چگونه ادمین اینستاگرام اضافه کنیم
19
فوریه

خیلی از کسب و کارها در حال حاضر به صورت آنلاین هستند. همچنین کسب و کارهایی که به تازگی میخواهند راه اندازی شوند هم بیشتر ترجیح می دهند در فضای اینترنت و به صورت آنلاین کار خود را آغاز کنند. اینستاگرام به سبب ابزارها و قابلیت هایی که در اختیار کاربران خود قرار داده است یکی از بهترین و مناسب ترین پلتفرم ها به منظور داشتن یک بیزینس است.

معمولا پیج های اینستاگرام به ادمین نیاز دارند. یکی از سوالات رایج کاربران اینستاگرام چگونگی اضافه کردن ادمین اینستاگرام برای پیج شان است. این که چطور می توان به یک فرد جدید به عنوان ادمین دسترسی های لازم را ارائه کرد تا وی بتواند بر روی پیج مدیریت های لازم را اعمال کند سوالی است که معمولا برای بسیاری از کاربران علی الخصوص کاربران بیزینسی که قصد اضافه کردن ادمین را دارند پیش می آید.

در این مطلب ما قصد داریم در مورد اضافه کردن ادمین اینستاگرام صحبت کنیم و ببینیم که چگونه به پیج اینستاگرام ادمین اضافه کنیم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده و شما هم با آن مواجه شده اید در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ آن برسید.

ما در صفحه مدیریت پیج اینستاگرام پکیج های متنوعی برای این امور ارائه داده ایم.

اضافه کردن ادمین اینستاگرام

این روزها شبکه های اجتماعی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. آنها توانسته اند کاربران بسیار زیادی را جذب کرده و همین امر سبب شده این شبکه به یک فضای خوب برای راه اندازی کسب و کار تبدیل شوند. یک از کارآمدترین شبکه های اجتماعی برای راه انداز یک کسب و کار را میتوان اینستاگرام به شمار آورد.

این پلتفرم توانسته است امکانات منحصر بفرد و فوق العاده ای را برای کاربران خود فراهم آورده و به آنها کمک کند تا بتوانند یک کسب و کار خوب راه اندازی کرده و آن را به بهترین شکل ممکن پیش برده و مدیریت کنند. قابلیت هایی مانند راه اندازی فروشگاه، تگ خرید، قرار دادن لینک در استوری ها و بیو و سایر مواردی از این دست تنها چند نمونه کوچک از امکانات و قابلیت های بی نظیر اینستاگرام هستند.

معمولا پیج های بیزینسی یا پابلیکی که موفق عمل میکنند تعداد مخاطبان بسیار زیادی دارند. همین موضوع سبب می شود که آنها به چند نفر برای مدیریت پیج و پاسخگویی به مخاطبان نیاز داشته باشند. این یعنی پیج مورد نظر به چندین ادمین نیاز دارد که همگی بتوانند به آن پیج دسترسی داشته و کارهایی که به آنها محول شده است را به راحتی انجام دهند.

اینجاست که اهمیت اضافه کردن ادمین اینستاگرام برای پیج مطرح می شود. بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که این پروسه اضافه کردن ادمین اینستاگرام به چه شکل است. در بخش بعدی در این رابطه صحبت میکنیم و با هم نحوه اضافه کردن ادمین اینستاگرام را یاد میگیریم.

اضافه کردن ادمین اینستاگرام چگونه انجام میشود؟

برخی از حساب های کاربری که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند بسیار پرمخاطب بوده و تنها یک نفر از عهده تمام کارها بر نخواهد آمد. این دست از پیج ها نیاز دارند تا افراد دیگری را در اختیار داشته که به آنها کمک کنند تا پیجشان را مدیریت کرده و آن را پیش ببرند.(در لینک نحوه مدیریت پیج اینستاگرام به 6 نکته مهم مدیریتی اشاره شده که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.)

مثلا یک نفر برای تولید محتوا فعالیت کند، شخص دیگری تبلیغات و بخش دیجیتال مارکتینگ را بر عهده بگیرد، فرد یا افرادی مسئول پاسخگویی به مخاطبان شوند و … البته که ممکن است همه این کارها به یک ادمین سپرده شود و وی بتواند به خوبی از عهده همه آنها هم بربیاید.

