تعریف فیلمبرداری همایش چیست
26
ژانویه

سالانه در کشور ما صدها همایش و سمینار در زمینه های مختلف کاری برگزار می شود و اگر از این همایش ها و سمینارها فیلمبرداری نشود گویی برگزاری اون همایش فایده ای نداشته. معمولا شرکت ها و اشخاصی که همایشی را برگزار می کنند از دستاوردهای مختلف رونمایی می کنند، سخنرانان مختلفی را دعوت می کنند تا در زمینه کاری شان اطلاع رسانی کنند و اخبار همایش و سمینارهای خود را از مدت ها قبل تبلیغ می کنند.

ضبط تصاویر از شروع همایش تا پایان همایش توسط دوربین های فیلمبرداری را فیلمبرداری همایش می گویند. در ادامه برایتان توضیح می دهیم که فیلمبرداری یک همایش به چه چیزهایی نیاز دارد و چه کارهایی می شود کرد که یک خروجی خیلی خوب از فیلمبرداری همایش داشته باشیم. شرکت های زیادی در زمینه فیلمبرداری همایش خدمات می دهند که یکی از این شرکت ها موسسه طلوع خورشید پاکان ( طلوع فیلم ) است که با داشتن سابقه خوبی در این زمینه توانسته است رضایت کامل مشتریان عزیزش را به دست آورد.

در زیر کلیپ یکی از فیلمبرداری های همایش که موسسه طلوع فیلم فیلمبرداری آن را انجام داده است برایتان قرار می دهیم.

تعداد دوربین های همایش

بسته به سمینار و همایش از دو دوربین تا هر چه قدر که فضا و مکان به ما اجازه بدهد می توانیم دوربین فیلمبرداری در همایش داشته باشیم. ولی معمولا برای یک سالن چند هزار نفره حداکثر 7 دوربین فیلمبرداری در مکان های مختلف قرار گرفته می شود تا بتوانند تمامی دقایق همایش را به درستی پوشش بدهند. ساده ترین و ارزان ترین مدل فیلمبرداری همایش مدل دو دوربین هست که یک دوربین روی تصویر بسته ی سخنران فیلمبرداری می کند و دوربین بعدی تصاویر حضار را نشان می دهد.

معمولا بیشتر همایش هایی که در ایران برگزار می شود مدل 3 دوربین و 5 دوربین می باشد. که در مدل 3 دوربین یک دوربین بسته ی کسی که سخنرانی می کند را نشان می دهد. دوربین بعدی نمای بازتر از سن سالن را فیلمبرداری می کند و دوربین آخر از شرکت کنندگان فیلمبرداری می کند. در مدل 5 دوربین 3 دوربین مانند قبل و دوربین 4 تصاویر ایسنرتی از شخص سخنران و حضار را فیلمبرداری می کند و دوربین پنجم معمولا بر روی کرین یا پروژیپ قرار می گیرد تا تصاویر جذاب تری را خلق کند. (عکاسی همایش)

تجهیزات فیلمبرداری همایش

تجهیزات مورد استفاده در فیلمبرداری و همایش شامل این موارد می باشد.

  • دوربین های فیلمبرداری
  • سه پایه
  • کرین
  • پروژیپ
  • رکوردر صدا
  • تجهیزات نورپردازی و ریل پرتابل 
  • استدی کم

که در ادامه به بررسی هرکدام از موارد می پردازیم.

دوربین های فیلمبرداری

این دوربین ها در دو مدل دوربین های DSLR و دوربین های مختص فیلمبرداری همایش استفاده می شوند. کیفیت دوربین های دی اس ال ار به مراتب بهتر است نسبت به مدل های فیلمبرداری اما مشکلی که این دوربین ها دارند هر ده دقیقه یک بار کات می خورند و فیلمبردار باید حواسش باشد که سریع دکمه رکورد را بزند تا تصاویر ضبط بشوند و هزینه ی بالاتری هم نسبت به مدل دوربین های فیلمبرداری دارد. دوربین های مختصل فیلمبرداری می توانند ساعت های زیادی از مراسم فیلم بگیرند و لنز هم روی خود نصب دارند.

سه پایه

بهترین سه پایه برای فیلمبرداری همایش سه پایه های ساچلر هستند که با توجه به مدل دوربین از سه پایه ساچلر مناسب استفاده می شود. این سه پایه ها قدرت مانور بهتری نسبت به دیگر سه پایه های موجود در بازار دارند.

