معنی ادمین در اینستاگرام چیست
18
ژوئن

این روزها با ظهور شبکه های اجتماعی متعدد مفاهیم و عبارت ها و حتی موقعیت های کاری جدیدی ایجاد شده اند که ادمینی یکی از آنها است. ادمین در اینستاگرام یکی از مهمترین ارکان به شمار می آید و موقعیت شغلی است که بسیاری از پیج های کسب و کاری و حتی بلاگرها و اینفلوئنسرها هم به آن نیاز دارند. کارهای ادمین اینستاگرام هم می توانند به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری صورت گیرند و این موضوع تماما به پیج مورد نظر و صاحب آن باز می گردد که نیاز وی به ادمین در اینستاگرام به چه صورت است.

برای ادمین شدن باز هم بسته به پیج مورد نظری که قرار است در آن به فعالیت بپردازید مهارت های متفاوتی نیاز است؛ برخی پیج ها به ادمین های فوق العاده حرفه ای نیاز دارند و برخی دیگر تنها ادمین هایی برای پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها نیاز دارند. علاوه بر این وظیفه هایی که برای ادمین ها تعریف می شوند هم متفاوت هستند. اما سوال پرتکراری که همیشه مطرح میشود این است ادمین اینستاگرام چیست؟ و چه وظيفه هایی بر عهده دارد؟

در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه ادمین پیج اینستاگرام چیست و همچنین ادمین اینستاگرام چه کاری انجام میدهد صحبت کنیم و مهارت های یک ادمین را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

منظور از ادمین در اینستاگرام چیست؟

بسیاری از پیج های بیزینسی به وسیله یک نفر اداره نمی شوند و برای برخی از بیزینس های بزرگتر بعضا چندین و چند نفر به صورت یک تیم مشغول به فعالیت هستند. یکی از مهمترین افرادی که در این پیج ها مشغول به کار هستند ادمین های اینستاگرامی هستند. پیج هایی که به صورت حرفه ای در فضای اینستاگرام کار می کنند از روش های بازاریابی نوین استفاده می کنند و دیجیتال مارکتینگ را به بهترین نحو برای پیج و کسب و کارشان پیاده سازی می کنند.

لذا وقتی پروسه بازاریابی به شکلی حرفه ای و عالی انجام می شود در مقابل باید مدیریت و اداره کسب و کار مورد نظر هم فوق العاده بوده و به بهترین شکل ممکن و به صورتی حرفه ای انجام شود. برای این کار پیج ها از خدمات ادمین در اینستاگرام استفاده می کنند. اما ادمین پیج چیست؟ یا بهتر بگوییم ادمین اینستاگرام کیست؟ ادمین مخفف کلمه انگلیسی Administrator است و به کسی گفته می شود که اداره یک یا چند پیج در اینستاگرام را بر عهده دارد و با فعالیت هایی که انجام می دهد می تواند پیجی که تحت مدیریت خود است را توسعه و گسترش داده و کاربران، فروش و درآمدهای آن را بیشتر و بیشتر کند.

ادمین ها می توانند در حیطه تولید محتوا برای پیج فعالیت کنند، کارهای تجزیه و تحلیل پیج را انجام داده و اطلاعات کاملی در مورد آن به دست آورند، امنیت پیج مورد نظر را حفظ کنند، پلن های تبلیغاتی طراحی کرده و دیجیتال مارکتینگ را پیاده سازی کنند و بسیاری وظیفه های دیگر. ممکن است ادمینی تنها یکی از این کارها را انجام دهد و ادمین دیگر مجموعه تمام این کارها را برعهده گیرد که این موضوع مستقیما به پیج مورد نظر و دارنده آن (owner) بازمی گردد.

در همین رابطه ما مطلبی با عنوان آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام آماده کرده ایم که یک ویدیو آموزشی کامل هم داخلش وجود دارد و منبع خوبی برای یادگیری سمت ادمین اینستاگرام هست(روی لینک کلیک کنید).

