نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام
16
فوریه

این روزها اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید یا کسب و کار فعلی تان را توسعه دهید قطعا به شبکه های اجتماعی و در صدر آنها اینستاگرام نیاز پیدا خواهید کرد. مشخصه و مزیت اصلی این شبکه های اجتماعی تعداد کاربران بالا و شانس دیده شدن بهتر و بیشتر است. محتوا موردی است که در این شبکه های اجتماعی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در واقع نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام یکی از مهمترین مواردی است که هنگام استفاده از این پلتفرم می بایست به آن دقت ویژه ای داشته باشیم. چرا که همه چیز در گروی محتوایی است که قرار است تولید شود. یعنی جذب مخاطب، اعتماد سازی، فروش بیشتر و سایر مواردی از این دست همگی مستقیما به محتوایی که تولید می کنید مرتبط هستند.

در این مطلب قصد داریم با هم ببینیم که نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام چگونه است و چطور می توانیم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام چگونه است؟

پیش از آنکه بخواهیم صحبت راجع به نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام را شروع کنیم خوب است در ابتدا ببینیم اصلا منظور از تولید محتوا چیست؟ به طور کلی محتوا در شبکه های اجتماعی فرمت های متنوعی نظیر عکس، فیلم، متن، اینفوگرافیک، انیمیشن، صوت و … را در برمی گیرد. به تولید و ساخت محتوا در هر یک از این فرمت ها هم تولید محتوا گفته میشود.

فرقی نمیکند تولید محتوای متنی باشد یا ویدیویی یا صوتی و … بهرحال تمام این موارد در دسته تولید محتوا قرار می گیرند. حال این پرسش مطرح میشود که نحوه تولید محتوا در اینستاگرام به چه صورت انجام میشود؟ اگر میخواهید محتواهایی با سطح کیفی بالا برای این پلتفرم و شبکه اجتماعی تولید کنید می بایست کارهایی که در ادامه آنها را مطرح میکنیم را انجام دهید:

  1. ابتدا الگوها و نمونه محتواهای تولید شده را مورد بررسی قرار دهید
  2. عکس ها و فیلم های باکیفیتی از اینترنت پیدا کنید یا آنها را خودتان بسازید
  3. از انواع مختلف فرمت ها برای محتوا به صورت ترکیبی استفاده کنید
  4. می توانید از محتواهای موجود ایده گرفته و آنها را به سبک خودتان بازسازی کنید
  5. از UGC: User Generated Content استفاده کنید
  6. اینفلوئنسرهای مناسب کسب و کارتان را شناسایی کرده و با آنها همکاری کنید

در ادامه به شرح هر یک از این موارد در مورد نحوه تولید محتوا اینستاگرام خواهیم پرداخت، پیشنهاد میکنیم مطالعه آنها را از دست ندهید.

مزیت رقابتی یک کسب و کار، برگ برنده آن است، به طوری که در تولید محتوا حرفه ای برای اینستاگرام باید این مورد را به صورت خلاقانه نمایش داد، در لینک مشخص شده حرف های زیادی راجع به این موضوع داریم، کلیک کنید.

  1. ابتدا الگوها و نمونه محتواهای تولید شده را مورد بررسی قرار دهید

نخستین گام نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام این است که ایده هایی برای تولید محتوا برای پیجتان پیدا کنید. همانطور که می دانید نخستین چیزی که کاربر و مخاطب شما با آن مواجه می شود تصویر و یا ویدیویی است که برای پست مورد نظر در نظر گرفته اید، حتی پیش از آنکه فالوور و مخاطب شما اقدام به مطالعه کپشن کند، این عکس و فیلمی که آپلود کرده اید است که می تواند وی را جلب محتوا کرده و به ادامه دادن ترغیب کند، یا این که اصلا توجه کاربر را جلب نکرده و او بدون توجه به بقیه بخش های محتوایتان از آن بی تفاوت رد شود.

در همین رابطه ما در یکی از پست هایمان 14 + 15 ایده برای تولید محتوای اینستاگرام آماده کرده ایم که به شدت می تواند کاربردی باشد.

