بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام
18
فوریه

تولید محتوا مفهوم نسبتا جدیدی است که این روزها زیاد به گوشمان می خورد. محتوا مهمترین موضوع موجود در سایت ها و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام است که می بایست به آن توجه ویژه ای شود. محتواهای مختلفی را می توان در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار داد که از جمله آنها می توان به عکس و فیلم و متن و … اشاره کرد.

برای داشتن پیج اینستاگرامی جذاب می بایست به بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام اقدام کرد و به این وسیله بتوان مخاطبانی را برای کسب و کارمان بدست آوریم. اما بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام محتوا تولید کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا مفصلا به موضوع تولید محتوا در اینستاگرام و روش های آن بپردازیم و آنها را شرح دهیم.

مزیت رقابتی شاید تنها گزینه ای باشد که روی همه کسب و کار ها و پیج ها با تمرکز روی آن میتوان به اهداف خود رسید، در صفحه تولید محتوای جذاب در اینستاگرام نکات مهمی در رابطه با این مورد گفته ایم(کلیک کنید).

بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

این که بخواهیم در مورد بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم مثل این است که برای موفقیت همه افراد جامعه یک نسخه یکسان و یک روش و راهکار مشابه ارائه دهیم. قطعا چنین چیزی امکان پذیر نبوده و همه افراد نمی توانند به کمک چنین روشی تحت عنوان بهترین روش برای رسیدن به موفقیت موفق شوند.

تولید محتوا در اینستاگرام هم دقیقا به همین شکل بوده و نمی توانیم برای همه پیج ها یک روش را به عنوان بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام ارائه کنیم و توقع داشته باشیم که همه پیج ها از آن استفاده کرده و موفق شوند. بلکه باید با آنالیز هر پیج و به دست آوردن اطلاعات کاملی در رابطه با آن و همچنین مخاطبانی که دارد بتوانیم بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را برای آن پیج مشخص کرده و از آن بهره کافی را ببریم.

این که از ویدیو استفاده کنیم یا موشن گرافیک، از ویدیوهای مصاحبه بهره ببریم یا لایوهای سوال و جوابی بگذاریم و هر روش تولید محتوا در اینستاگرام که فکرش را کنید همگی با توجه به بررسی هایی که بر روی پیج مورد نظر انجام میشود قابل تعیین هستند. برای این که بتوانید راحت تر بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را برای پیجتان انتخاب کنید، در ادامه به بررسی برخی از روش ها و راهکارهای تولید محتوا می پردازیم، با ما همراه باشید.

روش های تولید محتوا در اینستاگرام

برای این که بتوانید بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را برای پیج خود پیدا کنید لازم است تا با انواع روش هایی که می توان برای تولید محتوا آنها را بکار گرفت آشنا شویم. به طور کلی شما می توانید از روش هایی که در ادامه آورده می شوند برای تولید محتوا در این پلتفرم استفاده کنید:

  1. استفاده از محتواهای متنی
  2. استفاده از محتواهای تصویری
  3. استفاده از محتواهای ویدیویی
  4. استفاده از محتواهای گرافیکی
  5. استفاده از محتواهای تعاملی

در ادامه به شرح هر یک از این روش های تولید محتوا خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

6 نکته اساسی برای افزایش کیفیت محتوا را داخل صفحه نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام شرح داده ایم(کلیک کنید).

  1. استفاده از محتواهای متنی

یکی از روش هایی که به کمک آن میتوانید برای پیج اینستاگرامتان محتوا تولید کنید استفاده از محتواهای متنی است. این دسته از محتواها اگر به درستی نوشته شوند می توانند به شدت تاثیرگذار باشند و روی مخاطب موثر عمل کنند.

مهم است که در این محتواها از لحن درستی استفاده شده و علائم نگارشی و دستور زبان به درستی در آنها رعایت شوند. همچنین انتخاب تکنیک های مناسب برای نگارش این محتواها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در همین رابطه ما 4 تکنیک مهم در کپشن نویسی را در صفحه آموزش ادمین اینستاگرام گفته ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

  1. استفاده از محتواهای تصویری

نوع بعدی از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام که می توانید از آن برای پیجتان استفاده کنید محتواهای تصویری هستند. همانطور که از نام این نوع محتوا هم مشخص است شما برای تولید این محتوا از عکس استفاده میکنید. عکس هایی که انتخاب می کنید می بایست به موضوع پست مورد نظر یا استوری تان کاملا مرتبط باشد و به گونه ای انتخاب شود که کاربر بتواند با آن به خوبی ارتباط برقرار کند.

همچنین حتما عکس باکیفیت بالا انتخاب کنید چرا که عکس های باکیفیت پایین تنها سبب هدر رفتن زحمت های شما می شوند. مثل همیشه کپی کردن را به کلی فراموش کنید و سعی کنید خلاق باشید و محتواهای تصویری منحصر بفرد خودتان را تولید کنید. استفاده از نرم افزارها و ابزارهای تولید محتوا نظیر لایت روم، اسنپ سید، فتوشاپ و … هم برای تولید محتوای بهتر و باکیفیت تر توصیه میشود.

