چگونه ادمین اینستا شویم؟
13
فوریه

چگونه ادمین اینستا شویم یکی از سوال هایی است که این روزها زیاد به گوشمان می خورد. با گسترش اینترنت و شبکه های مجازی کسب و کارهای اینترنتی بسیار محبوب شده اند. دیگر مردم زمان طولانی را برای خریدهای حضوری صرف نمی کنند و خیلی راحت در حالی که در خانه نشسته و چای یا قهوه شان را می نوشند سفارش خود را قطعی کرده و سپس آن را درب منزل تحویل میگیرند.

در این میان اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای راه اندازی بیزینس های آنلاین است. به تبع ایجاد این کسب و کارهای جدید موقعیت های شغلی جدیدی هم به وجود آورده است که ادمین اینستاگرام یکی از آنها است. با توجه به آن که این شغل می تواند هم به صورت حضوری و بیشتر به صورت دورکاری انجام شود میتوان آن را یک شغل ایده آل برای بسیاری از افراد به شمار آورد.

به همین علت هم هست که سوال چگونه ادمین اینستا شویم را به وفور می شنویم یا پایین پست های افرادی که در زمینه سوشال مدیا فعالیت می کنند می بینیم. برای همین هم در این مطلب تصمیم گرفتیم به این سوال پرتکرار چگونه ادمین اینستا شویم جواب دهیم تا بتوانیم به شما کمکی کرده باشیم. در ادامه با ما همراه شوید تا به این که چگونه ادمین یک پیج در اینستا شویم بپردازیم.

پاسخ به یک سوال پرتکرار: چگونه ادمین اینستا شویم؟

برای این که به سوال چگونه ادمین اینستا شویم که به دفعات مطرح می شود پاسخ دهیم در ابتدا باید بدانیم که اصلا منظور از ادمین اینستاگرام چیست؟ ادمین یک واژه انگلیسی است که از کلمه Administrator گرفته شده است و به مفهوم مدیریت کردن است. پس ادمین ها وظایف مدیریتی برای یک پیج را برعهده دارند و می بایست آنها را انجام دهند. وظیفه ادمین ها بسته به پیجی که در آن فعالیت می کنند می تواند متغیر باشد.

ما در مطلبی جداگانه 14 تا از وظایفی که از ادمین اینستاگرامی باید بلد باشد را آورده ایم، اگر شما هم کنجکاوید با این وظایف آشنا شوید روی لینک وظایف ادمین اینستاگرام کلیک کنید.

از پاسخگویی به کاربران و مخاطبان گرفته تا تولید محتوا و انجام تبلیغات همگی وظایف یک ادمین هستند. اما سوالی که وجود دارد این است که چگونه ادمین اینستا شویم؟ برای این کار یک راه اصولی و درست وجود دارد و آن هم آموزش دیدن است. این آموزش دیدن برای چگونه ادمین اینستا شویم می تواند به صورت آنلاین، مجازی، به کمک فیلم و ویدیوهای آموزشی و … باشد. نخستین منبع مناسب و پر محتوایی که برای این کار میتوانید از آن استفاده کنید یوتیوب است.

هر آموزشی که بخواهید در این دریای اطلاعات موجود است و تنها کاری که کافی است انجام دهید سرچ کردن و پیدا کردن آنهاست. قطعا برای اینکه ببینیم چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم هم آموزش های بسیاری در این پلتفرم موجود است که شما می توانید از آنها استفاده کنید. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که ممکن است آموزشهای خوبی که در یوتیوب هستند به زبان انگلیسی باشند. پس دانستن زبان انگلیسی مثل همیشه یکی از واجبات آموزش دیدن به صورت خودآموز (Self-Study) است.

