ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام
09
فوریه

احتمالا شما هم با عبارت محتوا پادشاه است مواجه شده اید. این جمله درست است البته در صورتی که محتوا را با محتوای خوب و باکیفیت جایگزین کنیم. محتوایی می تواند به خوبی دیده شود و تعامل دریافت کند که خوش ساخت باشد و بتواند توجه مخاطب را جلب کرده و وی را ترغیب به تماشای محتوا تا انتها کند. یکی از بهترین راهکارهایی که برای این موضوع مطرح می شود استفاده از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام است. بطور کلی ابزارهایی که برای شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع هستند.

از ابزارهای زمانبندی گرفته تا آنالیز، ابزارهای هشتگ ها، ابزارهای تبلیغات و ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، که ما در این مطلب با مورد آخر سروکار داریم و با توجه به اهمیت محتوا در این پلتفرم می خواهیم چند نمونه از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه را معرفی کنیم. اگر شما هم دوست دارید کیفیت محتواهای تولید شده تان را بهبود ببخشید و آنچه که تولید می کنید از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از شروع شاید لازم باشد با مفهوم دقیق تولید محتوا آشنا شوید که ما در صفحه تولید محتوای اینستاگرام چیست به کامل این مفهوم را باز کرده ایم(کلیک کنید).

اهمیت استفاده از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام

پیش از آنکه بخواهیم به معرفی ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام بپردازیم خوب است که کمی در مورد اهمیت استفاده از این ابزارها صحبت کنیم و ببینیم که اصلا چرا باید از این ابزارها استفاده کرد. همانطور که قبلا هم گفتیم در اینستاگرام محتوا حرف اول را می زند. عاملی هم که می تواند سبب تمایز یک پیج با پیج های دیگر شود قطعا محتوایی است که ان پیج در اختیار دارد. پس اگر پیج ها بر روی محتوایی که تولید می کنند به خوبی کار کنند و آن را خلاقانه، منحصر بفرد، کاربر پسند و باکیفیت تولید کنند آنگاه می توانند اطمینان خاطر داشته باشند که گام بزرگی رو به سوی موفقیت برداشته اند.

یکی از مواردی که می تواند به این کار کمک کند بهره گیری از ابزار تولید محتوا در اینستاگرام است. به کمک این ابزارها که بسیار متنوع و متعدد هستند شما می توانید محتواهایی تولید کنید که جذاب باشند و کاربر را به خود جذب کنند. چنین ویدیو هایی سبب افزایش تعامل ها با محتوای ما می شود و می تواند بازخوردها را افزایش دهد. با افزایش تعامل ها الگوریتم اینستاگرام پیج ما و محتوای آن را مفید، کاربردی، سرگرم کننده و کاربر پسند به شمار آورده و تصمیم می گیرد آن را به تعداد افراد بیشتری که فالوورهای این پیج نیستند نشان دهد.

این یعنی پست شما به اکسپلور راه پیدا می کند و تعداد افراد بیشتری آن را می بینند. رفتن به اکسپلور اینستاگرام خود می تواند سبب افزایش تعداد فالوورها و بهتر شدن آمار تعامل ها و اینگیجمنت ریت شما شود. پس می بینید که استفاده از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرات مثبتی بر روی پیج شما دارد و می تواند در موفقیت تان نقش مهمی را ایفا کند.

نکته مهم: مخاطبان ما در پیج اینستاگرام چند دسته هستند، و برای هر کدام از این دسته ها باید محتوای خاصی تولید کرد. در صفحه تولید محتوای خوب در اینستاگرام بیشتر راجع به این مورد صحبت کرده ایم (کلیک کنید).

www.novin.com

آشنایی با بهترین ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام

حال که در مورد اهمیت ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کردیم نوبت به معرفی این ابزارها می رسد. ابزارهایی که به کمک آنها می توانید محتوایی جذاب تولید کنید، محتواهایی که تولید کرده اید را ادیت کنید و در بهترین و جذاب ترین فرم آنها را به کاربران و مخاطبان خود عرضه کنید. برخی از این ابزارها به منظور ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر تنها برای ادیت کردن ویدیوها و ویرایش انها به کار می روند. برخی از بهترین این ابزارها به شرح زیر هستند:

