عکاسی از کوبا
01
آوریل

نکاتی برای عکاسی از کوبا

 

یکی از کشورهای مورد علاقه مردم دنیا برای بازدید ، کوبا است. پوند برای پوند ، آن کشور فرهنگ و زیبایی زیادی را ارائه می دهد، به خصوص وقتی که از عکاسی در سفر استفاده می شود. این کشوری است که به هر یک از این پنج حواس توجه می کند ، و چیزهای زیادی در این زمینه وجود دارد که می تواند بسیار پرتحرک باشد. به همین دلیل می خواهیم این نکات سفر را با شما در میان بگذاریم تا در نظر بگیرید که آیا خودتان این فرصت عالی را برای بازدید از کوبا پیدا کرده اید. اینها همان مفاهیمی هستند که هر بار که کادوی خود را به خصوص با هدف عکس می گذاشتیم در ذهنمان حفظ می کردیم. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که بسیاری از این نکات منحصر به کوبا نیستند و می توانند در سراسر جهان برای عکس های خیابانی و مسافرتی اعمال شوند.

ما همچنین می توانیم قسمت های جدیدی از نکات مربوط به کوبا را در قسمت دوم این مقاله ارائه دهیم ، پس با ما همراه باشید!بخواهیم مقداری راجع به کوبا برایتان بگوییم است است که کوبا یا همان جمهوری کوبا از مجمع الجزایری در دریای کارائیب تشکیل شده و پایتخت آن شهر هاوانا است . در سال هزار و چهار صد و نود و دو میلادی کریستوف کلمب  جریزه ای را کشف کرد که بعد ها نام آن را کوبا گذاشت . در سال 1511 اولین اقامت گاه هایی توسط مردمان اسپانیایی ساخته شده  . اسپانیایی ها بیش از 100 هزار نفر از مردمان بومی آن جا را به بردگی گرفتند و دین مسیحیت را در آن ها ترویج دادند . از این برده ها در جستجوی معادن طلا استفاده کردند و هزاران کیلو طلا از معادن استخراج کردند.

کوبا تا 400 سال زیر استعمار کشور اسپانیا بود اقتصاد این کشور از طریق کشاورزی ، معادن و صادرات شکر ، قهوه و تنباکو به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بود . بر خلاف چیزهایی که ما راجع به کوبا شنیده ایم این کشور به حقوق زنان توجه بسیار زیادی دارد . تعداد خیلی زیادی وکیل ، دانسمند ، مهندسان فنی ، پزشکان ، هنرمندان و … را در این کشور زنان تشکیل می دهند . کوبا از نظر نجات کودکان در رتبه اول فهرست جهانی مادر قرار داد . این کشور با 48 درصد نماینده ی زن بیشترین نماینده را در مجلس دارد . زنان در زمان بارداری 9 ماه حقوق کامل و بعد از زایمان تا 3 ماه مرخصی با 75 درصد حقوق را دریافت می کنند. و  حتی برای زنان بدون سرپرست قبل از تولد فزرندشان خانه ای را به عنوان خانه ی زایمان در اختیارشان قرار می دهد. ( مقالات عکاسی )

اصلی ترین ماده ی معدنی کوبا نیکل است . همچنین کوبا پنجمین تولید کننده ی کبالت تصفیه شده است . 99.8 مردم کوبا با سواد هستند . جمعیتی کمتر از 12 میلیون نفر دارد و مذهب اصلی این مردم کاتولیک است . به علت جزیره ای بودن کوبا آب و هوای بسیار خوب و پر از جنگل و منظره های سرسبز می باشد . موقعیت بسیار مناسب از لحاظ لوکیشنی برای عکاسان و فیلمسازان است . بسیاری از پروژه های بزرگ هالییودی در کوبا فیلمبرداری شده است . یکی از بهترین کشورهایی است که عکاسان علاقه ی زیادی به عکاسی در آن جا دارند .   

