آموزش ادمین اینستاگرام
26
ژانویه

در این مقاله از سری مقالات آموزش ادمین اینستاگرام یاد خواهید گرفت:

  1. نوشتن بهترین کپشن برای فید اینستاگرام
  2. داشتن مهارت برای پاسخ گویی مناسب به کاربران
  3. پست گذاشتن در بهترین زمان

آموزش صفر تا صد ادمین اینستاگرام

خلاقیت مهمترین مهارتی است که باید تقویت کنید سعی کنید از پیج های موفق اینستاگرام الگو برداری کنید و از آنها ایده بگیرید تا بتوانید رشد کنید و طبق تجربه هر چه زمان بیشتری برای انجام دادن کاری بگذارید کیفیت نهایی کار بالاتر خواهد بود بنابراین توصیه میکنم برای ایده پردازی پست اینستاگرام یک هفته برنامه ریزی کنید و زمان بگذارید. در ادامه آموزش ادمین پیج اینستاگرام، ویدیو های آموزشی برای هر قسمت قرار داده شده و همچنین در انتهای این مطلب ویدیو جامع ادمین شدن در اینستاگرام را قرار داده ایم.

یکی دیگر از مهارت لازم کپشن نویسی است که باید بلد باشید و در این مقاله سعی کردم به شما یاد بدهم چگونه کپشن نویس حرفه ای شوید.

تولید محتوا در اینستاگرام می تواند کسب و کارتان را به یک برند تبدیل کند! (کلیک کنید: تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ )

ممکن است قبلاً عکس‌ها و ویدیوهای خیره‌کننده‌ای را در فید اینستاگرام و IGTV کسب‌وکار خود ارسال کرده باشید، اما اگر توجه کافی به متن های آن پست ها، به‌ویژه کپشن‌های اینستاگرام خود نداشته باشید، ممکن است یک فرصت کلیدی را از دست بدهید.

این کپشن ها چه کمکی به ما می کنند؟

  • افزایش ترافیک وب سایت شما
  • به شما کمک می کند فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید
  • و حتی فروش خود را بهبود بخشید

یک کپشن خوب در اینستاگرام چه چیزی را شامل می شود؟

کپشن های متقاعد کننده می توانند تعامل بیشتری ایجاد کنند، که در مورد الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. کپی رایتینگ قوی در کپشن شما، داستان و شخصیت برند شما را شکل می دهد، که به نوبه خود به دنبال کنندگان شما کمک می کند متوجه شوند که به چیزی که شما می فروشید نیاز دارند. به طور خلاصه: زیرنویس‌های اینستاگرام می‌توانند به افزایش موفقیت شرکت شما در رسانه‌های اجتماعی کمک کنند و این می‌تواند نتیجه شما را بهبود بخشد.

با به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم اینستاگرام، اگر پلتفرم، نرخ تعامل شما را دوست داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که پست‌های شما نمایش داده شوند (یا دیده شوند). این معیار به این موضوع می پردازد که آیا شما نظرات زیادی از کاربران در مورد یک پست دریافت می کنید و آیا به این نظرات پاسخ می دهید یا خیر. این تغییرات به این معنی است که داشتن تعداد زیادی فالوور دیگر تضمین نمی‌کند که پست‌های شما دیده شوند هرچند که ممکن است خلاف واقع به نظر برسد.

نیاز به تولید محتوا برای اینستاگرام دارید؟ با ما در تماس باشید.

کپشن نویسی در اینستاگرام
کپشن نویسی در اینستاگرام

در اوایل سال جاری، اینستاگرام نحوه عملکرد الگوریتم خود را توضیح داد و گفت: «آنچه ابتدا در فید شما نشان داده می‌شود، با توجه به پست‌ها و حساب‌هایی که بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، و همچنین سایر عوامل مؤثر مانند به‌موقع بودن پست‌ها، تعداد دفعات بازدید شما تعیین می‌شود. از اینستاگرام، تعداد افرادی که دنبال می کنید و غیره استفاده کنید.

این یعنی چی؟ برای شروع، آنچه در بالای کانال یک کاربر اینستاگرام نشان داده می شود، بر اساس فعالیت خود کاربر است. بنابراین، به‌عنوان یک کسب‌وکار، باید کاربران را برای تعامل با پست خود ترغیب کنید، خواه این به معنای ماندن در آن برای چند ثانیه باشد، یا لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک‌گذاری آن. (در مورد اینکه چگونه زیرنویس‌ها می‌توانند در دستیابی به این اقدامات در آینده کمک کنند، بیشتر توضیح دهید.)

