حقوق تولید محتوا در اینستاگرام
11
فوریه

اینستاگرام در حال حاضر یکی از قوی ترین شبکه های اجتماعی از نظر تعداد کاربران است. همین امر سبب شده است این پلتفرم به یک فضای ایده آل برای کسب و کارها تبدیل شود و آنها بتوانند محصولات و یا خدمات خود را در اختیار عده کثیری از کاربران قرار دهند. محتوا و تولید آن در این شبکه اجتماعی به شدت مهم هستند و می توانند سبب موفقیت و یا شکست یک کسب و کار خوب شوند. اما حقوق تولید محتوا در اینستاگرام به چه صورت است؟

برخی گروه ها و سایت ها و افراد هستند که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند و به ازای آن هزینه هایی دریافت می کنند. علاوه بر چنین افراد یا گروه هایی ادمین های اینستاگرامی هم هستند که برخی از آنها به تولید محتوا هم می پردازند و این کار در حیطه کاری و وظیفه هایشان تعریف میشود. حقوق تولید محتوا در اینستاگرام کاملا متفاوت بوده و وابسته به عامل های مختلفی است. در ادامه قصد داریم کمی در مورد درآمد تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم و ببینیم که درآمد ادمین های اینستاگرام به چه صورت بوده و چگونه تعیین میشود. اگر شما هم دوست دارید در این رابطه اطلاعاتی به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

روز به روز کار برای جذب مخاطب و در آمدزایی در اینستاگرام پیچیده تر میشود، تولید محتوا جذاب در اینستاگرام به موارد زیادی بستگی دارد که می تواند محتواهای هر پیجی را متحول کند، در لینک مشخص شده به بررسی این موارد پرداخته ایم.

در مورد حقوق تولید محتوا در اینستاگرام چه می دانید؟

با ظهور شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بحث تولید محتوا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و حائز اهمیت شد. چرا که جذب مشتری تنها به کمک یک محتوای خوب و باکیفیت امکانپذیر است و این موضوع هم کار هر کسی نیست.

برای تولید محتوا دو راه اصلی دارید:

  1. نخست خودتان به انجام این کار بپردازید.
  2. دوم این که این کار را به کسی که کارش این است بسپارید.

اگر خودتان هیچ تخصص و دانشی در زمینه تولید محتوا ندارید و با اصول آن آشنا نیستید توصیه می کنید حتما این کار را به شخص و یا گروهی واگذار کنید که در این زمینه حرفه ای هستند و به اصول و قواعد این کار آشنایی کامل دارند.

تنها چیزی که در این میان وجود دارد این است که شما باید حقوق تولید محتوا در اینستاگرام را به این شخص و یا گروه ها پرداخت کنید. چیزی که در مورد حقوق تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد این است که این کار تعرفه ثابتی نداشته و به عامل های متعددی وابسته است و می تواند از دستمزدهای بسیار پایین تا دستمزدهایی چشمگیر و نجومی را دربرگیرد. در ادامه این مطلب در رابطه با عامل هایی که بر حقوق تولید محتوا در اینستاگرام موثر هستند صحبت میکنیم، با ما همراه باشید.

6 اصل حیاتی در تولید محتوای اینستاگرام را می شناسید؟ در صفحه تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ راجع به تک تک این موارد صحبت کرده ایم (کلیک کنید).

نوین

چه پارامترهایی تعیین کننده حقوق تولید محتوا در اینستاگرام هستند؟

اگر می خواهید در اینستاگرام کسب و کار موفق و یا صفحه موفقی داشته باشید بیش از همه چیز توجه به محتواست که می تواند به شما کمک کند. اگر خودتان در این زمینه دستی بر آتش داشته باشید که عالیست، در غیر این صورت هم اصلا نگران نباشید، افراد و گروه هایی هستند که می توانید به راحتی کار تولید محتوا را به آنها سپرده و از خدماتی که این افراد یا گروه ها ارائه می کنند استفاده کنید و در مقابل هزینه آن را بپردازید. این هزینه و حقوق تولید محتوا در اینستاگرام به عامل ها و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را با هم میبینیم:

  1. نوع محتوایی که قرار است تولید شود
  2. این که محتوا قرار است به چه صورت آپلود شود: پست یا استوری؟
  3. شرکت و یا فردی که قرار است تولید محتوا را به آن بسپارید و میزان حرفه ای و مشهور بودن آن
  4. کیفیت محتوایی که قرار است تولید شود
  5. آپشن هایی که در اختیار سفارش دهنده قرار داده می شود

در ادامه به هر یک از این پارامترهای موثر بر قیمت محتوا و تعرفه آن می پردازیم.