عکاسی از کوبا

بند گردن دوربین عکاسی را همیشه همراه داشته باشید 

میدونیم بند گردن اغلب به عنوان یک سیستم پشتیبانی برای برخی از عکاسان حتی فراتر از محافظت آشکار ارائه شده از آن ، در نظر گرفته می شود. راحتی خاصی وجود دارد که دوربین از دور گردنت آویزان باشد یا یک شانه خاموش کند. با این حال ، این نیز ارزش دارد که هدف شما را در نظر بگیرید. هدف اصلی ما هنگام پیاده روی در هاوانا و ترینیداد این بود که زندگی را همانطور که اتفاق افتاد تصرف کنیم ، از راه خارج شویم و یک ناظر ساکت باشیم. داشتن دوربینی که بالا و پایین از گردن ما قرار دارد ، به حفظ آن گمنام کمک زیادی نمی کند. این چیزی است که ما بارها و بارها از سوی برخی از عکاسان همکارمان که در این سفر به ما پیوسته اند ، شاهد بوده ایم. آنها در یک خیابان تصادفی قدم می زدند و هرچه گذشتند ، وقتی دیدند یک دوربین بزرگ در حال عکاسی است  است ، همه متوقف کردند که چه می کنند.

ارزش این را دارد که مخالف تسمه ها نباشیم. در حقیقت کاملاً برعکس. ما عاشق بند دوربین Slide هستم که توسط افراد فوق العاده در Peak Design ساخته شده هسیتم. ما در موارد مناسب خیلی وقت استفاده میکنیم با این حال ، وقتی صحبت از عکاسی خیابانی با احتیاط است ، دوست داریم رویکرد خود را نسبت به نحوه کار با دوربین خود بسیار ساده نگه داریم. تنها لوازم جانبی که از دوربین خود استفاده می کنیم بند دستی به نام کلاچ است که توسط Peak Design نیز ساخته شده است. این بند دستی به ما این امکان را می دهد تا بدون نگرانی در مورد رها شدن تصادفی از دوربین ، دوربین خود را ایمن نگه داریم. بنابراین ، همانطور که در خیابان می رویم ، معمولاً بازویمان را پایین می آوریم و دوربینمان در مقابل پاهایمان یا پشت سرمان استراحت کنیم.

اکنون ، به جای اینكه به جایی كه دوربین ما است توجه داشته باشیم ، می توانیم تمركز براحتی در جهان غیرمترقبه جلویمان بنگریم. وقتی لحظه ای از علاقه را می بینیم ، هیچ مشکلی برای گرفتن دوربین مان وجود ندارد ، زیرا این کار در دست ما است. ما فقط آن را بلند می کنیم ، آهنگسازی و شروع به عکاسی می کنیم. و برای مواقعی که به گرفتن نیاز به استراحت داریم ، فقط دوربین خود را با استفاده از کلیپ Capture به سمت کیف دستی مسنجر روزمره خود می چسبانیم .

عکاسی از کوبا

با فاصله کانونی مختلف آزمایش کنید

این چیزی است در تجربه ما ، عکاسان تمایل دارند به سمت انتهای گسترده تر طیف طول کانونی گرایش پیدا کنند – معمولاً بین 24-24 میلی متر در حال حرکت هستند. اگر هدف شما گرفتن عکس های محیطی – یک شخص یا افراد و عنصر طبیعی آنها باشد ، این یک محدوده شگفت انگیز است. ضرب و شتم به سمت آن ، گاهی جدا کردن فرد از بقیه صحنه دشوار می شود زیرا چیزهای زیادی در این قاب قرار می گیرند. به همین دلیل آزمایش کردن با فاصله کانونی طولانی تر ، جایی بین 70 تا 100 میلی متر ، بسیار مهم است. گذشته از مزایای فشرده سازی لنزها ، شما همچنین یک روش خارق العاده را برای جلب توجه مستقیم به سوژه خود به دست می آورید. جدا کردن موضوع خود از بقیه صحنه بسیار ساده تر می شود. در واقع ، ما طرفدار بزرگی از لنزهای اصلی با فاصله کانونی طولانی تر شده امی. یکی از پرمصرف ترین لنزهای  ما در کوبا Zeiss Batis 1.8 / 85 بود.

استفاده از مسافت های کانونی طولانی تر به ویژه در خیابان هاوانا و ترینیداد به دلیل چقدر شلوغ خیابان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. علاوه بر خیابان هایی که با مردم روبرو هستند ، عنکبوت های پرحاشیه سیم های برقی و ارتباطی از همه جا پخش شده بودند. همه این موارد جداسازی یک شخص خاص که در یک لحظه خاص درگیر است ، بسیار چالش برانگیز است. انجام یک لنز با زاویه دید غیرممکن نیست.

