بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام
05
فوریه

اینستاگرام این روزها به یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی تبدیل شده است که کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده است. براساس آخرین آمارها روزانه چیزی در حدود 400 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا در این اپلیکیشن به فعالیت مشغول هستند. کسب و کارها، برندها، اینفلوئنسرها و بلاگرها و … همگی در این فضا مشغول به کار هستند. تولید محتوایی خوب در اینستاگرام کمک می کنند تا شما بتوانید فالوورهای بیشتری داشته و درآمد بیشتری از این فضا کسب کنید.

پیدا کردن تعدادی اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام که کاربردی و مفید باشند و به کمک آنها بتوانیم محتوای جذاب و کاربرپسندی تهیه کنیم یکی از الزامات این فضا محسوب میشوند. حتما شما هم با پیج هایی مواجه شده اید که محتواهایشان بسیار جذاب و هیجان انگیز و منحصر بفرد است و شما را ترغیب می کنند که تا انتهای پیج را بررسی کنید و همه ویدیوها را با دقت ببینید. اینها نتیجه خلاقیت و استفاده درست از اپلیکیشن های تولید محتوا اینستاگرام است که توانسته است به خوبی توجه کاربران و مخاطبان را جلب کند.

در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم و به معرفی چند مورد از آنها بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید با این اپلیکیشن ها آشنا شوید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام، یعنی نشان دادن مزیت رقابتی محصول برای صدرنشینی در بین رقبا.

انواع مختلف اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای این که بتوانید بهترین اپلیکیشن تولید محتوا در اینستاگرام را متناسب با کاری که قرار است انجام دهید انتخاب کنید ابتدا باید بدانید این اپلیکیشن ها در چه حوزه ای هستند و انواع مختلف آن کدام اند. در اینستاگرام محتواهای مختلفی وجود دارد که عبارت اند از: محتواهای تصویری، محتواهای ویدیویی، محتواهای صوتی و محتواهای متنی. برای انتخاب اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام شما در ابتدا می بایست مشخص کنید که قصد تولید چه نوع محتوایی را دارید. سپس از بهترین اپلیکیشن های آن حوزه استفاده کرده و محتوای مدنظرتان را تولید کنید. به طور کلی اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام در دسته های زیر ارائه میشوند:

اپلیکیشن هایی به منظور ویرایش عکس ها

به کمک این دست اپلیکیشن ها و ابزارهایی که آنها در اختیار شما قرار می دهند می توانید بر روی عکس هایتان افکت ها و فیلترهای متفاوتی را اعمال کنید، عکس ها را از نظر رنگ، نور، ابعاد و … ادیت کنید، آیتم ها و اشیایی را به عکس هایتان اضافه و یا حذف کنید، کیفیت عکس را بهبود دهید و بسیاری کارهای دیگر.

اپلیکیشن هایی به منظور ایجاد قالب و طراحی و دیزاین پست ها و چیدمان آنها

با بکارگیری این اپلیکیشن ها شما می توانید برای پروفایل اینستاگرام خود یک قالب شخصی طراحی کنید، عکس ها را به صورت کلاژ و چندتایی چیدمان کنید و کارهای دیگری که همگی می توانند پیج شما را از یکنواختی در آورده و سبب زیبایی آن شوند.

اپلیکیشن هایی برای ویرایش ویدیوها

به کمک اپلیکیشن های ادیت ویدیویی شما قادر هستید ویدیوها را طراحی و تدوین کنید، تایم آنها را کم و زیاد کنید، رنگ و نور و کیفیت ویدیوها را تغییر دهید و بسیاری کارهای دیگر.

شما علاوه بر آشنایی با این اپلیکیشن ها و توانایی کار با آن ها باید آموزش ادمین اینستاگرام را نیز یاد بگیرید، که ما در لینک مشخص شده به طور کار کامل آموزشش را به همراه ویدیو قرار داده ایم.