فیلمبرداری همایش چیست؟
فیلمبرداری همایش چیست؟

کرین

برای فیلمبرداری همایش و سمینارها سه مدل کرین وجود دارد که به ترتیب تا ارتفاع 6، 8 و 12 متری بالا می روند. می توانند تصاویر فوق العاده جذابی را در همایش به ثبت برسانند. استفاده از کرین برای فیلمبرداری از همایش های مهم به شدت توصیه می شود. استفاده از کرین در کنسرت های موسیقی هم به شدت استفاده می شود و کار نهایی فوق العاده زیبا می شود.

پروجیب

پروژیب نسبت به کرین از ارتفاع کمتری برخوردار است و نهایت تا ارتفاع 3.5 تا 4 متر بالا می رود و تصاویر را می تواند ضبط بکند. استفاده از پروجیب برای سمینارهای کوچک و درون سازمانی توصیه می شود که فضای سالن همایش هم زیاد بزرگ نیست.

تجهیزات نورپردازی

معمولا بیشتر سالن های حرفه ای که کارشان فیلمبرداری همایش هست نور خوبی دارند و نیاز به استفاده از تجهیزات نورپردازی نیست. اما شاید شرکتی در سالنی بخواهد همایش بگیرد که نور استانداری ندارد و اینجا هست که از تجهیزات نورپردازی استفاده شود. تجهیزات نور پوردازی نور پرتابل هستند که در جاهای مختلف سالن قرار می گیرند تا نور سالن را به نور آمبیانس محیطی مناسب تغییر بدهند. استقاده از تجهیزات نورپردازی در سالنی که نور خوبی ندارد ضروری است چون اگر از این تجهیزات استفاده نشوند خروجی کار غیر قابل دیدن است.

ریل پرتابل و استدی کم

این ها تجهیزات فیلمبرداری هستند که می توان با آن ها پلان های حرکتی جذابی را ضبط کرد. معمولا در بیشتر همایش ها از این تجهیزات استفاده نمی شود مگر اینکه در همایشی سخنران بخواهد پایین بیاید در کنار حضار راه برود و یا کنسرت های موسیقی و مراسماتی که جنب و جوش زیادی دارند با استفاده از این تجهیزات می توان تصاویر خیلی خوبی را ضبط کرد.

رکوردر صدا

معمولا همه ی سالن ها و مکان های حرفه ای برگزاری همایش قسمت صدابرداری دارند و صدابردار سالن صدا را می دهد و شما نیاز به تجهیزات حرفه ای صدابرداری ندارید. تنها کاری که باید انجام داد یک رکوردر صدا به صدابردار سالن داده شود تا صدایی که در همایش در سالن هست را توسط سیستم صوتی اش برای ما یک نسخه ضبط کند.

تیزر تبلیغاتی همایش

خیلی از شرکت ها و کمپانی ها برای همایش خود نیاز به ساخت تیزر تبلیغاتی دارند. تا با این تیزر به تمام مخاطبان خود اطلاع رسانی کنند همایش را و هم در زمان خود همایش تیزر همایش را پخش کنند. وقتی یک تیزر همایش خوب داشته باشید می توانید مخاطبان خود را برای شرکت در همایش ترغیب کنید. به آن ها مطالبی را که قرار است در همایش عنوان شود اطلاع رسانی کنید، هر چه این تیزر کوتاه تر و جامع تر باشد برای مخاطبین اهمیت بیشتری دارد.در این جا یک تیزر تبلیغاتی همایش که توسط شرکت طلوع فیلم ساخته شده است را برایتان به اشتراک می گذاریم.

کلیپ تبلیغاتی همایش

یکی از مهمترین کارهایی که باید برای برگزاری همایش و سمینار انجام بدهید ساخت کلیپ تبلیغاتی همایش است. خیلی جذاب نیست که فقط در همایشتان سخنرانان روی سن بیاییند و شروع به سخنرانی و گفتن مطالبشان بکنند. بهتر است برای هر چه جذاب تر شدن این همایش بین صحبت های سخنرانان وله های تبلیغاتی و کلیپ تبلیغاتی به نمایش گذاشته شود. کلیپ تبلیغاتی در همان موضوع همایش و با توجه به نیازهای همایش می تواند ساخته بشود. مثلا می توان کلیپی از معرفی سخنرانان و مدعوین ساخت تا مخاطبان با آن ها بیشتر آشنا شوند. بهتر است زمان این کلیپ ها حداکثر ده دقیقه باشد تا مخاطبان خسته نشوند و برایشان جذابیت داشته باشید.

Rate this post