  1. اپلیکیشن Adobe Spark
  2. ابزار Canva
  3. اپلیکیشن Adobe Fter Effect
  4. ابزار App for type
  5. اپلیکیشن Inshot
  6. ابزار Snapseed
  7. اپلیکیشن PicsArt
  8. اپلیکیشن Kinemaster
  9. ابزار Vsco
  10. ابزار Adobe Premier

در ادامه به شرح هر یک از این ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام می پردازیم با ما همراه باشید.

  1. اپلیکیشن Adobe Spark

اپلیکیشن Adobe Spark
اپلیکیشن Adobe Spark

در نخستین بخش از معرفی ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام شما را با ابزار بی نظیر ادوبی اسپارک آشنا می کنیم. این ابزار بیشتر به منظور طراحی و تولید محتواهای تصویری مورد استفاده قرار می گیرد و به کمک آن کاربر می تواند انواع مختلف محتواها اعم از تصاویر، نوشته ها، فیلم ها و … را با یکدیگر میکس کرده و محتوای مورد نظر خود را طراحی کند و از آن خروجی بگیرد. یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن را می توان خروجی های با سطح کیفی بالای آن عنوان کرد. حتما می دانید استفاده از عکس ها و فیلم های باکیفیت تا چه اندازه در جلب مخاطب در اینستاگرام اهمت دارد.

لذا استفاده از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام که بتوانند سطح بالای کیفیت را برای ما فراهم کنند بسیار ضروری است و شما می توانید با استفاده از ادوب اسپارک چنین چیزی را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این کار کردن با این ابزار فوق العاده ساده است و شما با سرعت بالایی می توانید محتواهای مدنظرتان را طراحی و تولید کنید بدون آنکه مهارت ویژه ای در این زمینه داشته باشید یا دوره دیده باشید و … پس اگر در جستجوی ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام هستید که ساده و کاربردی و روان باشند ادوبی اسپارک یکی از همین هاست. برای دانلود نسخه اندورید و نسخه ios کلیک کنید.

  1. ابزار Canva

ابزار Canva
ابزار Canva

ابزار Canva در واقع یک ابزار تحت وب و آنلاین است که به کمک این مورد از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام می توانید خیلی راحت محتواهایی که برای پیجتان نیاز دارید طراحی کرده و از خروجی در پیجتان استفاده کنید. (این ابزار یکی از 10 ابزار ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین است) به کمک این ابزار شما قادر هستید خیلی حرفه ای برای پیجتان تولید محتوای بصری کنید و کاربران خود را راضی نگه دارید. از جمله کارایی های این نمونه از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام می توان به طراحی پوستر و بنرهای تبلیغاتی، انجام طراحی های گرافیکی، طراحی و ساخت کارت دعوت برای ایونت هایی که در آنها شرکت می کنید و سایر مواردی از این دست اشاره کرد. از این ابزار فوق العاده کاربردی می توانید به منظور طراحی و ساخت پست ها و استوری های پیج خود استفاده کنید و نتیجه های بی نظیر آن بر روی تعامل ها و جذب مخاطب را به عینه مشاهده کنید. برای ورود به وب سایت، کلیک کنید.

  1. نرم افزار Adobe After Effect

نرم افزار Adobe After Effect
نرم افزار Adobe After Effect

یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام که از تولیدات کمپانی موفق ادوبی است اپلیکیشن اوب افتر افکت است. به کمک این نرم افزار شما قادر هستید ویدیوهای خود را به راحتی و به شکلی حرفه ای ادیت کنید و از افکت های فوق العاده و بی نظیر آن برای انها بهره ببرید. اگر قصدتان افکت گذاری بر روی فیلم هایی است که می گیرید در استفاده از ادوبی افترافکت شک نکنید و منتظر یک نتیجه بی نظیر باشید. به کمک این اپلیکیشن همچنین می توانید به تولد محتوا به شکل موشن گرافیک هم بپردازید.