تولید محتوا اینستاگرام با گوشی

این روزها گوشی های هوشمند تلفن همراه کمک بزرگی به ما هستند. آنها نه تنها یک ابزار ارتباطی برای برقراری تماس به شمار می آیند بلکه ده ها و صدها کاربرد دیگر هم دارند. مثلا از گوشی می توانیم به عنوان یک وب بروزر استفاده کنیم، یا با آن عکس بگیریم، آهنگ گوش کنیم، مسیریابی کنیم، محاسباتمان را انجام دهیم، صداها را ضبط کنیم، یک چراغ قوه داشته باشیم و از همه مهمتر به کمک نرم افزار یا بهتر بگوییم اپلیکیشن های مختلف هر کاری را که میخواهیم انجام دهیم. این روزها افراد بسیاری از اینستاگرام استفاده می کنند، آن هم نه برای سرگرمی بلکه به منظور کسب درآمد.

لازمه کسب درآمد در این فضا تولید محتوایی بسیار خوب، مفید، باکیفیت و خلاقانه است. این تولید محتوا می تواند به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام شود. اما این روزها کارها به قدری ساده شده اند که شما می توانید این کار را به کمک گوشی تلفن تان هم انجام دهید. معرکه است نه؟ مثلا به کمک اپلیکیشن های تولید محتوا همانطور که در تاکسی یا اتوبوس نشسته اید می توانید ویدیویی که برای پیجتان ساخته اید را ادیت کنید یا عکس هایی که لازم دارید را ویرایش کرده و آماده کنید.

جالب است بدانید طیف گسترده ای از اپلیکیشن تولید محتوای اینستاگرام به وسیله گوشی وجود دارند وجود دارد و هر اپلیکیشنی که بخواهید را می توانید با یک سرچ ساده در اختیار داشته ، آنها را دانلود و نصب کرده و از آنها بهره ببرید.

نکته مهمی که وجود داره و نباید فراموشش کرد اینه که تمامی اینا ابزار هستند و به تنهایی نمیتوانند باعث موفقیتمان شوند، به عبارتی شما باید استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام داشته باشید و بعد با کمک این ابزار ها شروع به کار کنید.

10 تا از ابزار های تولید محتوای اینستاگرام کدام اند؟ (کلیک کنید)

آشنایی با 10 اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای این که بتوانید محتوایی جذاب و تعاملی برای پیجتان تولید کنید ابتدا به عکس و فیلم هایی جذاب نیاز دارید. پس از این که عکس های لازم را گرفتید یا فیلم هایی که نیاز داشتید را فیلمبرداری کردید نوبت به ادیت این عکس ها و ویدیوها به وسیله اپلیکیشن های کاربردی می رسد. اما از چه اپلیکیشن هایی برای این کار استفاده کنیم؟ در ادامه تعدادی از بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام را با هم میبینیم:

  1. وی اس کو (VSCO)
  2. اسنپ سید (Snapseed)
  3. ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom)
  4. لی اوت فرام اینستاگرام (Layout From Instagram)
  5. اپ فور تایپ (App for type)
  6. بومرنگ فرام اینستاگرام (Boomerang from Instagram)
  7. اینشات (Inshot)
  8. کاین مستر (KineMaster)
  9. پیکس آرت (Picsart)
  10. گوپرو (Gopro)

علاوه بر این 10 اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام سایت هایی هم وجود دارند که قابلیت های فوق العاده ای را برای تولید محتوا در اختیار کاربران خود قرار می دهند و بر طبق آمارها این سایت ها بسیار محبوب و کاربردی بوده و توانسته اند رضایت کاربران خود را به خوبی جلب کنند. عموما این سایت ها رایگان بوده و تنها گاها برای داشتن اکانت های پریمیوم و استفاده ار قابلیت های منحصر بفرد آنها لازم است تا هزینه پرداخت شود. Canva و imgflip از جمله بهترین این سایت ها هستند.

در ویدیو زیر هم می توانید با 6 مورد از اپلیکیشن ها آشنا شوید:

 

(تهیه و منتشر کردن هدفمند هر نوع محتوایی را تولید محتوا می گویند، این تعریفی است که ما در صفحه تولید محتوای اینستاگرام چیست، ارائه داده ایم. با کلیک روی لینک مشخص شده اطلاعات بیشتری به دست آورید.)

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و شرح مختصر هر یک از این 10 مورد بهترین اپلیکیشن تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم.

آشنایی با اپلیکیشن وی اس کو (VSCO)

اپلیکیشن وی اس کو (VSCO)
اپلیکیشن وی اس کو (VSCO)

نخستین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام که به معرفی و بررسی اجمالی آن می پردازیم vsco است. این برنامه یکی از محبوب ترین ها نزد کاربران است و یکی از اپلیکیشن هایی است که بسیاری از کاربران همواره آن را نصب کرده و از آن برای ویرایش عکس هایشان استفاده می کنند. براساس آمارها ئی اس کو بالغ بر 40 میلیون کاربر فعال را در سال 2020 میلادی به ثبت رسانده است که آمار قابل توجهی محسوب میشود.