 

 

با زوایای مختلف آزمایش کنید

هیچ مشکلی در مورد ضرب و شتم دستگیر کردن یک شخص وجود ندارد. به عبارت دیگر ، شما با آنها روبرو هستید و آنها با لنز دوربین شما روبرو هستند. اگر حدس می زنیم ، می گوییم که بخش عمده ای از عکس های پرتره که تا به حال دیده ایم ، سر به سر گرفته شده است. با این حال ، در تجربه مان ، نکته منفی این دیدگاه مستقیم این است که شما احتمالاً حضور خود را برای موضوع خود معلوم کرده اید. فراموش نکردن از پایان کار یک لنز دشوار است هنگامی که به شما راست اشاره کرده اید. اگر هدف شما این است که جوهره این شخص را ضبط کنید در حالی که آنها از آن آگاه هستند ، ادامه دهید. با این حال ، ما همچنین از شما می خواهیم که موقعیت خود را نسبت به موضوع خود در نظر بگیرید.

هر وقت خودمان را در حال قدم زدن در خیابان های کوبا با بقیه گروه عکاسی که با آن بودیم ، می دیدیم که تقریباً همه آنها به طور پیش فرض موقعیت خود را درست در مقابل یک موضوع قرار می دهند. گذشته از این ، منجر به وجود چندین عکس مشابه توسط عکاسان مختلف ، این احتمال را برای مشاهده زندگی که بطور طبیعی برای افراد محلی (و عکاسان) فراهم می شود ، از بین برد. 

عکاسی از کوبا

ویژن ما این بود که شخصی را که به سادگی زندگی می کند ، با خوشحالی از وجود ما غافل می کردیم ، عکاسی کنیم و هنگامی که نظر و دیدگاه های مختلفی را در نظر می گرفتیم موفقیت بزرگی پیدا کردیم. گذشته از نامرئی بودن بدیهی که می توانید به خودتان بپردازید ، بیشتر گزینه های ترکیبی مختلفی را انتخاب می کنید زیرا مربوط به زوایا ، خطوط پیشرو و نقاط ناپدید کننده است. با این حال ، ما ابراز تأسف نمی کنیم اگر ابراز نکنیم که قطعاً مزایایی برای تصاویر پرتره وجود دارد. اگرچه در گرفتن یک عکس پرتره باید نوعی زمینه را در بر بگیرد تا به زنده ماندن این عکس برای بیننده کمک کند.

 

 

اخیراً ، نیمه اول نکات خود را برای عکس گرفتن از زیبایی هایی که کوبا ارائه می دهد به اشتراک گذاشتیم. برای یادآوری ، نکته اول این بود که شما بند گردن دوربین را در نظر گرفته اید تا بتوانید دوربین خود را راحت تر انجام دهید و در عین حال به شما کمک می کند تا در محیط اطراف خود هم آمیخته باشید (و مانند گردشگر کمتری به نظر برسید). در مرحله بعد ، ما با آزمایش فاصله های کانونی مختلف ، به شما امکان می دهیم تا بر روی موضوعات خاص متمرکز شوید ، برخلاف فقط عکاسی گسترده که یک تمایل معمول و قابل درک است. شاید مجبور شوید زوایای مختلفی را در نظر بگیرید تا بینندگان خود را با توجه به موارد منحصر به فرد تر موضوع خود را ارائه دهید. در حال حاضر ، ما با مجموعه نکات بعدی به شما کمک می کنیم تا از این عکسبرداری در این کشور شگفت انگیز نهایت استفاده را ببرید.

 

کار از طریق سد زبان

بسیاری از آنچه تاکنون نوشتیم ، ممکن است توصیه‌های ما را برای عدم تعامل با مردم طعم دهد ، اما این نمی تواند از قصد ما دورتر باشد. در حقیقت ، برخی از تجربه های بسیار ارزشمند و غنی تر از کوبا به واسطه تعامل ما است تلاش برای برقراری ارتباط با افراد اطراف خود غافل نکنید.  اگر خبری از زبان مادری کشور که در آن بازدید  می کنید مسلماً صادق نیست. در مورد کوبا ، این زبان اسپانیایی است. با این حال ، حتی اگر شما با این زبان خیلی راحت هستید ، تعدادی لهجه ، اصطلاحات و لهجه های منطقه ای وجود دارند که هنوز هم می توانند مکالمه را تا حدودی چالش برانگیز کنند. ما درک اسپانیایی بسیار لعنتی و شکسته ای داریم. اصولاً ، هرچه مغز ما بتواند از روزهای دبیرستان کلاس اسپانیایی ما جمع شود همان چیزی است که الان با آن کار می کنیم.

