ایده برای تولید محتوای ویدیویی
10
ژوئن

ویدیو مارکتینگ این روزها در بازار تبلیغات به محبوب ترین نوع محتوا تبدیل شده و توانسته است بازدهی بسیار خوبی را برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. ویدیوها همیشه با استقبال کاربران مواجه شده و در مقابل سایر محتواها، کاربران آنها را بیشتر می بینند و بهتر تعامل برقرار میکنند. داشتن ایده برای تولید محتوای ویدیویی کمک می کند تا بتوانیم با برنامه تر این کار را انجام داده و در نتیجه محتوایی ارزشمند تولید کنیم. این محتوای خوب و باکیفیت می تواند سبب جذب مخاطب شده و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش دهد.

به طور کل ویدیوها می توانند با اهداف مختلفی تولید شوند که از جمله مهمترین آنها آگاهی بخشی نسبت به یک برند یا محصول، برندسازی، افزایش فروش، بیشتر کردن مشتریان و … هستند. با توجه به این که بسیاری از کاربران ایده برای تولید محتوای ویدیویی ندارند و به شدت هم به دنبال آن هستند تصمیم گرفتیم در این بخش به معرفی چند ایده کاربردی و جذاب برای تولید محتوای ویدیویی بپردازیم. پس اگر شما هم با کمبود ایده برای تولید محتوای ویدیویی مواجه شده اید پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی چند ایده برای تولید محتوای ویدیویی

حتما به اندازه کافی در مورد اهمیت محتواهای ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی و تبلیغات شنیده و مطالعه کرده اید. پس در این زمینه چیز زیادی برای گفتن در این مطلب باقی نمی ماند. لذا اجازه دهید مستقیم به معرفی چند ایده برای تولید محتوای ویدیویی بپردازیم و پس از آشنایی با آنها کمی در موردشان صحبت کنیم. برخی از بهترین مواردی که به عنوان ایده برای تولید محتوای ویدیویی مطرح می شوند به شرح زیر هستند:

  1. ساخت ویدیوهای چرا و چگونه انجام دهیم
  2. ساخت ویدیوهایی که در ارتباط با برندتان هستند
  3. ساخت ویدیوهای انیمیشنی
  4. ساخت ویدیوهای آموزشی
  5. ساخت ویدیوهای مستند
  6. ساخت ویدیوهایی به منظور معرفی و توضیح و توصیف کاربرد محصولات
  7. ساخت ایمیل هایی با فرمت ویدیو
  8. ساخت ویدیوهایی به منظور معرفی فرهنگ برند، کمپانی، موسسه و سازمان مورد نظر
  9. ساخت ویدیوهایی از نظرات و پیشنهادات و انتقادات و رضایت مخاطب و مشتری از خدمات و یا محصولات شما
  10. ساخت ویدیوهایی به منظور پاسخ به پرسش های رایج و پرتکرار

در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد هر یک از این ایده برای تولید محتوای ویدیویی می پردازیم با ما همراه باشید.

تولید محتوای ویدویی تکنیک ها و روش های خاص خود را دارد تا نرخ تعامل کاربر را افزایش دهد، در مقاله چگونه تولید محتوا ویدیویی کنیم؟ به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

 

  1. ساخت ویدیوهای چرا و چگونه انجام دهیم

نخستین ایده برای تولید محتوای ویدیویی که به بررسی آن می پردازیم ویدیو هایی هستند که به عنوان How to … شناخته میشوند و بسیار محبوب هستند. مردم همیشه به دنبال یادگیری موارد جدید و جذاب هستند و از ویدیوهایی که به این منظور تهیه می شوند به خوبی استقبال می کنند.

هر کس بنا بر حوزه کاری که در آن فعالیت می کند می تواند از ویدیوهای موجود در این زمینه استفاده کرده و یا از آن بهتر خود به طراحی و تولید این ویدیوها بپردازد. مثلا اگر شما در زمینه قنادی و آشپزی فعالیت می کنید می توانید هر بار ترفندی جذاب در این زمینه را آموزش دهید و به این شکل به مخاطب خود کمک کنید. هر قدر این ویدیوها کاربردی تر باشند در نتیجه استقبال از آنها بیشتر شده و تعامل ها و بازخوردهای دریافت شده برای آنها افزایش پیدا می کنند.

