آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان
13
فوریه

احتمالا الان که در حال مطالعه این مطلب هستید سری هم به اکانت اینستاگرام خود زده اید و پست ها و استوری های پیج های محبوب تان را چک کرده اید. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. این پلتفرم نه تنها برای سرگرمی بلکه به عنوان ابزاری برای کسب درآمد هم مورد استفاده قرار می گیرد و اتفاقا بسیار پربازده و کارآمد در این زمینه عمل میکند. البته به این شرط که روش کار در این فضا را بلد باشید و بتوانید مخاطبانی پیدا کرده و جذب کنید.

به همین علت است که آموزش تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است و افرادی که قصد کسب درآمد از این شبکه اجتماعی را دارند به دنبال آموزش رایگان تولید محتوا اینستاگرام هستند. آموزش های زیادی در رابطه با اینستاگرام در اینترنت موجود هستند که برخی از آنها به صورت پکیج و دوره هایی هستند که با پرداخت هزینه قابل دسترسی هستند و برخی دیگر به صورت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به شکل رایگان عرضه می شوند.

اینستاگرام دارای الگوریتمی فعال و همیشگی است، ما در صفحه تولید محتوا برای پیج اینستاگرام توضیح داده ایم که چگونه با رعایت برخی نکات بتوانید از این الگوریتم ها به نفع خوادتان استفاده کنید.

در این مطلب قصد داریم به آموزش محتواسازی در اینستاگرام بپردازیم و در مورد اصول آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

پیش از آن که به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم خوب است در همین ابتدا ببینیم مقصود از تولید محتوا در این شبکه اجتماعی چیست؟ به طور کلی هر چیزی که در اینستاگرام با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید محتوا تلقی میشوند. فرقی نمی کند عکس باشد یا فیلم، لایو باشد یا ریلز، اینفوگرافیک باشد یا موشن گرافیک و … به همه اینها یک محتوا گفته می شود. حال به پروسه ای که برای ساخت این محتواها طی شده و انجام میشود تولید محتوا می گوییم. (منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟)

یکی از مهمترین نکته هایی که در آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام می بایست به آن پرداخته شود این است که شما در گام نخست می بایست هدف خود را از تولید این محتوا مشخص کنید. اهداف با توجه به افراد، پیج ها و کسب و کارهایشان کاملا متفاوت است اما همگی آنها در نهایت به یک چیز می رسند و آن هم بیشتر دیده شدن در این فضا و به دست آوردن درآمدهای بیشتر و بیشتر است.

هرچند همیشه استثناهایی هم وجود داشته و برخی افراد نه به نیت کسب درآمد بلکه با هدف ایجاد تعامل و برقراری ارتباط و آموزش و در اختیار گذاشتن تجربه ها قدم در این راه می گذارند که البته تعداد آنها بسیار اندک است.

معمولا کسب و کارهایی که در این فضا راه اندازی میشوند با هدف آگاهی سازی از برند و سپس افزایش سطح درآمدها کار خود را شروع میکنند. پس این که به عنوان یک پیج اینستاگرامی حال فرقی نمیکند که پیج اینفلوئنسری است یا پیج فروش محصولات و … شروع به کار کنید نیاز به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام دارید تا بتوانید خیلی خوب در این فضا کار خود را آغاز کنید.

اهمیت آموزش تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم به خوبی و باکیفیت در فضای اینستاگرام مشغول به کار شویم می بایست حتما از اهمیت آموزش ساخت محتوا در این فضا مطلع باشیم. این که بدانیم چه فرصتی در اختیار ما قرار گرفته است و از آن به نحو احسنت استفاده کنیم می تواند به ما کمک کند موفق تر شویم و قدر این موقعیت به دست آمده را بهتر و بیشتر بدانیم. نخست این که اینستاگرام بالغ بر چند صد میلیون کاربر فعال دارد که چیزی در حدود 50 میلیون آنها ملیت ایرانی دارند.

این یعنی فرصت دیده شدن 50 میلیون دفعه ای. پس اگر شما به خوبی به آموزش ساخت محتوا برای اینستاگرام بپردازید و در ادامه بتوانید محتواهایی خوب و باکیفیت تولید کنید آنگاه قادر خواهید بود مخاطبان بسیاری برای پیج کسب و کاری تان جذب کنید و به این شکل مخاطبان و مشتریان بالقوه ای داشته باشید و تلاش کنید که این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید.