برای آموزش ساخت ویدیو با افترافکت با کلیپ های کوتاه، کلیک کنید. 5 ویدیو آموزش رایگان که به صورت مقدماتی و حرفه ای هستند را در آن لینک قرار داده ایم.

احتمالا می دانید که این روزها موشن گرافیک ها تا چه اندازه پرطرفدار شده اند و داشتن محتوایی در این سبک می تواند به پیج شما کمک شایانی کند تا مخاطبان زیادی جذب کند. یکی از نقاط قوت این نرم افزار را می توان کیفیت بالای خروجی آن عنوان کرد. همچنین افترافکت به صورت لایه بندی شده روی پروژه ها کار می کند که این موضوع کمک می کند ادیت هایی دقیق و جذاب در اختیار داشته باشید. برای دانلود نسخه ویندوز و مک، کلیک کنید.

  1. ابزار Adobe Premier

ابزار Adobe Premier
ابزار Adobe Premier

اگر به دنبال یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام آن هم در قالب ویدیو هستید پیشنهاد ما به شما ادوب پریمیر است. این نرم افزار قدرتمند امکانات و قابلیت های متعددی به منظور طراحی، ساخت و ادیت فیلم ها و ویدیوها در اختیار شما قرار می دهد. عموما همه فیلم هایی که به نظرمان خیلی حرفه ای و جذاب می آیند به کمک همین نرم افزار و ابزار طراحی و ساخته شده اند. جالب است بدانید حتی فیلم های سینمایی نیز گاها به کمک ادوب پریمیر تدوین می شوند. از جمله قابلیت هایی که برای این ابزار تولید محتوا در اینستاگرام مطرح می شوند میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. این نرم افزار از بسیاری از فرمت ها چه برای صدا و چه برای فیلم پشتیبانی می کند و از این نظر دست شما کاملا باز است.
  2. شما میتوانید از انواع گوناگون فرمت های موجود خروجی گرفته و انها را import کنید.
  3. کیفیت فیلم ها و ویدیوهایی که به کمک این ابزار طراحی و تولید میشوند بسیار بالا است.
  4. می توانید روی ویدیوهای خود افکت های خاص و جالبی قرار دهید.
  5. این نرم افزار با تمامی دوربین های دیجیتالی و فیلم هایی که با آنها گرفته میشود سازگار است.

5 ویدیو آموزشی آماده کرده ایم که پریمیر را به صورت مقدماتی و حرفه ای آموزش می دهد. جهت یادگیری ساخت کلیپ با پریمیر، کلیک کنید.

و بسیاری قابلیت های دیگر که ذکر آنها در این مقاله کوتاه نمی گنجد. اگر میخواهید یک ابزار همه کاره برای ادیت و ساخت ویدیوهای اینستاگرامتان داشته باشید پیشنهاد می کنیم روی ادوب پریمیر جدی تر فکر کنید. برای دانلود نسخه ویندوز و مک، کلیک کنید.

4 کلیپ آموزشی در رابطه با ساخت کلیپ اینستاگرام با پریمیر (کلیک کنید)

  1. اپلیکیشن Inshot

اپلیکیشن اینشات (Inshot)
اپلیکیشن اینشات (Inshot)

مورد بعدی از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام که به معرفی و بررسی آن می پردازیم ابزار فوق العاده کاربردی اینشات است. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده طراحی شده است و از کاربران آماتور تا کاربران حرفه ای میتوانند از این برنامه استفاده کنند و ویدیوهایی جذاب بسازند. اینشات هم برای اندروید و هم برای سیستم عامل آی او اس در دسترس است و می تواند در ساخت و طراحی و ادیت ویدیوهایتان کمک شایانی کند.