علاوه بر یوتیوب سایت های دیگری هم هستند که شما میتوانید آموزش های چگونه ادمین اینستا شویم را از آنها دریافت کنید. تنها چیزی که لازم است تسلط به گوگل کردن و داشتن پشتکار است. لازم به ذکر هست ما آموزشی کاربردی همراه با ویدیو یک ساعته به صورت خلاصه و مفید به آموزش حرفه ای ادمین اینستاگرام پرداخته ایم، برای دسترسی به آموزش روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

آموزش دیدن برای ادمینی اینستاگرام به وسیله متخصصان سوشال مدیا

در بخش قبلی گفتیم که خودآموزی و استفاده از منابع مختلف مانند یوتیوب می تواند به شما کمک کند تا با اصول ادمین شدن آشنا شده و بتوانید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و آموزش ببینید و سپس کار خود را آغاز کنید. اما ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که خوداموزی را دوست نداشته و یا با آن ارتباط خوبی نمی گیرند.

 

لذا این سوال مطرح می شود که علاوه بر خودآموزی آیا راهکارهای دیگری هم برای چگونه ادمین اینستا شویم وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مثبت است. همانطور که در ابتدای این مطلب هم گفتیم با توجه به گسترش روزافزون نفوذ اینترنت در زندگی های ما موقعیت های شغلی جدیدی به وجود آمده اند. یکی از این مشاغل را می توان متخصصان شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا معرفی کرد.

افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند به آموزش جنبه های مختلف اینستاگرام از تولید محتوا گرفته تا آنالیز و تحلیل آن و همچنین بازاریابی و به طور کلی مدیریت یک پیج اینستاگرامی می پردازند و به شما تمامی این موارد را آموزش می دهند. این آموزش ها هم می تواند به صورت حضوری و هم به شکل آنلاین و وبیناری انجام شود. گاها حتی فیلم های این کلاس ها و آموزش ها نیز ضبط شده و برای افرادی که نمی توانند در دوره ها شرکت کنند عرضه می شود.

کسب و کار های حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام از تیمی متشکل از مدیر خلاقیت، مدیر تولید محتوا و مدیر استراتژی محتوا برای برند استفاده می کنند، که در لینک مشخص شده توضیحات کاملی راجع آن نوشته ایم(کلیک کنید).

خرید پکیج های آموزش چگونه ادمین اینستا شویم؟ روش دیگر آموزش ادمین شدن در اینستاگرام

در بخش هایی قبلی چگونه ادمین اینستا شویم با هم دو روش آموزش ادمینی برای این فضا را دیده و مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش هم به روش دیگر آموزش ادمینی در اینستاگرام می پردازیم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم. روش دیگری که برای آموزش چگونه ادمین اینستا شویم وجود دارد استفاده از پکیج های آموزشی است.

پکیج های آموزشی در قالب فایل های ویدیویی و در مواقع نادرتر متنی تهیه شده و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. گاها این پکیج ها همان فیلم ها کلاس ها آموزشی است و در برخی موارد هم پکیج های آموزشی چگونه ادمین اینستا شویم به صورت انحصاری به عنوان یک پکیج تهیه شده و در اختیار افراد قرار می گیرد.

در این پکیج ها به شما آموزش داده می شود که چگونه می توانید از پس وظیفه های مختلفی که برای یک ادمین اینستاگرام تعریف شده است بربیایید. وظایفی که بسیار متنوع بوده و برای هر پیج با پیج دیگر متفاوت است. در ادامه قصد داریم کمی هم در مورد این وظیفه هایی که بر عهده ادمین های اینستاگرامی قرار می گیرد صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

وظایف یک ادمین اینستاگرام چیست؟

یکی از پاسخ هایی که می توان به سوال چگونه ادمین اینستا شویم داد وظيفه هایی است که برای یک ادمین مطرح می شود. به این شکل شما می توانید با مطالعه و کسب اطلاعات در مورد این وظایف متوجه شوید که آیا می توانید از پس این کار بر بیاید یا خیر. علاوه بر این، دانستن این وظیفه هایی که بر عهده یک ادمین اینستاگرام است به شما کمک می کند که بدانید برای ادمین شدن لازم است در چه زمینه هایی مهارت به دست آورید و چه آموزش هایی می تواند برای شما مفید واقع شود. تعدادی از وظیفه های ادمین های اینستاگرام در ادامه آورده شده اند:

  1. توانایی طراحی و ساخت یک حساب کاربری حرفه ای
  2. تولید محتوای خوب و با سطح کیفی بالا و انتشار آن در پیج
  3. شناخت جلوه های بصری و بکارگیری درست آنها
  4. پاسخگویی به مخاطبان
  5. آشنایی با اینستاگرام و استفاده از قابلیت های آن
  6. توانایی رشد و توسعه پیج و افزایش مخاطبان و بازدیدهای آن
  7. قابلیت آنالیز پیج

تنها به یک نکته دقت داشته باشید و آن هم این است که این وظایف ممکن است برای همه ادمین ها تعریف نشود و هر ادمین بسته به پیجی که در آن فعالیت می کند می تواند یک و یا چند مورد یا همه این کارها را بر عهده داشته باشد.

در بخش بعدی چگونه ادمین اینستا شویم به بررسی ویژگی های یک ادمین خوب و حرفه ای می پردازیم، با ما همراه باشید.

چگونه یک ادمین اینستاگرام خوب باشیم؟

پس از این که آموزش های لازم برای این که چگونه ادمین اینستا شویم را دیدیم و کارمان را شروع کردیم نوبت به آن می رسد که در این کار به یک فرد حرفه ای تبدیل شویم تا کسی که به دنبال کار میگردد ما نباشیم بلکه بیزینس های مختلف به دنبال ما و استفاده از خدمات ما باشند. اگر کار خود را با چگونه ادمین اینستا شویم به پایان برسانید و برای ارتقا به یک ادمین حرفه ای تلاش نکنید آنگاه در همان سطح معمولی باقی خواهید ماند و نمی توانید انتظار پیشرفت داشته باشید.

در ادامه برخی نکته ها برای یک ادمین خوب و حرفه ای شدن را برای شما گردآوری کرده و در اختیارتان می گذاریم که به شرح زیر است:

  1. آشنایی کامل با هشتگ ها و طراحی و ساخت و استفاده از آنها
  2. انتشار منظم پست و استوری ها
  3. تولید محتوا به بهترین شکل ممکن
  4. خلاقیت و نوآوری داشتن مشخصه اصلی یک ادمین حرفه ای
  5. توانایی انجام تبلیغات هدفمند به بهترین شکل ممکن
  6. داشتن اطلاعات عمومی و تخصصی قوی و آشنا به مسائل روز

در ادامه چگونه ادمین اینستا شویم با ما همراه باشید تا به این مشخصه های یک ادمین خوب و حرفه ای بپردازیم.

  1. آشنایی کامل با هشتگ ها و طراحی و ساخت و استفاده از آنها

در بخشی که در مورد چگونه ادمین اینستا شویم صحبت و وظایف یک ادمین را معرفی کردیم یکی از مهمترین این وظیفه ها را رشد و توسعه پیج مورد نظر و گسترش آن عنوان کردیم. یکی از راهکارهایی که ادمین های حرفه ای به منظور بیشتر دیده شدن پیج و محتوای آن استفاده می کنند استفاده از هشتگ ها است.

هشتگ ها اگر به درستی استفاده شوند می توانند مخاطبان جدیدی را به صفحه مورد نظر هدایت کنند. حال اگر تولید محتوا با کیفیت و کاربر پسند، طراحی پروفایل و … به درستی انجام شده باشد این مخاطبان جدید به راحتی جذب پیج شده و آن را فالو خواهند کرد و ادمین هم به خواسته خود که همان افزایش تعداد فالوورها و گسترش پیج است می رسد.