از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به فیلترهای رایگان آن که 10 تا هستند، ابزارهایی به منظور بهبود سطح کیفی تصاویر،ابزارهایی به منظور ادیت نور عکس، رنگ و ابعاد و … آن، ابزارهای برش، تغییر سایز، چرخاندن و … اشاره کرد. در ادامه معرفی اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام نوبت به یکی از محبوب ترین و در عین حال کاربردی ترین این اپلیکیشن ها می رسد که آن را با هم بررسی میکنیم. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

معرفی اپلیکیشن اسنپ سید (Snapseed)

اپلیکیشن اسنپ سید (Snapseed)
اپلیکیشن اسنپ سید (Snapseed)

یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام را می توان اسنپ سید به شمار آورد. اپلیکیشنی که در حوزه ویرایش تصاویر کار میکند و ابزارها و قابلیت های فراوانی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. یکی از برتری های اسنپ سید را می توان امکان استفاده از هم فرمت JPEG و هم فرمت RAW برای ادیت عنوان کرد. ابزارهایی که این اپلیکیشن در اختیار کاربر خود قرار می دهد بسیار متنوع و گسترده هستند و اسنپ سید بالغ بر 20 ابزار فوق العاده کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا به کمک آنها بتوانند عکس های خود را ویرایش کنند.

ابزارهایی از قبیل حذف اشیا موجود در تصویر، تنظیم کردن نور تصویر، تنظیم رنگ تصویر، ابزارهایی به منظور بهبود کیفیت تصاویر و … از جمله موارد کاربردی هستند که این مورد از بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. آشنایی با اپلیکیشن ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom)

اپلیکیشن ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom)
اپلیکیشن ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom)

ادوبی لایت روم را می توان به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام معرفی کرد. این برنامه به منظور ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد و فوکوس اصلی آن همانطور که از نامش هم مشخص است بر روی نور است. این برنامه کمی پیچیده بوده و کار کردن با آن خیلی آسان نیست. اما اگر عکاسی حرفه ای هستید قطعا لایت روم می تواند کمک شایانی به شما و عکس هایتان کند. به کمک این اپلیکیشن شما می توانید سایه ها، رنگ ها، نور، ISO، وایت بالانس و سایر مواد از این دست را تنظیم کنید و عکسی بهتر و باکیفیت تر در اختیار داشته باشید.

نکته جالبی که در مورد لایت روم وجود دارد بخشی تحت عنوان Discover است. در این بخش شما می تونید ادیت های سایر کاربران لایت روم را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید. این مورد از بهترین های اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام هم برای اندروید و هم برای گوشی های آیفون در دسترس است. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

ایده پردازی درست در تولید محتوا یعنی بیشتر دیده شدن، جلب مشتری و خریدار بیشتر و افزایش درآمد، ما در صفحه ایده تولید محتوای اینستاگرام 15+14 ایده جذاب را برای شما آماده کرده ایم(کلیک کنید).

  1. معرفی اپلیکیشن لی اوت فرام اینستاگرام (Layout From Instagram)

اپلیکیشن لی اوت فرام اینستاگرام (Layout From Instagram)
اپلیکیشن لی اوت فرام اینستاگرام (Layout From Instagram)

اگر اهل چیدمان عکس ها هستید و معمولا از عکس های ترکیبی که از چندین تصویر کنار هم درست شده اند استفاده می کنید قطعا اپلیکیشن لی اوت را هم دوست خواهید داشت. این اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کند از 2 تا 9 عکس خود را در یک قاب چیدمان کرده و یک عکس جالب داشته باشید. همچنین امکان افزودن فیلتر و افکت به این عکس های کلاژ شده هم وجود دارد که می تواند آنها را جذاب تر کند. به کمک این اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام شما میتوانید پیجتان را از یکنواختی در آورده و به آن جذابیت ببخشید. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. آشنایی با اپلیکیشن اپ فور تایپ (App for type)

اپلیکیشن اپ فور تایپ (App for type)
اپلیکیشن اپ فور تایپ (App for type)

این روزها عکس هایی که به همراه نوشته هستند بسیار کاربردی بوده و تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام به وفور از آنها استفاده می کنند. به همین منظور هم داشتن اپلیکیشن هایی که بتوانیم به کمک آنها تایپوگرافی را به عکس هایمان اضافه کنیم بسیار کاربردی است. یکی از بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام از نوع عکس نوشته اپ فور تایپ است. این اپلیکیشن فوق العاده بیش از 60 نوع فونت مختلف فراهم آورده و در اختیار کاربران خود قرار داده تا آنها بتوانند متناسب با سلیقه شان از این فونت ها استفاده کنند.