مهارت های ادمین اینستاگرام

حال که در مورد یک سوال پرتکرار کاربران یعنی سمت ادمین در اینستاگرام چیست صحبت کردیم و به آن پاسخ دادیم نوبت به آن میرسد که ببینم کار ادمین در اینستاگرام چیست؟

اما پیش از آنکه بخواهیم در این مطلب از ادمین در اینستاگرام به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا به این موضوع مهم می پردازیم که مهارت هایی که برای ادمینی مورد نیاز هستند چه مواردی هستند و اگر بخواهیم به عنوان ادمین در اینستاگرام مشغول به کار شویم می بایست روی چه مهارت هایی کار کرده و آنها را تقویت کنیم؟ در ادامه تعدادی از مهمترین مهارت هایی که به عنوان ادمین به آنها نیاز داریم را مورد بررسی قرار داده ایم:

  1. نخستین مشخصه و مهارت شخصی که میخواهد به عنوان ادمین در اینستاگرام کار کند این است که حتما به اپلیکیشن و شبکه اجتماعی اینستاگرام مسلط باشد و ریز و جزء آن را بداند. این فرد می بایست با قابلیت های اینستاگرام آشنایی داشته و کارکرد هر یک از آنها را به خوبی بداند.
  2. یک ادمین اینستاگرام لازم است تا با انواع مختلف پروفایل هایی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد آشنا بوده و آنها را بشناسد.
  3. هم بتواند از اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام استفاده کند و هم توانایی کار کردن با سایت اینستاگرام را داشته باشد.
  4. یکی از مهمترین مهارت هایی که ادمین در اینستاگرام می بایست داشته باشد آشنایی کامل با شیوه های جذب فالوور و همچنین بالا بردن تعداد آنها است. ادمین می بایست مناسب ترین این راهکارها را برای پیج مورد نظر انتخاب نموده و از آن استفاده کند.

مدیریت پیج اینستاگرام انواع مختلفی دارد که هر کدام بنابه هدف آن پیج پیاده سازی می شود، در لینک مشخص شده این موارد را توضیح داده ایم.(کلیک کنید)

سایر مهارت های لازم برای ادمین شدن در اینستاگرام چه هستند؟

برای این که شخصی بتواند از پس کار ادمین پیج اینستاگرام بربیاید و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد نیاز به مهارت هایی دارد که در بخش قبل تعدادی از آنها را دیدیم. در این بخش هم به سایر مهارت های مورد نیاز برای فعالیت به عنوان ادمین در اینستاگرام می پردازیم که عبارتند از:

  1. پیج های رقیب و پیج های مشابه را شناسایی کرده، آنها را زیر نظر بگیرد و از کارهای جالبشان ایده برداری کند.
  2. با استوری ها و اهمیت آنها به شکل کامل آشنایی داشته باشد و ابزارها و قابلیت های آن را بشناسد. همچنین یک ادمین اینستاگرام می بایست بداند چگونه و به چه صورتی می توان بهترین استفاده ممکن را از استوری ها برد.
  3. با هشتگ ها و اهمیت آنها آشنایی داشته و بتواند از آنها به درستی استفاده کند. همچنین توانایی انتخاب و یا ساخت هشتگ های مناسب هر پست را نیز داشته باشد.
  4. با دست کم یک اپلیکیشن و یا نرم افزار تولید محتوا برای تصویر و یک اپلیکیشن تولید محتوا برای ویدیو آشنایی کامل داشته و بتواند از آنها به منظور تولید محتوا استفاده کند. این شات، اسنپ سید، پریمیر، فتوشاپ، افترافکت و … از جمله بهترین ها در این زمینه هستند. (در مطلبی دیگر 10 اپلیکیشن تولید محتوای اینستاگرام را همراه با لینک دانلود قرار داده ایم، کلیک کنید)
  5. به زبان انگلیسی تا حد خوبی آشنایی و تسلط داشته باشد و بتواند از منابع خارجی برای تولید محتوا بهره ببرد.
  6. خلاق باشد و بتواند ایده های خلاقانه و جدیدی را برای پیج طراحی و پیاده سازی کند.
  7. بهترین ابزارها و نرم افزارهای آنالیز برای پیج های اینستاگرامی را بشناسد و بتواند از آنها برای پیشرفت پیج بهره ببرد. (در لینک ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام، 10 ابزار حرفه ای در زمینه آنالیز پیج، زمانبندی، هشتگ گذاری، تبلیغات و … را همراه با لینک دانلود قرار داده ایم.)
  8. بتواند بیو خوبی برای پیج نوشته و تصویر مناسبی را به عنوان پروفایل انتخاب کند.
  9. صبور، پرانرژی و خوش برخورد باشد.