 

 

دلایل زیادی وجود دارد – بسیاری از آنها کاملاً واضح است – به همین دلیل امکان برقراری ارتباط بسیار مهم است. شاید شما نیاز به سؤال دارید که نزدیکترین حمام کجاست (¿dónde está el baño؟) یا باید بپرسید که آن بطری آب چقدر است (¿Cuánto cuesta una botella de aqua؟). و – احتمالاً کاربردی ترین – شما دوست دارید از آن پیرزن فتوژنتیک سؤال کنید که آیا صحیح است که از او عکس بگیرید (Perdóname. ¿Puedo tomar su foto؟)

در تجربه ما در تلاش برای شروع گفتگو با مردم کوبا ، همه آنها فوق العاده لطف و مهربان برای کمک به ایجاد شکاف در زبان بودند. در حقیقت موارد بسیاری وجود داشت که فردی که ما با آنها صحبت می کردیم دست انگلیسی خود را امتحان کرد و ناگهان ، ما در حال گفتگو بودیم! در برخی موارد ، من حتی سعی نکردم دوربین خود را بالا ببرم. ما با یک لبخند و ساده شروع می کنیم ¡Hola amigo! یا Buenos días یا مورد علاقه جدید ما ، دوست “بتسی” ، “¿Como va la cosa؟” در پایان ، درخواست برای گرفتن عکسشان بسیار آسان و یک لذت متقابل بود. که مرا به نکته بعدی منتقل می کند.

بخش دوم عکاسی کوبا

 

عکس را بعد از گرفتن آن نشان دهید

گرفتن عکس از یک شخص می تواند یک تجربه عصبی باشد ، به خصوص برای موضوع و به خصوص اگر سوژه شما متوجه شود که عکسی از آنها گرفته اید. سناریویی را تصور کنید که محلی در خارج از خانه خود در آنجا زندگی می کند و زندگی خود را در آنجا سپری می کند ، وقتی از جایی دیگر عده ای از غریبه ها دوربینی را به سمت آنها نشان می دهند ، عکس می گیرند و بعد از آن دور می شوند. شما می توانید طیف وسیعی از احساساتی را که این فرد می تواند احساس کند تصور کنید ، به همین دلیل درگیر کردن آنها در مکالمه بسیار مهم است.

با این حال ، ما همچنین می فهمیم که شرایط بسیاری وجود دارد که می تواند شما را از داشتن آن فرصت قبل از گرفتن عکس مانع کند. شاید لحظه ای تغییر می کرد یا در کل از بین می رفت. این جایی است که نشان دادن عکس به سوژه شما پس از عکس گرفتن ، می تواند خیلی طولانی پیش برود. با آرامش به فرد نزدیک شوید ، با لطف از آنها تشکر کنید (muchas gracias) و سپس عکس را در پشت LCD خود به آنها نشان دهید. احتمالاً برای عکس گرفتن از آنها با تعارفهایی مانند “چقدر خوش تیپ” (gu que guapo!) یا “چه زیبا!” (¡que bonita!) احتمالاً امتیاز بیشتری به دست می آورید. به احتمال زیاد غیر از این ، شما از آنها خنده می گیرید و از همه مهمتر ، این نکته را تقویت خواهید کرد که گرفتن عکس آنها توسط یک غریبه کاملاً مثبت می تواند یک تجربه مثبت باشد. به نوعی ، شما آن را برای همه عکاسان آینده که با قدم های شما قدم می زنند ، می پردازید.

بدون اینکه به جزئیات بیش از حد بپردازیم ، به راحتی می توان گفت که تقریباً در مورد هر شهروند کوبایی که با آنها ملاقات کردیم ، در شرایط فقیرنشین زندگی می کردند. اکنون می دانم که آرمان رژیم سوسیالیستی باید از چنین مواردی جلوگیری کند ، اما واقعیت تقریباً همیشه با هواپیمای متفاوت از ایده آل عمل می کند و کوبا نیز از این قاعده مستثنی نیست . به طور متوسط ​​، هر شخص تقریبا 40 دلار در ماه درآمد دارد ، که تقریباً غیرقابل تصور برای زندگی کردن دشوار است.