  1. ساخت ویدیوهایی که در ارتباط با برندتان هستند

اگر شما صاحب یک برند هستید و دوست دارد که آن را بیشتر به مخاطبان بشناسانید محتواهای ویدیویی ایده بسیار خوبی برای این کار هستند. شما می توانید در این ویدیوها کاربران، مخاطبان و مشتریان خود را با هدف هایی که برندتان دارد آشنا کنید، ارزش های آن را برای این افراد برشمارید، چشم اندازهای آینده برندتان را در این ویدیوها برای بیننده شرح دهید و به طور کلی هر نکته مهمی که فکر می کنید دانستن ان مشتری را بیشتر به کسب و کار شما جلب میکند را می توانید در این محتواهای ویدیویی خود مطرح کنید. 

در این رابطه ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای سریالی می توانید کمکتان کند، چرا که بیننده را با خود همراه کرده و در نهایت پیام خود را منتقل می کند.

به کمک ویدیو و جلوه های ویژه و افکت هایی که در اختیار دارید همچنین به وسیله صداگذاری های جذاب و روایتگری شما می توانید برند و لوگوی کسب و کارتان را به خوبی به مخاطب شناسانده و به وی انتقال دهید. این کار تاثیری دارد که شاید روش های دیگر هیچ وقت به این انداز موثر نباشند و نتوانند موفق عمل کنند. ویدیوهایی که در مورد برندتان هستند اگر خوش ساخت بوده و به خوبی طراحی شده باشند می توانند به شکلی مستقیم احساسات و روح مخاطبان تان را هدف گرفته و روی آن تاثیرات بسزایی بگذارند. در بخش بعدی ایده برای تولید محتوای ویدیویی در مورد انیمیشن ها و نقش آنها در موفقیت و تاثیرگذاری برندها صحبت می کنیم.

  1. ساخت ویدیوهای انیمیشنی

مورد بعدی از ایده برای تولید محتوای ویدیویی که در این بخش به آن می پردازیم طراحی و ساخت ویدیوهای انیمیشن است. به کمک انیمیشن شما می توانید به خوبی و با جذابیتی بسیار بالا محصولات و برند خود را به مخاطب معرفی کنید و هم به صورت دیداری و هم به شکلی عاطفی و احساسی بر روی وی تاثیر بگذارید. این امر سبب می شود مخاطب به خوبی با برند شما ارتباط برقرار کرده و آن را در ذهن خود حک کرده و از یاد نبرد.

لازم به ذکر هست در انیمشن یا موشن گرافیک، رساندن پیام به مخاطب جزو اصلی ترین اهداف می تواند باشد، روش که طلوع فیلم با ساخت موشن گرافیک این کار را به خوبی انجام میدهد.

انیمیشن ها با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارند و خلاقیت هایی که میتوان در آنها مورد استفاده قرار داد قادر هستند در همان تایم کوتاهی که پخش می شوند به خوبی مخاطب را درگیر خود کنند و وی را سرگرم ساخته و با احساسات او بازی کنند. بهتر است از نرم افزارهای خوب و کاربردی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید تا انیمیشن هایی جذاب تولید کرده و به این شکل جذب مخاطب خوبی داشته باشید.

  1. ساخت فیلم های آموزشی

آیا کسی هست که در تمام عمرش از آموزش گریزان باشد و نخواهد چیزی یاد بگیرد؟ قطعا به تعداد انگشت شمار بله ولی عمده افراد همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستند و از آموزش دیدن خصوصا به شکلی جذاب و خاص و سرگرم کننده استقبال میکنند. یک ایده برای تولید محتوای ویدیویی ویدیوهای آموزشی هستند که می توانند در هر فیلد و زمینه ای باشند. حتی در یک فیلد مشخص ویدیوهای آموزشی می توانند بسیار متنوع و متعدد باشند و این موضوع کاملا بسته به نوع محصول و یا خدماتی که شما عرضه می کنید است.