 

شرح وظایف ادمین اینستاگرام

حال که در مورد مهارت های ادمین در اینستاگرام اطلاعاتی به دست آوردیم و با آن آشنا شدیم نوبت به آن میرسد که ببینیم وظایف ادمین پیج اینستاگرام چیست و این فرد چه کارهایی می بایست انجام دهد؟ پس از این که وارد این موضوع شوید توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که این وظایف عمومی بوده و به طو کلی برای یک ادمین در اینستاگرام مطرح می شوند. اما به طور کلی وظیفه هر ادمین با ادمین دیگر متفاوت بوده و بسته به نیازهای پیج مورد نظر و دارنده آن وظایف و کارهای ادمین هم میتواند متفاوت باشد. با این پیش زمینه به سراغ وظایف یک ادمین اینستاگرام می رویم که در حالت کلی به شرح زیر هستند:

  1. تولید محتوا برای پیج در فرمت های مختلف اعم از پست، استوری، آی جی تی وی، ریلز و … و سپس بارگذاری و به اشتراک گذاشتن محتواهای تولید شده در پیج. نکته مهم در رابطه با این وظیفه این است که این کار می بایست به صورت منظم و با توجه به تقویم محتوایی پیج (با تقویم تولید محتوای اینستاگرام از هیچ مناسبتی غافل نمی شوید، کلیک کنید) انجام شود. همچنین استفاده از نرم افزارهای و ابزارهای تولید محتوا برای انجام این کار به بهترین شکل ممکن و به صورتی خلاقانه از واجبات است.
  2. پس از تولید محتوا نوبت به طراحی و نوشتن یک کپشن درست و اصولی می رسد. کپشنی که تعاملی بوده و مخاطب را ترغیب کند تا انتهای متن رفته و آن را مطالعه کند. همچنین داشتن کال تو اکشن در کپشن همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است و می بایست حتما در کپشن پست ها مورد استفاده قرار گیرد.
  3. پیدا کردن هشتگ های مناسب محتوای تولید شده و یا طراحی هشتگ جدید و مناسب برای این محتواها و استفاده درست از آنها

4 فعالیت اصلی جهت چگونگی مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟(کلیک کنید)

کار ادمین پیج اینستاگرام چیست

در بخش قبلی با تعدادی از مهمترین وظیفه های یک ادمین اینستاگرامی آشنا شدید. در این بخش هم با تعداد دیگری از این وظایف آشنا می شوید که به شرح زیر هستند:

  1. هر یک از محتواهای استوری که لازم است هایلایت شود را دسته بندی کرده و سپس هایلایت کند و کاور مناسبی برای این هایلایت ها طراحی و استفاده کند.
  2. پست هایی که به صورت آموزشی و راهنمایی هستند را دسته بندی کرده و در تب Guide قرار دهد تا فالوورها هر زمان که بخواهند به آنها دسترسی داشته باشند.
  3. دیگر وظیفه ادمین در اینستاگرام پاسخگو بودن در برابر مخاطبان و فالوورها است. فرقی نمی کند سوالات مخاطبان در کامنت ها باشد یا اظهار محبت آنها و یا حتی نقدهای آنها، یا سولات و سفارش هایی که در دایرکت مطرح می کنند و یا حتی ری اکشن ها و پاسخ هایی که به استوری های آپلود شده می دهند؛ در هر حال یک ادمین در اینستاگرام موظف است با خوشرویی و دقیق و کامل به این سوالات و محبت ها پاسخ دهد.
  4. ثبت سفارش ها و پاسخگویی به کلیه سوالاتی که برای فالوورها و حتی غیر فالوورها پیش می آید، مشاوره دادن، راهنمایی کردن مخاطب در خرید و انتخاب محصول و سایر مواردی از این دست همگی بر عهده ادمین پیج اینستاگرام است.
  5. هرگونه کامنت و محتوای نامناسب و حاوی الفاظ دور از ادب می بایست به وسیله ادمین در اینستاگرام مدیریت شده و به سرعت از پیج پاک شوند.

به نظر شما تعرفه ادمین پیج اینستاگرام چقدر است؟ و چه معیارهایی دارد؟ در لینک مشخص شده کامل مشخص کرده ایم.