سوالی که در اینجا برای کاربر آن مطرح می شود این است که آیا امکان و قابلیت اضافه کردن ادمین اینستاگرام در این پلتفرم پیشبینی شده و وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم خیر، این شبکه اجتماعی به صورت رسمی هیچ راهکاری را به منظور اضافه کردن ادمین اینستاگرام در نظر نگرفته است، اما به هرحال طبق معمول همیشه راهکارهای میانبری هستند که به کمک آنها می توانیم برای پیج اینستاگرامی مان ادمین تعیین کنیم.

اگر می پرسید که چگونه برای پیج اینستا ادمین بگذاریم باید به شما بگوییم دو روش اصلی برای این کار وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  1. قرار دادن یوزرنیم و پسورد در اختیار ادمین یا ادمین ها
  2. استفاده از ربات های اینستاگرامی

در ادامه به این دو روش و مزیت ها و معایب آنها می پردازیم، با ما همراه باشید.

در صفحه چگونه ادمین اینستا شویم؟ روش های کاربردی را معرفی و بررسی کرده ایم که می توانید مسیری روشن برای خود در نظر بگیرید. 

  1. قرار دادن یوزرنیم و پسورد در اختیار ادمین یا ادمین ها

نخستین و اصلی ترین روشی که برای اضافه کردن ادمین اینستاگرام وجود دارد چیزی جز همین روش و راهکار نیست. در واقع می توانیم بگوییم دادن نام کاربری و رمز عبور پیج تنها راه حلی است که به کمک آن شما می توانید ادمین هایی را به صفحه تان اضافه کنید و از آنها برای مدیریت آن بهره بگیرید.

در اینجا یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این است که با این کار به فردی که به عنوان ادمین انتخاب کرده اید دسترسی کاملی برای انجام هر کاری ارائه خواهید کرد. یعنی این فرد قادر است همه کارهایی که شما به عنوان Owner صفحه میتوانید انجام دهید را انجام داده بدون انکه هیچ محدودیتی سر راهش باشد. خب این موضوع سبب میشود امکان سوء استفاده و بروز مشکلات زیادی وجود داشته باشد.

به همین علت هم هست که اگر برای پیجتان ادمین نیاز دارد می بایست حتما فرد یا افراد معتبر با سابقه خوب را انتخاب کنید و از طرف دیگر روی کار این فرد یا افراد نظارتی کامل داشته باشید. به این شکل ممکن است امکان سوء استفاده به حداقل برسد. البته کارهای دیگری هم هستند که بهتر است هنگام اضافه کردن ادمین اینستاگرام و دادن یوزرنیم و پسورد به آنها، برای انجام آنها اقدام کنید که در ادامه بیشتر در مورد آنها به صحبت خواهیم پرداخت.

چند نکته که باید هنگام سپردن پیج به ادمین ها به آنها دقت کنیم

همانطور که در بخش قبلی هم گفتیم هیچ تمهیداتی به منظور اضافه کردن ادمین اینستاگرام و دادن دسترسی به آنها وجود ندارد چرا که این کار برخلاف سیاست ها و قوانین این پلتفرم است. اما از آنجایی که همیشه راه گریزی هست شما می توانید یوزرنیم و پسورد پیج خود را به شخصی که به عنوان ادمین پیجتان انتخاب کرده اید بسپارید و به این شکل کارهای خود را سبک تر کنید.

اما این کار با ریسک های بالقوه ای همراه است که بهتر است برای انجام آن احتیاط بیشتری کرده و افرادی را انتخاب کنید که از همه نظر از آنها مطمئن باشید. همچنین رعایت نکته هایی که در ادامه آورده می شوند هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این نکته ها به شرح زیر هستند:

  • خودتان پیج را درست کنید
  • نوتیفیکیشن های مربوط به ایمیل اینستاگرام تان را فعال کنید
  • از داشتن قرارداد دو طرفه غافل نشوید

اگر کنجکاوید بدانید 14 وظیفه ادمین پیج اینستاگرام چیا هستند؟ حتما از مطلب ما دیدن نمایید: معنی ادمین در اینستاگرام چیست؟

در ادامه بیشتر در مورد این نکته های اضافه کردن ادمین اینستاگرام به پیج صحبت کرده و آنها را شرح می دهیم.