 

 

نمی توانم تعداد دفعاتی را که توسط یک غریبه برای برخی از پول درخواست کردیم ، شروع به شمارش کنیم. این امر به ویژه در مناطق توریستی هاوانا و تقریباً در کلیه ترینیداد صادق بود. اعتراف می کنم که تا پایان مدت اقامت ، ما بیشتر از وکالت حساس شده ایم و مشکلی نداشتیم که بگوییم پول برای دادن نداریم (Lo siento. No tengo nada de dinero). اینگونه نیست که ما مخالف کمک کردن به کسی هستیم که با تغییر حساب های رایگان یا لوایح کوچک به آنها کمک می کنیم. ما صرفاً ترجیح می دهیم تجربه ای را برای پول خود مبادله کنیم.

به عنوان مثال ، در یکی از اولین روزهایی که این گروه در حوالی هاوانای قدیم سرگردان بودند ، ما به سه مرد رسیدیم که  در کنار یک ساختمان نشسته اند و همه ما شروع به صحبت کردن کردیم. بعد از چند دقیقه ، باید 10 نفر از ما – سه کوبایی و هفت آمریکایی – درباره طیف گسترده ای از موضوعات صحبت کنند. تجربه فوق العاده بود! ما خندیدیم و صحبت کردیم که همه ما از انتخابات آینده ریاست جمهوری وحشتناک هستیم.

بخش دوم عکاسی کوبا

 

ما در مورد چگونگی خوشحالی آنها از دیدن ایرانی های بیشتری که از آنها بازدید می کردند ، یاد گرفتیم. و ، به طور طبیعی ، ما یک دسته عکس گرفتیم. خلاصه اینکه پیوند زدیم. وقتی کارمان تمام شد ، همه ما به طور غریزی و جمعی تکه ای از اسکناس ها را جمع کردیم تا به آنها بدهیم. این روش ما برای نشان دادن قدردانی ما از قدرتمندترین راهی بود که ممکن بود. از آن روبرو ، ما این نوع معاملات را با هر کسی که تجربه کسب کردم تکرار کردیم و نمی توانستیم خوشحال تر از این کار باشیم.

سفر به کشورهای جدید می تواند اعتیاد آور باشد و کاملاً پاداش دهنده باشد. اگر یک چیز وجود دارد که در طول سفرهایمان به همان اندازه مهم تقویت می شود ، برقراری ارتباط انسانی بدون در نظر گرفتن زبان ، فرهنگ یا وضعیت اجتماعی است. وقتی این کار را فراموش کردیم ، تنها کاری که باید انجام دهم این است که خودمان را در کفش های شخص دیگر قرار دهیم. واقعیت می تواند خیلی سریع در آن نقطه قرار بگیرد و از آن آگاهی ، درک ، شفقت و تشنگی برای درک بیشتر پرورش می یابد. امیدوارم این نکات کمک کند تا شما را برای سفر خود به کوبا یا هر جای دیگر جهان آماده کند.

در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که کشور زیبایی مثل کوبا مناطق و لوکیشن بسیار جذابی برای عکاسی دارد لذا سعی کنید مدت زمان زیادی را در این کشور بمانید . کوبا پر است از جاذبه های تاریخی ، فرنگی و هنری ، مردمان فقیری دارد ولی گشاده رو و با امید و انرژی . سالیانه کوبانه میزبانه صدها هزار توریست به این کشور است . عکاسی کردن از کوبا در انسان حس آرامش و زندگی را جاری می سازد . در کوبا شرکت های ساخت تیزرهای تبلیغاتی ، عکاسی تبلیغاتی ، کمپانی های فیلمسازی نیر مشغول به کار هستند و خیلی از شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای بعضی از کارهای خود را در کوبا فیلمبرداری می کنند.

در ساخت تیزرهای تبلیغاتی لوکیشن های جذاب و سرسبز کمک شایانی به جذابیت آن می کند و کارگردانان و سناریست هایی که در نزدیکی کشور کوبا زندگی می کنند خیلی تمایل به این دارند که تا در این کشور کار بکنند . استفاده از دوربین های پیشرفته دیجیتالی با لنزهایی با عمق های میدان مختلف می توان برای شما تجربه یک سفر کاری و هنری خوبی را به ارمفان بیاورد . پس اگر دوست دارید که هم عکس های جذاب و هم سفری دلنیشین را داشته باشید پیشنهاد می کنیم که به کشور کوبا سفر کنید و از همه ی جاذبه ها و مناظر دیدنی آن لذت ببرید .

5/5 - (1 امتیاز)