  1. نوع محتوایی که قرار است تولید شود

نخستین موردی که بر تعرفه و قیمت محتوای تولید شده تاثیر می گذارد نوع محتوایی است که قرار است برای شما تولید شود. محتوا رنج گسترده ای را در بر میگیرد و میتواند عکس، فیلم، متن، انیمیشن، موشن گرافیک، صوت و … باشد. بسته به این که هر یک از این محتواها را انتخاب کنید آنگاه می بایست هزینه های مختلفی هم بپردازید.

قطعا ویدیوها حالا از هر نوعی که میخواهد باشد فرقی نمی کند تعرفه های بالاتری در مقایسه با سایر محتواها دارند و البته که این موضوع امری منطقی است چون زمان بیشتری را از فرد می گیرند و پرکار تر هستند. شما بسته به نیازی که برای پست و یا استوری هایتان دارید می بایست نوع محتوای مورد نیازتان را انتخاب کرده و سپس هزینه های آن را بپردازید.

  1. این که محتوا قرار است به چه صورت آپلود شود: پست یا استوری؟

مورد بعدی که بر حقوق تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر مستقیم میگذارد محلی است که شما تصمیم دارید این محتوا را در اینجا آپلود کنید. در اینستاگرام محتواها به دو صورت پست و استوری در دسترس کاربران قرار می گیرند. پست ها محتوهایی همیشگی هستند که اگر شما بخواهید برا همیشه در پیچ تان باقی خواهند ماند.

اما این موضوع برای استوری ها صدق نکرده و آنها طول عمر یک روزه دارند (البته به کمک هایلایت کردن استوری ها می توانیم آنها را دائمی کنیم اما موضوعی که وجود دارد این است که هایلایت ها هم یک ظرفیت مشخص دارند و می توانند پر شوند، در صورتی که چنین چیزی برای پست ها صدق نمی کند). در نتیجه طراحی و ساخت محتواهایی که قرار است به عنوان پست در صفحه ای منتشر شوند تعرفه بالاتری در مقایسه با محتواهایی که قرار است به صورت استوری به اشتراک گذاشته شوند خواهند داشت.

البته نوع دیگری از محتوا هم وجود دارد که محتواهای تبلیغاتی هستند. یعنی شما آنها را تهیه کرده و در اختیار اینفلوئنسرها قرار می دهید تا به کمک آن پیج شما را تبلیغ کنند. این نوع محتواها هم تعرفه های منحصر به خود را دارند که معمولا هزینه هایی بالا است.

دیده شدن شما در فضای اینستاگرام به ویدئو تبلیغاتی شما بستگی دارد. در صفحه تیزر تبلیغاتی اینستاگرام پیشنهادات ویژه ای در این رابطه داریم(کلیک کنید).

  1. شرکت و یا فردی که قرار است تولید محتوا را به آن بسپارید و میزان حرفه ای و مشهور بودن آن

یکی از مهمترین پارامترهایی که بر روی حقوق تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر می گذارد قطعا شخص و یا شرکتی ست که قرار است کار را به آن بسپارید. هر قدر این شخص یا گروه حرفه ای تر باشد، در کار خود شناخته شده تر بوده و اصطلاحا برند باشد، کیفیت کاری بالایی داشته باشد و مشتریان بیشتری داشته باشد آنگاه هزینه ها هم به شدت افزایش پیدا می کنند.

در واقع علاوه بر هزینه ای که می بایست برای تولید محتوا بپردازید پول برند بودن و معروف و مشهور بودن این شخص یا تیم را هم پرداخت خواهید کرد. البته که اگر نتیجه نهایی عالی باشد و بتواند به شما در رشد و توسعه و ارتقا پیجتان کمک کند انگاه قطعا این هزینه ارزش آن را خواهد داشت.