اهمیت آموزش تولید محتوای اینستاگرام
اهمیت آموزش تولید محتوای اینستاگرام

علاوه بر این اگر محتوای خوبی تولید کنید و از آن مهمتر بتوانید به خوبی از پس بازاریابی این محتوای تولید شده بر بیایید نگاه می توانید به موفقیت امیدوار باشید. با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می توانید محتوای تعاملی تولید کنید و به آن شکل بازخوردهای خوبی از کاربران و مخطبان تان دریافت کنید.

حقوق تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟ در این لینک ما توضیح داده ایم که اشخاص یا شرکت ها برای این مورد از یک میلیون تا 40 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند. در آن لینک بیشتر توضیح داده ایم(کلیک کنید).

آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام: انواع محتواهای موجود در این پلتفرم

در این بخش از آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام ابتدا قصد داریم شما را با انواع محتواهایی که می توانید در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید آشنا کنیم. به طور کلی 5 نوع محتوای اصلی در اینستاگرام در اختیار کاربران قرار گرفته است که عبارت هستند از:

  1. پست ها که می توانند تصویر و یا فیلم باشند
  2. استوری ها که مانند پست ها می توانند در دو فرمت عکس و فیلم بوده و علاوه بر این شما می توانید از محتواهای متنی و صوتی هم برای آنها بهره مند شوید.
  3. آی جی تی وی ها (IGTV) که در آن می توانید ویدیوهای با مدت زمان بالا به اشتراک بگذارید، چون ویدیوهای معمولی که در پست ها می توانید آپلود کنید ماکزیمم یک دقیقه هستند.
  4. لایوها یا ویدیوهای زنده که همانطور که از نام آنها مشخص است شما میتوانید با مخاطبین خود به صورت زنده صحبت کنید و آنها هم میتوانند سوال های خود را از شما پرسیده و جواب بگیرند و به طور کلی با هم تعامل داشته باشید.
  5. ریلز ها که نوعی محتوای ویدیویی هستند که کوتاه بوده و بسیار جذاب و مخاطب پسند هستند و شما می توانید روی آنها انواع مختلف افکت های صوتی و تصویری کار کنید و سپس این ویدیوی جذاب را با فالوور هایتان به اشتراک بگذارید.

آشنایی با چند اپلیکیشن و نرم افزار تولید محتوا

در این بخش از آموزش تولید محتوا اینستاگرام نوبت به معرفی برخی اپلیکیشن های پرکاربرد و مفید برای تولید محتوا می رسد. به کمک این اپلیکیشن ها  و نرم افزارها شما می توانید محتواهایی تولید کنید که جذاب و کاربردی بوده و از نظر بصری فوق العاده باشند. یکی از بهترین تفاوت هایی که شما می توانید با پیج های رقیب هایتان ایجاد کنید همین تولید محتوایی خاص، منحصر بفرد و خلاقانه است.

ما در صفحه ای با عنوان اپلیکیشن های تولید محتوا اینستاگرام، 10 تا از بهترین پلیکیشن ها را معرفی کرده و لینک دانلود آن ها را نیز قرار داده ایم.(روی لینک کلیک کنید)

لذا اگر به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می پردازید توصیه می کنیم به هیچ عنوان از این موضوع غافل نشوید و دست کم یک یا دو نرم افزار و اپلیکیشن را برای تولید محتوا هایتان انتخاب کرده و به آنها مسلط شوید. حتما هم نیازی نیست که اپلیکیشن های پیچیده و زمان بر و وقت گیر و خیلی حرفه ای را انتخاب کنید، بلکه می بایست اپلیکیشن یا نرم افزاری را انتخاب کنید که هنگام کار کردن با آن راحت هستید و می توانید به خوبی با این نرم افزار و رابط کاربری اش ارتباط برقرار کنید.

نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که به منظور آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع هستند اما می توان آنها را در دسته کلی گروه بندی کرد:

  1. نخست نرم افزارهایی که به منظور طراحی و ادیت عکس ها و تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند
  2. و دوم نرم افزارهایی که به منظور ساخت و ویرایش فیلم ها و ویدیوها از آنها بهره گرفته می شود.