 

سایر کار های ادمین اینستاگرام چیست؟

در بخش های قبلی تعدادی از وظایفی که برای یک ادمین پیج اینستاگرام مطرح می شدند را با هم دیدیم و با آنها آشنا شدیم. در این بخش هم  به سایر وظیفه هایی که برای یک ادمین در اینستاگرام مطرح می شوند می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  1. یکی از مهمترین وظیفه های ادمین در اینستاگرام برقراری ارتباط با افراد ناراضی از خدمات و یا محصولات پیج و مدیریت آنها است. به این شکل که ادمین می بایست با این شخص ناراضی صحبت کرده و انتقادها و مشکلات وی را گوش دهد و سپس وی را به هر شکلی که شده راضی نگاه دارد. گاها حتی حق با پیج بوده و مشتری هیچ حقی در آن مورد ندارد، اما باز هم این هنر و توانایی ادمین اینستاگرام است که این مشتری بی منطق را هم راضی نگه دارد، چرا که گاها حتی همین یک مشتری ناراضی هم می تواند برای کسب و کار شما مضر واقع شده و سبب بدنام شدن شما شود.
  2. یک ادمین حرفه ای برای افزایش فالوورها، تعامل ها، اینگیجمنت ریت و به طور کلی بهبود آمارهای پیج برنامه ریزی کامل و در عین حال کارآمدی دارد و برا پیاده سازی این برنامه و پربازده بودن آن تلاش می کند.
  3. یکی از مهمترین وظیفه هایی که یک ادمین در اینستاگرام برعهده دارد تامین امنیت برای پیج مورد نظر و پیشگیری از حملات سایبری و هک شدن است.
  4. یک ادمین کاربلد می داند که باید به صورت دوره ای اقدام به عوض کردن بیو پیج و عکس پروفایل آن کند. همچنین حتما این تغییر در عکس پروفایل را در بخش استوری ها اطلاع رسانی میکند.

شغل ادمین اینستاگرام از جمله شغل هاییست که می توان به صورت دورکاری آن را انجام داد. ولی خیلی ها یک سوالی دارند اینکه چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم؟ در این لینک ما تمامی راه های ادمین شدن را به صورت متن و ویدیو معرفی کرده ایم که میتواند کمک زیادی به شما بکند.

شغل ادمین اینستاگرام و وظیفه های مطرح شده برای آن

و در انتهایی ترین بخش از این مطلب در رابطه با وظایف ادمین پیج اینستاگرام قصد داریم به سایر وظیفه های مهمی که به یک فرد به عنوان ادمین محول می شود بپردازیم و آنها را شرح دادیم. این وظیفه ها به شرح زیر هستند:

  1. یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام برنامه ریزی تبلیغات برای پیج مورد نظر است. این فرد می بایست با انواع و اقسام تبلیغات در فضای اینستاگرام آشنایی داشته باشد و بتواند مناسب ترین آنها را پیدا کرده و انجام دهد. داشتن یک ادمین مسلط به اصول دیجیتال مارکتینگ می تواند نقش بسزایی در موفقیت شما و پیجتان داشته باشد. همچنین راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خوب و پربازده یا پیدا کردن چنین کمپین هایی هم از جمله وظیفه های یک ادمین در اینستاگرام است.
  2. ادمین ها حرفه ای اینستاگرام با آنالیز پیج به کمک ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارند می توانند اطلاعات کامل و گسترده ای در مورد پیج و کارکرد آن به دست آورند و سپس از این آمارها برای بهبود و همچنین رشد و توسعه پیج استفاد کنند. برای مثال پیدا کردن جامعه هدف مخاطبان برای تبلیغات، پیدا کردن بهترین زمان برا به اشتراک گذاری پست ها، پیدا کردن پست های مورد علاقه مخاطبان و حرکت در راستای همین علاقه و سلیقه مخاطب در تولید محتوا و سایر مواردی از این دست همگی از وظیفه های ادمین در اینستاگرام هستند.


جمع بندی

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب این روزهای کاربران خصوصا در کشورمان است و این پلتفرم توانسته است کاربران بسیار زیادی را برای خود به دست آورد. علاوه بر پیج های شخصی پیج های دیگری هم هستند که بیزینسی بوده و یک کسب و کار را در این بستر راه اندازی کرده اند. برای مدیریت پیج های اینستاگرامی شلوغ و پرمخاطب نیاز به یک یا چند ادمین هست تا کارهای پیج را برعهده گیرند و همه چیز مرتب و طبق برنامه پیش رود.

در این مطلب مفصلا به مهارت هایی که یک ادمین در اینستاگرام نیاز دارد پرداخته ایم و وظیفه های یک ادمین اینستاگرام را به شکلی کامل و جامع شرح داده ایم که امیدواریم برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد. اگر شما هم تجربه ادمین در اینستاگرام بودن را داشته اید یا در حال حاضر یک ادمین پیج های اینستاگرامی هستید خوشحال می شویم که تجربه های خود در این فضا و چالش هایی که در رابطه با این کار برایتان پیش آمده و با ان مواجه بوده اید را برای ما و دوستانتان بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)