خلاقیت در موشن گرافیک
31
دسامبر

 

خلاقیت در همه ی کارهای زندگی موجب موفقیت انسان ها می شود. خلاقیت باعث می شود تا ما یک ایده ی معمولی را تبدیل به یک اتفاق شگفت انگیز کنیم. باید در نظر داشت به غیر از پشتوانه مالی و تجهیزات مناسب برای شروع یک کار خلاقیت مهمترین فاکتور است. در موشن گرافیک و انیمیشن سازی هم، خلاقیت نقش بسیار مهمی در بهتر شدن یک پروژه هنری یا تبلیغاتی را دارد. معمولا کسانی که وارد حوزه انیمیشن و ساخت موشن گرافیک می شوند، کسانی هستند که گرافیست های خوبی هستند و نقاشی های خوبی را می کشند. آیا نقاش خوب بودن کافی است؟ در جواب این سوال می توان گفت خیر! نقاش خوب بودن، اپراتور خوب بودن و یا حتی کارگردن هنری خوب بودن هم کافی نیست تا یک موشن گرافیک به بهترین نحو ممکن ساخته شود.

موشن گرافیک خوب به موشن گرافیکی گفته می شود که همه ی اجزا و تصاویر و کاراکترها و موسیقی و نریشن به درستی در پروژه به کار گرفته شود و تا وقتی مردم آن را می بینند احساس خوبی بهشان دست بدهد و از اینکه از چند دقیقه وقتشان را صرف دیدن این موشن گرافیک کرده اند ناراضی نباشند. امروز می خواهم یکی از مقالات آمریکایی در زمینه موشن گرافیک را که توسط لئو باباتو نوشته شده است را برایتان ترجمشه اش را در این مقاله قرار دهم تا با خلاقیت و بودن استعداد کافی در حوزه موشن گرافیک بیشتر آشنا شوید. اسم این مقاله 8 درس خلاقیت از یک موشن گرافیک (موشن گرافیک چیست) و  انیمیشن Pixar است. در زیر این ترجمه این مقاله را می بینید.

لئو باباتو : گاهی اوقات غرق شدن در دنیای خلاق افرادی که کارهای شگفت انگیزی انجام می دهند، می تواند نتایج غیر منتظره ای به همراه داشته باشد.

پسرم جاستین به طراحی انیمیشن و موشن گرافیک سه بعدی علاقه مند است و دخترم کلوئی به نویسندگی فیلمنامه (سناریو در موشن گرافیک) مشغول است و بنابراین هیجان انگیز بود که آنها را به گشت و گذار در استودیوی انیمیشن Pixar، با مجوز یکی از انیماتورهای Pixar، برسانم.

اهمیت خلاقیت در موشن گرافیک
اهمیت خلاقیت در موشن گرافیک

برنهارد هاکس یک “مدیر فنی کاراکتر” است، که مسئولیت او این است که کاراکتر هایی را مدل می کند و بر روی حرکات داخلی آنها کار می کند. این بدان معناست که او فقط یک قطعه کوچک در دستگاه بزرگتر Pixar است، اما قطعه ای است که از آنچه دیگران نیز انجام می دهند آگاه است. او در شش سال گذشته روی فیلم های بزرگی مانند Up، Brave، Monsters U و سایر فیلم ها کار کرده است.

برنهارد به قدری لطف داشت که محوطه دانشگاه پیکسار  را به ما نشان داد، اگرچه ما واقعاً نمی توانستیم در روند فوق سری آنها تحقیق کنیم، اما با هم نگاهی اجمالی به جادو می اندازیم.

و در نتیجه این نگاه های کوچک، نکات شگفت آور را یاد گرفتیم.

دوست دارم آنها را در اینجا به اشتراک بگذارم، به این امید که همانطور که به من الهام کردند دیگران را نیز الهام دهم.

برنهارد در واقع به سوالات ما پاسخ داد، و من بیش از حد مودب بودم که همه را ضبط کنم، بنابراین در اینجا چند چیز به یاد می آورم:

1 –  موضوعات استحکام

برنهارد داستانی از دوستی تعریف کرد که بیش از سه سال هر روز نقاشی می کشید و با پایان این دوره به طور شگفت انگیزی خوب شد. او ادعای انیمیشن افسانه ای Looney Toons، چاک جونز را که پیش از آنکه نقاشی خوبی داشته باشید، باید 100000 نقاشی بد را ترسیم کنید، به اشتراک گذاشت. برنهارد گفت شما ممکن است در شروع کار خیلی خوب به نظر نرسید، اما اگر پشتکار و سرسختی داشته باشید، می توانید به طرز حیرت انگیزی خوب شوید.

2 –  هنر، بیان خاص شما از واقعیت است

هنگامی که ما در مورد آزاد کردن ایده های پیش فرض و ترسیم آنچه در واقع می دیدید صحبت کردیم، برنهارد آن را در یک شب با یکی از دوستانش مقایسه کرد. در حالی که برنهارد ممکن است فقط آن شب را با گفتن این جمله بازگو کند: “ما بیرون رفتیم و مقداری غذا خوردیم و به خانه برگشتیم”، ممکن است دوستش متوجه بسیاری از جزئیات جالب شده باشد که برنهارد این کار را نکرده است، و با این جزئیات داستانی را به گونه ای تعریف کند که جالب و خنده دار همان تجربه، تفسیر متفاوت، جزئیات متفاوت داشته باشد.