در ادامه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به معرفی چند نمونه از بهترین این اپلیکیشن ها و نرم افزارها می پردازیم، با ما همراه باشید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با بهترین نرم افزارهای تولید محتوای تصویری

در این بخش از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام قصد داریم تعدادی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارها و اپلیکیشن هایی را معرفی کنیم که به منظور تولید محتوای تصویری و گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرند. منظور از محتوا های گرافیکی محتواهایی نظیر نقاشی های دیجیتال، طراحی اینفوگرافیک، طراحی عکس نوشته و لوگو و تایپوگرافی و … است. به کمک این نرم افزارها و اپلیکیشن ها شما میتوانید پوستر طراحی کنید، به ادیت عکس های خود بپردازید، چند عکس را با هم ترکیب کنید و بنر بسازید و بسیاری کارهای دیگر. در زیر تعدادی از بهترین این نرم افزارها را با هم می بینیم:

  1. نرم افزار ادوبی فتوشاپ
  2. نرم افزار ادوبی ایلوستریتور
  3. نرم افزار کورل دراو

از جمله دیگر نرم افزارهایی که برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند می توانیم به ایندیزاین، اسکیپ و … اشاره کنیم. در ادامه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به شرح این نرم افزارهای تولید محتوای تصویری و گرافیکی می پردازیم، با ما همراه باشید.

به نظر شما بهترین نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام که ادمین ها ازش استفاده می کنند و فالور ها را مجذوب خود می کنند کدام اند؟ در لینک مشخص شده 10 تا از این نرم افزار ها را به همراه لینک دانلود قرار داده ایم(کلیک کنید).

  1. معرفی نرم افزار ادوبی فتوشاپ

فتوشاپ احتمالا نامی است که همه ما دست کم یک بار آن را شنیده ایم. نرم افزاری از کمپانی قدرتمند ادوبی که برای طراحی و همچنین ویرایش محتواهای تصویری و گرافیکی فوق العاده عمل می کند. این نرم افزار بی نظیر و به شدت قدرتمند می تواند به منظور ساخت پوسترهای تبلیغاتی، بنرها، عکس های ترکیبی، محتواهای گرافیکی، عکس نوشته ها و … مورد استفاده قرار بگیرد.

در این زمینه ما صفحه آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با فتوشاپ، را داریم که 5 ویدیو عالی آموزشی برای ساخت گیف ها گذاشته ایم که می توانید با آن ها گلیم خود را از آب بیرون بکشید(کلیک کنید).

  1. معرفی نرم افزار ادوبی ایلوستریتور

این نرم افزار هم مجددا برای کمپانی موفق ادوبی است و تفاوت مهم آن با دیگر نرم افزار قدرتمند این کمپانی یعنی فتوشاپ در وکتوری عمل کردن آن است. به کمک ایلوستریتور شما می توانید کاراکترهایی که در نظر دارید را طراحی کنید، اگر به دنبال طراحی لوگو و تایپوگرافی هستید خیلی راحت آن را در اختیار داشته باشید، محتواهای اینستاگرام خود را طراحی کنید و ….

  1. معرفی نرم افزار کورل دراو

در ادامه معرفی نرم افزارهای تولید محتوای تصویری و گرافیکی نوبت به یکی از نرم افزارهای قوی و کاربردی در این زمینه می رسیم که کورل دراو نام دارد. این نرم افزار بر پایه وکتورها (همان بردارها) کار می کند و می توانید برای طراحی عکس های برداری از آن بهره ببرید. شما می توانید به کمک کورل دراو برای پیج اینستاگرامی تان لوگو طراحی کنید، صفحه های پیج آن و دیزاین آن را به کورل دراو بسپارید، عکس هایتان را ادیت کرده و یا عکس های جدیدی طراحی کنید و بسیاری کارهای دیگر که می توانید به کمک این نرم افزار کاربردی انجام دهید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به کمک نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی

اجازه دهید در ابتدای این بخش از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام این نکته مهم را به شما خاطرنشان کنیم که یکی از کاربرپسندترین انواع محتواها که بازدهی فوق العاده ای را نصیب پیجتان می کنند محتواهای ویدیویی هستند. این نوع از محتوا اگر به خوبی طراحی و ساخته شده باشند می توانند توجه کامل مخاطب را جلب کرده و وی را تا انتهای محتوا بکشانند.

برای داشتن محتواهای ویدیویی خوب شما نیاز به ابزارهایی برای تهیه آنها دارید. برای مثال داشتن یک دوربین با کیفیت بالا یکی از الزامات این کار است. در کنار دوربین دسترسی به نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی و تسلط بر یک و یا از آن بهتر چند نمونه از آنها می تواند به خوبی بستر را برای تولید محتوای ویدیویی خوب فراهم آورد. در ادامه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به معرفی چند نمونه از بهترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  1. ادوبی پریمیر
  2. نرم افزار کمتازیا
  3. نرم افزار ادوبی افترافکت

در ادامه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام کمی به این نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی پرداخته و آنها را شرح می دهیم، با ما همراه باشید.

