معرفی برنامه افتر افکت برای ساخت انواع کلیپ
05
مارس

امروزه در صنعت سینما ساخت فیلم ها نسبت به گذشته راحت تر و همچنین گسترده تر شده است. سینمای امروز دنیا دیگر مثل گذشته نیست که به طور مثال برای ساختن فیلمی جنگی و به تصویر کشیدن صحنه های نبرد نیاز به داشتن هزاران نفر هنرور باشد، یا نیاز به ساخت لوکیشن های بزرگ واقعی پرخرج باشد. یا حتی نیاز نیست برای فیلمبرداری در صحنه های برفی منتظر زمستان باشیم یا اینکه به مناطق سردسیر رفته و در آن جا فیلمبرداری کنیم، یا حتی نیاز به گریم های بسیار پیچیده و ساخت ماسک ها و… استفاده کرده. جلوه های ویژه سینمایی کار را بسیار راحت کرده است.

کافی است برای همه ی مواردی که در بالا ذکر شد بازیگران خود را به استدویوی پرده ی سبز ببرید و با ساخت قسمت هایی از لوکیشن ها، آن قلعه و یا مکان را داشته باشید. کافی است به جای هزاران هنرور صدها هنرور را استخدام کنید و باقی اش را به متخصصین جلوه های ویژه کامپیوتری بسپارید. زیرا آن ها می توانند به وسیله ی جلوه های ویژه سینمایی ان صد ها نفر را به میلیون ها نفر تبدیل کنند جوری که بیینده متوجه نشود و فکر کند همه ی آن آدم ها سر صحنه فیلم بوده اند.

این مورد فقط به انسان ختم نمی شود و به وسیله جلوه های ویژه کامپیوتری می توان انواع حیوانات، اژدهاهایی که تا قبل از آن اگر در سینما بود به صورت عروسکی و غیر قابل باور می بود، آدم های فضایی باور پذیر و…. چنانچه نیاز به خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

جلوه های ویژه در سینما هم توانسته است هزینه های ساخت فیلم ها را کاهش بدهد و هم به باورپذیربودن فیلم ها بیشتر کمک نماید. سینمای امروز دیگر با گذشته تفاوت های فراوانی دارد. وقتی بیننده به طور مثال به تماشای فیلم آواتار ساخته کارگردان نابغه هالیوود جیمز کامرون در سینماهای استاندارد می نشیند خود را درون فیلم می بیند و انگار گویی او یکی از شخصیت های داستان است و صد ها فیلم دیگر را می توان مثال زد که همه ی این فیلم ها به کمک جلوه های ویژه سینمایی ساخته شده است. اما یک مسئله را باید در نظر گرفت و چیزی که در باور عکس مردم و حتی بعضی سینماگران به اشتباه جا افتاده است این که دیگر ما همه ی کارها را به دست جلوه های ویژه سینمایی بسپاریم و خود در سر صحنه هیچ کاری را به صورت رئال انجام ندهیم.

این باور بسیار غلطی است این را باید بدانید که تلفیق جلوه های ویژه سینمایی و تصویر برداری رئال و طراحی صحنه درست می تواند به شما یک خروجی بسیار مناسب بدهد و نباید همه ی کارها را به جلوه های ویژه بسپاریم چون حتی اگر هم بشود با جلوه های ویژه آن کاستی ها را برطرف کرد همان زمان خیلی زیادی می گیرد و شاید هزینه ی کار را چند برابر کند. پس باید از جلوه های ویژه سینمایی در جای خود و مسیر درستش استفاده کرد تا باعث شود تاثیر مستقیم و درستی داشته باشد.

جلوه های ویژه نه تنها در ساخت فیلم های سینمایی استفاده می شود بلکه دیگر با همه گیر شدن آن در تلویزیون و سریال سازی و ساخت تله فیلم ها و کلیپ ها و وله ها و همچنین ساخت تیزرهای صنعتی و تبلیغاتی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. اغلب نمونه تیزرهای تبلیغاتی جذاب که شما می بیند که از جلوه های ویژه سینمایی استفاده شده است. برای انجام دادن جلوه های ویژه سینمایی تا الان نرم افزارهای مختلفی آمده است که قدرتمند ترین آن افتر افکت می باشد. افتر افکت نام نرم افزاری که پس از سال ها توانسته است اعتماد کاربران را جذب کند و اکثریت مسئولین جلوه های ویژه کار خود را با این نرم افزار انجام بدهند. حال در این جا به معرفی این نرم افزار می پردازیم. 

معرفی نرم افزار After Effect ( افترافکت )

معرفی نرم افزار After Effect ( افترافکت )
معرفی نرم افزار After Effect ( افترافکت )

یکی از نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی مهمی که امروزه در دنیا بسیار پرکاربرد و مورد استفاده است نرم افزار After Effect  است. این نرم افزار یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای ساخت جلوه های ویدیویی است. در این مقاله قصد این را داریم تا شما را با بخش های کلی این نرم افزار آشنا بکنیم تا از قابلیت ها و امکانات نرم افزار After Effect  اطلاع پیدا کنید. این نرم افزار برای اولین بار در سال 1993 توسط شرکت هنر و علم ایالات متحده ساخته و روانه بازار شد.

ما در مطلبی به شما آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت را یاد داده ایم که بی شک می تواند شما را برای ساخت کلیپ های شیک و ساده آماده کند.