همچنین در این اپلیکیشن شاهد فریم ها و قالب های متعددی هم هستیم که برای عکس ها می توانید از آنها بهره ببرید. یکی از جالب ترین قابلیت هایی که این اپلیکیشن دارد امکان تبدیل دست خط خودتان به تایپوگرافی است. به این شکل که شما روی یک کاغذ متن دلخواهتان را با خط خودتان می نویسید. سپس از آن عکس می گیرید در ادامه آن را روی عکس مورد نظرتان آپلود می کنید. به این شکل شما یک تایپوگرافی منحصر فرد و خاص دارد که نظیر آن هیچ کجا وجود ندارد، چرا که دست خط هر کس منحصر به خودش است. برای دانلود نسخه اندروید روی لینک کلیک کنید.

  1. معرفی اپلیکیشن بومرنگ فرام اینستاگرام (Boomerang from Instagram)

اپلیکیشن بومرنگ فرام اینستاگرام (Boomerang from Instagram)
اپلیکیشن بومرنگ فرام اینستاگرام (Boomerang from Instagram)

اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام می گردید که در عین سادگی به شما کمک کند ویدیوهایی جذاب و جالب داشته باشید پس بومرنگ میتواند انتخاب خوبی به شمار آید. کار کردن با بومرنگ فوق العاده ساده است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وارد اپلیکیشن شوید، سوژه تان را انتخاب کنید و سپس با ضربه زدن و نگه داشتن روی دایره ای که برای فیلم گرفتن است به راحتی ویدیوی بومرنگ خود را تهیه کنید. بومرنگ در واقع ترکیبی از 10 شات پشت سر هم و متوال است که به کمک اپلیکیشن به هم متصل می شوند و در نهایت در قالب یک ویدیو با تایم کوتاه یا گیف در اختیار کاربر قرار میگیرد. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. آشنایی با اپلیکیشن اینشات (Inshot)

اپلیکیشن اینشات (Inshot)
اپلیکیشن اینشات (Inshot)

بسیاری از کاربران به دنبال یک اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام به منظور ادیت فیلم ها و ویدیوها هستند که پیچیده نبوده و کار کردن با آن راحت و روان باشد. از طرفی هم کاربردی بودن و قابلیت های بالای چنین اپلیکیشنی بسیار مورد توجه بوده و کاربران همواره بر آن تاکید می کنند. اگر بخواهیم اپلیکیشنی با چنین مشخصاتی را معرفی کنیم می توانیم به اینشات اشاره کنیم.

اپلیکیشنی که به وسیله آن قادر هستید ویدیوها را از نظر تایم، فرمت، قالب و … ویرایش کرده، بر روی آنها آهنگی که دوست دارید را بگذارید، به ویدیوهایتان عکس یا استیکر اضافه کنید، چند ویدیو مختلف را به هم بچسبانید و آنها را در قالب یک ویدیو واحد در اختیار داشته باشید و بسیاری کارهای دیگر. همچنین به کمک این اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام شما حتی میت وانید نور و رنگ ویدیوهای خود را به راحتی تنظیم کنید و سطح کیفی آن را به خولی افزایش دهید. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. معرفی اپلیکیشن کاین مستر (KineMaster)

اپلیکیشن کاین مستر (KineMaster)
اپلیکیشن کاین مستر (KineMaster)

در این بخش و در ادامه معرفی اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام نوبت به اپلیکیشن فوق العاده و کاربردی کاین مستر می رسد. شاید بتوان این اپلیکیشن را یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی به شمار آورد که به وسیله اینستاگرامرها مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این اپلیکیشن شما می توانید عکس ها و ویدیوهای خود را به خوبی ادیت کنید و از آنها در اینستاگرامتان یا هر پلتفرم دیگری که می خواهید بهره ببرید. کاین مستر هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل آی او اس در دسترس است و شما می توانید به کمک گوگل پلی و اپ استور به دانلود و نصب آن بپردازید.

