وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام
23
فوریه

برای اینکه بتوانید برای تولید محتوا در اینستاگرام محتوا باکیفیتی تولید کنید نیاز به داشتن یک سری ابزار و وسایل هستید. در این مطلب به معرفی 9 مورد از این ابزار می پردازیم و هرکدام را جداگانه شرح می دهیم.

همچنین در صفحه تولید محتوا برای پیج اینستاگرام مشاوره رایگان برای شما در نظر گرفته ایم(کلیک کنید).

لپ تاپ

خب تولید محتوا در اینستاگرام در شکل ها و مدل های مختلفی انجام می شود، مثل تصاویر گرافیکی، پادکست های صوتی، تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های آموزشی و … اولین ابزار یا وسیله ای که برای تولید محتوا نیاز دارید یک لپ تاپ نسبتا متوسط رو به بالا است. برای ادیت و تولید انواع کارها مثل تولید موشن گرافیک، ادیت فیلم ها، ادیت عکس ها و متن های گرافیکی و تولید پادکست حتما به یک لپ تاپ نیاز دارید.

هر چه مشخصات لپ تاپ بالا تر باشد طبیعتا شما می توانید تولید محتوا با کیفیت تری را تولید کنید. البته شناخت نرم افزارها و یاد گیری کارکردن با آن ها خیلی مهم است چون شما اگر بهترین لپ تاپ بازار را هم داشته باشید و نتوانید با آن کار کنید فایده ای برای شما ندارد.

بهترین نرم افزار تولید محتوا برای اینستاگرام کدام اند؟ در این لینک 10 مورد از این نرم افزار ها را به همراه لینک دانلود معرفی کرده ایم.

دوربین فیلمبرداری

دومین وسیله ای که برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارید یک دوربین فیلمبرداری که باز بستگی به مدل کارکردن شما برای تولید محتوا دارد.

فرضا شما می خواهید محتواهایی که تولید کنید در حد خیلی بالا و با کیفیت استاندارد سینمایی باشه در این صورت می توانید از دوربین های حرفه ای سینمایی برای ضبط تصاویرتان استفاده کنید یا اینکه یک پیج شخصی یا یک بیزنس کوچکی دارید که نمی خواهید هزینه های زیادی را برای خرید دوربین فیلمبرداری یا اجاره آن بپردازید که در این زمان دوربین گوشی های موبایل پیشرفته و یا یک دوربین فیلمبرداری هندی کم هم کار شما را می تواند راه بندازد و بسته به مدل ضبط تصاویرتان بعضا کارهای خیلی با کیفیتی را هم می توان فیلمبرداری کرد که برای بستر اینستاگرام مناسب است.

رکوردر صدا

خب برای اینکه کیفیت صدای خوبی برای ویدیوهایی که برای اینستاگرام تولید می کنید داشته باشید بهتر است که از رکوردهای صدا استفاده کنید و به وسیله آن ها صدای با کیفیت تری داشته باشید. هر چه قدر که رکوردر بهتری داشته باشید صدای خروجی کارتان بهتر است.

البته باید آشنا به نرم افزار های ادیت صدا هم باشید تا بتوانید بهترین خروجی صدا را از رکوردر که صدا را برایتان ضبط کرده است بفرستید. پیشنهاد ما این است که برای کارهای خیلی لوباجت هم یک رکوردر صدا حداقلی تهیه کنید به خاطر اینکه محتوایی که صدای مناسب داشته باشد خیلی می توانند دنبال کنندگان پیجتان را ترغیب به تماشای ویدیوهایتان بکند.

اما اگر نمی تونید یک رکوردرصدا فراهم کنید مجبورید با همان تلفن همراهتان صدا راضبط کنید فقط باید در محیطی که ضبط می کنید صدایی از بیرون به غیر از کسی که می خواهد تولید محتوا بکند نیاید. بعد به وسیله ی نرم افزارهای ادیت صدا و به وسیله ای ابزارهایی مثل دی نویز صداهای اضافه را از محیط بگیرید.

در ضمن چند تا از متداول ترین رکوردر های صدا Rode Wireless GO، BOYA BY-M1 +Rode smartLav، Comica SIG.LAV V05 می باشند که در زیر تصویر آن ها را می بینید:

رکوردرهای صدا
رکوردرهای صدا

تا نیاز مخاطب خود را ندانید تولید محتوای شما به نتیجه نمیرسد. در صفحه تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ 6 نکته مهم در این باره گفته شده (کلیک کنید).

تجهیزات نورپردازی

یکی از مواردی که می تواند ویدیوهای شما را جذاب تر کند استفاده از تجهیزات نورپردازی برای دادن نور به سوژه های در حال فیلمبرداری است. به طور مثال شما می خواهید در شب در فضای آزاد از یک کوچه تاریک فیلمبرداری کنید و منبع نوری مناسبی هم در کوچه نیست، استفاده از پروژکتور های نوری قابل حمل این امکان را به شما می دهد که حداقل منبع نوری را فراهم کنید تا بتوانید از سوژه مورد نظر فیلمبرداری کنید.