  1. آشنایی با نرم افزار ادوبی پریمیر

این نرم افزار هم مجددا متعلق به شرکت موفق ادوبی است و یکی از بهترین و حرفه ای ترین نرم افزارهایی است که می توانید به کمک ان محتواهای ویدیویی جذاب بسازید. به کمک پریمیر شما می توانید فیلم های خود را ادیت کنید، تیزرهای تبلیغاتی بسازید، ویدیوهای آموزشی طراحی کنید، از صفحه تان فیلمبرداری کنید و … خوب است بدانید حتی گاها طراحی موزیک ویدیوهای هنرمندان هم با این نرم افزار صورت می گیرد.

  1. آشنایی با نرم افزار کمتازیا

اگر قصد تولید محتواهای آموزشی را دارید این نرم افزار بی نظیر است. شما با این نرم افزار می توانید اسکرین رکورد کنید، این اسکرین ریکورد یا هر ویدیوی دیگری را ادیت کنید و همچنین صدای ویدیوها را به صورت مجزا هم ویرایش کنید و سپس روی محتوای ویدیویی تان قرار دهید. به طور کلی برای ادیت و ویرایش محتواهای ویدیویی و خصوصا ویدیوهای آموزشی نرم افزار کمتازیا بسیار کاربردی و فوق العاده عمل می کند و می تواند انتظارات کاربران را به خوبی برآورده سازد.

ممکن است از نظر عملکردی کمتازیا به قدرتمندی پریمیر نباشد اما در هر صورت این نرم افزار در نوع خود و برای کاربردی که طراحی شده است بسیار عالی بوده و معمولا در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به ان پرداخته میشود.

تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام دارای 6 مرحله حساس است که در این لینک به طور کامل راجع بهش صحبت کرده ایم.

  1. آشنایی با نرم افزار ادوبی افترافکت

در این بخش از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نوبت به معرفی یک نرم افزار تولید محتوای فوق العاده کاربردی، حرفه ای و جذاب می رسد که باز هم از طراحی ها و تولیدات کمپانی قدرتمند ادوبی است. این نرم افزار عموما به منظور طراحی محتواهای گرافیکی مانند موشن گرافیک، استاپ موشن و … مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این به منظور طراحی و ساخت جلوه های ویژه در فیلم ها هم از این نرم افزار عالی استفاده می شود. هرچند در این نرم افزار امکان ادیت و ویرایش ویدیوها وجود دارد اما توصیه میکنیم که ادیت ویدیوهای خود را به نرم افزارهای انحصاری برای این کار مانند پریمیر بسپارید و از این نرم افزار در حیطه تخصصی خودش  بهره بگیرید.

در این زمینه ما صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت، را داریم که 5 ویدیو عالی آموزشی برای ساخت تیزر های شیک و ساده هستند که می توانید با آن ها گلیم خود را از آب بیرون بکشید(کلیک کنید).

استفاده از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام

علاوه بر نرم افزارها و اپلیکیشن ها  برخی ابزارها نیز هستند که در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین این ابزارها را می توان ابزار فوق العاده Canva معرفی کرد. این ابزار در واقع یک سایت است که شما می توانید به آن لاگین کرده و سپس به طراحی و تولید محتوا هایی که نیاز دارید بپردازید. فرمت های مختلفی برای این ابزار و خروجی های ان وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کرده و خروجی نهایی را در آن فرمت دانلود کنید.

Jpeg، png و …. از جمله فرمت های رایجی هستند که ابزار Canva برای خروجی گرفتن در اختیار شما قرار می دهد. یکی از قابلیت های این ابزار را می توان در اختیار داشتن قالب هایی از پیش آماده عنوان کرد. شما میتوانید به کمک این قالب های پیش فرض پست و استوری های پیجتان را به زیبایی هرچه تمام تر طراحی کنید و محتواهای جالب و کاربر پسندی داشته باشید.

جمع بندی

اگر بخواهیم شبکه های اجتماعی برتر حال حاضر دنیا را معرفی کنیم احتمالا اینستاگرام در میان سه شبکه اجتماعی نخست قرار خواهد گرفت. این پلتفرم نه تنها به منظور سرگرمی بلکه برای راه اندازی و یا توسعه کسب و کارها هم مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به تعداد کاربران زیادی که دارد بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. برای فعالیت بهتر در این فضا به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نیاز داریم که این آموزش ها می توانند رایگان و یا پولی باشند.

در این مطلب به نکته های مهم در مورد آموزش تولید محتوا در اینستاگرام پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. اگر هر نکته ناگفته ای در این زمینه باقی مانده است می توانید در بخش کامنت ها آن را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)