امکان اسکرین رکورد یا فیلم گرفتن از صفحه، قابلیت صداگذاری بر روی ویدیوها، امکان استفاده از تم های گوناگون از پیش آماده شده برای ویدیوها تنها بخشی از قابلیت های این اپلیکیشن کاربردی هستند. قابلیت بهره گیری از افکت ها و فیلترهای متعدد، در اختیار داشتن ابزارهایی به منظور کات کردن، اضافه کردن نوشته یا تصویر و صدا و …، امکان کات کردن لبه های اضافه عکس ها، قابلیت در اختیار داشتن ویدیو با حجم ها و فرمت های مختلف و سایر مواردی از این دست را می توان از جمله قابلیت های فوق العاده این اپلیکیشن معرفی کرد. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

مزیت و برتری بزرگی که اینشات در مقایسه با هم رده های خود دارد این است که علاوه بر ادیت ویدیو ابزارهای ادیت عکس هم در اختیار کاربر قرار گرفته است و با یک اپلیکیشن شما می تونید هم عکس هایتان را ادیت کنید و هم ویدیوهایتان را ویرایش نمایید.

کلیک کنید تا 22 ایده برای تولید محتوای ویدیویی را دریافت کنید، شناخت ابزار ها عالیست ولی داشتن ایده برای تولید محتوا لازمه کار هست و باید آن ها را یاد بگیرید.

  1. ابزار Snapseed

اپلیکیشن اسنپ سید (Snapseed)
اپلیکیشن اسنپ سید (Snapseed)

در ادامه صحبت در مورد ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام در این بخش به ابزار فوق العاده کاربردی اسنپ سید می رسد. این اپلیکیشن بسیار قوی و حرفه ای عمل می کند و شما می توانید عکس های خود را به کمک آن ویرایش کنید. برای ادیت عکس ها به وسیله اسنپ سید سبک های متنوعی در اختیار شما به عنوان کاربر این اپلیکیشن قرار گرفته است و شما می توانید به بهترین شکل ممکن به ادیت تصاویر خود بپردازید  و آنها را به شکل دلخواهتان طراحی کنید. ابزارهای متعددی برای این اپلیکیشن تعبیه شده اند که به کمک آنها شما می توانید عکس های خود را به بهترین شکل ویرایش کنید. برای مثال ابزارهای کراپ کردن، ریسایز کردن، اضافه کردن فیلترها و افکت ها و … از جمله قابلیت هایی هستند که این مورد از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام به کاربران خود ارائه کرده است. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. اپلیکیشن PicsArt

اپلیکیشن پیکس آرت (Picsart)
اپلیکیشن پیکس آرت (Picsart)

اگر به دنبال ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام هستید که مشابه فتوشاپ عمل کنند پیشنهاد میکنیم حتما پیکس آرت را امتحان کنید. این ابزار جالب و کاربردی به دور از پیچیدگی های فتوشاپ می تواند کاربردی تقریبا شبیه به آن داشته باشد و به خوبی از پس ادیت و ویرایش تصویرهای شما بربیاید. پیکس آرت به شما این امکان را می دهد که نور عکس ها را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، اشیایی که در تصویر اضافه هستند را از آن حذف کنید، گوشه های اضافی را کراپ کنید و سایر مواردی از این دست. پس اگر در جستجوی یکی از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام هستید که این قابلیت ها را برای شما فراهم آورد و در عین حال کار کردن با آن به دانش خاصی نیاز نداشته باشد و نرم افزار پیچیده ای هم نباشد پیکس آرت بهترین گزینه ممکن است. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. اپلیکیشن Kinemaster

اپلیکیشن کاین مستر (KineMaster)
اپلیکیشن کاین مستر (KineMaster)

یکی از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام که برای موبایل طراحی شده و کار شما را بسیار آسان تر کرده است اپلیکیشن کاین مستر است. این ابزار میان تولید کنندگان محتوا بسیار محبوب است و بسیاری از آنها از این ابزار کاربردی به منظور ادیت فیلم هایی که گرفته اند استفاده می کنند. با وجود این که این اپلیکیشن برای موبایل طراحی شده است اما به شدت قوی و قدرتمند است و شما می توانید به کمک آن ادیت های فوق العاده ای داشته باشید. از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت افزودن جلوه های بصری فوق العاده گوناگون و کاربردی و جذاب
  2. داشتن تم های متعدد و متنوع
  3. قابلیت افزودن زیرنویس به ویدیوها
  4. امکان در اختیار داشتن لایه های مختلف برای پروژه ها (مانند آنچه در فتوشاپ شاهد آن هستیم)
  5. قابلیت ادیت ویدیوها با دقتی بسیار بالا و به صورت حرفه ای
  6. وجود جلوه های بصری برای دانلود و استفاده در پروژه
  7. در اختیار گذاشتن فیلترهایی برای صداها و صوت
  8. امکان مدیریت سرعت پخش ویدیو
  9. داشتن افکت ها و فیلترهای کاربردی و جذاب