سعی کنید پیج های خوب و باکیفیت و در عین حال پرمخاطب در حوزه کاری تان را شناسایی کنید و محتواهای آنها را زیر نظر بگیرید. این گونه است که متوجه میشوید این پیج ها در محتوا هایشان از چه تکنیک هایی استفاده میکنند. پس از این که اطلاعات کاملی جمع آوری کردید نوبت به آن میرسد که کار تولید محتوای خودتان را آغاز کنید.

در این راه بهتر است از ابزارها و نرم افزارهای تولید محتوا استفاده کنید تا محتوایی جذاب، کاربرپسند، حرفه ای و باکیفیت داشته باشید. پس نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام تمامی این موارد را در برمیگیرد و بهتر است آنها را تک به تک مورد بررسی قرار دهید و سپس برای محتوایتان اعمال کنید. 

معرفی 10 ابزار تولید محتوای اینستاگرام که اکثر ادمین های حرفه ای از آن ها استفاده می کنند، کلیک کنید(همراه با لینک دانلود).

در همه این مراحل دقت داشته باشید که به هیچ عنوان هیچ محتوا و ایده ای را کپی نکنید و سعی کنید منحصر بفرد و خاص خودتان عمل کنید.

  1. عکس ها و فیلم های باکیفیتی از اینترنت پیدا کنید یا آنها را خودتان بسازید

دو مورد از مهمترین و تعاملی ترین محتواهایی که می توانید داشته باشید عکس ها و فیلم ها هستند. پس از این که ایده هایی برای نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام داشتید می بایست نوع محتوا را برای آن تعیین کنید. این که قرار است از عکس برای این محتوا و تولید آن استفاده کنید یا فیلم؟ سپس نوبت به تولید محتوا می رسد.

شما دو راهکار اساسی در اختیار دارید:

  • نخست از عکس و فیلمهای آماده در اینترنت استفاده کنید و با انجام برخی تغییرات آنها را شخصی سازی کنید
  • و دوم این که عکس و فیلم های مخصوص به خود و پیجتان را بسازید.

قطعا استفاده از عکس و فیلم هایی که شخصا ساخته اید می تواند بسیار بهتر و کاربردی تر باشد اما اگر زمان کافی در اختیار ندارید می توانید به محتواهای موجود در اینترنت بسنده کرده و با انجام برخی تغییرات به کمک نرم افزارها و ابزارهای تولید محتوا آنها را برای استفاده آماده کنید. توصیه میکنیم از عکس های آماده به همان شکلی که هستند استفاده نکنید و حتما با انجام تغییراتی آنها را شخصی سازی کنید.

نکته مهمی که برای این مورد از نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام وجود دارد این است که به هیچ عنوان به سراغ محتواهای بی کیفیت نروید و عکس و فیلم هایی را انتخاب کنید که سطح کیفی بالایی داشته باشند. مثلا برای عکس کیفیت کمتر از 1080*1080 قابل قبول نیست، یا فیلم هایتان همگی می بایست فول اچ دی یا 1080p باشند. در بخش بعدی از نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام می بینیم که چطور باید از این محتواها استفاده کنیم.

آموزش تولید محتوا اینستاگرام به صورت کاملا رایگان را در لینک مشخص شده بخوانید.

  1. از انواع مختلف فرمت ها برای محتوا به صورت ترکیبی استفاده کنید

در نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام دقت کنید که استفاده از محتواهای ترکیبی میتواند تاثیر به مراتب بهتر داشته باشد. می دانید که اینستاگرام امکان به اشتراک گذاری محتواهای اسلایدی را برای شما فراهم آورده است. لذا شما می توانید در یک پست انواع مختلفی از محتواها را داشته باشید. مثلا می توانید کاور پست تان را یک تصویر انتخاب کنید و بقیه اسلایدها را به صورت ویدیو در نظر بگیرید و یا بالعکس.

به این شکل شما می توانید به کمک طیف وسیعی از فرمت ها محتواهای جذاب تری را برای مخاطب خود فراهم آورده و به وی عرضه کنید. برای مثال اگر شما یک پیج برای فروش لوازم خانگی دارید و قصد معرفی یک وسیله را دارید می توانید هم از عکس برای معرفی این محصول بهره ببرید و هم در قالب یک فیلم کوتاه 60 ثانیه ای این دستگاه، قطعه های آن، کاربردهای آن و … را به مخاطب خود معرفی کنید.

