استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام
28
ژانویه

وقتی تصمیم مان برای حضور پرقدرت در بازار اینستاگرام جدی شد و تصمیم گرفتیم که برای بالا رفتن سطح اینستاگرام مان تلاش کنیم، مسئله تولید محتوا در اولویت قرار می گیرد. اولین مقوله ای که در تولید محتوا برای اینستاگرام باید به آن اهمیت ویژه ای بدهیم مسئله داشتن یک استراتژی تبلیغاتی مناسب و مدون و کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام است.

برای درک اهمیت تولید محتوا و استراتژی داشتن در تولید محتوای اینستاگرام مثالی می زنیم تا درک اهمیت استراتژی، بهتر و راحت تر شود. فرض کنید که قصد دارید از مسیری به مسیر دیگر حرکت کنید. مبدا شما هر جا که باشد بایستی مقصدتان را بدانید و حالا با وجود دانستن مقصد شما چند راه دارید که به مقصد برسید. شما علاقه دارید با قطار به مقصد برسید یا با هواپیما یا خودروی شخصی؟ هر کدام از این راهها مزیت هایی دارد و معایبی. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام نیز به همین گونه است. و البته مهمتر اینکه انتخاب هر مسیر استراتژی، بر اساس نیاز برند شما صورت می گیرد.

برای مثال اگر شما هدف تان از مسافرت، کاری باشد و زمان برایتان مهم باشد پس گزینه اول شما برای سفر هواپیما خواهد بود و اگر هدف تان لذت بردن از مسیر و دیدن زیبایی های جاده باشد خب قاعدتا خودروی شخصی را انتخاب می کنید و اگر هدف تان رسیدن به مقصد با کمترین هزینه باشد قطعا گزینه سفر با قطار را انتخاب می کنید. حالا قصد داریم این مثال ها را در قالب بحث خودمان یعنی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام دنبال کنیم.

اگر یک برند برایش در آمدزایی سریع مهم باشد دیگر شما به برندینگ احساسی و ساختن تصویری درست و اولیه فکر نمی کنید و در استراتژی تبلیغاتی خود پلن هایی می چینید که برند زودتر به پول برسد. مثل استراتژی ارزان بودن محصول یا تخفیف گذاشتن برای خریداران. یا اگر برند شما بخواهد فقط خود را در مرحله برندینگ اولیه تثبیت کند و هدفش این باشد که بیشتر از نگاه اقتصادی و درآمدزایی اولیه به اعتبار و تصویر مورد اعتمادی در ذهن مخاطب هدف اش دست پیدا کند اینجا می گوییم که مشتری می خواهد از زیبایی های سفر لذت ببرد و نباید خیلی به دنبال درآمد زایی آنی از طرح استراتژی تبلیغاتی باشیم.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ در این لینک ما توضیح داده ایم که انتخاب نوع محتوا متناسب با کاربران تان قبل از تدوین استراتژی چقدر می تواند موثر باشد.

استراتژی محتوا در اینستاگرام

هر بار این جمله را می شنوید باید به خودتان و برندتان فکر کنید. شما برای استراتژی محتوا اینستاگرام باید به دنبال بهترین راه باشید اما بهترین راه چیست؟ آیا استراتژی تولید محتوا و استراتژی تبلیغاتی برای یک برند ثابت است. خیر. استراتژی محتوایی اینستاگرام و بطور کلی استراتژی برای تبلیغات پربازده مثل یک نهال در حال رشد است و بسته به اینکه چه مدل تبلیغاتی را در پس زمینه ی چه برندی می خواهید انجام بدهید متفاوت است.

اگر برند شما در مرحله اول برندینگ و غالب کردن احساس ذهنی برند در دل مخاطبین هدف است به یک استراتژی متفاوت تبلیغاتی نیاز دارد تا زمانی که محصول شما برندینگ شده و در بین مخاطبین هدف نامش شنیده شده و حالا نیاز دارد که خود را به مخاطبش یاد آوری کند. انتخاب یک شرکت تبلیغاتی منحصر دیجیتال و شرکتی که در زمینه تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارد کار آسانی نیست. شما می توانید با دیدن نمونه کار ها و صحبت هایی که با شرکت تبلیغات دیجیتال مارکتینگ انجام می دهید به این نتیجه برسید که آیا می توان با کارشناسان تبلیغاتی و تولید محتوای این شرکت ها به نتیجه برسید یا خیر.

توصیه ما به شما این است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما چند چیز را برای خودتان مشخص کنید، که ابتدایی ترین آن این است که بدانید هدف شما از تبلیغات دیجیتال چیست؟ نگاه شما به برندسازی و تولید محتوای آنلاین این است که به فروش زود محصولات خود برسید یا قصدتان بلند مدت و در راستای ساختن ذهنیتی مناسب در مخاطبین خود هستید. اینها سوالات اساسی است که یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای در ابتدای امر یا از شما می پرسد یا ذهنیت چنین پرسش هایی را برای شما ایجاد می کند. شما باید بدانید که اینستاگرام به عنوان یک بازار دیجیتال بسیار گسترده به مانند رودخانه ای است که اگر در مسیر درست و به موقع آن قرار بگیرید می توانید از آن به اندازه کافی بهره ببرید.

برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام

برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام
برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام

هر کاری که قرار است در حوزه تبلیغات اینستاگرام پیش ببریم نیاز به استراتژی و تولید محتوای اختصاصی داریم. حالا سوالی که چالش بسیاری از شرکت های تبلیغاتی و مشتری هایی که قصد پیشرفت بیزینس خود را دارند این است که برنامه ریزی تولید محتوا و برنامه استراتژی تبلیغاتی چگونه گرد آوری و برنامه ریزی می شود. برنامه ریزی در تولید محتوای اینستاگرام نقش کلیدی در اجرای درست و دقیق اهداف شما دارد.

اما این برنامه بر چه اصولی استوار است؟ برنامه ریزی باید مشخص کند که ما در چه زمانی چه کارهایی انجام می دهیم و طبق این برنامه قصد داریم به چه جایگاهی در روند اهدافمان برسیم. بطور کلی برنامه ریزی های اینترنتی بر مبنای تولید و پخش در کنار انتظارات شکل می گیرد. ما باید بدانیم برنامه منسجم محتوای اینستاگرامی قرار است در چه قالب هایی اجرا شود. بعد از این که قالب ها را مشخص کردیم حالا زمان تولید و بارگذاری تولیدات است.

حالا که تا اینجا آمده اید میخواهم صفحه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به صورت رایگان را پیشنهاد بدهم که می توانید اطلاعات خوبی دریافت کرده و شاید روی درآمد زایی شما تاثیر مثبتی بگذارد(روی لینک کلیک کنید).

قالب هایی که برای تولید محتوا بر می گزینیم بستگی به این دارد که چگونه نیازمندی هایی را پوشش می دهد. اگر در برنامه محتوایی شما تولید فیلم یا تولید تیزر اینستاگرامی قرار دارد بایستی به این نکته توجه کنیم که این تیزر تبلیغاتی در کنار چه مدیاهایی به کار می رود. این آگاهی از اینکه چه چیز را و چگونه در برنامه بگنجانیم باعث می شود برنامه مان را بهتر و کامل تر درک کنیم.

پیشنهاد ما برای شما این است که حتی الامکان به دنبال برنامه ریزی محتوایی منسجم و مهمتر از آن قابل اجرا باشید. قابل اجرا بودن برنامه اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و نباید با نگارش و ارائه برنامه های غیر واقع بینانه به کسب و کارمان ضربه بزنیم.

Rate this post