(یک ایده برای تولید محتو این است که بدانیم محصول ما چه مزیت های رقابتی دارد تا به وسیله آن استراتژی تولید محتوای خود را بچینیم، در صفحه تولید محتوا برای اینستاگرام  بیشتر راجع به این مورد صحبت کرده ایم.)

همچنین هشتگ ها می توانند سبب افزایش تعامل ها شده و به این شکل پیج را مطابق با پارامترهای الگوریتم اینستاگرام پیش ببرند. اگر در ابتدای کار هستید و تازه آموزش های چگونه ادمین اینستا شویم را تمام کرده اید و به دنبال هشتگ های مناسب هستید می توانید پیج های مشابه و رقبایتان که در کارشان موفق هستند را بررسی کنید و ببینید که آنها از چه هشتگ هایی بهره می برند. در انتخاب هشتگ ها به این موارد دقت کنید:

  • هشتگ ها را کوتاه و مختصر و قابل پیشبینی انتخاب کنید تا به راحتی قابل پیدا شدن باشند
  • حتما هشتگ هایی را استفاده کنید که با بیزنس شما در یک راستا بوده و مرتبط باشند.
  • هشتگ ها نباید خیلی خاص و منحصر بفرد بوده و به سختی پیدا شوند. بلکه می بایست قابل حدس زدن بوده و به راحتی پیدا شوند.
  • به هیچ عنوان از هشتگ های نامرتبط و ترند برای معرفی محصولاتتان استفاده نکنید. چرا که نتیجه عکس دارد.
  1. انتشار منظم پست و استوری ها

در بخش چگونه ادمین اینستا شویم دیدیم که یکی از وظیفه هایی که برعهده ادمین قرار می گیرد تولید محتوا برای پست ها و سپس به اشتراک گذاری آنها است. اما اگر می خواهید مانند ادمین ها حرفه ای عمل کنید می بایست حتما در کار تولید محتوا و انتشار آنها نظم داشته باشید. یعنی زمان های معینی را به انتشار پست های خود اختصاص دهید.

هرقدر تعداد پست ها بیشتر باشند آنگاه می توانید مخاطبان بیشتر جذب کنید. البته که این به معنای افراط در پست گذاشتن نیست و سعی کنید از روزی یک پست فراتر نروید و به همان بسنده کنید. اگر نمی توانید می توانید فواصل زمانی میان پست هایتان را کمتر کنید. مثلا اگر قبلا هفته ای یک بار پست می گذاشتید آن را به هفته ای 3 بار افزایش دهید. به این شکل شما قادر به جذب مخاطبان بیشتری خواهید بود.

در این زمینه به یک نکته خیلی مهم دقت داشته باشید و آن هم این است که تولید محتوایی که برای پست هایتان می کنید می بایست مفید و کاربردی باشد. یعنی صرف پست گذاشتن در اینجا مطرح نبوده بلکه پست های متنوع و متعدد و باکیفیت مدنظر ماست. در بخش بعدی چگونه ادمین اینستا شویم به یکی دیگر از مهمترین ویژگی های ادمین حرفه ای اینستاگرام می پردازیم، با ما همراه باشید.

داشتن یک تقویم تولید محتوای اینستاگرام میتواند نظم را به کار شما اضافه کند، ساختن این تقویم شاید کمتر از یک روز وقت بگیرد ولی ذهن شما را برای خلاقیت در ایجاد پست آزاد می کند. (روی لینک مشخص شده کلیک کنید)

  1. تولید محتوا به بهترین شکل ممکن

در این قسمت از چگونه ادمین اینستا شویم نوبت به یکی از مهمترین فعالیت هایی می رسد که ادمین های حرفه ای در انجام آن به خوبی عمل می کنند و آن هم چیزی نیست به جز تولید محتوای قوی و باکیفیت. داشتن ایده های خاص و منحصر بفرد و سپس استفاده از بهترین ابزارها برای پیاده سازی این ایده ها از جمله مهمترین کارهایی است که یک ادمین حرفه ای برای پیج خود انجام می دهد و در آن بسیار موفق هم عمل می کند.

آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای تولید محتوا در این زمینه می توانند بسیار کمک کننده باشند. به عنوان یک ادمین حرفه ای و خوب اینستاگرام شما باید به یک یا چند مورد از نرم افزارهای تولید محتوا مانند فتوشاپ، پریمیر، افتر افکت، اسپارک، اسنپ سید، اینشات، لایت روم و … مسلط باشید و بتوانید به کمک انها محتواهایی خوب و باکیفیت و در عین حال کاربرپسند تولید کنید و نظر مخاطبان را جلب کرده و آنها را به تعامل وادارید. البته در گام نخست تهیه عکس و فیلم هایی باکیفیت بالا است که اهمیت دارد.

در این زمینه اگر از عکاسی و فیلمبرداری سررشته ای داشته باشید می توانید عالی عمل کنید و محتوا هایی جذاب و خوب ساخته و سپس به ادیت آنها بپردازید. در بخش بعد چگونه ادمین اینستا شویم به نقش خلاقیت در موفقیت ادمین ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

  1. خلاقیت و نوآوری داشتن مشخصه اصلی یک ادمین حرفه ای

در این بخش نوبت به یک مشخصه اصلی برای یک ادمین خوب و حرفه ای بودن می رسد که چیزی نیست به غیر از خلاقیت. خلاقیت دقیقا همان چیزی است که ما در پیج های پرمخاطب شاهد آن هستیم. پست های این دست پیج ها هیچ وقت تکراری نیستند و آنقدر جذاب و متفاوت هستند که پس از انتشار محتوای آنها بسیاری از پیج ها از این محتواها ایده برداری کرده و محتوایی مشابه آنها می سازند.

هرقدر محتواهای پیج شما خلاقانه تر، جدید تر، خاص تر و منحصربفرد تر باشد آنگاه می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید. پس سعی کنید در کار خود حتما خلاقیت را چاشنی کار کرده و از بازدهی آن حیرت زده شوید. یکی از راهکارهایی که برای پرورش خلاقت می توانید انجام دهید مطالعه و دیدن است. شما میتوانید در حوزه کاری خودتان به مطالعه پرداخته و پیج های مشابه و رقیب را مورد بررسی قرار دهید.

به این شکل می توانید به راحتی ایده هایی جدید پیدا کنید و آنها را طراحی کرده و مورد استفاده قرار دهید و به موفقیت نزدیک و نزدیک تر شوید.

  1. توانایی انجام تبلیغات هدفمند به بهترین شکل ممکن

در این قسمت از این مطلب در رابطه با چگونه ادمین اینستا شویم نوبت به بررسی یکی از راهکارهای فوق العاده ای میرسد که میتواند شما را از یک ادمین معمولی به ادمینی خوب و حرفه ای تبدیل کند. در بخش های قبلی چگونه ادمین اینستا شویم گفتیم یکی از وظیفه های مهم ادمین انجام بازاریابی و تبلیغات برای پیج و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ است.

تبلیغات دنیای وسیع و گسترده ای است که ادمین می بایست در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد. اگر تبلیغ تنها به صرف تبلیغ انجام شود و به فاکتورهای یک تبلیغ خوب دقت نشود آنگاه تنها سرمایه و زمان شما به هدر رفته است. اما اگر تبلیغات به درستی انجام شود، بهترین نوع تبلیغات برای پیج انتخاب شود و طراحی بنر، طراحی تبلیغات و … همگی به بهترین شکل ممکن انجام شوند آنگاه می توانیم انتظار یک بازدهی خوب را از تبلیغات انجام شده داشته باشیم و خیلی بیشتر از آنچه هزینه کرده ایم درآمدزایی کنیم.

