تولید محتوا پزشکی اینستاگرام
23
فوریه

چرا اینستاگرام برای کارهای پزشکی بسیار مهم است؟ دلیل اهمیت اینستاگرام برای اقدامات پزشکی چیست؟ با خواندن این مقاله جواب این سوال ها و نکات مهم دیگری را یاد می گیرید.

روازنه بیش از 300 میلیون نفر حداقل از یک پروفایل تجاری اینستاگرام بازدید می کنند. اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر دارد و این کاربران به محتوای دوستان خود اعتماد دارند. اینستاگرام برای فعالیت های پزشکی جامعه را می سازد و روابط را توسعه می دهد. این روابط حساب می شود.

داشتن ارتباطات آنلاین بیشتر، اقتدار شما را تقویت می کند، به عمل شما اعتبار می بخشد و حضور آنلاین شما را به طور ارگانیک تقویت می کند. اگر شما یک پزشک هستید و یا اینکه پزشکی به شما اعتماد کرده است که پیج اینستاگرام او را مدیریت کنید حتما به این 10 نکته اساسی دقت کافی را داشته باشید تا به امید خدا تولید محتوا پزشکی خوبی را انجام بدهید.

تمرکز روی نقاط قوت خود و نقاط ضعف رقبا برگ برنده شماست، در صفحه تولید محتوای برای اینستاگرام، بیشتر راجع به این مورد صحبت کرده ایم.

10 نکته ی مهم در تولید محتوا پزشکی برای اینستاگرام

1 ساخت یک حساب بیزنس پزشکی

در اینجا تفاوت بین حساب شخصی اینستاگرام و حساب تجاری وجود دارد. استفاده از اینستاگرام برای کارهای پزشکی به معنای ایجاد یک حساب تجاری جدا از حساب شخصی شما است.

چرا؟

حساب های تجاری با 10000 فالوور یا بیشتر، می توانید یک ویژگی “swipe up” را برای رفتن مستقیم به یک وب سایت اضافه کنید. (همون “بکشید بالا” خودمون)

تجزیه و تحلیل داشته باشید تا ببینید چه پست هایی کار می کنند.

چه کارهایی می تواند یک پست را برای دستیابی به حساب های هدفمند “تقویت” کند.

یک دکمه “تماس با ما” را در قسمت بیو پیج اضافه کنید.

2 نوشتن بیو مناسب برای پیج اینستاگرام

مطمئن شوید که پروفایل کسب و کار پزشکی اینستاگرام شما دارای ساعات کاری، آدرس مطب ها و اطلاعات تماس باشد.

چیزهای هوشمند دیگری که باید در بیو خود بگنجانید:

  • وب سایت شما
  • لوکیشن
  • شعار تبلیغاتی
  • هشتگ های مارک دار
  • دسته کسب و کار

3 کشاندن بیماران مرتبط با تخصص پزشک

شما باید راجع به نکات و بیماری هایی مرتبط با پزشکی که دارید پیج اینستاگرام آن را مدیریت می کنید تولید محتوا انجام بدهید. فرضا اگر شما پیج اینستاگرام یک پزشک متخصص قلب را مدیریت می کنید نباید از بیماری هایی که در تخصص یک پزشک مغز و اعصاب است تولید محتوا بکنید.

کشاندن بیماران مرتبط با تخصص پزشک
کشاندن بیماران مرتبط با تخصص پزشک

4 استفاده از ایده های جذاب

در اینستاگرام شما باید برای جذب مخاطب از ایده های مختلفی استفاده کنید و محتواها همه شبیه هم و یکسان نباشد. فرضا وقتی شما برای یک متخصص پوست و مو می خواهید تولید محتوا بکنید باید دست به تولید پست های جذاب و متفاوتی بزنید.

چند پست در مورد مطب و بیمارستانی که پزشک در آن کار می کند، چند عکس از بیماران قبل و بعد از عمل، پست های آموزشی و درمانی، پست های دارویی و… وقتی شخصی که بیماری های پوستی را دارد و پیج دکتر را فالو می کند و بداند که می تواند مطالب زیادی را در این پیج آموزش ببیند هم خودش از فالورهای فعال پیج می شود و هم پیج را به تمامی کسانی که مشکلات و بیماری خودش را دارند معرفی می کند.

در صفحه ایده برای تولید محتوای اینستاگرام حدود 30 مورد ایده همراه با ویدیو آورده شده است که کمک دید خوبی میتواند به شما بدهد. (کلیک کنید)

5 نوشتن کپشن های مناسب  برای پست و استوری ها

کپشن های اینستاگرام برای پزشکان می تواند شامل همه چیز باشد، از به روز رسانی های تحقیقاتی گرفته تا داستان های خنده دار از کارکنان کلینیک. شما نباید تصاویر، نام یا داستان های بیمار را بدون اجازه پست کنید و زیرنویس های بسیار شخصی را در صفحه شخصی خود نگه دارید.