البته به خاطر داشته باشید که همیشه هستند کسانی که کار آنها واقعا خوب است اما به هر دلیلی ممکن است هنوز ناناخته باقی مانده باشند و هزینه هایشان هم پایین باشد. لذا اگر در ابتدای راه هستید و نمی خواهید بودجه سنگینی را به حقوق تولید محتوا در اینستاگرام اختصاص دهید می توانید به دنبال چنین اشخاصی باشید و کار خود را با هزینه کمتر به آنها بپردازید.

  1. کیفیت محتوایی که قرار است تولید شود

قطعا پارامتر کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی بر روی حقوق تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر بگذارد. هرچقدر محتوایی با کیفیت بالا تولید شده و در اختیار ما قرار بگیرد و اصول تولید محتوا برای آن رعایت شود آنگاه هزینه ای که برای آن پرداخت می شود هم بیشتر و بیشتر می شود. در مقابل این هزینه قطعا این محتوا می تواند توجه کاربر را به خوبی جلب کرده و وی را برای تعامل داشتن ترغیب میکند و به این شکل محتوا نقش خود را به خوبی ایفا میکند.

  1. آپشن هایی که در اختیار سفارش دهنده قرار داده می شود

و در نهایت فاکتور دیگری که بر روی حقوق تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذار است آپشن هایی است که فرد یا تیم تولید کننده محتوا در اختیار خدمات گیرنده قرار می دهد. برخی از گروه ها و حتی افراد کارهای تولید محتوای خود را در قالب پکیج های مختلف عرضه می کنند که با کم و زیاد شدن آپشن های در نظر گرفته شده برای هر پکیج تعرفه و حقوق تولید محتوا در اینستاگرام  برای آن هم کم و یا زیاد می شود. اگر هم کار به صورت پکیج ارائه نشود باز هم می تواند آپشن هایی به آنچه که شما سفارش می دهید اضافه شده و هزینه پرداختی بیشتر شود.

حقوق ادمین اینستاگرام

در زمینه حقوق تولید محتوا در اینستاگرام بحث دیگری هم مطرح می شود که چیزی نیست به غیر از دستمزد ادمین اینستاگرام. احتمالا می دانید که بسیاری از پیج ها اقدام به استفاده از ادمین کرده و بسته به نیاز آن پیج ادمین می تواند وظیفه های متعدد و متنوعی را داشته باشد. برای مثال یک پیج تنها به ادمینی نیاز دارد که جوابگوی دایرکت ها و کامنت های کاربران و فالوورها باشد. اما در مقابل پیج دیگری علاوه بر این کار ادمینی می خواهد که کارهای دیجیتال مارکتینگ را هم برایش انجام دهد.

شرکت ما در سه پلن A, B, C تعرفه های خود را جهت مدیریت پیج اینستاگرام ارائه داده که شما می توانید در صفحه تعرفه ادمین اینستاگرام خدماتی که در هر پلن ارائه می شود و همچنین قیمت های آن ها را مشاهده نمایید.

پیج دیگری به دنبال ادمینی است که در زمینه تولید محتوا و ادیت و ویرایش آن حرفه ای بوده و بتواند این کارها در تمام و کمال برایش انجام دهد. پس ادمین های اینستاگرامی میتوانند طیف وسیعی از وظایف و خدمات را بر عهده داشته باشند. سوال پرتکراری که خیلی وقتها پرسیده می شود این است که حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟ این موضوع کاملا نسبی بوده و درآمد ادمین اینستاگرام با توجه به توانایی هایی که دارد  و همچنین وظیفه هایی که بر عهده وی قرار گرفته است می تواند بسیار متغیر باشد.

حتی برخی پیج ها برای تعیین حقوق ادمین پیج اینستاگرام شروط و قوانینی دارند؛ مثل اینکه این ادمین می بایست بتواند فالوورهای جدیدی جذب کند، اینگیجمنت ریت را بهبود ببخشد، پست ها را به اکسپلور برساند و در یک کلام بتواند هر کاری را انجام دهد تا درآمدهای پیج و آن کسب و کار افزایش پیدا کند. سپس در صورتی که ادمین مورد نظر قادر به انجام و پیاده سازی این شروط باشد می تواند به حقوقی که توافق شده برسد.