اگر یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید روی پست‌های حمایت شده با تعامل بیشتر سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید عکس‌هایتان توسط مخاطبان هدف دیده می‌شوند. هنگام تبلیغات یک پست حمایت شده (همچنین به عنوان “پست تبلیغاتی” شناخته می شود)، شایان ذکر است که چندین تماس از پیش تعیین شده برای اقدام وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

به نظر شما تعرفه ادمین پیج اینستاگرام چقدر است؟ در لینک مشخص شده راجع به این مورد صحبت کرده ایم.

به یاد داشته باشید، شما نمی توانید لینک های قابل کلیک را در پست های ارگانیک قرار دهید، به این معنی است که باید کاربران را راهنمایی کنید تا برای بازدید از وب سایت یا صفحه محصول شما، روی لینک موجود در بیو اینستاگرام خود کلیک کنند. Linkpop یا zil.ink به شما امکان می دهد یک صفحه فرود سفارشی ایجاد کنید که در آن می توانید انواع مختلف محتوا را در یک URL تنظیم کنید.

 

در این قسمت از مطلب شاید بخواهید با شرح وظایف و مهارتی هایی که یک ادمین باید داشته باشد آشنا شوید، در صفحه معنی ادمین در اینستاگرام چیست راجع بهش صحبت کرده ایم(کلیک کنید).

حالا که از اهمیت کپشن باخبر شدیم بیایید در ادامه آموزش ادمین شدن در اینستاگرام یاد بگیریم چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم:

از جمله اول نهایت استفاده را ببرید

اینستاگرام کپشن شما را بعد از سه تا چهار خط کوتاه می کند، بنابراین جزئیات مهم را در ابتدا قرار دهید. فقط اولین جمله در فید کاربر دیده می شود، بنابراین مطمئن شوید که قانع کننده است یا سؤالی می پرسد و در پایان یک دعوت به اقدام بگذارید که می تواند شامل درخواست کامنت از کاربرا، بازدید از استوری، بازدید از لینک بیو، تماس با شما، خرید محصول و.. باشد.

به نظر شما هزینه ساخت کلیپ اینستاگرام چقدر است؟

هر پست باید هدف و نیتی داشته باشد، بنابراین هر یک را با هدف خاص خود هدایت کنید و اجازه دهید آن هدف دعوت به عمل را دیکته کند. می خواهید دنبال کنندگان چه کاری انجام دهند:

  1. از وب سایت شما بازدید کنند؟
  2. یک محصول خاص را خرید کنند؟
  3. پست را با دوستان به اشتراک بگذارند؟
  4. سفارش تبلیغات؟
  5. وارد یک مسابقه یا جایزه شوند؟
  6. عکس بگیرند و با استفاده از یک هشتگ مشخص به اشتراک بگذارند؟ (این یک راه عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر است.)

این موارد نکات کلیدی برای تشویق مشارکت به منظور ایجاد حس گفتگو است. همچنین راهی برای کار کردن با الگوریتم اینستاگرام است که به تعامل به عنوان معیاری برای ارائه پست های شما به فالور ها نگاه می کند. تشویق تعامل همچنین احتمال اینکه پست شما در فیدهای سایر کاربران به عنوان یک “حساب توصیه شده” برای دنبال کردن ظاهر شود را افزایش می دهد.

در اینجا برخی از اقداماتی وجود دارد که می توانید در عنوان خود تشویق کنید:

  1. روی لینک موجود در بیو کلیک کنید
  2. معمولاً به عنوان پاسخ به یک سؤال، نظر بگذارید
  3. یک دوست را تگ کنید (این یک تاکتیک عالی برای افزایش دسترسی شما است)
  4. با استفاده از هشتگ مارک خود عکسی ارسال کنید

مثل یک انسان (نه ربات) بنویسید

اصالت بیشتر از همه مهم است. در محتوا و زیرنویس ها، خود واقعی خود را در آنجا قرار دهید و همانطور که صحبت می کنید بنویسید. ممکن است بخواهید استراتژیک و هدفمند باشید، اما همچنین می خواهید با کاربر طبیعی و دوستانه باشید.

کپشن های اینستاگرام خود را در یک پلتفرم جداگانه پیش نویس کنید

اگر زیرنویس‌های خود را روی پلتفرم دیگری بنویسید، احتمالاً استراتژیک و بدون حواس‌پرتی فکر می‌کنید.