در لینک اپلیکیشن تولید محتوای اینستاگرام به معرفی 10 اپ برتر در این رابطه پرداخته ایم و لینک های دانلود هر کدام را نیز قرار داده ایم.

  1. استفاده از محتواهای ویدیویی

شاید بتوان یکی از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را تولید محتوای ویدیویی معرفی کرد. این نوع از تولید محتوا برای کاربران و مخاطبان به شدت جذاب و دوست داشتنی است و آنها معمولا از محتواهای ویدیویی به خوبی استقبال می کنند.

هرقدر ایده ای که برای تولید این نوع از محتوا مورد استفاده قرار میدهید جذاب تر، خاص تر و منحصر بفرد تر باشد آنگاه می توانید انتظار بازدهی بهتری از این محتوای خود داشته باشید. برای طراحی، ادیت و تدوین محتواهای ویدیویی میتوانید از انواع و اقسام نرم افزارها و ابزارهایی که به همین منظور وجود دارند بهره ببرید.

ادوب پریمیر، اینشات و … از جمله این نرم افزارها هستند که شما می توانید برا طراحی و ویرایش محتواهای ویدیویی تان از آنها استفاده کنید و ویدیو های باکیفیت و جذاب تولید کنید.

22 ایده برای تولید محتوای ویدیویی را در این لینک آماده کرده ایم که می تواند دید خوبی به شما داده و کاربردی باشد. یک نگاهی به آن ها بیاندازید.

  1. استفاده از محتواهای گرافیکی

محتواهای گرافیکی همانطور که از نام آنها هم مشخص است بر پایه گرافیک و انیمیشن ساخته می شوند. این دست محتواها می توانند تصویری و یا ویدیویی باشند و چیزی که مهم است این است که می بایست بیس گرافیکی داشته باشند.

مثلا انیمیشن ها، موشن گرافیک ها، استاپ موشن ها، اینفوگرافیک ها و … در دسته محتواهای گرافیکی قرار می گیرند و شما می توانید از آنها برای پیجتان استفاده کنید. با کمک محتواهای گرافیکی شما می توانید تنوع را برای پیجتان به ارمغان آورید و یکنواخت و خسته کننده عمل نکنید.

برای ساخت ویدیوهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها شما می توانید از نرم افزار فوق العاده ادوبی افتر افکت استفاده کنید. توصیه می کنیم حتما از این روش تولید محتوا برای پیجتان و محتوای آن استفاده کنید و از نتیجه و بازدهی مثبت آن شگفت زده شوید.

با توجه به اینکه در مجموعه مان متخصص هایی در این زمینه داریم، می توانیم برای شما ویدیو های گرافیکی تولید کرده و یا در این زمینه مشاوره رایگان ارائه دهیم، برای مشاهده نمونه ویدیو های گرافیکی ساخته شده و باقی اطلاعات روی لینک ساخت موشن گرافیک کلیک کنید.

  1. استفاده از محتواهای تعاملی

به هر نوع محتوایی که بتواند برای پیج ما تعامل و بازخورد مخاطبان را به دنبال داشته باشد محتوای تعاملی گفته میشود. این نوع از محتواها می توانند سبب برقراری ارتباط خوبی میان شما و مخاطبان تان شوند و آنها را ترغیب و تحریک کنند تا با شما تعامل داشته باشند.

این تعامل می تواند در قالب لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری و … باشد و به خوبی برای پیجتان مفید واقع شود. توصیه ما این است که اگر قصد تولید هر یک از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را دارید حتما آن را به شکلی تعاملی طراحی کنید تا بهترین نتیجه را از زحمت های خود بگیرید.

راه های تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام روش ها و راه های متعددی وجود دارند که شما می توانید از انها بهره مند شوید. در ادامه تعدادی از پربازده ترین، محبوب ترین و بهترین راه ها برای تولید محتوا در اینستاگرام را با هم میبینیم:

  1. استفاده از محتواهای آموزشی
  2. استفاده از محتواهایی که انرژی مثبت هستند و می توانند انگیزه بخش باشند
  3. می توانید پیشنهاداتی در مورد کتاب خواندن، موزیک گوش دادن، پادکست های خوب و مفید و سایر مواردی از این دست ارائه کنید، یا به معرفی فیلم های سینمایی و یا سریال های جدید و قدیمی خوب بپردازید
  4. سوالات مخاطبان خود را طی یک پست یا استوری و یا لایو پاسخ دهید
  5. از مطالب سرگرم کننده و جالب غافل نشوید. البته بهتر است این محتواها را در بخش استوری ها مورد استفاده قرار دهید
  6. از داستان سرایی و روایت گری استفاده کنید و محتواهایی به این شکل تولید کنید. فرقی نمی کند بخواهید محصول و یا خدمات جدیدتان را معرفی کنید یا در مورد کسب و کارتان اطلاعاتی ارائه دهید استوری تلینگ همیشه یکی از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام بوده است و می تواند مخاطب را به خوبی جلب کند.
  7. می توانید از مصاحبه های جذاب استفاده کنید؛ حال میخواهد مصاحبه با نیروهای کار خودتان باشد یا مصاحبه با یک کسب و کار مکمل خودتان یا رقیب تان و …