ویدیوهای آموزشی یک تیر و دو نشان هستند، یعنی هم می توانند مفید و آموزنده بوده و به کاربر چیز جدیدی یاد دهند و هم می توانند برند و بیزینس شما را در ذهن کاربر و مخاطب به خوبی ماندگار کند. برای مثال اگر شما یک سایت فروش محصولات کامپیوتری دارید می توانید آموزش های کوتاه و کاربردی برای برخی موارد محبوب و پرتقاضا نزد کاربران را تهیه کرده و با آنها به اشتراک بگذارید. مثل نحوه عوض کردن ویندوز، بک آپ گرفتن از فایل ها، نصب نرم افزارها و بسیاری ایده های کاربردی دیگر.

  1. ساخت ویدیوهای مستند

طراحی و ساخت ویدیوهای مستند یکی دیگر از مواردی است که به عنوان ایده برای تولید محتوای ویدیویی بسیار کارآمد است. این ویدیوها تقریبا جدید بوده و در نوع خود بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. ویدیوهای مستند می توانند با محوریت هر آنچه که شما می خواهید باشد مثلا آنها می توانند آموزشی باشند، یا نقد و بررسی یا معرفی یا ارائه اطلاعات و هر چیزی که فکرش را بکنید. معمولا این نوع از ویدیوها حالت داستانی دارند و هم به عنوان یک ویدیوی تجاری و هم به عنوان ویدیوهایی آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند و یک ایده برای تولید محتوای ویدیویی بسیار خوب به شمار می آیند. در ادامه صحبت در مورد ایده برای تولید محتوای ویدیویی نوبت به ویدیوهای معرفی و بررسی کاربرد محصولات یا خدمات می رسد که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.

  1. ساخت ویدیوهایی به منظور معرفی و توضیح و توصیف کاربرد محصولات

اگر به دنبال یک ایده برای تولید محتوای ویدیویی هستید که برای کاربران و مخاطبان بسیار کاربردی باشد و همچنین به کمک آن بتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید ویدیوهای معرفی و بررسی محصولات انتخاب بسیار خوبی به شمار می آیند. خیلی از برندها بازاریابی ویدیویی محصولات خود را به کمک همین نوع از محتوا استارت می زنند و به خوبی هم از آن نتیجه می گیرند. در این ویدیوها شما می توانید محصول خود را معرفی کرده و سپس به ذکر کاربردهای آن بپردازید و شرح دهید که این محصول به چه صورت کار میکند و نحوه نگهداری از آن چگونه است و سایر مواردی از این قبیل.

حتی در آن نوع از ویدیوها شما می توانید نحوه کار کردن و یا استفاده از یک محصول را برای مخاطبان مطرح کنید. مثلا اگر یک فروشگاه لوازم خانگی دارید می توانید به معرفی محصولات خود پرداخته و طرز کار آنها را شرح دهید.در ادامه هم می توانید به نحوه نگهداری، تمیز کردن و سایر مواردی از این دست بپردازید. این نوع از ایده برای تولید محتوای ویدیویی بسیار محبوب هستند و کاربران از آنها استقبال بسیاری می کنند.

  1. ساخت ایمیل هایی با فرمت ویدیو

یکی دیگر از موارد مطرح شده به عنوان ایده برای تولید محتوای ویدیویی استفاده از ویدیو هایی است که در قالب ایمیل برای کاربران و مخاطبان ارسال می شوند. به این کار بازاریابی ایمیلی گفته میشود و در آن برند یا بیزینس مورد نظر ویدیویی طراحی کرده و می سازد و آن را از طریق ایمیل برای افراد یا مخاطبانی که در جامعه هدفشان قرار دارد ارسال می کند. اگر این ویدیو به خوبی طراحی شده باشد و از کیفیت خوبی بهره مند باشد می تواند سبب جلب توجه کاربر شده و حتی آنها را غافلگیر سازد. معمولا برندها از این ایده برای تولید محتوای ویدیویی به منظور کال تو اکشن یا همان فراخوان اقدام به عمل استفاده کرده و نتیجه های خوبی هم می گیرند.