به این شکل افراد کاملا با این دستگاه آشنایی پیدا میکنند و ابهامی برای آنها باقی نخواهد ماند. در نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام باید دقت داشته باشید که در تعداد عکس ها و یا فیلم ها افراط و تفریط نکنید و جنبه اعتدال را حتما رعایت کنید.

  1. می توانید از محتواهای موجود ایده گرفته و آنها را به سبک خودتان بازسازی کنید

گاهی اوقات وقتی نوبت به تولید محتوا می رسد شما فرصت کافی برای انجام کارهای بسیار زمان بر ندارید یا هنوز راه خود را در نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام پیدا نکرده اید. در چنین مواقعی شما می توانید از محتوای سایر پیج های مشابه ایده بگیرید و یا اصلا محتوایی مناسب را در پیج هایی با کاربری مشابه پیج خودتان پیدا کرده و بتوانید با یک بازسازی و بازنویسی از این محتواها استفاده کنید.

کار دیگری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که پیج هایی که محصولاتی مشابه یا عینا مانند محصولات شما را دارند را پیدا کرده و از محتواهای آنها استفاده کنید. البته مهم است حق قانونی این پیج ها را رعایت کرده و با توجه به این موضوع از محتواهای آن استفاده کنید. در ادامه نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام به این صورت به دو موضوع مهم می پردازیم که میتواند در این زمینه برای شما کمک کننده باشد:

  • هشتگ ها در این زمینه بسیار کاربردی هستند
  • حتما از پیجی که قصد استفاده ار محتوا آن را دارید اجازه کسب کرده و سپس از محتواهای آنها در پیجتان استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است حتی درگیر مشکلات قانونی نیز شوید.

در ادامه کمی بیشتر در رابطه با این دو نکته مهم در نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام صحبت میکنیم.

ایده در تولید محتوا
ایده در تولید محتوا

اینستاگرام پر شده از محتوای آموزشی که خیلی از آن ها به اهداف خود نمیرسند، چرا که اصول آن را رعایت نمیکنند، ما در صفحه تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام 6 مرحله حساس در این رابطه گفته ایم.

از هشتگ ها برای پیدا کردن محتواهای موردنظرتان استفاده کنید

در این قسمت از نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام قصد داریم یک روش مناسب برای پیدا کردن محتواهای خوب در این پلتفرم به شما آموزش دهیم. آیا نمیدانید که چطور می توان برای پیدا کردن محتواهای خوب و باکیفیت مشابه اقدام کنید؟ ما به شما یک راه حل ساده و فوق العاده نشان می دهیم که چیزی نیست به غیر از استفاده از هشتگ ها.

البته نه هر نوع هشتگی! دقت کنید که باید بهترین و پرکاربردترین هشتگ ها در حوزه کاری تان را شناسایی کرده و سپس با دنبال کردن آنها محتواهای خوب را در این زمینه را پیدا کنید و از آنها ایده گرفته یا مستقیما این محتواها را مورد استفاده قرار دهید. توصیه میکنیم هیچ وقت از محتواهای رقیب مستقیم خود آن هم به شکلی عینا مشابه و بدون تغییرات استفاده نکنید.

بلکه تنها به رصد پیج رقبایتان بپردازید و سعی کنید از آنها ایده گرفته و این ایده را به روش خودتان پیاده سازی کنید.

  • اگر قصد استفاده عینی از محتوای یک پیج را دارید حتما از صاحب آن برای این کار اجازه بگیرید

یک نکته مهم که در نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام وجود دارد این است که اگر میخواهید از محتوای پیجی دقیقا به همان شکلی که هست استفاده کنید حتما ابتدا از صاحب این محتوا اجازه لازم را کسب کنید. حتی اگر میخواهید در کپشن یا روی پست نام صاحب این محتوا را تگ کنید باز هم باید ابتدا از وی اجازه های لازم را کسب کرده و سپس از این محتوا استفاده کنید.