تجهیزات فیلمبرداری هم مانند دوربین های سینمایی انواع و اقسام و مختلف و در رنج های قیمتی متفاوتی موجود است هر چه بیشتر برای این تجهیزات هزینه کنید و زمان مناسبی را بگذارید برای نوردهی درست برای مواردی که می خواهید فیلمبرداری کنید نور بهتری برای ویدیوهایتان دارید.

لازم به ذکر است در نرم افزارهای ادیت فیلم جدید امکانات خیلی زیادی اضافه شده است برای اضافه کردن نورهای مجازی به تصاویر که تخصص زیادی هم می خواهد برای کارکردن با این نرم افزارها ولی نکته ای که هست درست است که در تدوین و اصلاح رنگ می توان تصاویر با نور خوبی را به وجود آورد اما هیچ نور مجازی نمی تواند کارکرد نورپردازی رئال را داشته باشد.

سه پایه فیلمبرداری

سه پایه یکی از مهمترین ادوات برای ضبط فیلمبرداری است. شما اگر ویدیوهایی متوسطی تولید می کنید و نمی خواهید هزینه یک نفر فیلمبردار را داشته باشید و می خواهید خودتان برای مخاطبین صحبت کنید می تونید دوربین فیلبمرداری را بر روی یک سه پایه قرار دهید و موقعیت ضبط را مشخص کنید تا دیگر نیازی به فیلمبردار نداشته باشید و دکمه ی رکورد را بزنید و شروع به کار خود بکنید.

جدیدا سه پایه فیلمبرداری برای گوشی های موبایل هم آمده که می توان گوشی موبایل را بر روی آن فیکس کرده و از مواردی که می خواهید فیلمبرداری بکنید.

10 ابزار تولید محتوای اینستاگرام کدام اند؟ (همراه با لینک دانلود)

تجهیزات حرکتی فیلمبرداری

تجهیزات بسیار زیادی برای فیلمبرداری پلان های حرکتی برای تولید محتوا وجود دارد که انواع پیشرفته  وساده دارد. از سیستم و ریل و شاریو گرفته تا تجهیزات مثل رونین، استدی کم، اسلایدر و… که هر کردام برای فیلمبرداری حرکتی از پلان های مختلف  تولید شده است.

ابزارهایی مثل اسمو و اسمو موبایل هم جدیدا وارد بازار شده اند که از طریف آن می توان موبایل را سوار آن کرد و یک استبلایزر قوی برای تلفن همراهتان می باشد و پلان هایی که فیلمبرداری می کنید با کیفیت مناسبی تولید شود.

لوازم گریم

یکی از وسایل مورد نیاز دیگر برای تولید ویدیوها برای اینستاگرام لوازم گریم هست. بسته به مدلی که دارید کار می کنید مثلا اگر می خواهید ویدیوهای فان تولید کنید نیاز به گریم های متفاورت برای بازیگرها دارید.

اگر می خواهید ویدیوهای آموزشی تولید کنید که یک نفر جلوی دوربین صحبت کند نیاز به یک میک آپ برای بازیگر است و یک فومی که نورهای اضافه را بازتاب نکند بر صورت بازیگر و…. لوازم گریم و اینکه بتوانید یک گریمور داشته ابشید برای تولید محتواهای تقریبا ضروری است و هر چه در این زمینه کمتر خساست به خرج دهید برایتان خروجی کار جذاب تر بهتر در می آید.

وجود تجهیزات یک بخش ماجراست، و داشتن ایده خلاقانه بخش مهم تولید محتواست، به همین دلیل ما 14 +15 ایده تولید محتوای اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم.

تجهیزات صحنه

یکی دیگر از مواردی که باید برای فیلمبرداری از ویدیوها در نظر داشته باشید استفاده از تجهیزات مناسب برای فیلمبرداری است. فرضا می خواهید یک فیلم آموزش آشپزی بسازید باید یک گاز و فر مناسب، مواد مورد نیاز، ابزار آشپزی و… را فراهم کنید. دوباره هر چه تجهیزات صحنه متناسب با محتوایی که می خواهید تولید کنید بهتر باشد در خروجی نهایی کار تاثیر مثبتی می گذارد.

لوکیشن فیلمبرداری

آخرین مورد و یکی از مهمترین موارد برای تولیدات اینستاگرامی استفاده از لوکیشن های فیلمبرداری مناسب است. فرضا اگر می خواهید از تکنیک های جلوه های ویژه استفاده کنید باید از استودیو کروماکی استفاده کنید که این استودیوها مدل های سینمایی و خانگی متفاوتی وجود دارد. یا یک فیلبمرداری برای یک کار فان نیاز به یک لوکیشنی دارید که بتوانید آن چه که می خواهید را به راحتی به تصویر بکشید.

Rate this post