 

یک موضوع بسیار مهم و نکته ای که می بایست در هنگام اضافه کردن ادمین اینستاگرام به پیج خود آن را رعایت کنید بحث ایجاد پیج است. در این زمینه توصیه میکنیم حتما Owner یا همان دارنده پیج شخص خودتان باشید و ایجاد حساب کاربری را به ادمین خود نسپارید. یعنی از صفر تا صد پیج را خودتان بسازید و آن را به شخص ثالثی نسپارید.

پس از این که اکانت را ساختید می توانید رمز عبور و نام کاربری را در اختیار ادمین قرار دهید تا او بتواند به پیج شما و حساب کاربری تان لاگین کرده و به وظیفه هایی که به وی محول شده است مشغول شود. به این شکل اکانت شما با اطلاعات شخصی خودتان نظیر تلفن همراه و ایمیل ساخته میشود و در صورتی که مشکلی پیش بیاید می توانید به کمک همین اطلاعات پیج را بازیابی کنید.

نوتیفیکیشن های مربوط به ایمیل اینستاگرام تان را فعال کنید

همیشه به این دقت داشته باشید که ادمین نباید تحت هیچ شرایطی اقدام به تغییر شماره تلفن ثبت شده و ایمیل پیج کند. اما چگونه می توانیم این موضوع را متوجه شویم؟ اینستاگرام بروز هرگونه تغییر بر روی اکانت شما را به وسیله ایمیل به اطلاعتان خواهد رساند. پس اگر احیانا ادمینی قصد تغییر اطلاعات شخصی پیج شما را داشته باشد اینستارام طی یک ایمیل این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

برای همین هم بهتر است حتما نوتیفیکیشن ها و اعلان های ایمیل خود را در حالت فعال قرار دهید و به این صورت از همه چیز اطلاع داشته باشید. اگر ادمین اقدام به تغییر ایمیل و شماره تلفن پیج شما کند نوتیفیکیشن آن را دریافت می کنید و به کمک لینک ارسالی می توانید این تغییرات را متوقف کنید.

تعرفه ادمین اینستاگرام چقدر است؟ اشخاص و شرکت ها برای امور مدیریت پیج اینستاگرام چقدر هزینه درخواست می کنند؟ داخل لینک کامل توضیح داده ایم.

از داشتن قرارداد دو طرفه غافل نشوید

اگر فرد یا افرادی را به عنوان ادمین پیج خود انتخاب کرده اید برای این که خیالتان از سوء استفاده نکردن این شخص راحت باشد می توانید یک قرارداد همکاری تنظیم کنید. بهتر است با فردی که به عنوان ادمین انتخاب می کنید حتما یک قرارداد دوطرفه کاری ببندید و در آن راهکارهای جبران خسارت را در نظر بگیرید تا در صورتی که اگر خدایی نکرده اتفاقات ناگواری پیش آمد امکان جبران آن را داشته باشید.

  1. استفاده از ربات های اینستاگرامی

یک راهکار دیگر برای اضافه کردن ادمین اینستاگرام را می توان استفاده از ربات های اینستاگرامی عنوان کرد. این ادمین های هوشمند می توانند تنها برای به اشتراک گذاری و آپلود محتواها به شما کمک کنند و این کار را برایتان انجام دهند. اما سایر کارها و وظیفه هایی که برعهده یک ادمین است را نمی توانند انجام دهند.

ولی اضافه کردن ادمین اینستاگرام ربات ها هم با معضلاتی همراه است که در ادامه آنها را با هم میبینیم:

  1. استفاده از ربات ها در الگوریتم اینستاگرام ممنوع است و اگر این الگوریتم متوجه این موضوع شود آنگاه برای پیجتان خیلی بد می شود و ممکن است شامل جریمه شوید.
  2. هنگامی که از ربات برای مدیریت پیجتان و به عنوان یک ادمین استفاده می کنید باید این را در نظر داشته باشید که علاوه بر خودتان و این ربات، طراح آن هم به پیج شما دسترسی دارد. در نتیجه امنیت پیجتان به مخاطره افتاده و ممکن است با مشکل مواجه شوید.
  3. اضافه کردن ادمین اینستاگرام ربات همانطور که گفتیم تنها به منظور آپلود پست ها و استوری ها مورد استفاده قرار می گیرد و این ربات ها نمی توانند وظیفه های دیگر یک ادمین اینستاگرام از جمله برقراری ارتباط با مخاطب، پاسخگویی به کاربران و … را انجام دهند. پس در این زمینه ربات ها خیلی کارآمد نبوده و بهتر است از استفاده از آنها انصراف دهید.