یک سال بعد در سال 1994 نسخه ی دوم این نرم افزار به بازار آمد که در همین سال بود که شرکت ادوبی امتیاز آن را از شرکت هنر و علم خریداری کرد و در همان سال نسخه ی سوم After Effect  را با تغییرات چشم گیری به دوستداران این نرم افزار ارائه داد. از سال 1994 تا کنون نسخه های متفاوتی توسط ادوبی انتشار یافته است که هر سال نسبت به سال گذشته تغیرات چشم گیری داشته و کار را برای اپراتورهای این نرم افزار ساده ترو امکانات خیلی فراوانی را اضافه کرده است.

آخرین نرم افزاری که ارائه شد After Effect CC 2019  است که این بار این نرم افزار فقط بر روی نسخه های 64 بیتی ارائه می شود. After Effect   هم بر روی ویندوز قابل اجرا است و هم بر روی سیستم عامل مک که این خود یکی از نقاط بسیار مثبت این نرم افزار است زیرا بسیاری از نرم افزارها تنها قادر به اجرا شدن بر روی یک سیستم عامل مشخص هستند. این نرم افزار در گونه های مهم سینمایی کاربردهای زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ساخت انیمیشن های سه بعدی و دو بعدی، ساخت موشن گرافیک، ساخت جلوه های ویژه سینمایی، ساخت افکت های تصویری، کارهای گرافیکی و ترکیب عناصر برندی،  ساخت تیتراژ فیلم ها، ساخت تیزر تبلیغاتی، اصلاح رنگ و نور فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی و… اشاره کرد.

این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی دارد که تنها به چند مورد از آن ها اشاره می شود.

  1. ساختن افکت برای متن ها
  2. مدیریت نویز در تصاویر
  3. کیفیت فوق العاده در ذخیره‌کردن
  4. پیش نمایش از تمامی فعالیت ها
  5. بودن افکت‌های شبیه‌سازی کردن
  6. لایه بندی های مختلف مثل فتوشاپ
  7. داشتن افکت‌های چند کاناله سه بعدی
  8. هماهنگ شدن صداهای ۳۲ بیتی
  9. داشتن افکت‌های خیلی زیاد برای تدوین کردن فیلم
  10. داشتن Timeline editing برای ویرایش کردن
  11. ممکن بود خلق جلوه‌های بصری متحرک
  12. همخونی با نرم افزار های تولید شرکت ادوبی
  13. ایجاد شکل های متحرک دو بعدی و سه بعدی
  14. سایه دار کردن اشکال دو بعدی و سه بعدی
  15. داشتن کامل‌ترین طیف از رنگ‌ها
  16. هماهنگ بودن با اسکریپت‌های متحرک سازی
  17. داشتن افکت‌های متحرک سازی تصاویر
  18. متحرک سازی به صورت دستی
  19. هماهنگ شدن با کدهای تحت وب و فایل‌های SWF
  20. امکان کار با چند دوربین برای جلوه‌های بصری سه بعدی
  21. پردازش‌های موازی برای زیادکردن سرعت کاری نرم‌افزار
  22. خلق انیمیشن‌ها برای صفحات وب و ذخیره‌کردن با فرمت SWF

و…

بهترین نرم افزار برای ساخت تیزر تبلیغاتی کدام است؟ داخل لینک به معرفی 5 مورد از بهترین ها پرداخته ایم.

نکته آخر درباره نرم افزار After Effect ( افترافکت )

نکته آخر درباره نرم افزار After Effect ( افترافکت )
نکته آخر درباره نرم افزار After Effect ( افترافکت )

پیشنهاد ویژه برای مطالعه: تیزر های تبلیغاتی چگونه ساخته می شوند؟

درست است که After Effect یکی از نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی پرکابرد و بسیار جامعی است اما کار کردن با این نرم افزار آسان هم نیست. داشتن منوهای زیاد و افکت های مختلف و صفحه ی کابری شلوع اغلب موارد کاربران آماتور را از این نرم افزار می ترساند و آن ها سراغ این نرم افزار نمی روند. این نرم افزار به قدری کامل و جامع است که حتی بعضا بعضی ها برای تدوین نیز می خواهند از این نرم افزار استفاده کنند ولی پیشنهاد من این است که برای تدوین فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی از نرم افزار Adobe Premiere  استفاده کنند چون هم امکانات تدوینی خیلی بیشتری دارد و هم نرم افزار تخصصی تدوین است و کار کردن با آن از After Effect  به مراتب ساده تر و روان تر است.

پیشنهاد کاربران: ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین

حال چرا با وجود سخت بودن این نرم افزار خیلی ها After Effect  را بهترین نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی و سینمایی می دانند. (مقالات تیزر تبلیغاتی، دید شما را نسبت به این نوع از تبلیغاتی باز می کند)

جواب این پرسش سخت نیست شما کافی است به مهترین فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی رجوع کنید و تحقیق کنید که این نرم افزار چه قدر در ساخت این ها موثر بوده است و اگر After Effect نبود آیا ساخت آن ها اصلا ممکن بوده است. متخصصین جلوه های ویژه سینمایی شرکت تبلیغاتی طلوع خورشید پاکان با برند تجاری طلوع فیلم هم در این مدت برای انجام کارهای جلوه های ویژه برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های صنعتی و تبلیغی و ساخت فیلم و سریال ها نیز از نرم افزار افتر افکت استفاده کنند.

در این مجموعه با به کارگیری بهترین های این حرفه سینمایی و بهترین اپراتورها و بهترین سیستم های کامپیوتری خروجی های بسیار با کیفیت و بالایی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های صنعتی و تبلیغی و…. گرفته شده است. شما می توانید با رفتن به قسمت نمونه کارهای تیزرهای تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم را ببینید که در ساخت و شکل گیری آن ها نرم افزار افتر افکت نقش بسیار مهم و بالایی را داشته است چه در بخش جلوه های ویژه و چه در بخش اصلاح رنگ و نور آن.

Rate this post