح آشنا شوید. دایره ی دوستان خود را بیشتر کنید و تجربه خود را افزایش دهید.

7. تا آنجا که می توانید تدوین کنید.

مسئله فقط این است که وقت خود را معطوف کنید، بهترین کار ممکن را انجام دهید و ثابت کنید که می توانید تدوین کنید. بنابراین هر فرصتی را که بدست آورید تدوین کنید. پس از اینکه کار دستیاری خود را برای روز انجام دادید، از تدوینگر خود بپرسید که آیا می توانید دیر بمانید و صحنه های بیشتری را تدوین کنید.

همچنین به دنبال فرصت هایی برای تدوین صحنه ها یا بخش هایی باشید که تدوینگر شما نمی خواهد با آن اشتباه کند و هنگامی که او دچار تردید نشده است به دنبال ورودی و بازخورد خود در مورد موارد تدوین شده باشید. سپس، هر زمان که بین پروژه هایی دستیار هستید، به دنبال فیلم های کوتاه، سرفصل ها و ویژگی های مستقل باشید که می توانید تدوین کنید.

اینها مهارت های شما را سنگین می کنند، قرقره های شما را می سازند، و حتی ممکن است شکست بزرگی باشد که شما را به خوبی برای تدوینگر بالا می برد. ممکن است لازم باشد که قبل از اینکه بتدریج بماند و بین تدوینگرها و موقعیتهای تدوین چند پروژه پیش بروید و ویرایش شوید.

در حالی که یک جدول زمانی وجود ندارد که چقدر طول بکشد تا بتواند آن پرش بزرگ را بپیماید، اما به نظر می رسد که به طور متوسط ​​بین 5 تا 10 سال طول بکشد تا از دستیار غیر به تدوینگری برسید، بنابراین مطمئن شوید که متعهد به حمل و نقل طولانی هستید. این چیزی نیست که شما برای یک سال امتحان کنید و بعد از آن کنار بگذارید.

نتیجه گیری

بهترین توصیه ای که می توانیم در مورد نحوه تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه ای  شدن به شما ارائه دهیم. مسلماً مسیرهای مختلف زیادی وجود دارد و سفر همه افراد متفاوت است، اما این نکاتی هستند که بیشترین کمک را به ما در سفر کرده اند. شما می توانید آن را انجام دهید این کار سخت و عزم و اراده زیادی را می طلبد، اما می توانید آنرا درست کنید.

4.6/5 - (12 امتیاز)