به یاد داشته باشید، هنگام تهیه پیش نویس، اهداف کمپین و تعامل خود را در نقطه کانونی کپشن اینستاگرام خود نگه دارید. سعی کنید چند ایده جایگزین برای زیرنویس خود بیاورید، زیرا اولین چیزی که می نویسید لزوما بهترین نخواهد بود. اجازه دهید خلاقیت شما نفس بکشد و از این فرآیند لذت ببرید.

از داستان سرایی استفاده کنید

از خنثی بودن خودداری کنید شخصیت و چاشنی را به زیرنویس‌های خود اضافه کنید. کارتر می‌گوید: «من سعی می‌کنم دو تا سه کلمه، عبارت یا حکایت حسی را اضافه کنم که تصویری را ترسیم می‌کند. بنابراین حس لامسه، طعم، صدا، بینایی و احساس را توصیف کنید. فقط نگویید «تکس-مکس.» بگویید «چیپس ذرت شور غوطه‌ور در گواکامولی که با مارگاریتای تارت شسته شده است».

اگر تا به حال آموزشی در رابطه با محتوای اینستاگرام ندیده اید پیشنهاد می کنم از صفحه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام دیدن نمایید تا اطلاعات کاملی دریافت نمایید.

از ایموجی ها استفاده کنید و با آنها سرگرم شوید

شکلک‌ها را در بین متن جا دهید تا طعم بیشتری به آن اضافه شود و زیرنویس‌هایتان را متحرک کنید. ایموجی‌های مربوطه که در انتهای جملات یا پاراگراف‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند به‌عنوان «کتاب» نیز عمل کنند و از نظر زیبایی‌شناسی رشته‌های طولانی کپی رایتینگ را بشکنند.

ایموجی ها همچنین راهی عالی برای هدایت خوانندگان به انجام یک اقدام خاص مانند کلیک کردن بر روی لینک موجود در بیو هستند. اما اگر از شکلک‌ها استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که با لحن صدا و برند شما هماهنگ هستند. لازم نیست از ایموجی‌های زیادی استفاده و زیاده‌روی کنید، مخصوصا در عنوان کپشن.

اگر روی هویت برند و لحن صدای خود کار می‌کنید و نوشتن کپشن اینستاگرام را به یک فریلنسر برون سپاری می‌کنید، مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را تعیین کنید که برای ثابت نگه داشتن چیزها و برند مفید هستند.

طول کپشن را در نظر بگیرید

مانند بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی، کپی رایتینگ در کپشن اینستاگرام شما تاکید به کیفیت بر کمیت است که می تواند کوتاه و سریع باشد یا دارای متن طولانی تر و عمیق تر باشد.

به گفته پورتنوی، در مورد نوشتن کپشن هیچ طول درست یا غلطی وجود ندارد. او می‌گوید: «اگر پست شما ارزش افزوده یا جالب باشد، مردم آن را خواهند خواند. با این حال، اگر شک دارید که یک پست خیلی طولانی است یا خیر، بهتر است در سمت کوتاه اشتباه کنید.

اولویت هایی که در مدیریت پیج کاری اینستاگرام وجود دارد شامل مدیریت زمان و برنامه ریزی برای تولید محتوای حرفه ای اینستاگرام می باشد. روی لینک کلیک کنید تا بیشتر راجع بهش بخوانید.

از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ های اینستاگرام یک راه کلیدی برای جستجوپذیر کردن پست های شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید. آنها مانند کلمات کلیدی عمل می کنند، زیرا دارای قابلیت ردیابی و جستجو هستند.

ممکن است متوجه شده باشید که برندها هشتگ‌ها را در انتهای یک عنوان یا زیر برچسب «بیشتر» گروه‌بندی می‌کنند تا همه چیز تمیز به نظر برسد. برخی حتی چندین خط فضا با نقطه اضافه می کنند تا هشتگ ها را جدا کرده و واقعاً آنها را از فضای توضیحات دور کنند. این قابل قبول است، اما برای اینکه به آن بُعدی ببخشید، می توانید ما بین متن از چند مورد هشتگ استفاده کنید.