3 –  از ایده های دیگران استفاده کنید.

وقتی هنرمندان Pixar کاراکتر می آفرینند، مسئله این نیست که یک هنرمند طرحی را درباره نحوه ظاهر شدن یک کاراکتر ارائه دهد. همه آنها دور یک میز می نشینند، هر یک ایده می کشند، آنها را در وسط قرار می دهند، و دیگران این ایده ها را می گیرند و از آنها جدا می شوند. ده ها و ده ها طرح از این فرایند بیرون می آیند، تا زمانی که یکی از بهترین ها را پیدا کنند. این بدان معنی است که خلاقیت همه بر اساس خلاقیت دیگران است. این، BTW، حتی اگر یک دسته از نوابغ دیگر برای کار ندارید به شما کمک می کند، دیگران را پیدا کنید که چیزهای جالبی ایجاد می کنند و از آنها رد می شوند. 

گاها یک جرقه کافی است تا یک ایده فوق العاده به ذهنتان بیاید، در مطلب ایده برای موشن گرافیک در این موضوع بیشتر صحبت کرده ایم.

4 – اجازه دهید برویم

تصور کنید که آیا یک طرح عالی در یک شمع قرار داده اید و فکر می کنید این همان طرحی است که باید از آن استفاده شود. اما از آنجا که بسیاری از هنرمندان با استعداد در حال ایده پردازی هستند، واقعیت این است که بیشتر ایده ها / طرح ها مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. آنها کنار گذاشته خواهند شد اگر می خواهید ایده شما پیروز شود؟ برای آن باید بجنگید، اما این فقط به روند کار آسیب می زند. انیماتورهای Pixar باید منوی خود را رها کنند و بهترین منافع پروژه را در اولویت قرار دهند. من فکر می کنم این در مورد هر پروژه خلاقانه صادق است.

5 –  همه باید ماموریت را خوب بدانند.

برخی از استودیوها، کار انیمیشن یا موشن گرافیک خود را در خارج از کشور انجام می دهند، اما پس از آن انیماتورها اغلب نمی دانند که این فیلم در چه موردی است و فرایند نهایی برای آنها اهمیتی ندارد، زیرا آنها فقط یک قطعه کوچک را انجام می دهند. اما در پیکسار، همه افراد درگیر تلاش می کنند تا بهترین فیلم ممکن را خلق کنند، و آنها به این ماموریت افتخار می کنند. این بدان معنی است که همه در این مأموریت سرمایه گذاری کرده اند، همه واقعاً به کاری که تولید می کنند اهمیت می دهند و این در خلق نهایی موثر است.

6 – بسیاری از کارهای سخت، کوچک اما نتایج شگفت آور

وقتی شرکت تولید موشن گرافیک و ساخت انیمیشن Pixar،  فیلم شجاع را خلق کرد، صحنه های حذف شده ای که برش نهایی را نداشتند، پنج برابر فیلم را می ساختند. یک عالمه شوخی تصویری کوچک فیلم را نساخت. این بدان معناست که ساعت ها کار خلاقانه و درخشان کنار گذاشته شده است و در واقع از بهترین های این مراحل خلاقانه فقط بهترین ها استفاده شده است. این چیزهای شگفت انگیز است، برای اینکه بسیار کم شود. این بدان معنی است که آنچه در واقع می بینیم از کیفیت باورنکردنی برخوردار است. (سفارش موشن گرافیک در طلوع فیلم)

7 –  خود را با قهرمانان محاصره کنید

وقتی حدود شش سال پیش با برنهارد در Pixar مصاحبه شد، تمام روز طول کشید. لیستی از افرادی که با او مصاحبه می کردند لیستی از قهرمانان شخصی وی بود. این بهترین کسی است که با او کار می کند. چقدر الهام بخش است؟ می خواهی هر روز صبح از رختخواب بپرسی، سر کار بیایی، مگر نه؟ البته همه ما آنقدر خوش شانس نیستیم، اما می توانیم با کار قهرمانانمان خود را محاصره کنیم و از آنها برای الهام گرفتن استفاده کنیم، حتی شاید روزی یک یا دو نفر از آنها را ملاقات کنیم برای ستاره ها شلیک کنید، یا حداقل زندگی خود را با نور آنها روشن کنید.

8 –  به آنها فقط در شروع کار کمک کنید

برنهارد وقت خود را برای گذراندن یک تور به ما اختصاص داد، زیرا یک جوان در سن نوجوانی به انیمیشن رایانه ای علاقه دارد. این استدلال او استنثنایی است : “من در حال حاضر جایی بودم که جاستین در آن قرار دارد، و بسیار خوب است که آنچه را امروز می دانم منتقل کنم. اشتیاق و رویاها برای زنده ماندن مهم هستند. ” چند نفر از ما چنین کاری می کنیم؟

برنهارد، متشکرم و از همه کسانی که در آنجا مشغول ساختن موشن گرافیک هستند، به دیگران الهام می می دهد،  خودخواهی را رها می کنند، وقت می گذارند و به کسانی که تازه کار خود را شروع می کنند کمک می کنند و به ما نشان می دهند.همه ما به خاطر آنچه در این دنیا قرار داده اید مدیون شما هستیم.

4.8/5 - (5 امتیاز)