آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با پاورپوینت
21
آوریل

ساخت تیزر، جزو آن دسته از کار هایی است که عموم کسب و کار ها بدان نیاز پیدا می کنند و بدون شک می تواند یک معرفی بسیار عالی و مفید برای هر کاری باشد. بیشتر افراد بر این باور هستند که ساخت تیزر تنها با استفاده از نرم افزار های سنگین و بسیار تخصصی قابل انجام است. پاورپوینت، جزو آن دسته از نرم افزار هایی است که این تصور را نفی می کند چرا که نه تنها یک نرم افزار معروف و کاربردی می باشد بلکه بیشتر افراد هم با آن کار کرده اند به همین جهت است که ساخت تیزر با پاورپوینت می تواند برای شما بیش از سایر روش های دیگر ساده تر و قابل فهم تر باشد.

در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه ی ساخت تیزر با پاورپوینت را به شما عزیزان معرفی کنیم و یک آموزش کاربردی هم در این زمینه برای شما قرار داده ایم لذا اگر شما هم تمایل دارید تا این شیوه ساخت تیزر بسیار ساده اما جذاب را بدانید بهتر است تا انتهای این متن با ما همراه شوید.

 

اهمیت تیزر تبلیغاتی

بدیهی است که برای رونق یک کسب و کار بایستی همگان آن را بشناسند و این لزوم معرفی سریع و دقیق آن را بیان می کند. در این بین هیچ چیز به اندازه یک تیزر نمی تواند گویای کسب و کار و اهداف شما باشد و به همین جهت است که تمام شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند. برای بسیاری از افراد ساخت تیزر امری بسیار دشوار است چرا که نیاز به تخصص بالایی دارد و عموماً نرم افزار های انجام آن هم بسیار پیچیده هستند. اما پاورپوینت می تواند به سادگی هر چه تمام تر این کار را برای شما انجام دهد.

شما با استفاده از نرم افزار پاورپوینت می توانید تصاویر مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید و برای آن حرکت های مختلفی را تعیین کنید از طرفی دیگر می تواند زمان پخش و نحوه ی اجرای آن را هم تعیین کنید. نکته جالب تر این است که می توانید تمام این کار ها را در یک بستر ساده و آسان انجام دهید. در ادامه ما آموزش چگونگی این کار و البته بخش های مختلفش را به شما عزیزان آموزش می دهیم که میی توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

(تیزر تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شود؟)

در این آموزش بصورت موردی به مباحث زیر پرداخته می شود :

  • تعیین قالب تصویر
  • حرکت دادن و انیمیت کردن تصاویر
  • بررسی حرکت های مختلف و یا ایجاد حرکت دلخواه برای کاراکتر و تصاویر
  • تعیین سرعت حرکت کاراکتر ها
  • تغییر جایگاه تصاویر
  • افزودن صدا به تیزر
  • هماهنگ کردن صدا با تصویر
  • تغییر نحوه ی شروع و پایان حرکت ها
  • و….

ساخت کاراکتر و تنظیم صفحات

یکی از مهم ترین بخش هایی که می بایست در ساخت تیزر با پاورپوینت به آن توجه داشته باشید در واقع نحوه ی دیزاین تیزر نهایی است. ابعاد مختلفی در پاورپوینت وجود دارد که هر کدام از آن برای دسته ای خاص از نمایشگر ها مناسب است و انتخاب آن به این موضوع وابسته است که شما می خواهید تیزر خود را در چه بستری عرضه کنید. بعد از تعیین این موضوع شما می توانید صفحات را به عنوان کاراکتر های جدید در نظر بگیرید. هر صفحه به تنهایی می تواند یک کاراکتر جداگانه تعیین شود یا جزئی از یک بخش بزرگتر  باشد.

در صفحه آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی یاد میگیرید با ابزارها و نرم افزارهای مختلف تیزر های جذاب بسازید.

این صفحات، در واقع همان صفحات پیش فرض پاورپوینت هستند و شما می توانید بر روی آن ها تصاویر و یا اعداد و حروف درج نمایید و از این جهت تنوع زیادی دارد. شما می توانید از تب ADD صفحات بیشتری را به آن اضافه کنید و از بخش background نسبت به تغییر پس زمینه آن ها اقدام کنید. گزینه انیمیشن که در بخش بالایی این نرم افزار قرار دارد اولین چیزی است که شما برای ساخت تیزر در پاورپوینت به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این بخش در واقع صفحات شما را متحرک و یا به اصلاح انیمیت می کند. این گزینه در واقع همان چیزی است که ساخت تیزر را مقدور می سازد.( معرفی برنامه افتر افکت برای ساخت انواع کلیپ)

حرکت و صدا گذاری

در این تب گزینه ها و اشکال مختلفی وجود دارد که همگی به شرح عملکرد و نحوه نمایش این کاراکتر ها پرداخته اند. یکی از مواردی که در این گزینه جلب توجه می کند همان ستاره های سبز و زرد هستند که توجه مخاطب را جلب می کند. ستاره ها و کاراکتر های سبز در واقع حرکاتی هستند که تصویر شما می تواند آن ها را به خود بگیرد و با کلیک بر روی هر کدام، مشاهده می کنید که کاراکتر شما نوع خاصی از حرکت را انجام می دهد. در ویدیوی پایین، انواع حرکت ها به خوبی شرح داده شده است.

البته این موارد تنها شیوه های حرکتی نیستند که می توانید بر روی کاراکتر های خود در پاورپوینت اعمال کنید؛ بلکه شما می توانید به دلخواه خود حرکت ها و جهت های مختلفی را رسم کنید که کاراکتر ها و بخش های مختلف آن در این جهت حرکت نمایند. مازاد بر این موارد شما می توانید سرعت تک تک این حرکت ها را به دلخواه خود کنترل نمایید که این موضوع دایره ی دسترسی های شما را گسترده تر می کند. با مطالعه  مقالات تیزر تبلیغاتی، اطلاعات عمومی و تخصصی خود راجع به این حوزه را بیشتر کنید. 

صدا گذاری تیزر ها یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت آن ها می باشد. شما می توانید در پاورپوینت برای تصاویر  و بخش های مختلف از صداهای پیش فرض و یا دلخواه خود استفاده نمایید. همچنین می توانید سرعت و زمان پخش صداها را نیز به خوبی کنترل کنید. شما حتی می توانید برای هر نوع حرکت صدای مخصوصی را قرار دهید که این امکان دست شما را در ساخت تیزر های حرفه ای تر باز می گذارد. این موارد تنها گوشه ای اندک از امکاناتی است که پاورپوینت برای ساخت تیزر در اختیار شما قرار می دهد. نحوه استفاده از این موارد و البته نکات بسیار ریز دیگر هم در آموزش زیر قرار داده شده است که شما می توانید با تماشای آن به یک دید نسبی از ساخت تیزر با پاورپوینت برسید.

پیشنهاد کاربران:

سفارش تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی با اینشات

Rate this post