  1. ساخت ویدیوهایی به منظور معرفی فرهنگ برند، کمپانی، موسسه و سازمان مورد نظر

در ادامه بررسی ایده برای تولید محتوای ویدیویی نوبت به ویدیوهایی می رسد که می توانند به منظور معرفی فرهنگ جاری در یک کسب و کار یا سازمان یا برند و … مورد استفاده قرار بگیرند. به نمایش گذاشتن وجهه های فرهنگی و همچنین انسانی از یک کسب و کار یا برند می تواند احساسات مخاطب را برانگیزد و آنها را نسبت به برند شما آشناتر و صمیمی تر کند. این نوع از ویدیوها می توانند هر چیزی باشند و هیچ حد و مرزی ندارند. از جشن سالگرد شروع به کار برندتان گرفته تا پروسه ایجاد این کسب و کار و به ثمر رسیدن آن، مشکلاتی که با آن مواجه بوده اید و موفقیت هایی که کسب کرده اید و سایر مواردی از این دست همگی می توانند به عنوان جلوه ها و جنبه هایی از فرهنگ کسب و کار شما و برند و سازمانتان مورد استفاده قرار گرفته و به نمایش درآیند.

نام دیگر این نوع ویدیو ها، فیلم صنعتی می باشد که در آن شما با نشان دادن تواناییها و مهارتهای خود،اعتماد مشتریان تجاری را جلب میکنید، کاری که ما با ساخت فیلم صنعتی می توانیم انجام بدهیم.

  1. ساخت ویدیوهایی از نظرات و پیشنهادات و انتقادات مخاطب و مشتری

یکی از بهترین مواردی که به عنوان ایده برای تولید محتوای ویدیویی مطرح می شوند و می توانید به کمک آنها فروش محصولات خود را افزایش دهید طراحی و ساخت ویدیو هایی است که در آن از نظرات و رضایت و … مشتریان و خریداران در مورد یک محصول و یا خدمات استفاده کرده و این ویدیو را در اختیار سایر مشتریان خود قرار دهید. به این شکل شما می توانید خیلی راحت اطمینان و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. چرا که آنها نظرات خریداران را چه در مورد نحوه کار شما و چه در مورد محصول خریداری شده می بینند و به این شکل اعتمادشان به شما بیشتر می شود.

چون چه بخواهیم و چه نخواهیم کاربران و مخاطبان به نظرات خریداران بسیار اهمیت داده و این موضوع برایشان مهم است. به کمک چنین ویدیوهایی شما می توانید به خوبی اطمینان کاربران تازه وارد را جلب کرده و آنها را متقاعد سازید تا از شما خرید کنند. برای پیاده سازی ایده برای تولید محتوای ویدیویی تنها لازم است تا با خریداران قدیمی و ثابت خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید به سوالات شما پاسخ دهند، یا از همه خریداران خواهش کنید ویدیویی از رضایت یا نارضایتی خود از محصولات و خدمات شما گرفته و برایتان ارسال کنند و نظرات و پیشنهادات و انتقادات شان را هم در این ویدیو بیان کنند.

در نهایت می توانید این ویدیوها را در کنار هم قرار دهید و برای مخاطبان خود ارائه کنید. به این صورت شما میتوانید به مخاطبان خود نشان دهید که با چه کیفیت بالایی کار می کنید و توانسته اید رضایت خریداران خود را به خوبی جلب کنید. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام محل خوبی برای به اشتراک گذاری این دست ویدیوها هستند.

8 مورد از انواع محتوای ویدیویی کدام اند؟ (کلیک کنید!)

  1. ساخت ویدیوهایی به منظور پاسخ به پرسش های رایج و پرتکرار

یکی از ایده های خیلی خوب برای طراحی و ساخت محتواهای ویدیویی را می توان ساخت ویدیوهایی عنوان کرد که در آن به سوالات و پرسش های کاربران پاسخ می دهید. این موضوع خصوصا برای سوالات پرتکرار و رایج کاربران بسیار پاسخگو بوده و می تواند نظر آنها را به خوبی جلب کند و سبب ایجاد تعامل های بیشتر با شما شود. در این ویدیوها شما می توانید به هر سوالی که کاربران در مورد محصولات و یا خدمات شما دارند و آنها را به دفعات مطرح کرده اند پاسخ دهید و به این شکل به آنها کمک کنید که ترسی که از خرید محصولات و یا استفاده از خدمات دارند را کنار گذاشته و برای خرید و یا استفاده از خدمات اقدام کنند.

