مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
01
ژانویه

پیش تولید، تولید و پس تولید مراحل اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی می باشند که در زیر به صورت مجزا هر کدام را برایتان شرح می دهیم.

پیش تولید تیزر

 اولین مرحله برای ساخت تیزر تبلیغاتی (تیزر تبلیغاتی چیست؟) پیش تولید می باشد که در این مرحله تمامی کارهای مقدماتی ساخت تیزر انجام می شود. نوشتن سناریو، استوری بورد، انتخاب عوامل بستن قرارداد با آن ها، انتخاب لوکیشن ها و عقد قرارداد، انتخاب تجهیزات فیلمبرداری مناسب جهت ساخت تیزر که کارگردان با مشاوره فیلمبردار آن ها را سفارش می دهند، مشخص کردن روزهای فیلمبرداری که اصلاحا به آن آفیش فیلمبرداری می گویند و….. در مرحله پیش تولید باید حواسمان به همه ی موارد باشد و انتخاب های نادرست و اشتباه می تواند ضررهای جبران ناپذیری به پروژه وارد کند. دیالوگ ها، اکت های صحنه و چیدمان آن مواردی هستند که لازم است در سناریو گنجانده شوند، این ها مواردی هست که در مقاله چگونه تولید محتوا ویدیویی کنیم؟ مفصل راجع به آن توضیح داده ایم.

تولید تیزر

خب بعد از اینکه در مرحله ی پیش تولید سناریو ما مشخص شد و عوامل و لوکیشها و تجهیزات و… هم آماده کار بود سراغ مرحله ی تولید می رویم. طبق برنامه ریزی که مدیر برنامه ریزی و مدیر تولید انجام داده اند پلان ها را به ترتیبی که کارگردان کار می خواهد فیلمبرداری می شود. بسته به حرفه ای بودن گروه کارگردانی و عوامل یک پروژه تبلیغاتی می تواند از یک روز تا چندین روز به طول بیانجامد. (سفارش تیزر تبلیغاتی حرفه ای)

بهترین روش این است که در مرحله ی پیش تولید همه چیز روی کاغذ از قبل برنامه ریزی شده باشد تا در مرحله ی تولید با نگرانی ها و مشکلات از پیش بینی نشده ای مواجه نشویم. البته باید این را در نظر داشت که این سه مرحله فقط مخصوص تیزرهای تبلیغاتی رئال نیست و در تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک یا انیمیشنی هم همین مراحل را داریم که بعضی از بخش ها در این مدل تیزرها استفاده ای ندارند.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

پس تولید تیزر

مرحله ی نهایی و فاینال کار را مرحله ی پس تولید تیزر تبلیغاتی می گویند. در این مرحله بسته به مدل تیزر تبلیغاتی، فرضا تیزر تبلیغاتی رئال راش های فیلمبرداری شده که طبق سناریو با دستور کارگردان انجام شده به میز تدوین منتقل می شود. در این جا تدوینگر با توجه به برگه های منشی صحنه و سناریو بهترین پلان های ضبط شده  را کنار هم می چیند و پلان های اضافی را استفاده نمی کند. در ضمن برای دیدن نمونه کار تیزر تبلیغاتی که به این سبک ساخته شده اند، از لینک مشخص شده استفاده نمایید.

پس تولید تیزر تبلیغاتی
پس تولید تیزر تبلیغاتی

بعد از این مرحله که به آن راف کات گفته می شود از کارگردن می خواهد که راف کات را ببیند تا او نیز نظرات و راهنمایی هایش را انجام بدهد. بعد که این نظرات اعمال شد و نسخه ی تدوینی کار آماده بود، اگر نیازی به داشتن جلوه های ویژه کامپیوتری بود تیزر به این بخش می رود اما اگر نبود به مرحله ی اصلاح رنگ و نور می رود که متخصصان این بخش رنگ و نور تیزر را اصلاح می کنند و در مرحله ی نهایی بعد از اینکه جلوه های ویژه و اصلاح رنگ و نور تمام شد تیزر به بخش صداگذاری می رود تا در این مرحله نویزها گرفته شود، افکتهای صوتی اضافه شود و موسیقی مناسب با تیزر بر روی کار سوار شود.( آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با پاورپوینت )

4.9/5 - (7 امتیاز)