راجع به تکنیک ها و ترفند های کپشن نویسی که باعث تعامل کاربر شود در لینک آموزش ادمین اینستاگرام به طور مفصل صحبت کرده ایم، کلیک کنید.

6 –  استفاده از هشتگ های جذاب و پر بازدید

هشتگ ها راهی برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما هستند. قرار دادن هشتگ در مقابل یک کلمه یا کلمات، آن کلمه یا کلمات را به یک لینک قابل جستجو تبدیل می کند.

تعدادی ابزار مختلف هشتگ وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک برای محتوای شما بهتر عمل می کند. از آنجایی که تعداد زیادی از مردم به سرعت پیمایش می‌کنند، استراتژی هشتگ شما می‌تواند بر اینکه کسی محتوایی را که ایجاد می‌کنید ببیند یا نه، تأثیر بگذارد.

به هشتگ‌هایی که رقبای شما استفاده می‌کنند نگاهی بیندازید، سپس برچسب‌های خود را با هدف مخاطبان و تعامل خود تنظیم کنید. همچنین می توانید نگاه کنید که رهبران صنعت مشابه از چه چیزهایی برای شروع استفاده می کنند.

یک ویدیو عالی در زمینه پیدا کردن هشتگ های مناسب:

 

راه های درست استفاده از هشتگ ها:

الف- توسعه یک هشتگ برند و قرار دادن آن در پروفایل شما، هشتگ خود را در اینستاگرام جستجو کنید تا هشتگ های مرتبط را پیدا کنید.

ب- ذخیره ایده های هشتگ در یک فایل برای کپی پیست سریع روی پست ها

پ- استفاده از تجزیه و تحلیل برای دیدن تعداد افرادی که هشتگ شما به آن دسترسی پیدا می کند.

ت- ارسال هشتگ در کامنت اول (نه پست)

ث- استفاده از بین پنج تا 20 هشتگ در هر پست

ج- هنگامی که استراتژی هشتگ خود را به کار گرفتید، مطمئن شوید که با دریافت بازخورد از مردم، آن را به روز کنید.

7 طراحی و انتشار استوری های مرتبط و منظم

شما باید به صورت روزانه در ساعت های مختلف در پیج استوری بذارید. استوری ها باید بیشتر به صورت تعاملی باشد تا فالورهایتان هم در پیج شما بیشتر فعالیت بکنند. هرچه مطالب جذاب تر  و مفید تری برای دنبال کنندگان داشته باشید مخاطبان بیشتری را می توانید به سمت پیجتان بکشانید. نیاز نیست که حتما استوری هایی که طراحی می کنید گرافیک های خیلی خفن و سختی داشته باشد مهم انتقال مفاهیم درست به مخاطبان است که بعضا با یک عکس ساده و کپشن نویسی درست می توان مطالب را انتقال داد.

8 پست گذاشتن مرتب

شما وقتی استوری های پیجتان بازدیدهای زیادی دارد باید پست گذاری مرتب و دقیقی هم داشته باشید. حداقل یک روز در میان برای شروع کار پست بزارید و وقتی پیجتان پر بازدیدتر شد پست گذاشتن ها را هر روز بذارید. بعضی از پیج های پربازدید پزشکی روزانه بین 2 تا 4 پست هم با توجه به نیاز مخاطبانشان به اشتراک می گذارند.

9 داشتن سبک و لحن اختصاصی برای پست ها و استوری هایتان

یک راهنمای سبک برای محتوا و گرافیک تهیه کنید.

به اندازه زمانی که پست می گذارید، نحوه ارسال آن نیز مهم است. گردآوری یک راهنمای سبک، چارچوبی را برای هر پست اینستاگرام از نظر سبک، لحن و زبان ارائه می دهد.

10 – حفظ حریم خصوصی بیمار را رعایت کنید.

برای اطمینان از اینکه شما و تیمتان از تمام مقررات حفظ حریم خصوصی بیمار پیروی می کنید، به همه در مورد ایمن سازی اطلاعات بیمار آموزش دهید. مطالب زیر را در نظر داشته باشید:

  • به اشتراک گذاشتن توصیفات مشتری، مگر اینکه صریحا تایید شده باشد.
  • پنهان کردن اطلاعات بیمار هنگام عکس گرفتن از مطب یا تیم.
  • پنهان کردن یا حذف نظرات یا نظراتی که اطلاعات شخصی را به اشتراک می گذارند.
Rate this post