کارایی این اپلیکیشن فوق العاده است اما در عین حال کار کردن با آن خیلی آسان نیست و لازم است تا در مورد نحوه کار با آن کمی جستجو کرده و آموزش ببینید. سپس به کمک تجربه و آزمون و خطا رفته رفته به آن مسلط شوید. یکی از بهترین کاربردهایی که برای این اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد امکان قرار دادن زیرنویس برای فیلم هاست. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. آشنایی با اپلیکیشن پیکس آرت (Picsart)

اپلیکیشن پیکس آرت (Picsart)
اپلیکیشن پیکس آرت (Picsart)

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام به منظور ادیت عکس های خود هستید پیشنهاد میکنیم حتما کار با پیکس آرت را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن در زمینه ادیت و ویرایش تصاویر بسیار حرفه ای و قوی عمل می کند و هم برای اندروید و هم برای آی او اس در دسترس کاربران است. در این اپلیکیشن شاهد تعداد زیادی فیلترها، افکت ها و استیکرهای کاربردی هستیم. همچنین شما می توانید استیکرهای اختصاصی خود را نیز بسازید.

در کنار آنها ابزارهای زیادی هم به منظور ویرایش عکس ها در اختیار کاربر قرار گرفته است که از جمله آنها می توانیم به ابزارهای کراپ، ریسایز، روتیت، افزودن متن به عکس ها و … اشاره کنیم. این ابزارها از بخش Tools در دسترس کاربر قرار می گیرند. علاوه بر این به کمک پیکس آرت می توانید چندین عکس را به هم بچسبانید و یک عکس واحد داشته باشید (همان قابلیتی که تحت عنوان کلاژ شناخته میشود) برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. معرفی اپلیکیشن گوپرو (Gopro)

اپلیکیشن گوپرو (Gopro)
اپلیکیشن گوپرو (Gopro)

اگر برای فیلمبرداری هایتان از هلی شات ها و پهپادها استفاده می کنید این مورد از اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام می تواند کمک شایانی باشد. گوپرو برای پهپاد های کمپانی دی جی آی طراحی و عرضه شده است و به شما این امکان را میدهد که حین فیلمبرداری قابلیت ها و کاربردهای متنوعی را در اختیار داشته باشید. این اپلیکیشن روی گوشی هوشمند متصل به هلی شات های گوپرو نصب می شود و به وسیله آن می توانیم تنظیمات متعدد و متنوعی را بر روی نحوه فیلمبرداری دوربین اعمال کنید. تنظیم رنگ، نور و سایر مشخصه های دوربین در زمان فیلمبرداری از جمله کاربردهای این اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام هستند. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

اگر بخواهید با برنامه‌های تخصصی موبایل کلیپ بسازید می‌توانید برنانه مخصوص این‌کار را در صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی ببینید.

جمع بندی

اینستاگرام این روزها نه تنها به عنوان یک شبکه اجتماعی به منظور سرگرمی بلکه یک پلتفرم برای کسب درآمد هم شناخته می شود. برای این که بتوان در این راه موفق شد و مخاطبان قابل توجهی به دست آورد می بایست قادر به تولید محتوایی خوب و خلاقانه و خاص باشیم که نظیر آن کمتر وجود داشته باشد. برای این کار در کنار خلاقیت نیاز به اپلیکیشن هایی است تا بتوان به کمک آنها عکس و فیلم تهیه کرد، به ادیت این عکس و فیلم ها پرداخت و در نهایت آنها را به شکلی کاربر پسند درآورده و به اشتراک گذاشت.

در این مطلب 10 اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام معرفی شده اند که همگی بسیار کاربردی، فوق العاده و محبوب هستند و به کمک آنها می توانید عکس و فیلم هایی خلاقانه بگیرید، به ویرایش این محتواها بپردازید، به آنها متن اضافه کنید و …. اگر شما هم با اپلیکیشن برای تولید محتوا در اینستاگرام –علاوه بر اپلیکیشن های معرفی شده- آشنا هستید و از آن استفاده می کنید و رضایت دارید خوشحال می شویم آنها را با ما در میان بگذارید.

Rate this post