از کجا باید بدانیم از چه هشتگی استفاده کنیم؟ ترکیبی از برند (هشتگ امضایی که برای برند خود ایجاد می‌کنید)، عمومی (که توسط افرادی در همان صنعت استفاده می‌شود، یا توسط تأثیرگذارانی که می‌خواهید جذب کنید)، محصول و سایر هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به هشتگ های استفاده شده توسط رقبا، مخاطبان، تأثیرگذاران و رهبران صنعت، محتوای خود را مطلع کنید.

نکات، ترفندها و پاسخ های کپشن اینستاگرام

قبل از اینکه به حالت خلاقیت کپشن بازگردید، این نکات نهایی را در نظر بگیرید تا به حداکثر رساندن برند خود، جذب مخاطبان و شروع به دستیابی به اهداف کمپین خود کمک کنید.

کپشن اینستاگرام چقدر می تواند طولانی باشد؟

کپشن های اینستاگرام می توانند تا 2200 کاراکتر و حداکثر 30 هشتگ داشته باشند. برای نوشتن کپشن های جذاب اینستاگرام، حتما بهترین روش های ما را دنبال کنید. برای افزودن بینش بیشتر یا هشتگ های بیشتر، از گزینه کامنت استفاده کنید که در آن می توانید 2200 کاراکتر و حداکثر 30 هشتگ دیگر اضافه کنید.

روش ادمین شدن در اینستاگرام

پاسخ دادن به پیام‌های مستقیم شما در رسانه‌های اجتماعی یک جنبه حیاتی برای حفظ یک تجارت موفق است.

خیلی جاها شنیدم می گویند احساسات دریافت شده در مکالمات بیشتر از خود واژه ها در ذهن باقی می ماند.

پاسخ به دایرکت اینستاگرام
پاسخ به دایرکت اینستاگرام

از آنجایی که چنین است، مهم است که به تعاملات خود در اینستاگرام، به ویژه در DM های خود، عمیق تر نگاه کنید. مطمئناً نظراتی که در نمایه برند خود به آنها پاسخ می دهید نیز تأثیرگذار هستند، اما این پیام دایرکت است که بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت.

کامنت ها عمومی هستند و دایرکت ها خصوصی هستند، بنابراین مکالمه ای که با آن یک نفر دارید می تواند روی دیده شدن برند شما تأثیر بگذارد. اگر مشتری شما تجربه ضعیفی داشته باشد، ممکن است پس از صحبت با شما به دوستان خود بگوید که چه احساسی داشتند. به همین دلیل مهم است که درک کنید می خواهید افراد پس از تعامل با حساب شما چه احساسی داشته باشند.

راه مخفی های ادمین شدن در اینستاگرام چیا هستند؟ در مطلب چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم به معرفی و بررسی این مطالب پرداخته ایم.

برای کمک به شما، نکاتی را در مورد نحوه پاسخگویی مناسب به پیام‌های دایرکت گردآوری کرده‌ایم و آنها را در زیر فهرست کرده‌ایم:

لحن خود را انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، بسیار مهم است که پس از هر تعامل احساسی را که می خواهید مشتری شما با برند شما مرتبط کند، تقویت کنید.

اگر می‌خواهید این لحن به طور طبیعی ایجاد شود، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا از بین برود، بنابراین آسان‌تر است که انتخاب کنید چگونه می‌خواهید توسط بازار درک شوید. شاید بخواهید خوش بین، حرفه ای یا احمق شناخته شوید.

شخصیتی که انتخاب می کنید باید به طور کلی با محصول، مأموریت و هویت برند شما مطابقت داشته باشد. شما نمی توانید روی یک پلتفرم جدی باشید و در پلتفرم دیگر بیش از حد مثبت باشید.

اگر در تجسم معنای نشان دادن شخصیت خود از طریق دایرکت با مشکل مواجه هستید، در اینجا یک مثال وجود دارد: «اگر می‌خواهید مشتریانی را با تصوری از حرفه‌ای بودن به جا بگذارید، می‌توانید آنها را به یک آدرس ایمیل هدایت کنید تا مکالمه را به طور رسمی ادامه دهند. لارنس توصیه می کند که اگر بخواهید افراد دیگری را وارد مکالمه کنید یا به طور رسمی شکایتی را بپذیرید، این کاملاً کار می کند.

یک زمان پاسخ را تنظیم کنید

بدترین اتفاقی که ممکن است برای یکی از مشتریان شما بیفتد این است که از برند مورد علاقه خود پاسخی دریافت نکند. آنها زمان و پول زیادی را برای موفقیت کسب و کار شما صرف می کنند، بنابراین پاسخ ندادن فوری به پیام های آنها یا فراموش کردن آنها بی احترامی و بی ادبی است.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه به موقع پاسخ می‌دهید، برنامه‌ای برای زمانی که می‌توانید به یک پیام پاسخ دهید تنظیم کنید. مشتریان شما می دانند که نمی توان هر ساعت از روز به آنها پاسخ داد.

