ساخت موشن گرافیک آماده
23
ژانویه

انیمیشن ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند که یکی از جذاب ترین آنها موشن گرافیک ها هستند. انیمیشن هایی که تنها به کمک عنصرهای گرافیکی متحرک ساخته می شوند و می توانند برای تبلیغات و مارکتینگ فوق العاده کاربردی ظاهر شوند. جالب است بدانید که می توانید خیلی راحت برای ساخت موشن گرافیک آماده هم اقدام کرده و در مدت زمان کوتاهی یک طرح خوب ساخته و از آن خروجی بگیرید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

هرچند این موضوع تنها برای راحت تر کردن کارها بوده و ممکن است شما به عنوان یک طراح دوست داشته باشید صفر تا صد کار را خودتان طراحی کرده و بسازید که قطعا این کار خیلی راحت قابل انجام است. اما گاها شما زمان لازم برای چنین کاری را نداشته یا اصلا در ابتدای کار خود هستید و میخواهید کمی سریعتر کارها را پیش ببرید. در این مواقع خیلی راحت می توانید از پروژه های ساخت موشن گرافیک آماده بهره مند شوید. حتما با خود می پرسید چنین چیزی چگونه ممکن است و چطور می توان برای ساخت موشن گرافیک آماده اقدام کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با هم به این موضوع بپردازیم.

ساخت موشن گرافیک آماده چگونه امکان پذیر است؟

یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید به کمک آن یک پیام را مختصر و مفید به کاربران خود برسانید استفاده از موشن گرافیک ها است. این نوع از انیمیشن ها خیلی طولانی نیستند و همیشه هم لازم نیست جنبه روایی داشته باشند. بلکه مهمترین چیزی که در رابطه با آنها وجود دارد این است که بتوان به کمک عنصرهای گرافیکی که در اختیار داریم یک فیلم کوتاه طراحی کرده و پیامی را به مخاطب انتقال دهیم. ساخت موشن گرافیک به وسیله نرم افزارهای مختلفی اعم از ادوب ایلاستریتور، کاین مستر، افتر افکت و سایر نرم افزارهایی از این دست انجام می شود.

4 مورد از نرم افزارهای موشن گرافیک حرفه ای کدام اند؟ در لینک مشخص شده به معرفی و بررسی آن ها پرداخته ایم.

شما میتوانید یکی از این اپلیکیشن ها یا نرم افزارها را برای خود انتخاب کرده و به آموزش آن بپردازید تا بتوانید موشن گرافیک خود را طراحی کرده و بسازید. وقتی در این کار حرفه ای شدید می توانید خیلی راحت به ساخت موشن گرافیک آماده هم بپردازید. اما منظور از ساخت موشن گرافیک آماده چیست؟ در این روش که کار را برای شما به شدت ساده می کند شما می توانید از پروژه هایی که به صورت آماده در اینترنت وجود دارند استفاده کنید و یک طرح کلی در اختیار داشته باشید.

سپس بر اساس سناریویی که برای موشن گرافیک خود در ذهن دارید و شخصیت پردازی های که کرده اید یا المان هایی که برای فیلمتان در نظر دارید می توانید این پروژه های آماده را شخصی سازی کنید. یعنی برخی ویژگی های آنها را تغییر داده و سپس از آنها برای پروژه خودتان استفاده کنید. اگر نیاز به اطلاع از تعرفه های موشن گرافیک دارید، با ما در ارتباط باشید.

نحوه استفاده از موشن گرافیک های آماده موجود در اینترنت

با یک سرچ ساده در گوگل و اینترنت شما می توانید بسیاری از پروژه های آماده موشن گرافیک را در اختیار داشته باشید. برخی سایت های خوب و باکیفیت حتی پروژه ها را به صورت دسته بندی شده از نظر موضوعی آپلود می کنند که همین امر سبب می شود کار شما بسیار ساده تر شود و تنها در کتگوری مورد نیاز خود جستجو کرده و به دنبال موشن گرافیک مورد نظرتان باشید. اینفوگرافیک، سوشال مدیا، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و ویدیوهای تبلیغاتی که در یوتیوب یا اینستاگرام و … از جمله موضوعاتی هستند که برای طراحی موشن گرافیک ها در دسترس هستند.

علاوه بر این شما میتوانید از کاراکترهایی که به صورت متحرک طراحی شده اند نیز استفاده کرده و بر حسب نیاز خودتان آنها را کمی تغییر دهید تا به کاراکتری که در نظر دارید نزدیکتر شده و بتوانید راحت تر با آن ارتباط گرفته و به طراحی موشن گرافیک بپردازید. علاوه بر این برای موشن گرافیک تان قطعا نیاز به صداها و افکت های صوتی مناسب دارید که آنها را هم می توانید در سایت های مختلف پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید تا یک پروژه کامل و قوی در اختیار داشته باشید.

امکان تغییر دادن سایز این پروژه های آماده هم به راحتی وجود داشته و شما می توانید آنها در هر ابعادی که می خواهید و نیاز دارید به راحتی مورد استفاده قرار دهید. معمولا استفاده از این موشن گرافیک های آماده نیازی به پلاگین ها و افزونه های خاص نداشته و به راحتی قابل اجرا است. همچنین شما می توانید از المان های آماده ای هم که برای موشن گرافیک ها وجود دارد استفاده کرده و با شخصی سازی آنها پروژه تان را بسازید.

جمع بندی

یکی از راحت ترین روش های ساخت موشن گرافیک را می توان ساخت موشن گرافیک آماده به کمک پروژه های آماده موجود در اینترنت عنوان کرد که در این مطلب مختصری به آن پرداخته ایم. تنها با یک سرچ ساده در اینترنت شما میتوانید تعداد زیادی از پروژه های موشن گرافیک آماده را در اختیار داشته و از آنها برای طراحی موشن گرافیک خود استفاده کنید. البته که این پروژه های آماده قالب کلی بوده و شما باید با توجه به پروژه تان موشن گرافیک آماده را شخصی سازی کرده و مورد استفاده قرار دهید.(ما در صفحه ایده برای موشن گرافیک ایده های جذابی برای شما آماده کرده ایم، از دستش ندهید.)

اگر شما هم اطلاعاتی در مورد ساخت موشن گرافیک آماده دارید یا سایتی با پروژه ها، المان ها و کاراکترهای آماده جذاب می شناسید که می تواند برای سایر دوستانتان هم مفید باشد می توانید حتما از بخش کامنت ها آنها را با ما به اشتراک گذاشته تا همگی از آنها بهره مند شویم.

Rate this post