و …

اگر در جستجوی یک ابزار تولید محتوا در اینستاگرام هستید که به شما کمک کند ویدیوهایی حرفه ای بسازید کاین مستر بهترین انتخاب ممکن به شمار می آید.  برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. ابزار Vsco

اپلیکیشن وی اس کو (VSCO)
اپلیکیشن وی اس کو (VSCO)

در این بخش از معرفی ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام نوبت به ابزاری قدرتمند در زمینه ادیت تصاویر می رسد که چیزی نیست به غیر از نرم افزار Vsco. به کمک این نرم افزار و ابزارهای آن شما می توانید عکس هایتان را به شکلی حرفه ای ادیت کنید و آنها را به عنوان پست و یا استوری در پیجتان آپلود کنید. یکی از نقطه های قوت وی اس کو را می توان داشتن فیلترهای متعدد آن عنوان کرد. تعداد 10 فیلتر رایگان در ابتدای کار در اختیار شما قرار می گیرد و در ادامه کار اگر به هر فیلتری نیاز داشته باشید می توانید آن را خریداری کنید. همچنین در صورتی که برای خرید نسخه پریمیوم این مورد از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام اقدام کنید می توانید از قابلیت های حرفه ای تر و فیلترهای بیشتر آن بهره مند شوید. برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ios روی لینک ها کلیک کنید.

  1. ابزار App for type

اپلیکیشن اپ فور تایپ (App for type)
اپلیکیشن اپ فور تایپ (App for type)

اگر علاقمند به ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام هستید که در زمینه تایپوگرافی به شما کمک کنند تا بتوانید عکس نوشته های جذابی را طراحی کنید بی شک ابزار اپ فور تایپ یکی از بهترین آنها به شمار می آید. یکی از جالب ترین قابلیت هایی که برای این مورد از ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام مطرح می شوند امکان استفاده از دست خط خودتان است. به این شکل که شما متنی که در نظر دارید را روی یک تکه کاغذ بنویسید و سپس به کمک دوربین از آن عکس میگیرید. حال می توانید این عکس دست نوشته تان را روی عکس اصلی تان آپلود کنید و متن مورد نظر را با دست خط خودتان در اختیار داشته باشید. برای دانلود نسخه اندروید روی لینک کلیک کنید.

معرفی 10 اپلیکیشن تولید محتوای ایستاگرام دیگر همراه به لینک های دانلود و ویدیو (کلیک کنید)

جمع بندی

محتوا در شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد و می تواند موجبات موفقیت را برای شما فراهم آورد.اینستاگرام یکی از این شبکه های اجتماعی است که بر پایه محتواهای تصویری و ویدیویی کار میکند. برای این که بتوانیم محتوایی خوب و باکیفیت برای این پلتفرم تولید کرده و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم نیاز به ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام  داریم. این ابزارها بسیار متنوع و متعدد هستند و بسته به نیازی که دارید و همچنین سطح دانش و توانایی تان در کار کردن با این اپلیکیشن ها و نرم افزارهای می توانید آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اگر تجربه استفاده از هر یک از این ابزارهای تولید محتوا اینستاگرام را دارید یا ابزار جالب و کاربردی می شناسید که فکر میکنید کمتر به آن پرداخته شده و لازم است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد می توانید آن را در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران سایت در میان بگذارید تا بقیه هم از این تجربیات ارزشمند شما بهره مند شوند.

5/5 - (1 امتیاز)