خرید پکیج آموزشی تنها راه ادمین شدن در اینستاگرام نیست! ما در صفحه چگونه ادمین اینستا شویم راه های مختلف ادمین شدن را معرفی کرده ایم(کلیک کنید).

درآمد ادمین اینستاگرام به چه عامل هایی بستگی دارد؟

در مورد حقوق تولید محتوا در اینستاگرام و علی الخصوص حقوق و دستمزد ادمین هایی که در این فضا مشغول به فعالیت هستند همیشه سوال های پرتعدادی وجود داشت است. افراد دوست دارند بدانند که حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟ وظایف آنها چیست؟ ادمین ها چه می کنند و …

تیم مدیریت پیج اینستاگرام باید شامل مدیر خلاقیت، مدیر تولید محتوا و مدیر استراتژی محتوا برای برند باشد، در لینک مدیریت صفحه اینستاگرام توضیحات بیشتری ارائه داده ایم.

به طور کلی دستمزد ادمین اینستاگرام تحت تاثیر پارامترها و فاکتورهای مختلفی است که در ادامه به ذکر تعدادی از آنها می پردازیم:

  1. توانایی های فردی که قرار است به عنوان ادمین مشغول شود در حقوق تولید محتوا در اینستاگرام و درآمد ادمینی وی یک فاکتور مهم تلقی میشود. قطعا فردی که چند منظوره باشد و بتواند هم محتوا تولید کند، هم بازاریابی محتوا و محصول انجام دهد، هم سوالات مخاطبان را پاسخگو باشد و … می بایست حقوق بیشتری دریافت کند تا ادمینی که فقط پاسخگوی سوالات و دایرکت هاست.
  2. تعداد فالوورهای پیج و میزان کاری که قرار است انجام شود هم پارامتر مهم دیگر در حقوق تولید محتوا در اینستاگرام برای ادمین هاست. هرقدر پیج تعداد فالوور بیشتری داشته و شلوغ تر باشد در نتیجه کار ادمین هم سنگین تر خواهد بود و می بایست حقوق وی هم بالا باشد.
  3. تعداد وظیفه هایی که بر عهده ادمین اینستاگرام قرار گرفته است هم عامل مهم دیگری است که بر حقوق تولید محتوا در اینستاگرام ادمین مورد نظر تاثیر مستقیم میگذارد. گاها برخی پیج ها یک ادمین همه کاره می خواهند که از سیر تا پیاز کارهای پیج را انجام دهد. گاها هم دارنده بیزینس و پیج تنها به یک فرد کمکی نیاز دارد که برای مثال پاسخگوی سوالات کاربران باشد یا فقط محتوا تولید کند و … . قطعا ادمین اولی با ادمین دومی در دستمزد باید تفاوت چشمگیری داشته باشد.

10 تکنیک ادمینی اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم که می تواند شما را یک سروگردن بالاتر از ادمین های دیگر نشان دهد. در صفحه آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام به طور کامل همراه با ویدیو این تکنیک ها را آموزش داده ایم (کلیک کنید).

جمع بندی

اینستاگرام یکی از پلتفرم های محبوب در حال حاضر محسوب میشود. محتوا در این شبکه اجتماعی نقش فوق العاده مهم را بازی می کند. برای تولید محتوا دو راه اساسی وجود دارد:

1. خودمان محتوای پیجمان را تولید کنیم.

2. این کار را به فرد یا گروه هایی که تخصصشان این است بسپاریم.

در حالت دوم شما می بایست حقوق تولید محتوا در اینستاگرام را به آن فرد و یا گروه پرداخت کنید. تعرفه های این حقوق به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در این مطلب مفصلا در رابطه با آنها صحبت کرده ایم. اگر شما هم ادمین اینستاگرام هستید آیا از حقوق خود راضی هستید؟

خوشحال می شویم نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post