در ادامه صحبت راجع به بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام کمی هم به این موضوع می پردازیم که چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟ با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

در این قسمت از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام به یکی از پرسش های رایج کاربران پرداخته و قصد داریم به آن جواب دهیم. یکی از سوال های پرتکراری که برای کاربران مطرح میشود این است که چگونه تولید محتوا کنیم در اینستا؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که پنج فرمت مختلف برای به اشتراک گذاری محتواهای تولید شده در اینستاگرام وجود دارد که عبارت هستند از: پست ها، استوری های، آی جی تی وی ها، لایوها و محتوای جدیدی که اخیرا اضافه شده است تحت عنوان ریلزها. برای هر کدام از این 5 فرمت اشتراک گذاری محتواها که قرار است محتوا تولید کند فرقی نمی کند مهم این است که 3 اصل مهم را همیشه به یاد داشته و آنها را رعایت کنید. این 3 اصل به شرح زیر هستند:

  1. همیشه سعی کنید خود واقعی تان را به نمایش بگذارید تا به دل کاربران بنشینید. اگر قصد شوآف، تقلید، کپی کردن و کارهایی این چنینی داشته باشید مطمئن باشید نمی توانید موفق شوید و مخاطبان کاملا متوجه چنین رفتارهایی می شوند.
  2. خلاق باشید و نوآورانه عمل کنید. کاربر باید با مشاهده محتواهای شما به این نتیجه برسد که شما حرف جدیدی برای گفتن دارید و مشابه سایر کسب و کارهای همرده تان یا پیج های رقیب تان نیستید. اگر محتوای جدید و جذابی داشته باشید مخاطب شما متقاعد میشود تا شما را دنبال کند، در غیر این صورت چرا باید به خود زحمت دنبال کردن یک پیج با محتوای تکراری که مشابه آن زیاد است را بدهد؟!
  3. حتما برای کارتان برنامه ریزی داشته باشید و کارها را کاملا منظم پیش ببرید. در این زمینه داشتن یک تقویم محتوای اینستاگرام می تواند به خوبی کمک کننده باشد و به کارهایتان نظم خوبی ببخشد.

برای ساختن تقویم تولید محتوای اینستاگرام باید 8 گام مهم آن را بدانید تا بتوانید نتیجه بگیرید، در لینک مشخص شده به طور کامل آن ها را توضیح داده ایم.

چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

و در این بخش از بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام نوبت به صحبت در مورد این سوال پرتکرار می رسد که چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام؟ در بخش قبلی به 3 اصل مهم در این رابطه پرداختیم و گفتیم که برای جلب مخاطب و تولید محتوایی خوب باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشیم. در این بخش می بینیم که چگونه می توانیم برای پیج اینستاگرام مان تولید محتوا کنیم. برای تولید محتوا خوب است این نکات را در نظر گرفته و کار خود را شروع کنید:

  1. نوع محتوایی که قصد تهیه آن را دارید انتخاب کنید. ببینید می خواهید محتوایی برای یک پست تهیه کنید یا قصد ساخت ریلز برای پیج تان را دارید؟ میخواهید یک رشته استوری جذاب بسازید یا قصد دارید محتوایی را در قالب آی جی تی وی به اشتراک بگذارید؟ پس از این که نوع محتوا را مشخص کردید نوبت به ایده پردازی می رسد. شما باید ببینید که برای تهیه این محتوا چه ایده هایی دارید. می توانید آنها را یادداشت کرده و سپس بهترین و مناسب ترین ایده را برگزینید.
  2. به پیاده سازی این محتوا فکر کنید و آنچه را که لازم دارید روی کاغذ بیاورید. مرحله های کار را دقیق و جز به جز بنویسید و راهکارهایی که برای پیاده سازی در نظر دارید را مطرح کنید.
  3. ابزارهای مورد نیاز برای تولید این محتوا را انتخاب کنید.
  4. حتما مخاطب و جامعه هدف خود را شناسایی کنید و مطابق با ویژگی ها و سلیقه این افراد اقدام به ساخت ویدیو کنید. مثلا اگر مخاطب شما جوانان و نوجوانان هستند لحن دوستانه می تواند گزینه خوبی باشد.
  5. در نهایت تولید محتوا را آغاز کنید و سعی کنید کار خوب و با کیفیتی تولید کرده و در اختیار کاربران تان قرار دهید.

جمع بندی

اینستاگرام با توجه به تعداد مخاطب و کاربر بالایی که دارد این روزها به یکی از بهترین پلتفرم ها برای راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است. محتوا و تولید آن در این پلتفرم از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بتوانیم از پس این کار به خوبی بربیاییم می توانیم گام در راه موفقیت بگذاریم. بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام کاملا وابسته به نوع پیج شما، کاربران و مخاطبان تان و همچنین استراتژی هایی است که برای پیجتان دارید.

در این مطلب ما به بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته ایم و این روش ها را شرح داده و بررسی کرده ایم. اگر شما هم به دنبال بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام هستید می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

Rate this post