برای همین هم هست که می گویند تبلیغات خود هزینه نیست بلکه سرمایه است. چرا که اگر تبلیغ پربازده باشد آنگاه چندین و چند برابر هزینه آن به سرمایه ما افزوده خواهد شد.

در بخش آخر از چگونه ادمین اینستا شویم به بررسی یک مشخصه مهم ادمین های خوب می پردازیم که بسیار کارآمد است، با ما همراه باشید.

از آنالیز پیج گرفته تا تولید محوا، همگی می توانند از وظایف ادمین باشند، ولی دانستن آن ها بسیار مهم است. ما در صفحه نحوه مدیریت پیج اینستاگرام راهکار های موثری را ارائه داده ایم.

  1. داشتن اطلاعات عمومی و تخصصی قوی و آشنا به مسائل روز

و در انتهایی ترین بخش از این مطلب نوبت به آخرین مشخصه و یکی از مهمترین ها برای یک ادمین حرفه ای و خوب اینستاگرام میرسد که داشتن اطلاعات عمومی قوی و به روز بودن است. یک ادمین اینستاگرام حرفه ای به مسائل روز احاطه دارد و همواره اطلاعات آپدیت شده و به روزی در اختیار دارد. این موضوع با کمی مطالعه به راحتی به دست می آید و تاثیر آن شگفت انگیز است.

شما با اطلاع از اخبار و اتفاقات روز می توانید سوار بر موج آنها شوید و بهترین بهره ممکن را از ترند ایجاد شده ببرید. همچنین داشتن اطلاعات عمومی قوی می تواند به شما کمک کند بهتر و باکیفیت تر محتوا تولید کنید. علاوه بر این شما می بایست در حوزه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید هم اطلاعات کامل و به روزی داشته باشید. مثلا اگر ادمین یک پیج تکنولوژی هستید می بایست به آخرین تکنولوژی های روز، تکنولوژی هایی که قرار است عرضه شوند و سایر مواردی از این دست کاملا آشنا باشید و آنها را در پیجتان پوشش دهید.

تسلط به زبان انگلیسی هم موضوع بسیار مهمی برای یک ادمین حرفه ای به شمار می آید. چرا که بسیاری از منابع خوب به زبان انگلیسی هستند و به این شکل شما به منابع اطلاعاتی دست اول دسترسی دارید و نیازی به منتظر ماندن برای ترجمه این مطالب و استفاده دست چندم از آنها نیستید. در نهایت اگر می خواهید ادمین خوبی شوید نباید از جستجو و تحقیق و مطالعه و کسب اطلاعات غافل شده و همواره می بایست در حال یادگیری و آپدیت کردن خود باشید.

جمع بندی

اینکه چگونه ادمین اینستا شویم یکی از پرسش هایی است که به دفعات از متخصصان اینستاگرام و کارشناسان شبکه های اجتماعی پرسیده میشود. برای این کار بهترین توصیه ای که به شما می کنیم آموزش دیدن است. آن هم نه هر آموزشی، بلکه آموزش استادهای حرفه ای و کاربلد و مجرب! در این مطلب مفصلا به این که چگونه ادمین اینستا شویم پرداخته ایم و ویژگی های یک ادمین خوب و حرفه ای را هم برای شما شرح داده ایم.

امیدواریم بتوانید به کمک این مطلب برای ادمین شدن اقدام کرده و در کار خود موفق و حرفه ای شوید. اگر شما هم هرگونه اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه چگونه ادمین اینستا شویم در اختیار دارید، دوره ها، سایت ها و چنل های یوتیوب موفق و کاربردی را می شناسید که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد یا تجربیاتی در مورد ادمین شدن خودتان دارید خوشحال می شویم آنها را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید. علاوه بر این کارشناسان ما می توانند شما را برای ادمین شدن در اینستاگرام آموزش دهند، برای آموزش چگونه ادمین اینستا شویم تنها کافیست با آنها در ارتباط باشید.

Rate this post