تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
14
ژوئن

این روزها اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی در سطح بین المللی دارد. در کشورمان و البته بسیاری از کشورها این شبکه اجتماعی نه تنها به عنوان یک اپلیکیشن به منظور سرگرمی بلکه به عنوان یک فضای مناسب برای کسب درامد مورد استفاده قرار می گیرد. تولید محتوا در اینستاگرام مهمترین کاری است که افرادی که از آن کسب درآمد می کنند انجام می دهند. با داشتن محتوای خوب می توانیم مخاطبان بیشتری جذب کنیم و در نتیجه درآمد هایمان را به خوبی افزایش دهیم.

اما تولید محتوا در اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟ در این مطلب قصد داریم در مورد تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم و ببینیم که اصلا مقصود از این کار چیست و چگونه انجام می گیرد. اگر شما هم یک پیج کاری در اینستاگرام دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید توصیه میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

یکی از پرسش هایی که بسیاری از کاربران آماتور اینستاگرام با آن مواجه هستند این است که تولید محتوای اینستاگرام چیست؟ و منظور از این کار دقیقا چیست؟ اگر بخواهیم به شکلی دقیق بگوییم که منظور از  تولید محتوا برای پیج اینستاگرام چیست می توانیم اینطور بیان کنیم که تهیه و منتشر کردن هدفمند هر نوع محتوایی را تولید محتوا می گویند. این محتوا می تواند عکس، فیلم، متن و … باشد و برای عرضه و استفاده ی مخاطبان و کاربران پیج مورد نظر تهیه و تولید می شود. نکته مهمی که در مورد تولید محتوا وجود دارد این است که حتما باید خلاقانه باشد و همچنین با توجه به نیاز و سلیقه کاربر به این کار پرداخته شود.

همانطور که می دانید اینستاگرام پلتفرمی مبتنی بر محتوای تصویری و ویدیویی است و در نتیجه مهمترین و موثرترین محتوایی که در این رسانه می توانید به اشتراک بگذاربد عکس ها و فیلم هایتان هستند. در واقع اهمیت عکس و فیلم در اینستاگرام به اندازه ای است که شما می توانید یک پست را بدون هیچ متنی (همان کپشن) منتشر کنید اما در صورت نداشتن عکس و یا فیلم قادر به اشتراک گذاری هیچ محتوایی نیستید.

لذا پیش از آنکه بخواهید محتوایی را برای این شبکه اجتماعی تولید کرده و سپس به اشتراک بگذارید می بایست ابتدا نوع محتوای مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس به پروسه ساخت آن فکر کنید و راهکارهای موجود را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که هدفتان از حضور در این فضا و این پلتفرم پیاده سازی برندینگ برای کسب و کارتان باشد قطعا محتوای ویدیویی بسیار مناسب تر است.

پیشنهاد کاربران: شرکت‌ های تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام می تواند کسب و کارتان را به یک برند تبدیل کند!

برای این که بتوانید یک پیج اینستاگرامی خوب و باکیفیت داشته باشید باید حتما محتوای خوبی هم برای آن در اختیار داشته باشید. اگر می خواهید مشتری هایتان روز به روز افزایش پیدا کنند و فروشتان به صورت پیوسته افزایش یابد و درآمدهای بیشتری کسب کنید باز هم چاره کار تولید محتوایی باکیفیت و در عین حال جذاب و مورد پسند کاربران و مخاطبان است. همانطور که می دانید بیزینس های بسیار زیادی در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند.

برخی از این کسب و کارها به خوبی کار کرده و به موفقیت میرسند و مخاطبان فراوان و از آن مهمتر مشتریان بسیاری جلب می کنند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند و موفق نمی شوند که مشتری هایی جذب کرده و درآمدزایی خوبی داشته باشند. تفاوت این دو دسته از کسب و کارها در چیست؟ قطعا این تفاوت به تفاوت در تولید محتوا در اینستاگرام آنها بر می گردد. بیزینس اول توانسته است با شناسایی نیازهای مخاطبان خود محتوایی خوب و کاربردی و در عین حال جذاب و کاربر پسند تولید کند و بتواند کاربر را از یک مشتری بالقوه به خریدار بالفعل تبدیل کند.

این در حالی است که بیزینس های که در دسته دوم هستند نتوانسته اند آنطور که باید و شاید در امر تولید محتوا در اینستاگرام برای پیجشان موفق عمل کنند. نکته مهمی که در مورد فضای اینستاگرام وجود دارد این است که اگر شما بتوانید به خوبی مخاطب و جامعه هدف کسب و کارتان را شناسایی کنید آنگاه می توانید محتواها را برای آنها تولید کرده و به اشتراک بگذارید و به این شکل صدای برندتان باشید.

چرا تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است؟

پس از این که به پرسش تولید محتوای اینستاگرام چیست پاسخ دادیم حال نوبت به آن می رسد که ببینیم اهمیتی که تولید محتوا برای این بستر دارد در چیست؟ در حال حاضر اینستاگرام بالغ بر 250 میلیون کاربر آن هم به صورت فعال در اختیار دارد. برای همین هم آن را به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین رسانه های اجتماعی می شناسند. با توجه به این تعداد بالا کاربران فعال این اپلیکیشن به یک فضای مناسب برای راه اندازی کسب و کارها و یا آنلاین شدن آنها به شما می آید.