در صفحه آموزش ادمین اینستاگرام ویدیو های حرفه ای قرار داده ایم که به طور خلاصه و رایگان همه آن چیزی که لازم دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

چگونه برای پیج اینستاگرام ادمین انتخاب کنیم

و در این بخش نهایی از اضافه کردن ادمین اینستاگرام نوبت به پاسخ به این پرسش پرتکرار کاربرن می رسد که چگونه برای پیج اینستاگرام خود ادمین انتخاب کنیم؟ پروسه انتخاب ادمین کار نسبتا سختی به شمار می آید و شما به عنوان دارنده پیج می بایست این کار را با دقت و وسواس زیادی انجام دهید. در انتخاب ادمین اینستاگرام می بایست به برخی مشخصه ها برای این فرد توجه کنید که در ادامه تعدادی از آنها را باهم میبینیم:

چگونه برای پیج اینستاگرام ادمین انتخاب کنیم
چگونه برای پیج اینستاگرام ادمین انتخاب کنیم
  1. فردی قابل اعتماد و مطمئن را برای این کار انتخاب کنید و از اعتماد بیجا به غریبه ها بپرهیزید. سعی کنید هنگام مصاحبه تا حدودی این فرد را به چالش بکشید و ببینید که اصلا چند مرده حلاج است. داشتن قرارداد همکاری هم همانطور که گفتیم می تواند کمک کننده باشد.
  2. فردی مسئولیت پذیر و وقت شناس را برای پیجتان انتخاب کنید تا بتوانید بازدهی خوبی را کسب کنید.
  3. نکته مهم دیگر در اضافه کردن ادمین اینستاگرام پیدا کردن فرد یا افرادی خلاق است تا بتواند با ایده های جذابی که دارد پیجتان را رونق ببخشد.
  4. فردی صبور و باحوصله و آرام و محترم را به عنوان ادمین انتخاب کنید. به این شکل از برخوردهای بد با مخاطب پیشگیری کرده و همچنین تعامل های سازنده ای ایجاد می شود.
  5. فردی آپدیت و به روز و مسلط به نرم افزارهای تولید محتوا، مدیریت پیج و … را برای اضافه کردن ادمین اینستاگرام به پیج تان انتخاب کنید. به این شکل محتواهایی جذاب در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر اینها مشخصه ها و ویژگی های دیگری هم هستند که یک ادمین خوب می بایست از آنها بهره مند باشد. شما می توانید مقاله مربوط به ادمین اینستاگرام را در این زمینه مطالعه کنید.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از سوشال مدیاهای محبوب حال حاضر به شمار می آید که مخاطبان بسیار زیادی دارد. این کثرت مخاطب مساوی است با بهتر و بیشتر دیده شدن. در نتیجه کسب و کارها به این پلتفرم روی آورده و مشغول راه اندازی بیزینس خود در آن شده اند. اگر پیج پرمخاطبی دارید یا زمان کافی برای مدیریت پیجتان نداشته یا اطلاعات و توانایی های لازم به منظور مدیریت یک پیج اینستاگرامی را ندارید می توانید از ادمین های اینستاگرام کمک بگیرید.

ادمین ها می توانند در همه جنبه های مدیریتی پیج به شما کمک کنند و کارهایتان را ساده تر کرده یا آنها را از دوش شما بردارند. در این وضعیت اضافه کردن ادمین اینستاگرام اهمیت می یابد. در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم و روش های آن را شرح داده ایم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود. اگر هر تجربه ای از اضافه کردن ادمین اینستاگرام به پیج تان دارید می توانید آن را با هم در میان بگذارید.

Rate this post