ما انسان هستیم؛ باید بخوابیم اما، شما باید یک تایم مناسب برای مدت زمانی که یک پیام قبل از پاسخ به آن خوانده نشود، پیدا کنید. البته باید این کار را در ساعات کاری انجام دهید، اما کارهای زیادی وجود دارد که باید قبل از پایان روز انجام دهید.

زمان مناسب برای پاسخ دادن به یک پیام می تواند از 4 تا 6 ساعت باشد. این به شما امکان می دهد تا تمام وظایف مورد نیاز خود را تکمیل کنید و از مسیر تمرکز بر مشتری خود خارج شوید.

6 تا نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟ (کلیک کنید)

پیام های آماده برای ارسال

شما می توانید با ارسال یک پیام از قبل نوشته شده برای مشتری هر بار که به دایرکت های آنها پاسخ می دهید احساس خاص بودن را ایجاد کنید، اما سفارشی کردن هر پیام ناکارآمد است.

 

یکی از راه‌های صرفه‌جویی در وقت روزانه، استفاده از پاسخ‌های سریع اینستاگرام است. Laurence می نویسد: این یک ویژگی واقعی در برنامه اینستاگرام است و “به شما امکان می دهد پاسخ های آماده را برای سوالات متداول از طریق دایرکت های اینستاگرام تنظیم کنید”.

با این حال، مشکل این برنامه این است که برند تجاری شما می‌تواند مانند یک ربات به نظر برسد، زیرا زمان زیادی را صرف پاسخگویی مناسب کرده‌اید – هیچ خودانگیختگی در آن وجود ندارد. یک راه حل سریع برای این مشکل اضافه کردن نام مشتری به پیام است.

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما می خواهند بعد از صحبت با برند شما احساس خاصی داشته باشند.

باند تشکیل دهید

اگرچه شما در ابتدا به فالور های خود کمک می کنید تا محصولات شما را خریداری کنند یا در چیزی مشترک شوند، باید مطمئن شوید که با ایجاد احساس ارتباط در آنها با برند خود شروع کنید.

تمرکز بر دایرکت های خود یکی از جنبه های حیاتی اینستاگرام است که اگر به درستی انجام شود، می تواند بر کسب و کار شما تأثیر مثبت بگذارد، یا اگر نادیده گرفته شود، بر تجارت شما تأثیر منفی می گذارد.

وقتی مهارت پاسخ دادن به پیام‌ها را به دست آوردید، می‌توانید مزایای کسب‌وکارتان را ببینید: ایجاد ارتباط با فالوورهایتان، افزایش وفاداری به برند و در نهایت افزایش فروش.

خیلی‌ها فرصت‌ها یا سرنخ‌های فروش را از دست داده‌اند. شاید مشتری‌ای داشته‌اید که به‌رغم تلاش‌های شما برای برقراری ارتباط با خدماتتان، واقعاً نمی‌داند چه چیزی می‌توانید ارائه دهید، سرخورده است.

و حالا میخواهم به شما اطلاع بدهم چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب هست:

به طور کلی توصیه می شود حداقل یک بار در روز و حداکثر 3 بار در روز در اینستاگرام پست کنید.

بهترین زمان روز: 11 صبح تا 12 بعد از ظهر

بهترین روز: سه شنبه

بهترین روز و زمان: سه شنبه 11 صبح تا 2 بعد از ظهر

بدترین روز: یکشنبه

حتما در نظر داشته باشید که اشتراک گذاری یک دسته از پست ها پشت سر هم، یا ناپدید شدن برای هفته ها در یک زمان به هیچ وجه اتفاق نیافتد.

لازمه برای این موارد از یک تقویم تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید، ما طریق طراحی آن را در لینک مشخص شده قرار داده ایم.

ویدیو آموزش جامع ادمین اینستاگرام

 

در این مقاله سعی کردیم آموزش رایگان ادمین اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم، اگر شما یک پیج اینستاگرامی داشته باشید، احتمالا تجربه های ارزشمندی در این رابطه دارید که خوشحال میشویم در کامنت ها برای ما بنویسید…

Rate this post