چرا که یکی از نیازهای اصلی کسب و کارها در واقع دیده شدن یا بهتر بگوییم بیشتر و بهتر دیده شدن است و اینستاگرام این نیاز را به خوبی به کاربر خود ارائه می کند. این ویژگی ها سبب شده بسیاری از کارآفرینان که متوجه این مزیت ها و برتری های اینستاگرام شده اند برای راه اندازی کسب و کار خود از این فضا استفاده کنند و نیاز به دیده شدن خود به خوبی ارضا کنند. چون در هیچ فروشگاه حضوری و فیزیکی ما نمی توانیم این تعداد از مخاطب و مشتری را در اختیار داشته باشیم.

براساس آمارهایی که در رابطه با این شبکه اجتماعی وجود دارند چیزی در حدود 40 بیلیون عکس تا اکتبر 2015 در آن به اشتراک گذاشته شده است. حال تصور کنید در این 7 سالی که گذشته است چه تعداد محتوای بصری به این پلتفرم اضافه شده است! همین عدد به راحتی می تواند هرکسی را متوجه اهمیتی که تولید محتوا در اینستاگرام داشته و تاثیری که می تواند داشته باشد نماید.

استراتژی تولید محتوا اینستاگرام

برای این که بتوانید در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام فعالیت کنید و به نتیجه خوبی رسیده و بازدهی داشت باشید قطعا نیاز به یک استراتژی موثر و کاربردی دارید. اجازه دهید اینطور بگوییم که هرچقدر هم که در امر تولید انواع محتوا فوق العاده باشید و حرفه ای عمل کنید باز هم بدون استراتژی نمی توانید نتیجه دلخواهتان را به دست آورید بلکه تنها زمان را از دست می دهید و انرژی تان را اتلاف می کنید. این موضوع حتی می تواند سبب دلسرد شدن شما هم شما و باعث شود ناامید شوید و به پایان دادن به کارتان فکر کنید.

پس می بینید که داشتن استراتژی برای این کار تا چه اندازه بااهمیت و تاثیرگذار است. اگر در مورد طراحی استراتژی برای تولید محتوای اینستاگرامتان اطلاعاتی ندارید و یا نمی دانید چگونه باید به تدوین استراتژِ بپردازید می توانید از افرادی که در این کار حرفه ای هستند کمک بگیرید تا بتوانید یک استراتژی حرفه ای و کارآمد داشته باشید. تیم طلوع فیلم در این کار متخصصانی دارد که می توانند به شما مشاوره هایی ارائه بدهند.

شاید یکی از وظایف ادمین اینستاگرام، تدوین استراتژی محتوایی باشد، ولی باید بدانید با اینکار دستمزد آن افزایش پیدا میکند. ما در صفحه  حقوق ادمین اینستاگرام به طور کامل راجع به درآمد ادمین اینستاگرام صحبت کرده ایم(کلیک کنید).

نکته های مهم و موثر برای تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام از آن دسته شبکه های اجتماعی است که قابلیت های فراوانی دارد و می تواند به کاربران خود کمک کند، به وسیله این قابلیت ها به جلب بیشتر مخاطب بپردازد. برای آپلود کردن محتواهایی که برای این پلتفرم تهیه کرده اید راهکارهای گوناگونی وجود دارند که می توانید با بهره گیری از آنها خیلی راحت مخاطبان خود را بیشتر به آنچه به اشتراک می گذارید جلب کنید.

در واقع مواردی که گفته می شوند می توانند بخشی از استراتژی تولید محتوای شما را در بر گیرند و خوب است که حتما هنگام تولید محتوا به این نکته ها هم نیم نگاهی داشته باشید. نکته ها و راهکارهایی که به منظور تولید محتوا در اینستاگرام به شکلی با کیفیت و کاربردی مطرح می شوند به شرح زیر هستند:

  1. از عکس های با سطح کیفی بالا، مناسب و خلاقانه استفاده کنید.
  2. بهره گیری از محتواهای موشن گرافیک می تواند به شدت کمک کننده باشد.
  3. از تولید محتوای خوب برای استوری هایتان غافل نشوید و حتما به آنها توجه ویژه ای کنید. یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن مخاطب داشتن استوری های جذاب و کاربر پسند است.
  4. استفاده از هشتگ های مناسب در پست ها و استوری ها می تواند به بیشتر دیده شدن محتوایی که تولید کرده اید کمک شایانی کند.
  5. حتما کپشن مربوط به هر محتوا را با وسواس و دقت خاص انتخاب کنید و در ابتدا و یا انتهای ان از کال تو اکشن (CTA) استفاده کنید.
  6. از ابزارهای آنالیز اینستاگرام به منظور پیدا کردن محتواهای کاربرپسند تان استفاده کنید.

التبه این نکته ها تنها چند مورد کوتاه در این زمینه هستند و بسیاری از نکات و راهکارها هستند که در صورت استفاده از آنها می توانید به موفقیت کسب و کارتان امیدوار باشید.

جمع بندی

شبکه های اجتماعی این روزها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. یکی از کاربردی ترین این شبکه ها را میتوان اینستاگرام معرفی کرد که از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار است. بسیاری از کسب و کارها در این فضا مشغول به فعالیت هستند و برای موفقیت در زمینه کاری که انجام می دهند به یک چیز مهم نیاز دارند که آن هم چیزی به غیر از تولید محتوا در اینستاگرام البته از نوع خوب، باکیفیت، جذاب و کاربر پسند نیست. در این مطلب در این رابطه صحبت کردیم و چند نکته کاربردی را نیز در این زمینه بیان کردیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

در صورتی که هر سوالی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما در ارتباط بوده و پرسش های خود را مطرح کنید. همچنین از اطلاعات و تجربیات با ارزش شما هم استقبال می کنیم و خوشحال می شویم اگر آنها را با ما در میان بگذارید.

Rate this post