بهتر است این کار را در دایرکت انجام دهید و علت را هم صادقانه شرح دهید. مثلا این که از این محتوا خوشتان آمده است و قصد دارید که با ذکر نام تولید کننده این محتوا آن را در پیجتان به اشتراک بگذارید. این روال کار قانونی برای استفاده از محتواهای سایر پیج هاست و شما به این شکل به مشکلات حقوقی و قانونی بر نخواهید خورد.

به نظر شما حقوق تولیدکننده محتوا در اینستاگرام چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟(کلیک کنید)

  1. از UGC: User Generated Content استفاده کنید

یکی از راهکارهایی که برای نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام در اختیار دارید استفاده از UGC است. اما منظور از UGC چیست؟ به محتوایی که به وسیله کاربران تهیه می شود UGC گفته میشود.شما می توانید برای تنوع ایجاد کردن یا کردیت دادن به مخاطبان خود از این روش استفاده کنید و محتواهایی را در پیجتان منتشر کنید که مستقیما به وسیله مخاطبان تان تولید شده باشند.

این نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام همچنین به تشویق و ترغیب فالوور هایتان هم کمک می کند و سبب می شود رضایت آنها از برند شما و کسب و کارتان افزایش یابد. شما می توانید این کار را در قالب یک مسابقه یا چالش و … پیاده سازی کنید و کاربر را ترغیب کنید با محصولات و یا خدمات تان محتوا تولید کند. این محتوا می تواند عکس، فیلم، متن و … باشد.

مثلا عکس های زیبایی که با محصولات شما گرفته شده یا نقد جذابی که در مورد محصولتان نوشته شده باشد یا ویدیوی استاپ موشنی که با محصولات خریداری شده از شما درست شده باشد و … همگی نمونه هایی از UGC هستند. دقت کنید شما نباید به تنهایی به محتواهای تولید شده به وسیله کاربر بسنده کنید بلکه از این محتواها تنها به عنوان چاشنی پیج و به منظور ایجاد تنوع استفاده کنید.

اگر قرار باشد مدام از محتواهایی که کاربران تولید می کنند بهره ببرید پس نقش شما در این میان چیست؟! اگر این نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام را پیش بگیرید ممکن است به مخاطب این حس را القا کنید که شما به کار خود وارد نیستید و حتی گاها حس مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به آنها بدهید. در بخش آخر نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام به یک موضوع مهم در این زمینه می پردازیم، آن را از دست ندهید.

  1. اینفلوئنسرهای مناسب کسب و کارتان را شناسایی کرده و با آنها همکاری کنید

و در بخش انتهایی نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام نوبت به بحث مهم انتخاب اینفلوئنسرها می رسد. پس از این که محتوای مورد نظرتان را تولید کردید باید کاری کنید که این محتوا و به طور کلی تر پیجتان بیشتر و بهتر دیده شود. برای این کار یک استراتژی خوب و کاربردی استفاده از اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری تان است.

به این شکل شما می توانید مخاطبان بیشتر جذب کرده و تعداد فالوور هایتان را بیش از پیش کنید. توصیه میکنیم حتما به استفاده از میکرو اینفلوئنسرها فکر کنید و از خدمات این نوع از اینفلوئسرها که تعداد فالوورهای آنها بین 10K تا نهایتا 50K است بهره مند شوید. میکرو اینفلوئنسر ها یکی از تاثیرگذارترین نوع اینفلوئنسرها به واسطه نوع ارتباطی که با فالوور هایشان دارند هستند.

فالوورهای این افراد آنها را به شدت قبول داشته و رابطه خوب و صمیمی با این شخص دارند. لذا استفاده از خدمات آنها می تواند به خوبی برای شما و پیجتان مفید و موثر باشد.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه اجتماعی است که کاربران بسیار زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام دقیقا به همین دلیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در این مطلب ما سعی کرده ایم در این زمینه به صحبت بپردازیم و راهکارها و مرحله های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر هر سوالی در این رابطه دارید یا اطلاعاتی افزون بر آنچه که گفته شد در اختیار دارید ما در کامنت ها منتظر شما هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)