مثلا شما یک بیوتی تراپیست هستید که کارهای پوستی انجام می دهد. می توانید به کمک این ایده برای تولید محتوای ویدیویی به کلیه پرسش هایی که کاربران به دفعات از شما پرسیده اند پاسخ دهید، کلیه ابهامات در مورد این خدمات را رفع کنید، به مزیت ها و کاربردهای این کار بپردازید، زمان تقریبی و تعداد جلسه های لازم برای نتیجه گرفتن را بیان کنید، کارهایی که قبل از انجام خدمات و پس از آن باید انجام شوند را شرح دهید و به طور کلی کاری کنید که ابهام های مخاطبان از بین رفته و آنها برای دریافت و انجام این خدمات متقاعد شوند. پس به کمک این ایده برای تولید محتوای ویدیویی شما میتوانید مخاطبان خود را مجاب به دریافت خدمات یا استفاده از محصولات کنید به این شکل فروش خود را افزایش داده و به درامدهایتان بیفزایید.

سایر ایده های جذاب برای تولید محتوای ویدیویی

علاوه بر 10 ایده برای تولید محتوای ویدیویی که در قسمت های قبل به آنها پرداختیم همچنان ایده های دیگری وجود دارند که شما می توانید به کمک آنها ویدیو بسازید و مخاطب جذب کنید. در ادامه تعدادی از این ایده ها را یا هم میبینیم:

  1. 1. ساخت ویدیوهای 360 درجه
  2. ساخت ویدیوهایی به منظور جلب کردن توجه مخاطبان
  3. ساخت ویدیوهای اختصاصی برای محصولات یا خدمات ارائه شده
  4. ساخت ویدیوهای روزمره و یا در رابطه با موضوعات ترند روز
  5. ساخت ویدیو هایی برای نشان دادن خدمات پس از فروش، پشتیبانی و مواردی از این دست
  6. ساخت ویدیوهایی به منظور تشکر از مخاطب و مشتری
  7. پرداختن به خلاصه ای از کارها و فعالیت هایی که برای سازمان، برند، شرکت و یا کسب و کارتان انجام دشه است
  8. تبدیل کردن مقاله هایی که در سایت دارید به ویدیو و به زبانی کاملا خودمانی و عامیانه
  9. تبدیل پادکست های تولید شده به ویدیو
  10. ساخت ویدیوهای پشت صحنه و جذاب از انجام کارها
  11. استفاده از قابلیت لایو پلتفرم های آنلاین و پاسخگویی به سوالات مخاطبان
  12. معرفی و به نمایش گذاشتن نسخه آزمایشی از محصولات جدید تولید شده و نظرسنجی از مخاطبان در مورد آن

و بسیاری ایده های دیگر که با کمی فکر و جستجو در اینترنت می توانید آنها را پیدا کرده و از آنها به منظور رشد و توسعه و ارتقا کسب و کارتان بهره ببرید.

جمع بندی

یکی از تاثیرگذارترین محتواهایی که می توانید برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و یا خدمات و به طور کلی کسب و کار و برند خود از آنها استفاده کنید ویدیوها هستند. ویدیوها در انواع مختلفی تولید می شوند و می توانند سبب جلب بیشتر مخاطب، متقاعد کردن کاربران برای خرید و استفاده از محصولات و افزایش فروش و … شوند. در این مطلب ما به شرح 10 ایده برای تولید محتوای ویدیویی پرداخته ایم و در ادامه هم 12 ایده دیگر را برای محتواهای ویدیویی مطرح کرده ایم که می تواند به شما کمک کند. شما هم اگر ایده برای تولید محتوای ویدیویی جذابی دارید می توانید از بخش کامنت ها آن را مطرح کنید.

Rate this post